Stránka 2 z 3

Napsal: čtv čer 25, 2009 13:59
od Drobek81
Pája píše:Hustý, dneska už odborníci měněj těsnění pod hlavou bez dělání vůlí. Halt pokrok je pokrok. :lol:
kdo by čekal že po orovnání plochy se to změní? Ale ne, je možné, že si to sedlo :lol: :roll:

Napsal: čtv čer 25, 2009 15:25
od MartasBrno
No jo, tak do háje, já si myslím furt naivně, že to dělali tak dva lidi, jeden to rozdělal a vyměnil, nasadil hlavu, utáhl a druhej to měl dodělat. Třeba si jenom nerozuměli nebo "zapomněli"... No ale asi to nebude pravda, prostě objektivně je to šunka, tak proč se s tím sr.t, že jo... Trhal bych jim pracky. No ale je to firma bývalého závodníka, jmenovat nebudu... Tak snad přecejen informační šum mezi špatně vyspalými kolegy... Nevím.

Napsal: pát čer 26, 2009 07:05
od Marek
MartasBrno píše:Marku - ty jsi to trefil. Ještě mám otázku: Co s tím žlutým svinstvem na svíčkách? Ty jsme samo očistili, ale ony ty nulové či někde záporné vůle můžou mít následky... Jaké a co si o tom mám myslet? Bohužel si nevzpomenu na původní (ne)nastavení ventilů, takže info o 1, a 4, svíčce postrádá smysl...
To žluté je pravděpodobně nespálené palivo. Díky nečinnosti oněch válců se palivo jen prohnalo kolem svíčky a očoudilo ji.

Pokud mají svíčky správný odtrh, neřešil bych to, ono se to po pár kilometrech samo spálí a vyčistí.

Jinak ty vůle jsi vydedukoval úplně správně. Pracovní vůle je 0,43 mm na všech ventilech při 90°C, takže je jasné, že se s narůstající teplotou mírně zvětšuje. Čili pět stovek do plusu je při cca 50°C optimální. Pokud bys jezdil na LPG, doporučuji dávat pět stovek navíc standardně.

Napsal: pát čer 26, 2009 10:42
od MartasBrno
Tak ty svíčky sme opucovali do čista, ony vlastně byly celkem dobrý... na plyn se nejezdí, je to Pick-up, ložná plocha má svoje využití :wink: . Díky za to zhodnocení vůlí :D , od odborníka se to rádo slyší. :)

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Napsal: ned pro 07, 2014 10:15
od MartasBrno
Tak a je to tady. Pickup stávkuje, na čtvrtém válci tlakuje do chlazení. Střídavě kouří - nekouří, táhne - netáhne, čili buď to půjde z domu, anebo opravit.

Dvorní servisman to vidí na sundání hlavy, poslat ji na natlakování + přebrus, poskládat to zpět a doufat, že budou dobré přesahy vložek. Co vy na to? Za 5 tisíc a víc prý...

Má cenu zkoušet to sám doma jen rozebrat, dát nové těsnění pod hlavu a zase složit? Auto mělo jezdit ještě max. dva roky. V tuto chvíli má najeto 302 000, město, nakládané, i překládané přes míru, celoročně.

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Napsal: ned pro 07, 2014 11:23
od Vašátor
Pokud takto tlakuje, je 100% v háji těsnění pod hlavou. Prasklá hlava nebývá často, ale tlakování je jistota. Pokud bych to měl dělat já, za výměnu těsnění, srovnání hlavy, veškerý materiál (těsnění, olej, filtr, nemrznoucí kapalina...), tlaková zkouška v odborné firmě ... do 4000kč to musí být, max. o nějakou korunu navíc podle materiálu. Pokud bude utopená vložka, dá se vložit kroužek mezi těsnění hlavy a vložku, ovšem toto jsem zatím nedělal.

Bez rovnání hlavy bych to ani nezkoušel, ovšem hlavu ti srovnám za 300kč. Tlakování je otázkou, chce to po rozebrání pořádně prohlídnout a zjistit kudy to tlakuje. Přesně stejný problém jsem řešil u feldy mpi začátkem jara. Hadice vody se nafoukla, voda vyfičela ven a konec. Pán takto dokonce najezdil i nějakých 200km. Hlava prasklá nebyla, přesahy vložek dost na hraně ... od opravy je tomu přes půl roku a zatím se pán neozval :) (a to on by se ozval, autem jezdí dost) :-D

P.S. Přesahy vložek se dají velice jednodušše změřit.

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Napsal: ned pro 07, 2014 11:29
od JmJ
MartasBrno píše:Tak a je to tady. Pickup stávkuje, na čtvrtém válci tlakuje do chlazení. Střídavě kouří - nekouří, táhne - netáhne, čili buď to půjde z domu, anebo opravit.

Dvorní servisman to vidí na sundání hlavy, poslat ji na natlakování + přebrus, poskládat to zpět a doufat, že budou dobré přesahy vložek. Co vy na to? Za 5 tisíc a víc prý...

Má cenu zkoušet to sám doma jen rozebrat, dát nové těsnění pod hlavu a zase složit? Auto mělo jezdit ještě max. dva roky. V tuto chvíli má najeto 302 000, město, nakládané, i překládané přes míru, celoročně.
Celkem jednodse, rekneme ze to bude 10 tisic. Pokud sezenes za 15 neco vyrazne lepsiho, co uz budes znat, tak feldu slisuj a kup jine. Kazdopadne at uz to budes opravovat nebo komprimovat, rozebrat to muzes tak jako tak za to nc nedas.

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Napsal: ned pro 07, 2014 16:14
od Marek
Nebo za pár set korun koupit jiný motor na vrakáči. Nejlevnější a nejrychlejší varianta.

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Napsal: ned pro 07, 2014 16:23
od Vašátor
Marku, s tím bych nesouhlasil. Za motor dá 2-3000kč, přehození motoru je náročnější jak výměna těsnění pod hlavou a nikdo nezaručí, že u jiného motoru těsnění pod hlavou neodejde rovněž. A rychlejší to podle mne také nebude :). Ale asi to beru podle svých možností, kdy jsem schopen vyměnit těsnění pod hlavou, včetně srovnání hlavy (bez tlakování) za jeden den s prstem v zadeli ;-) a nemusím nikam jezdit.

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Napsal: ned pro 07, 2014 17:49
od zelvotron
Tak to těsnění u feldy je fakt jednodušší jak měnit motor, kterej navíc může bejt v bůhvíjakým stavu. No hlavně je otázka jestli a jak moc bude hlava vyžraná a jestli to vůbec půjde srovnat, dá se předpokládat při tomhle nájezdu to těsnění včetně líznutí hlavy již někdo dělal a nejspíš i vícekrát. Na nějaký tlakování bych se vykvák.

A vůbec nechceš radši za podobnou cenu 2111, paleta se do toho vejde.

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Napsal: ned pro 07, 2014 18:14
od 3enit
Prodám Ti motor i s převodovkou za 2000Kč - 1,3MPi 50Kw :mrgreen:

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Napsal: ned pro 07, 2014 19:42
od Marek
Vašátor píše: Ale asi to beru podle svých možností, kdy jsem schopen vyměnit těsnění pod hlavou, včetně srovnání hlavy (bez tlakování) za jeden den s prstem v zadeli ;-) a nemusím nikam jezdit.
Tak já dělám těsnění pod hlavou u Felicie za 46 minut, orovnání hlavy (pomineme-li, že se to nesmí) je tak dvacet minut. Ale pořád si myslím, že jiný motor je v tomto případě lepší volba. Protože rozhodně nevyjde na takové peníze, jaké tu psal, že mu mechanik chce naúčtovat za opravu.

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Napsal: ned pro 07, 2014 19:57
od Vašátor
Marku, jsi prostě lepší :wink:
Dokonce ani hlavu nezvládnu orovnat za 20min., poněvadž to dělám na frézce.
A vůbec, kvalitní práci rychle neuděláš :P

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Napsal: ned pro 07, 2014 20:22
od zelvotron
Proč by se to nesmělo?

Re: Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Napsal: pon pro 08, 2014 06:30
od Marek
Ty nesrovnáš hlavu na frézce za 20 minut? :shock: