Stránka 2 z 3

Napsal: pon úno 16, 2009 18:55
od JmJ
peet2101 píše:JJ zamrzl, ale nelezl bych na něho a stejně po ledu radši jezdím :twisted: hanácký námko by mohlo povídat :twisted:
no dyt, tam sme s Aterixem radili asi hodinu s jeho 21044 ;-)). Sak dej nekdy vedet, kdyz se tam vypravis, prijdu omrknout tve veletoce :-)

Napsal: pon úno 16, 2009 20:24
od peet2101
až spravím dobíjení tak dám vědět. Možná někdy v sobotu jak pojedem na slady

Napsal: pon úno 16, 2009 20:50
od JmJ
peet2101 píše:až spravím dobíjení tak dám vědět. Možná někdy v sobotu jak pojedem na slady
slady, boze, nestras ;-)) tam dycky vodim Drobka jen kolem, aby poznal tmava zakouti kromerize :-)

Napsal: úte úno 17, 2009 07:00
od Sid
Relátko bude spínať až keď to bude dávať poriadne šťavu, neboj.
Postup nastavenia: Nakopneš to, zapneš stretávacie svetlá, na baterku pripojíš voltmeter.
Na tom relátku máš zozadu pružinu, ktorej napínaním upravíš jej silu. A to tak, že ten držiak ohýbaš smerom dole, alebo hore. Na voľnobehu nič nenastavuješ, malo by tam byť cca 12,5V
Pridáš si plyn na cca 2000-2500 ot. a pozrieš napatie. V správnosti by malo byť 14- 14,2 , max 14,5 V.
Ak je málo, ohneš smerom dole a opať vyskúšaš, ak je veľa, ohneš smerom dole. Keď nastavíš, vypneš motor a nasadíš na relátko vrchnák. Pri nastavovaní dávaj bacha, aby si nebrnkol napr šróbovákom medzi vnútrom relátka a kostrou. Potom ti to zaiskrí a poistka v prdeli. Rovnaký prípad keď budeš vrchnák zhadzovať alebo nasadzovať pri bežiacom motore alebo pod neho nedáš to gumené tesnenie.

Ak nevieš, ktorý držiak to máš ohýbať, pošli foto relátka a vyznačím ti to.

Napsal: úte úno 17, 2009 11:24
od Petr HC
To Sid - postup je naprosto v pořádku, ale je nutno dodat, že se to musí provádět na dobré, nabíječkou nabité a několik hodin "odstáté" baterce, jinak si seřízení regulátoru spíše "rozhodíš".

Napsal: úte úno 17, 2009 11:53
od Luděk Musil
Sid píše:Ak je málo, ohneš smerom dole a opať vyskúšaš, ak je veľa, ohneš smerom dole.
Tohle mi hlava moc nebere! Zkus si to zrevidovat ... jednou DOLE podruhé HORE ! :idea: L.

Napsal: úte úno 17, 2009 12:53
od Pája
Peet psal, že je relátko seplé kontaktem nahoře. A když se nahoru přidává, tak už není kam přidávat. Pokud je na výstupu relé budící napětí, tipnul bych teda buď kabel buzení od relé do altíku, nebo altík.

Napsal: úte úno 17, 2009 14:29
od peet2101
JmJ píše:
peet2101 píše:až spravím dobíjení tak dám vědět. Možná někdy v sobotu jak pojedem na slady
slady, boze, nestras ;-)) tam dycky vodim Drobka jen kolem, aby poznal tmava zakouti kromerize :-)
přijedu, posedím, poslechnu hudbu v cafe separe, naberu slečnu a jedu na barbořinu :twisted:


Děkuji za rady, ale jelikož je to tak 20čísel sněhu a garáž se bude stavět až na jaře tak sem se rozhodl zajet s autem do servisu kde mi servisák řekl že to bude nejspíš uhlík nebo dioda tak sem se s ním domluvil na víměně která by měla proběhnout zítra.
Udělal bych to sám ale v takové kose se mi zrovna nechce vytahovat altík se kterým nikdo 30let ani nehnul.

SID díky za popis myslím že to užiju protože pochybuju že to v tom servise nastaví pořádně....

A ještě mě napadlo jestli můžu před nastavením zapnout i rádio protože bez něho prakticky nejezdím

Napsal: úte úno 17, 2009 14:44
od Saša
Pozor také na pojistku buzení alternátoru (hlavně tu starou porcelánovou) . Na oko je dobrá ale nedokáže přenést budící proud (drátek mívá špatný kontakt) . Skus změřit budící napětí před i za reggulačním relé (ty dva větší fastony) . Motor nemusíš startovat , jen zapni zapalování .

Napsal: úte úno 17, 2009 14:51
od Křečík Barbuška
peet2101 píše: A ještě mě napadlo jestli můžu před nastavením zapnout i rádio protože bez něho prakticky nejezdím
Asi bych ho nezapínal, co kdyby se ti podařilo to "naladit" na více voltíků než by bylo zdrávo :mrgreen: .

Napsal: úte úno 17, 2009 20:16
od Sid
Koko Loko píše:
peet2101 píše: A ještě mě napadlo jestli můžu před nastavením zapnout i rádio protože bez něho prakticky nejezdím
Asi bych ho nezapínal, co kdyby se ti podařilo to "naladit" na více voltíků než by bylo zdrávo :mrgreen: .
Ano ano. Za jedno: načo ho budeš mať zapnuté pri stojacom aute.
Za druhé: Ako píše koko, proste je to mierna piplačka to nastaviť a poprvý krát to prihneš dole veľa, prídáš a bác zrazu na meráku18 voltov a rádio neviem neviem aké tam máš. My máme v autách na kazety jedno Ferari a jedno TESLA a tie už pri 15 voltoch môže trafiť šľak.(zhorí Integrovaný obvod koncového stupňa zosilovača(

Napsal: čtv úno 19, 2009 17:21
od peet2101
Takže auto mi přijelo z servisu po víměně uhlíků dobíjí na volnoběh něco kolem 12V při zvýšených otáčkách jde napětí nahoru nemám digitální voltmetr takže sem to nezjistil přesně, ale večer snad splaším souseda který mi to snad změří přesně. Možná bude ještě potřeba seřídit dobíjení protože s tím podle mě nic nedělali.

Děkuji všem za rady

Napsal: pát úno 20, 2009 07:21
od Pája
Tys to dal do sevisu na výměnu uhlíků? Hustý.. A kolik si za to řekli, když ti ani neseřídili dobíjení?

Napsal: pát úno 20, 2009 09:50
od peet2101
řekli si za to 200kč a dal sem to tam protože venku je 20cm sněhu a ten altik nikdo nevitahl asi 30let v letě by to byla záležitost jednoho dopoledne

Napsal: pát úno 20, 2009 10:08
od Saša
Ono také kvůli výměně uhlíků nemusí altík ven . Za tuto cenu bych uvažoval i já nechat si to vyměnit (samotné uhlíky 30kč) Jen bych se bál "kvality" opravy .