Stránka 2 z 3

Napsal: ned zář 20, 2009 16:33
od MartasBrno
Michal Karásek píše:Zdravím,
tak tenhle problém bych řešil dvěma způsoby...když by šlo ze zapojení palubovky (zatím znám jen dělnickou 2104/05) vyčíst, jak je budík zapojen a co má v sobě za součástky, tak udělat analogový převodník nebo se podívat kam to vhodně zapojit, když by to takhle nešlo, tak mezi holý budík a indukčku vpravit procesorový převodník s DA výstupem ... pro lidi znalé problematiky mikroprocesorů je to dílo o pár součástkách za babku na jedno odpoledne...věřím, že pár lidí, co téhle problematice rozumí tady na fóru je, bohužel pro mne jsou Svitavy i ostatní místa docela daleko, abych se u někoho mohl pustit do laborování...většinou na otáčkoměru bývá ale analogový převodník šířky pulsu na napětí (nejjednodušší je kondík k zemi a odpor) a to je potom odečítáno na budíku, jak je to s Ičkem nevím, bere si signál někde z řídící jednotky, nebo od zapalování?
neznám sice zapojení íčkového otáčkoměru, ale předpokládám že bude funkčně podobné tomu klasickému. úpravu klasiky do íčka jsem popsal v Croftově tématu, Croftovi to podle jeho slov chodí.
Úprava íčkového do klasiky bude jednoduchá (znecitlivění, dodělání vstupního obvodu podle schematu které tu někde je...), nebo nebude nutná (byl bych opatrný a prvně to zkontroloval než pak otáčkoměr opravoval.)
Myslím, že nejnáročnější na těchto úpravách je rozpertlování otáčkoměru.

Napsal: ned zář 20, 2009 19:33
od Maysner
ickovej otackomer beha s civkou absolutne bez problemu. na tistaku budiku jsou do otackomeru dva piny. jeden pres odpor, ci neco takovy, nezkoumal jsem to, ten je pro pripojeni na civku. a druhej pin naprimo, pro pripojeni k rj. takze neni treba vubec zadny upravy, jen pripojeni na spravnej pin

Napsal: pon zář 21, 2009 19:26
od Veverka
Mně bere jak všeci tvrdíte že palubovka 05 je dělnická :D .Ta z 07 vypadá jako z Favorita.

Napsal: pon zář 21, 2009 19:28
od Cory
Veverka píše:Mně bere jak všeci tvrdíte že palubovka 05 je dělnická :D .Ta z 07 vypadá jako z Favorita.
Najlepsia je mix 05 s 07 :D

Re: Otáčkoměr

Napsal: úte zář 04, 2012 19:54
od Juraj Juriga
Ahojte priatelia, dnes ma napadlo dať do traktorčeka otačkomer poraďte ako ho zapojiť.
Mám prístrojovku z 2103 použil by som tento otačkomer a v tragáči mám motor 21011.

Re: Otáčkoměr

Napsal: stř zář 05, 2012 06:34
od Luděk Musil
Na typu motoru nezáleží.
Pro zapojení otáčkoměru (když vynechám kontrolky) zcela postačí "klíčkové" plus, kostra a signál z "portu" č. 1 indukční cívky.
A klidně bych použil celý panel. Máš tam všechny potřebné "budíky", tzn. teploměr, tlakoměr (stačí sehnat a namontovat čidlo) i kontrolky. L.

Re: Otáčkoměr

Napsal: pon kvě 13, 2013 08:50
od ffoxbat
Ahoj, koupil jsem 21061 a otáčkoměr visí ve vzduchoprázdnu - poraďte mi pls co to znamená. Při chodu motoru samozřejmě nefunguje. Nevíte, jestli tyhle budíky někdo opravuje?
Navíc palivoměr mi vyhazuje pojistku č. 9, je jistý, že to dělá přístroj, žárovky jsou OK. Dá se budík nějak rozebrat a uvnitř prohlídnout?

Re: Otáčkoměr

Napsal: pon kvě 13, 2013 15:19
od MartasBrno
Prověřil bych správnost zapojení jako takového. Aspoň podle fotek, jestli někdo nezpřeházel dráty. Máš možnost měřit elektrický odpor? Máš multimetr?
Budíky jsou rozebíratelné blbě. Ale jde to. Odpertluje se chromovaná obroučka, vyjme sklíčko a rámeček, pak se vzadu povolí matičky a pajšl ti vypadne z toho plechového tubusu. Pozor na ručičku. Snazší a asi i lepší bude to vyměnit, není velký problém to sehnat.

Re: Otáčkoměr

Napsal: pon kvě 13, 2013 19:23
od ffoxbat
Díky moc za rychlou reakci. Multimetr samozřejmě mám. Pokud je tedy přístroj KO a spaluje pojistku, tak naměřím nulovou hodnotu odporu. Je moje úvaha správná?
Zkusím ještě prostudovat el.schéma a zkontroluju zapojení přístrojů. Ale auto je kromě montáže mlhovek a autorádia relativně nedotčené, takže v nějaký bastl budíků nevěřím.
Ještě mi prosím poraď, kde přesně pod palubkou je namontovaný přerušovač směrovek, takový ten kovový váleček? Já se v tom v sobotu vrtal, našel jsem plastovou krabičku označenou v Katalogu ND jako "Prerušovač smerovky", ale "Prerušovač uk. smeru" ne.
Katalog.pdf
(193.54 KiB) Staženo 174 x
Omlouvám se, že to asi bude znít diletantsky, ale auto mám teprve 5. den, jsem opravdu žigulácká lama.
Tohle jsem našel:
P1080556_m.jpg
P1080556_m.jpg (55.45 KiB) Zobrazeno 1770 x
P1080560_m.jpg
P1080561_m.jpg
Tohle ne:
2101_3726400.JPG
Předem dík.

Re: Otáčkoměr

Napsal: pon kvě 13, 2013 19:31
od Marťas
Ten váleček mám v 2101, co mám v 2106 a 21061 ani netuším, ale měl jsem za to, že ta kostka se dávala až do hranatých žigulů. I když na to mohli přejít i pro dojíždějící kulaťáky...
Kdyby tam byl ten váleček, tak by byl na stěně za budíky (přibližně za rychloměrem).

Re: Otáčkoměr

Napsal: pon kvě 13, 2013 19:41
od Cory
2106 mali už vystražne svetla, tak asi preto je tam tento prerušovač z hranatcov (ale logicky by mal byt teda v hranatcoch z 2106).

Re: Otáčkoměr

Napsal: úte kvě 14, 2013 06:17
od Luděk Musil
Budeš tam mít jeden z těchto (Tebou vyobrazených) přístrojů. Oba jsou to přerušovače směrovek. Obvykle bývají přišroubované na motorové přepážce, někde v úrovni (vedle vlevo) otáčkoměru. Ještě by jsi na svazku kabelů u přístrojovky měl najít malý plochý váleček. Toho si v tento moment nevšímej (je to přerušovač pro kontrolku zatažení ruční brzdy). L.

Re: Otáčkoměr

Napsal: úte kvě 14, 2013 07:05
od ffoxbat
Přesně tak, malé relé na ručku jsem poznal, to tam je a funguje.
Já si myslel, že tam mají být přerušovače blinkrů oba 2 a já ten kovovej ne a ne najít. Že tam je jenom 1 mi napsal i p. Vozáb z CS Autolada.
Ještě tedy jeden dotaz - dneska je k dostání jenom plastový přerušovač se 4 vývody. Můžu s ním nahradit můj pětivývodový? Co mi pak nebude asi fungovat? Doufám, že už jste to někdo řešil.... :(
Díky za odpověď.

Re: Otáčkoměr

Napsal: úte kvě 14, 2013 07:55
od Luděk Musil
ffoxbat píše:... Ještě tedy jeden dotaz - dneska je k dostání jenom plastový přerušovač se 4 vývody. Můžu s ním nahradit můj pětivývodový? Co mi pak nebude asi fungovat? ...
Budeš muset vyměnit konektorovou patici (6-pinovou za 4-pinovou), dodržet pořadí pinů a (tuším - musím nakouknout do schemat) propojit dohromady pin 3 a původní pin 5 ... ale to jen tak z hlavy). L.
Edit: kolikapinový, resp. jaký vůbec, tam máš spínač na "čtverky"?

Re: Otáčkoměr

Napsal: úte kvě 14, 2013 13:03
od MartasBrno
Tam bude levota právě s tím přepínačem na "čtverky" - varovky. Z hlavy nevím, orientoval jsem se v tom chumlu asi den než jsem na to přišel.
Asi pátrej ve schematech, něco je k nalezení na http://www.autoprospect.ru/vaz/
http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhi ... 87-gg.html
http://www.autoprospect.ru/vaz/2106-zhi ... 21065.html