Stránka 2 z 2
Napsal: úte kvě 19, 2009 20:10
od jeremimo
Grov3 píše: tak neviem asi si necham 1,3 remen, znizim tam hlavu, odlahcim zotrvacnik + nejake tie webre
a uvidime totiz to chcel by som jazdit v skupine do 1300
ak to chces takto da sa,no zapamataj si ,ye objem nicim nenhradis!!!
Napsal: stř kvě 20, 2009 08:08
od Marek
Grov3 píše: tak neviem asi si necham 1,3 remen, znizim tam hlavu, odlahcim zotrvacnik + nejake tie webre
a uvidime totiz to chcel by som jazdit v skupine do 1300
Pokud chceš zůstat v kategorii 1300ccm, do kubatury moc zasahovat nemůžeš, to je logické. Výhodou motoru 2105 však je, že se neuvěřitelně rád točí. Když vezmeš v úvahu, že motor 2105 v serii je schopen krátkodobě točit skoro 8000 otáček naprosto suverénně, musí motor po úpravách jít k deseti tisícům.
Jestliže chceš odlehčovat setrvačník, musíš si uvědomit, že po rovině to vozu sice dynamiku přidá, ale do vrchů mu naopak ubere - to je třeba vědět, na co chceš motor používat. A nezbytně nutné je setrvačník po odlehčení vyvážit, jinak se roztrhne.
Pro zvýšení kompresního poměru doporučuji snížit blok, ne hlavu. Má to dvě výhody - především snížením bloku dosahuješ vyšších kompresních poměrů, takže se blok nemusí snižovat tolik jako hlava, a další výhodou je fakt, že hlava po snížení může ztratit pevnost díky zeslabení dosedací plochy a může dojít k jejímu prasknutí a prolínání vody do válců.
Než osadíš "nějaké ty WEBRe", musíš docílit schopnosi naplnit - to znamená prodloužit časování rozvodů. Teprve potom osazuj "nějaké ty Webre".
Poslední dost složitou (možná nejsložitější) věcí je odladění zapalování. Doporučuji indukční nebo Hallovo snímání s vysokonapěťovým zesilovačem, aby kvalita jiskry byla zaručena i ve velmi vysokých otáčkách (kladívko nemá šanci).
Úprava sání a výfuku je samozřejmostí.
Napsal: stř kvě 20, 2009 11:21
od Puhi
a vymeň klasickú vrtuľu chladiča za elektrickú, inak pri tých otáčkach budú úlomky lietať ešte po skončení preteku
+ by nebolo od veci nejak inak zprevodovať alternátor, ale to už asi lepšie Marek napíše koľko to znesie atď
Napsal: stř kvě 20, 2009 11:36
od Marek
Vrtule je jasná věc, ta se trhá ráda... Navíc ve vysokých otáčkách dost rapidně žere výkon motoru (až o 5kW).
Alternátor je dimenzován na 15.000 otáček, takže by to opravdu chtělo dát mu větší řemenici. Totéž platí u vodního čerpadla, i když tam je dvouřadé ložisko a to by mělo teoreticky vydržet až 25.000 otáček (ale kdo ví.......?).
Napsal: stř kvě 20, 2009 16:50
od Saša
Marek píše:Totéž platí u vodního čerpadla, i když tam je dvouřadé ložisko a to by mělo teoreticky vydržet až 25.000 otáček (ale kdo ví.......?).
O výdrž ložiska v tomto případě tak nejde , ale čerpadlo v těhle otáčkách už nefunguje (nemyslím tím 25 000 ot/min) ale již o omnoho nižších . Nastává takzvaná kavitace , čerpadlo strácí výkon a velmi trpí lopatky . Nehledě na to že čím jsou větší otáčky čerpadla tím je voda na vstupu náchylnější k varu (díky snížení tlaku) .
Znám případ závoďáku který nemohli pořád uchladit ač dávali pořád větší a větší chladič . Problém byl odstraněn až montáží větší řemenice a tím snížením otáček .
Napsal: stř kvě 20, 2009 20:50
od Vašátor
Saša má naprostou pravdu. Já z tohoto důvodu na mém nedodělaném soutěžním motoru dával menší řemenici na klikovku. Soutěžácký motory jsou stavěný na vysoký otáčky. Alternátoru to sice nijak extrémě nevadí, nicméně jak psal Saša, vodní pumpa ve vysokých otáčkách laicky řečeno nebude fungovat.
Proto doporučuju dát rovnou měnší řemenici na klikovku a je pokoj. Lepší udělat jednu menší řemenici, než dvě větší
Napsal: stř kvě 20, 2009 20:51
od čmelák
ono to pri silnych otackach zacne ,,rezat" vodu
Napsal: čtv kvě 21, 2009 06:30
od Acibuk
dmatej píše:Ehm, pamatujete na estonskou Samaru na min. srazu? Vyhrála sprinty - motor 1.3, prý jen jiná převodovka. Ptal jsem se jich na to, protože jsem proti slečně jednou (nebo dvakrát?) jel s Kalinou a slyšel jsem jak tam ty kvalty kope
Jen chci naznačit, že to není jen v motoru
vím, že jsem byl buď hned za ní, nebo hned před ní. A motor: 1.8 DOHC 16V, otevřené sání a výfuk, taky lehké auto.. Takže s tím objemem to nemusí být ažtak pravda:)
Napsal: sob kvě 23, 2009 21:13
od vlastenec
Hele chlapy neni nikde na netu nebo náký forum kde bych todle všechno zjistil?Nebo náká publikace?