Brzdy-pedál k podlaze

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
D1NOsauR
Příspěvky: 34
Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
Bydliště: Dolení paseky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od D1NOsauR »

Přesně tohle to dělá, když zatáhnu ručku, zašlapu, tak pedál bere vejš, když ručku povolím, bere zase níž. ale nic jako excentr jsem tam nenašel. Vyřešim to přitažením ručky. A časem skusím znovu odvzdušnit.
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Starší 03 opravdu samostav nemají.
U brzdového válce nic štelovat nejde, musí se to dělat přímo u pedálu a to není to pravé. Navíc tím se šteluje jen volný chod pedálu než zabere brzdový válec.

Také mi vždycky šel pedál hodně dolů, muselo se to poštelovat tak, že se laborovalo s ruční brzdou. Mám tu nejstarší verzi 03 a v tomto případě je ta konstrukce opravdu trochu zastaralá. Prostě vůle v zadních brzdách, daná i vůlí ruční brzdy, ovlivní celkový zdvih pedálu brzdy.

Jestli to ale reaguje na "našlapání", může tam být vzduch. Nebo zadní brzdy nebrzdí vůbec a brzdí to jen na přední okruh - na to pozor!
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Pokud to nemá samostavy tak tam jsou jak zpomínal Vašátor excentry . Stačí pod vůz strčit hlavu a mrknout se na štíty zadních brzd . Pokud tam jsou excentry tak tam jsou (pod úrovní osy) dvě matice - (každá z jedné strany poloosy) - toť excentry . (nesplést si to se čtyžmi šrouby držící poloosu) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Dusan
Příspěvky: 3884
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Ono 03 ma podtlakovy posilnovac a tam sa steluje aby to fachalo ako ma.
Hodila by sa fotka zadnych brzd...aby sme vedeli co tam mas zac :)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Zdravím, troufnu si jednu nemístnou otázku - neuraž se prosím.
Dolíval jsi dostatek kapaliny při odvzdušňování? A jen pro zajímavost - kolik lidí u toho odvzdušňování bylo? Když jsem dělal výměnu kapaliny - průplach, tak jsme u toho byli tři - jeden šlapal, druhej točil klíčem a třetí hlídal hladinu v nádržce... Ale to jen tak, není to řešení tvýho problému...
Jinak po původním nerozdrbání a výměně kapaliny se brzdy na 01 chovají naproste stejně (správně) jako kdykoliv předtím. Bez jakéhokoliv seřizování ruční brzdy a podobně. Proto koukám, že se tu diskutuje seřizování ručky a zadních brzd, když jsi opravoval předek.
Myslím že dobrý by bylo, vymezit správné vůle kde patří a odvzdušnit i za cenu prolití půllitru kapaliny. Ale nejsem odborník, resp. ne z tohoto oboru...

Tak hodně zdaru.
Uživatelský avatar
D1NOsauR
Příspěvky: 34
Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
Bydliště: Dolení paseky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od D1NOsauR »

Dusan píše:Hodila by sa fotka zadnych brzd...
nafotím to.
MartasBrno píše:Dolíval jsi dostatek kapaliny při odvzdušňování? A jen pro zajímavost - kolik lidí u toho odvzdušňování bylo? Když jsem dělal výměnu kapaliny - průplach, tak jsme u toho byli tři - jeden šlapal, druhej točil klíčem a třetí hlídal hladinu v nádržce... Ale to jen tak, není to řešení tvýho problému...
je to možný, časem znovu odvzdušním. byly jsme 2.
MartasBrno píše:Proto koukám, že se tu diskutuje seřizování ručky a zadních brzd, když jsi opravoval předek.
to proto, že si myslím, že tím jak se teď přední pístky hejbou, dřív byly přizezlí. Tak je potřeba dodat víc kapaliny do trubiček. Proto pedál níž. Ale třeba jak řikáš zkusím odvzdušnit.
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

D1NOsauR píše: ...že si myslím, že tím jak se teď přední pístky hejbou, dřív byly přirezlé. Tak je potřeba dodat víc kapaliny do trubiček. Proto pedál níž...
Kdepak, u předních brzd stačí jen jednou. To ty zadní mohou dělat v tomto případě neplechu, pokud nemají samoštel.

P.S. Doufám, že se nemýlím, opravte mě kdyžtak někdo. Přeci jenom žigul nemá plovoucí třmen, ale dva pístky proti sobě. I tak by se to snad mělo chovat tak, jak popisuji.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
D1NOsauR
Příspěvky: 34
Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
Bydliště: Dolení paseky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od D1NOsauR »

pokus poslat foto zadních brzd... foceno starším mobilním telefonem, tak prosim omluvte kvalitu.
Přílohy
pakny.jpg
Uživatelský avatar
D1NOsauR
Příspěvky: 34
Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
Bydliště: Dolení paseky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od D1NOsauR »

pakny detail
Přílohy
pakny detail.jpg
Uživatelský avatar
D1NOsauR
Příspěvky: 34
Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
Bydliště: Dolení paseky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od D1NOsauR »

štít zazadu.
Přílohy
zezadu.jpg
Uživatelský avatar
D1NOsauR
Příspěvky: 34
Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
Bydliště: Dolení paseky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od D1NOsauR »

pokuď tam něco chybí, pardon nevím co fotit. Nic, co by se tam dalo štelovat, nebo něčím hejbat jsem tam nenašel. Když šlapu na brzdu, tak se pakny hejbou. horší je, že teď s autem nejezdím zdůvodu oprav, vyváření atd, tak nemůžu zkoušet.
Přílohy
zazadu2.jpg
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Dle fota jsou tam samostavy (ty kulaté věci na paknách)
Jinak do jednoho příspěvku jdou dát tři fotky , nemusíš každou zvlášť .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
D1NOsauR
Příspěvky: 34
Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
Bydliště: Dolení paseky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od D1NOsauR »

Saša píše:Dle fota jsou tam samostavy (ty kulaté věci na paknách)
Jinak do jednoho příspěvku jdou dát tři fotky , nemusíš každou zvlášť .
Tak to pardon :oops: . Jedna hloupá otázka: může se samostav nějak rozbít? Protože, když kolega otáčel kolem vzadu a já pomalu sešlapával pedál, tak než kolo začalo břibržďovat, byl pedál poměrně dole. Přijde mi že má něco dlouhej chod. Jinak díky za reakce, já o brzdách nevim skoro vůbec nic
Lada 2103
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

no ťažko, rozbiť ani nič také, si to pozri a hned budeš vedieť ako funguje :wink: teoreticky možno by to tam mohlo byť zhrdzavené a preto by nechodil. skús ho rozhýbať. Mal by sa ten okrúhly bazmek "pohybovať" po čeľusti (s istou dopomocou :mrgreen: )
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9344
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Mno ... jsou tam samostavné pakny, ovšem to ještě neznamená, že tam je i samostavná náprava. Když sundáš paknu, v místě kde je na ní ta velká pružina, má být na nápravě železný kolík. Pružina s paknou je nasunuta na něm. Pokud tam tento kolík není, samostav nemůže fungovat.
Už jsem se setkal i s tím, že rus tuto kombinaci namontoval...

V tvém případě bude nejlepší, když si zvedneš celý zadek auta nad zem. Potom pomalu dotahuj ruční brzdu dokud nezačnou lehounce šmejhat zadní kola - přibržďovat. Je to sice jen fušerské nastavení vůle na zadních paknách, nedá se takto docílit dokonalého seřízení, ovšem lepší než nic.

Jinak ten "bazmek", jak psal Puhi (v mém příspěvku to jest pružina na pakně :) ), se bude pohybovat na pakně velice těžko. Ovšem je to normální. Musí na pakně držet celkem silně, odtahuje jej brzdový váleček tím, jak šlapeš na brzdu. Kdyby byl zarezlý, pakna by nebrzdila a tím by byl i krátký chod pedálu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“