Stránka 2 z 3
Napsal: úte bře 10, 2009 20:09
od plavec
tak jsem učinil žádané.
A:
Normálně to chodí, jakobynic, až to zadělám, tak se to zase vysype.
Jak je osička ta poslední- ta co řídí překlápění přímo číslic,tak na ní jsou zubatý kolečka (každé zubaté kolečko ovládá jeden váleček s čísly a to druhé kolečko má trochu větší vůli oproti ostatním.Ozubení je v pořádku, není ohlodaný, ale kolečko se prostě po osičce hýbe trochu víc do stranJe to k pohopení, nebo to mám nakreslit?
Napsal: stř bře 11, 2009 08:22
od Saša
Asi vím co myslíš . Jsou to ty malá "vložená" kolečka mezi každým velkým kolečkem s čísly . Pokud je vada přímo v kolečku dá se vyměnit za jiné (třeba poslední v celkovém počtu km) . Ještě koukmi na systém nulování . Jestli to nezůstává někde trochu viset .
Napsal: stř bře 11, 2009 13:09
od plavec
Saša píše:Jsou to ty malá "vložená" kolečka mezi každým velkým kolečkem s čísly .
Trefa, je problém přesně tam.Nikde to nevisí,ale kolečko má prostě trochu vůli a po osičce se může pohybovat ze strany na stranu.
Tak tedy dotaz: Nechaj se sehnat někde ta kolečka nebo rovnou celé to nulovací zařízení?Vyměnit celé nulovací zařízení mi přijde jednodušší.Jenže ne všechna nulovací zařízení asi nebudou stejná.U fáčka se třeba nuluje otáčením camprdlíku a u lady se mačká.
Napsal: stř bře 11, 2009 13:36
od Saša
Systémy nulování jsou různé ale kolečka by mohla pasovat odjinud . né z 07 tam je to úplně jinak . Skus Si s tím chvilku hrát , vůle na to nemusí mít vliv a zjistit proč dojde k zaseknutí (zuby mimo , zuby do sebe) , pak to jde buď opravit nebo nahradit . Musí se ale zjistit příčina .
Napsal: stř bře 11, 2009 15:11
od plavec
No ono je zvláštní, že to nepočítalo od900 metrů a to jen někdy.KDyž se vynulovalo tak to jednou šlo, a když se vynulovalo podruhé, tak už zase ne.
Rozebral jsem i favoriťácký rychloměr a tam je to úplně jinak.Kolečka jsou stejný ale nepodařilo se mi je odtud dostat ven.Ovládání je na opačný straně a stejně je mechanickej, kdežto v ladě máme mechanickej elektricky ovládanej.
Na tom opravovaným ladováckým jsem "protočil" počítadlem přes 500km tam i zpátky ale zrovna se nikde nic nekouslo, vše jelo jako po másle.Nakláněl jsem to různě a hrál jsem si, ale na nic jsem nepřišel.Tak jsem to zadělal a uvidím v praxi jak to pojede, když to bude zlobit, tak to rozeberu znova.Případně bych to mohl rozebrat na sraze, jestli bys to chtěl vidět a poradit mi?
Nikde jsem si nevšiml, že by byla vazelina, ty kolečka se nemažou?
Napsal: stř bře 11, 2009 19:12
od Saša
Teď sem to chtěl napsat ať Tě nenapadne to mazat . Jen mi je trochu divné kde to potom prokluzuje když jedno počítadlo stojí a druhé jde normálně .
Napsal: stř bře 11, 2009 22:09
od plavec
Tak jsem Ti namaloval schema, snad to z toho bude patrné.
http://plavec.bloguje.cz/772303-pocitadlo-kilometru.php
Napsal: čtv bře 12, 2009 11:15
od Saša
Ano to je velmi používaná klasika . Ovšem kde to prokluzuje když to stojí , je tam třecí spojka ? Nebo má kolečko takovou osovou vůli že je mimo zuby . To by ovšem část počítadla šla .
Napsal: čtv bře 12, 2009 12:18
od plavec
Saša píše:To by ovšem část počítadla šla
však taky že část šla.První číslo (bílé) chodilo vždy a někdy se to pak kouslo a ty další čísla už nešly.
Saša píše:má kolečko takovou osovou vůli že je mimo zuby
DOCELA MÁ,někdy asi holt zapadlo a někdy ne, záleží asi na tom, jak je auto zrovna nakloněno.
Napsal: čtv bře 12, 2009 12:46
od Saša
Aha já to pochopil trošku jinak . Napad mně takvý nápad , co do mezery mezi kolečka vložit distanční podložky , dělají se plastové "nastřihnuté" tak se tam dají vložit i bez rozborky . (jsou určeny k zajištění koleček na hřídeli která má "zápich") . Často se používají v nechanikách elektroniky . To by ale chtělo vidět naživo , nebo dobrou fotku hřídele s kolečky .
Napsal: čtv bře 12, 2009 15:44
od zelvotron
Plavec: když tak na to někdy mrknem
Napsal: sob dub 25, 2009 17:06
od Green
ahoj,po delší době mně trochu zlobí moje laděna,je to 2001,16v,nejde rychloměr a počítadla kilometru,denní po odpojení aku se vynulovalo,hlavní ukazuje pořád stejné km,ještě se rozsvítil Check engine a i po resetu tj.odpojení aku svítí dál,jindy většinou zhasne,otáčkoměr funguje a auto jede v pohodě,četl jsem vše co jsem tu našel,ale budu rád za další rady než to začnu rozebírat na součástky
Napsal: sob dub 25, 2009 17:26
od zelvotron
To by chtělo diagnostiku, buďto to bede někde nějakej kontakt, nebo odešlo čidlo rychlosti na převodovce (nebo nemá kontakt).
Napsal: sob dub 25, 2009 19:12
od Petr HC
Naprosto stejně se projevila tato závada na mé 2112, svítila CHE, ale neobjevil se žádný kód chyby na diagnostice ICD.
A nyni citace části dopisu vedení Lady před ukončením záruky:
"Za stavu 7028 km přestal ukazovat tachometr . Osciloskopem jsem zjistil , že do ŘJ nepřicházejí impulsy ze snimače rychlosti (Hallova sonda) . Požádal jsem proto značkový servis , aby mi jej objednali. To servis odmítl s tím , jak to mohu vědět a že vůz musí nejprve vidět. Moje zjištění se potvrdilo a vůz jsem měl v servisu nechat a přijet si za několik dní. To už jsem asi byl „rozpálený do běla“, poněvadž mi po poradě mechaniků s majitelem servisu vyměnili snimač „na počkání“ z jejich předváděcího vozu ."
K potvrzení této závady by asi stačil i multimetr, který "umí" měřit frekvenci.
počítač kilometrů
Napsal: sob dub 25, 2009 20:05
od Green
dík měřák bych měl,ale nejsem si jist tím čídlem,je to to jediný na který koukám kolmo zvrchu blíž směrem k řidiči?,ještě se podívám líp ale asi až o prodlouženým víkendu,protože si musím půjčit ten lepší měřák,jakou frekvenci ,kolik Hz by to mělo dávat?