Brzdy-pedál k podlaze
Moderátor: Moderátoři
Starší 03 opravdu samostav nemají.
U brzdového válce nic štelovat nejde, musí se to dělat přímo u pedálu a to není to pravé. Navíc tím se šteluje jen volný chod pedálu než zabere brzdový válec.
Také mi vždycky šel pedál hodně dolů, muselo se to poštelovat tak, že se laborovalo s ruční brzdou. Mám tu nejstarší verzi 03 a v tomto případě je ta konstrukce opravdu trochu zastaralá. Prostě vůle v zadních brzdách, daná i vůlí ruční brzdy, ovlivní celkový zdvih pedálu brzdy.
Jestli to ale reaguje na "našlapání", může tam být vzduch. Nebo zadní brzdy nebrzdí vůbec a brzdí to jen na přední okruh - na to pozor!
U brzdového válce nic štelovat nejde, musí se to dělat přímo u pedálu a to není to pravé. Navíc tím se šteluje jen volný chod pedálu než zabere brzdový válec.
Také mi vždycky šel pedál hodně dolů, muselo se to poštelovat tak, že se laborovalo s ruční brzdou. Mám tu nejstarší verzi 03 a v tomto případě je ta konstrukce opravdu trochu zastaralá. Prostě vůle v zadních brzdách, daná i vůlí ruční brzdy, ovlivní celkový zdvih pedálu brzdy.
Jestli to ale reaguje na "našlapání", může tam být vzduch. Nebo zadní brzdy nebrzdí vůbec a brzdí to jen na přední okruh - na to pozor!
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Pokud to nemá samostavy tak tam jsou jak zpomínal Vašátor excentry . Stačí pod vůz strčit hlavu a mrknout se na štíty zadních brzd . Pokud tam jsou excentry tak tam jsou (pod úrovní osy) dvě matice - (každá z jedné strany poloosy) - toť excentry . (nesplést si to se čtyžmi šrouby držící poloosu) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Zdravím, troufnu si jednu nemístnou otázku - neuraž se prosím.
Dolíval jsi dostatek kapaliny při odvzdušňování? A jen pro zajímavost - kolik lidí u toho odvzdušňování bylo? Když jsem dělal výměnu kapaliny - průplach, tak jsme u toho byli tři - jeden šlapal, druhej točil klíčem a třetí hlídal hladinu v nádržce... Ale to jen tak, není to řešení tvýho problému...
Jinak po původním nerozdrbání a výměně kapaliny se brzdy na 01 chovají naproste stejně (správně) jako kdykoliv předtím. Bez jakéhokoliv seřizování ruční brzdy a podobně. Proto koukám, že se tu diskutuje seřizování ručky a zadních brzd, když jsi opravoval předek.
Myslím že dobrý by bylo, vymezit správné vůle kde patří a odvzdušnit i za cenu prolití půllitru kapaliny. Ale nejsem odborník, resp. ne z tohoto oboru...
Tak hodně zdaru.
Dolíval jsi dostatek kapaliny při odvzdušňování? A jen pro zajímavost - kolik lidí u toho odvzdušňování bylo? Když jsem dělal výměnu kapaliny - průplach, tak jsme u toho byli tři - jeden šlapal, druhej točil klíčem a třetí hlídal hladinu v nádržce... Ale to jen tak, není to řešení tvýho problému...
Jinak po původním nerozdrbání a výměně kapaliny se brzdy na 01 chovají naproste stejně (správně) jako kdykoliv předtím. Bez jakéhokoliv seřizování ruční brzdy a podobně. Proto koukám, že se tu diskutuje seřizování ručky a zadních brzd, když jsi opravoval předek.
Myslím že dobrý by bylo, vymezit správné vůle kde patří a odvzdušnit i za cenu prolití půllitru kapaliny. Ale nejsem odborník, resp. ne z tohoto oboru...
Tak hodně zdaru.
- D1NOsauR
- Příspěvky: 34
- Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
- Bydliště: Dolení paseky
- Kontaktovat uživatele:
nafotím to.Dusan píše:Hodila by sa fotka zadnych brzd...
je to možný, časem znovu odvzdušním. byly jsme 2.MartasBrno píše:Dolíval jsi dostatek kapaliny při odvzdušňování? A jen pro zajímavost - kolik lidí u toho odvzdušňování bylo? Když jsem dělal výměnu kapaliny - průplach, tak jsme u toho byli tři - jeden šlapal, druhej točil klíčem a třetí hlídal hladinu v nádržce... Ale to jen tak, není to řešení tvýho problému...
to proto, že si myslím, že tím jak se teď přední pístky hejbou, dřív byly přizezlí. Tak je potřeba dodat víc kapaliny do trubiček. Proto pedál níž. Ale třeba jak řikáš zkusím odvzdušnit.MartasBrno píše:Proto koukám, že se tu diskutuje seřizování ručky a zadních brzd, když jsi opravoval předek.
Kdepak, u předních brzd stačí jen jednou. To ty zadní mohou dělat v tomto případě neplechu, pokud nemají samoštel.D1NOsauR píše: ...že si myslím, že tím jak se teď přední pístky hejbou, dřív byly přirezlé. Tak je potřeba dodat víc kapaliny do trubiček. Proto pedál níž...
P.S. Doufám, že se nemýlím, opravte mě kdyžtak někdo. Přeci jenom žigul nemá plovoucí třmen, ale dva pístky proti sobě. I tak by se to snad mělo chovat tak, jak popisuji.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Dle fota jsou tam samostavy (ty kulaté věci na paknách)
Jinak do jednoho příspěvku jdou dát tři fotky , nemusíš každou zvlášť .
Jinak do jednoho příspěvku jdou dát tři fotky , nemusíš každou zvlášť .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- D1NOsauR
- Příspěvky: 34
- Registrován: pát bře 20, 2009 16:26
- Bydliště: Dolení paseky
- Kontaktovat uživatele:
Tak to pardon . Jedna hloupá otázka: může se samostav nějak rozbít? Protože, když kolega otáčel kolem vzadu a já pomalu sešlapával pedál, tak než kolo začalo břibržďovat, byl pedál poměrně dole. Přijde mi že má něco dlouhej chod. Jinak díky za reakce, já o brzdách nevim skoro vůbec nicSaša píše:Dle fota jsou tam samostavy (ty kulaté věci na paknách)
Jinak do jednoho příspěvku jdou dát tři fotky , nemusíš každou zvlášť .
Lada 2103
Mno ... jsou tam samostavné pakny, ovšem to ještě neznamená, že tam je i samostavná náprava. Když sundáš paknu, v místě kde je na ní ta velká pružina, má být na nápravě železný kolík. Pružina s paknou je nasunuta na něm. Pokud tam tento kolík není, samostav nemůže fungovat.
Už jsem se setkal i s tím, že rus tuto kombinaci namontoval...
V tvém případě bude nejlepší, když si zvedneš celý zadek auta nad zem. Potom pomalu dotahuj ruční brzdu dokud nezačnou lehounce šmejhat zadní kola - přibržďovat. Je to sice jen fušerské nastavení vůle na zadních paknách, nedá se takto docílit dokonalého seřízení, ovšem lepší než nic.
Jinak ten "bazmek", jak psal Puhi (v mém příspěvku to jest pružina na pakně ), se bude pohybovat na pakně velice těžko. Ovšem je to normální. Musí na pakně držet celkem silně, odtahuje jej brzdový váleček tím, jak šlapeš na brzdu. Kdyby byl zarezlý, pakna by nebrzdila a tím by byl i krátký chod pedálu.
Už jsem se setkal i s tím, že rus tuto kombinaci namontoval...
V tvém případě bude nejlepší, když si zvedneš celý zadek auta nad zem. Potom pomalu dotahuj ruční brzdu dokud nezačnou lehounce šmejhat zadní kola - přibržďovat. Je to sice jen fušerské nastavení vůle na zadních paknách, nedá se takto docílit dokonalého seřízení, ovšem lepší než nic.
Jinak ten "bazmek", jak psal Puhi (v mém příspěvku to jest pružina na pakně ), se bude pohybovat na pakně velice těžko. Ovšem je to normální. Musí na pakně držet celkem silně, odtahuje jej brzdový váleček tím, jak šlapeš na brzdu. Kdyby byl zarezlý, pakna by nebrzdila a tím by byl i krátký chod pedálu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/