Stránka 2 z 3
Re: Snorchel
Napsal: sob zář 21, 2013 15:41
od Nomad8
Velmi pekne. Z coho je ten "cyklon"? A este by som sa rad spytal, ako je to s vykonom motora... Spravil s tym snorchel nieco? Ma problem so sanim vzduchu? Dakujem...
Re: Snorchel
Napsal: ned zář 22, 2013 19:23
od RIKIJAN
pokud budeš hledat na netu tak se to nazýva Předčistič vzduchu Tatra 148,nebo zetor
špotřeba si myslím že se nezměníla a výkon taky jediny co je trochu otravný že kolem 1800až 2200otáček to má takovej zvuk jak to saje vzduch jinak pohoda ale taky nepočítej že to chytne všechen prach ono to je odpojení hned akorát odšroubujes hadicovou sponku a vyvlíkneš ze sání a máš to jak origo
Re: Snorchel
Napsal: pon zář 23, 2013 09:20
od Nomad8
Aha, uz som to nasiel. Vdaka.
S myslienkou snorchla sa pohravam uz dlhsiu dobu, tieto tvoje fotky ma opat vratili k premyslaniu...
(teda pekne dakujem)
Hadam ale, ze ty si ho tam daval hlavne kvoly prachu? Alebo sa chystas aj brodit- robil si aj dalsie upravy (rozdelovac a pod. ?)
Re: Snorchel
Napsal: pon zář 23, 2013 13:07
od RIKIJAN
prach ani ne ale bahno co jsem jezdil v bahně tak pokaždý jsem musel měnit filtr jak byl špinavej jinak pár fotek z brodění mám v sekci expedice co jsme tad byli rumunsko ukrajina tam jsem jel že šla voda mirně přez kapotu víc zatím nemám vyzkoušeno a já to mám štříkačku tak u ní není potřeba tolik utěšnovat
a prach to taky nevyčišti uplně jak to benzín a neuděla to takovej tah jako diesel
Re: Snorchel
Napsal: pon lis 04, 2013 17:49
od pajasti
Šnorchl jsem dělal z kopoflex trubky,docela jednoduché řešení,hlavně brutálně levné,celý vyšel na 250 Kč
Teď jak na utěsnění rozdělovače??? Pochytil jsem tu vývoj nějakého dzindzoše z PETky,nebyla by nějaká skica,či foto ???
Re: Snorchel
Napsal: sob dub 18, 2015 15:10
od Nomad8
Zdravim Nivkarov!
Chcem vas poprosit o radu- mam nivu r.v. 2013 (mpi samozrejme), od nova na LPG (prins). Nie je zdvihnuta ani inak podobne upravovana. Chcel som ju trosku upravit na brodenie- cize to zacalo snorchelom- kupil som ten original na nivu (trochu ma prekvapilo, ze sa musi zrezat z karoserie, ale nevadi... ), co dalsie sa musi poupravovat, aby sa pripadne dalo prebehnut cez vodu? Pise sa tu o odvzdusneni prevodovky- viete mi prosim povedat, kde presne sa nachadza?
Dalsiu otazku mam na LPG- jasne, ze brodit so zapnutym benzinom, ale riadiaca jednotka lpg je pod rezervou- asi by jej pripadna voda dost vadila, vsak?
V minulosti som raz musel prebehnut cez vodu (nudzova situacia), nebol to extrem, niva to zvladla, ale asi minutu svietila kontrolka "bateria"- sama nasledne zhasla (k baterii sa voda nedostala, skor alternator?- moze ho to poskodit?)
Co este ine treba spravit, aby bolo mozne prebehnut cez vodu bez ujmy?
PS: nemam v plane s autom brodit pre zabavu, ale uz sa mi stala 2x situacia, kedy to bolo nutne- raz na obycajnej ceste pri zaplave- forman sa utopil (nastastie som vtedy nemal so sebou rodinu) a raz uz na mojej nive, ta nastastie situaciu zvladla, ale odvtedy mi vrta v hlave, ze nivku vybavim pre taketo pripady "pre istotu".
Dakujem!
Re: Snorchel
Napsal: pon dub 20, 2015 07:12
od Majo
lpg riadiace by mali byt od vyroby zatesnene, ovsem spoliehat sa na to neda(moja solaris, mala malu netesnost pri konektore a len zo vzdusnej vlhkosti vnutri povrchovo zoxidoval plosak). Inak pri brodeni do benzinu neprepinam, preco by aj? Odvzdusnenie reduktoru je napojene kam? ja ho mam do sania(medzi filter a snorchel).
Odvzdusnovaky mas na prednom, zadnom diferaku a hlavnej a pridavnej prevodovke. Ani po ich nahradeni hadickami nie je 100percentna istota, ze si to vodu nepotiahne a po kazdom brodeni sa odporuca vymenit vsetky naplne(aj preto je brodenie drahy konicek)...
Alternatoru cista voda nijak nevadi, problemom su drobne ciastocky co v nej plavaju(piesok, pripadne nejake zvysky vegetacie). Tie sa mozu dostat medzi trecie plochy a fungovat ako smirgel. Kontrolka zrejme svietila lebo uhliky a rotor pod vodou zrejme nemali dostatocnu vodivost a kym si zvonu "sadli".
Inak "original" snorchel neexistuje, to ze je snorchel na konkretne auto neznamena, ze je original, to by musel byt vyrobeny/montovany v automobilke aspon do nejakej vybavy(putinova predvadzacka sa nepocita). Ten s tym ploskym vrchom som kupil tiez, ked som to vsak prilozil k autu, povedal som si ze "hajzelhof" je lepsi
Re: Snorchel
Napsal: pon dub 20, 2015 09:05
od Nomad8
hej, presne ten putinov snorchel mam.
Takze po kazdom prebrodeni je potrebne vymenit olej v prevodovke a rozvodovke? Ked som to naposledy nevymenil, co som mohol sposobit?
Ty si si robil este nejake upravy (z hladiska vodo odolnosti) na nive? Okrem snorchlu a odvzdusnenia prevodovky?
Vdaka....
Re: Snorchel
Napsal: pon dub 20, 2015 17:16
od Majo
no, ja som po prvotnom nadseni z brodenia z toho rychlo vyrastol, ked som utopil auto este bez snorchla. Prakticky jedine co odislo natrvalo bola benzinova RJ po zatopeni interieru, vsetko ostatne stacilo vysusit.
Olej v prevodovkach a diferakoch je potrebne vymenit ked je zatopeny aj vrch prevodovky/diferakov, proste ked si to ma kadial potiahnut vodu. Vlhkost potom sposobuje koroziu ozubeni...
ziadne ine upravy som nerobil(teda len snorchel, odvetranie lpg reduktora a odvetranie difov a prevodoviek)
Re: Snorchel
Napsal: úte dub 21, 2015 16:05
od fremen
Zaujimave informacie. Majo prosim ta, ako vysoko moze niva ist do vody bez toho, aby sa museli menit naplne? to je tych 50cm co udava vyrobca, alebo uz aj vtedy hrozi nasatie vody?
Re: Snorchel
Napsal: úte dub 21, 2015 18:07
od Majo
ono je to jednoducha fyzika zakladnej skoly. Ked mas zohriatu napravu(diferak) a ponoris ho do vody, nahle sa ochladi, vnutri vznikne podtlak a kedze original odvzdusnovak je stavany tak aby vypustil von prebytocny tlak, ale nenasaval do diferaku bordel, stane sa to cez semeringy. Tie su umiestnene v strede kolesa. Cize hodit nejake centimetre, pri ktorych to nasaje/nenasaje vodu dovnutra sa skutocne neodvazim, zavisi to okrem ineho aj od stavu onych semeringov(stare bez prachovky nasaju urcite skor ako nove "s dvojitym britom"). Samozrejme najnizsie je zadny diferak, predny je len o malo vyssie(ale zase je mensi) a prevodovky su este vyssie... Ja osobne spolieham na to, ze po nahradeni odvzdusnovakou hadicou, ktora umoznuje aj "natiahnut" vzduch, sa dovnutra voda nedostane(ale istota neni nikdy)...
Inak automobilky udavaju brodivost na zaklade vysky sania, beru do uvahy len kedy je auto schopne dalsej prevadzky, nie ake skody to moze napachat s dlhodobeho hladiska.
Re: Snorchel
Napsal: stř pro 06, 2017 14:16
od Mara
Trochu uvazuju nad zvysenim sanim, pro připadne připady. Nejjednodussi se zda byt šnorchl, ale zlegalizovat jej je asi docela obtizne, tak si rikam jestli by to neslo vnitřkem? Neco na zpusob připravy napojeni čehosi co by bralo vzduch třeba od strechy interieru. Neco jako nasadit "vysavacovou hadici", treba i zdvojenou, nebo s PC ventilatorem, co by hnal z 12v vzduch do roury, co by byla pro sani asi uz dlouha. Nejak by to mohlo byt nasaditelne a jinak se to klidne muze valet v kufru.. Tak nevim..
\\\\\
Luďek: Diky za podstatnou informaci. To je teda tahoun, to jsem ani netušil a to jsou 2000 ot. pouhy zacatek
vypadalo by to na mensi pruvan na palubě
Re: Snorchel
Napsal: stř pro 06, 2017 14:50
od Luděk Musil
Mara píše:... s PC ventilatorem, co by hnal z 12v vzduch do roury, ...
Spočítej si, kolik litrů natáhne 1,7 motor při 2000 ot/min ... abych neprotáčel mozkovo-matematické závity ... je to 850 litrů za minutu, takže nějaký PC ventilátor by to spíš jen zdržoval
. L.
Re: Snorchel
Napsal: stř pro 06, 2017 18:09
od Roman
"s PC ventilatorem, co by hnal z 12v vzduch do roury" ale keby si tam dal toto:
https://www.aliexpress.com/item/wholesa ... eLevelAB=3
mas z toho hned turbomotor
Re: Snorchel
Napsal: stř pro 06, 2017 18:20
od Mara
Super, to by nafouklo i plovaci vaky, takze uz jen pádlo
Ale prakticky takovy napor vzduchu umi neco? Tak jednoduche zas nebude, ze natlacim motoru kupu vzduchu navic a vsechno pujde lepe, ne?
No jeste uvidim, treba by to slo bez toho větrníku, na pripadne pouziti.. Zatim mam co dodelavat aby z Nivy zase bylo auto, ale hlavni prace uz alespon jsou hotove