Stránka 2 z 3
Napsal: ned čer 28, 2009 21:41
od Marek
Prakticky jsem to řešil stejně jako Myšo. Pod autem jsem vedl Cu trubku pro LPG o průměru 6 mm (chytil jsem ji do držáků společně s brzdovými trubkami).
Napsal: pon čer 29, 2009 22:05
od Maysner
da se na vedeni pod autem pouzit druha origo trubka. ja ted tuto krabicku budu taky kupovat, nechci se zbavovat el. cerpadla, ale icko pujde ven
Napsal: pon čer 29, 2009 23:02
od Little Red Riding Hood
lepší je koupit na favorita stoji stejně jako lada a ma pruměr 6mm..
Napsal: úte čer 30, 2009 07:49
od Marek
Zpátečka by měla mít vždy menší průměr než vstup. Je to dáno z hlediska fyzikálního. Všechno, tedy i benzin, putuje cestou nejmenšího odporu. Tedy pokud mám v systému plnicí trubku o průměru 8 mm a vratnou trubku o průměru 6 mm, vždy bude benzin nejprve putovat tou osmičkou (protože díky většímu průměru má tok kapaliny menší odpor). Až teprve v případě, že je plováková komora plná a jehla ji uzavře, stoupne v plnicím potrubí tlak a palivo začne putovat vratným potrubím o menším průměru zpět do nádrže.
Pokud budou obě trubky stejné, může to v jistých případech zlobit. Pokud by náhodou byly průměry opačně (na vratném potrubí větší než na plnicím), nebude to fungovat vůbec.
Napsal: úte čer 30, 2009 08:47
od Wolf
Nadčasový vůz F126P 650E má tento systém již standartně z výroby

Napsal: úte čer 30, 2009 09:31
od Petr HC
For Marek - pokud je to jak píšeš (pracuje to na principu rozdílu hydraulických odporů) – a nemám důvod Ti nevěřit, pak je to velice logické a jednoduché – ale stačí malá deformace některé trubky nebo její zanesení a fungovat to přestane (v horším případě přetlačí uzavřený jehlový ventil). Dotaz–je to řešení z fabriky nebo „bastl“ ? Píši to proto, poněvadž pak stačí kdekoli na cestě paliva změna hydraulického odporu a je problém (stačí zanesený filtr).
U „stříkaček“ je mezi přívodním a odpadním potrubím redukční/přepouštěcí ventil, který toto (konstantní tlak) zajišťuje – včetně simulace funkce akcelerační pumpičky (u nejnovějších je tento ventil již v nádrži a zmíněná funkce se zajišťuje snad ?! odvozením od rychlosti sešlápnutí akcelerátoru) .Zdá se mi, že řada zdánlivě „nevysvětlitených“ závad „stříkaček“ je způsobena tím, že řídící jednotka nemá o tlakových poměrech informaci a neslyšel jsem, že by servisy tyto tlaky měřily . Samozřejmě se zde jedná o větší tlaky než je třeba k plnění plovákové komory karburátoru.
To jsem se „rozkecal“ – tak pro dnešek to snad stačí.
Napsal: úte čer 30, 2009 09:35
od Cory
Karburatory Solex 210xx-... maju na privod 8ku a vystup 6ku a na vystupnej hadicke je spätný ventil.
Napsal: úte čer 30, 2009 10:22
od Roman
Hmmm, jazdil som s TAZ1500, ktora ma elektricke cerpadlo a spatne potrubie s tou srandou z Favorita a ta sa rozhodla (po najazdeni asi 20 000km), ze s tym spatnym potrubim fungovat nebude. Majitel podozrieval tu Favo rozbocku, kupil novu, vymenil, ale aj tak po cca 15km jazdy auto prestalo tahat, nedostavalo palivo. Dodnes jazdi bez spatneho potrubia (ma najazdenych nejakych 80 000km). Ventil v karburatore stale drzi.... Tu rozbocku ma v aute Myso aj s takym istym cerpadlom a ked obcas jazdi na benzin funguje to bez problemu. Nikdy som nezistoval preco ta TAZ odmieta spatne potrubie.....
Napsal: úte čer 30, 2009 11:14
od Wolf
No, u malucha je palivo hnané přes plovákový ventil přímo v plovákovém víku a nikdy mi to nezazlobilo (a už ani nazazlobí, budu ho šrotovat

). Vstup i výstup je proveden stejným průměrem hadičky, ale je pravda, že asi i vzhledem k délce vedení není použito trubky, ale hadičky v celé délce.
Napsal: úte čer 30, 2009 12:23
od Petr HC
Cory píše:Karburatory Solex 210xx-... maju na privod 8ku a vystup 6ku a na vystupnej hadicke je spätný ventil.
Tak pokud ten "zpětný ventil" zajišťuje definovaný protitlak - tedy nepůsobí jako klasický zpětný ventil, pak se mi to zdá z hlediska hydrauliky čisté řešení.
Napsal: úte čer 30, 2009 13:57
od Cory
to uz pesne neviem, viem ze prepusti benzin spat do nadrze, ale naspat ni krok. Ci dokaze klast nejaky odpor v priepustnom smere (do nadrze), to uz neviem.
Napsal: úte čer 30, 2009 14:45
od Křečík Barbuška
Cory píše:Karburatory Solex 210xx-... maju na privod 8ku a vystup 6ku a na vystupnej hadicke je spätný ventil.
Jen pro upřesnění, Solex 21051 odbočku nemá. Od těch Samar jsem našel obrázek, jsou tam i katalogová čísla.
Napsal: úte čer 30, 2009 15:08
od Cory
Solex 21073 odbocku ma.
Napsal: úte čer 30, 2009 15:37
od Křečík Barbuška
To ti neberu, reagoval jsem na tvé nepřesné 210xx.
Napsal: stř črc 08, 2009 08:58
od Little Red Riding Hood
Marek, hele prosimtě jediněj rozdil mezi tou černou a bilou kokocinou z fačka na vracečku je jen v otočení natrubku, nebo i v pajšlu??.. proč tam je ta kulička, nebo co to v tom hrka??.. včera jsem koupil ten bilej a když se zvyší tlak na vstupu, tak ta kulička zaskoči někam a skoro ucpe vracečku a všechno valí do vystupu... tim mi přijde že to skoro nefunguje.. ???..