Jak změřit dobíjení

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6598
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

peet2101 píše:JJ zamrzl, ale nelezl bych na něho a stejně po ledu radši jezdím :twisted: hanácký námko by mohlo povídat :twisted:
no dyt, tam sme s Aterixem radili asi hodinu s jeho 21044 ;-)). Sak dej nekdy vedet, kdyz se tam vypravis, prijdu omrknout tve veletoce :-)
VAZ 2104 1.3 1989
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

až spravím dobíjení tak dám vědět. Možná někdy v sobotu jak pojedem na slady
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6598
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

peet2101 píše:až spravím dobíjení tak dám vědět. Možná někdy v sobotu jak pojedem na slady
slady, boze, nestras ;-)) tam dycky vodim Drobka jen kolem, aby poznal tmava zakouti kromerize :-)
VAZ 2104 1.3 1989
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

Relátko bude spínať až keď to bude dávať poriadne šťavu, neboj.
Postup nastavenia: Nakopneš to, zapneš stretávacie svetlá, na baterku pripojíš voltmeter.
Na tom relátku máš zozadu pružinu, ktorej napínaním upravíš jej silu. A to tak, že ten držiak ohýbaš smerom dole, alebo hore. Na voľnobehu nič nenastavuješ, malo by tam byť cca 12,5V
Pridáš si plyn na cca 2000-2500 ot. a pozrieš napatie. V správnosti by malo byť 14- 14,2 , max 14,5 V.
Ak je málo, ohneš smerom dole a opať vyskúšaš, ak je veľa, ohneš smerom dole. Keď nastavíš, vypneš motor a nasadíš na relátko vrchnák. Pri nastavovaní dávaj bacha, aby si nebrnkol napr šróbovákom medzi vnútrom relátka a kostrou. Potom ti to zaiskrí a poistka v prdeli. Rovnaký prípad keď budeš vrchnák zhadzovať alebo nasadzovať pri bežiacom motore alebo pod neho nedáš to gumené tesnenie.

Ak nevieš, ktorý držiak to máš ohýbať, pošli foto relátka a vyznačím ti to.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

To Sid - postup je naprosto v pořádku, ale je nutno dodat, že se to musí provádět na dobré, nabíječkou nabité a několik hodin "odstáté" baterce, jinak si seřízení regulátoru spíše "rozhodíš".
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10589
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Sid píše:Ak je málo, ohneš smerom dole a opať vyskúšaš, ak je veľa, ohneš smerom dole.
Tohle mi hlava moc nebere! Zkus si to zrevidovat ... jednou DOLE podruhé HORE ! :idea: L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Peet psal, že je relátko seplé kontaktem nahoře. A když se nahoru přidává, tak už není kam přidávat. Pokud je na výstupu relé budící napětí, tipnul bych teda buď kabel buzení od relé do altíku, nebo altík.
VAZ 1800kk na prvočinitele
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

JmJ píše:
peet2101 píše:až spravím dobíjení tak dám vědět. Možná někdy v sobotu jak pojedem na slady
slady, boze, nestras ;-)) tam dycky vodim Drobka jen kolem, aby poznal tmava zakouti kromerize :-)
přijedu, posedím, poslechnu hudbu v cafe separe, naberu slečnu a jedu na barbořinu :twisted:


Děkuji za rady, ale jelikož je to tak 20čísel sněhu a garáž se bude stavět až na jaře tak sem se rozhodl zajet s autem do servisu kde mi servisák řekl že to bude nejspíš uhlík nebo dioda tak sem se s ním domluvil na víměně která by měla proběhnout zítra.
Udělal bych to sám ale v takové kose se mi zrovna nechce vytahovat altík se kterým nikdo 30let ani nehnul.

SID díky za popis myslím že to užiju protože pochybuju že to v tom servise nastaví pořádně....

A ještě mě napadlo jestli můžu před nastavením zapnout i rádio protože bez něho prakticky nejezdím
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Pozor také na pojistku buzení alternátoru (hlavně tu starou porcelánovou) . Na oko je dobrá ale nedokáže přenést budící proud (drátek mívá špatný kontakt) . Skus změřit budící napětí před i za reggulačním relé (ty dva větší fastony) . Motor nemusíš startovat , jen zapni zapalování .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11048
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

peet2101 píše: A ještě mě napadlo jestli můžu před nastavením zapnout i rádio protože bez něho prakticky nejezdím
Asi bych ho nezapínal, co kdyby se ti podařilo to "naladit" na více voltíků než by bylo zdrávo :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

Koko Loko píše:
peet2101 píše: A ještě mě napadlo jestli můžu před nastavením zapnout i rádio protože bez něho prakticky nejezdím
Asi bych ho nezapínal, co kdyby se ti podařilo to "naladit" na více voltíků než by bylo zdrávo :mrgreen: .
Ano ano. Za jedno: načo ho budeš mať zapnuté pri stojacom aute.
Za druhé: Ako píše koko, proste je to mierna piplačka to nastaviť a poprvý krát to prihneš dole veľa, prídáš a bác zrazu na meráku18 voltov a rádio neviem neviem aké tam máš. My máme v autách na kazety jedno Ferari a jedno TESLA a tie už pri 15 voltoch môže trafiť šľak.(zhorí Integrovaný obvod koncového stupňa zosilovača(
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

Takže auto mi přijelo z servisu po víměně uhlíků dobíjí na volnoběh něco kolem 12V při zvýšených otáčkách jde napětí nahoru nemám digitální voltmetr takže sem to nezjistil přesně, ale večer snad splaším souseda který mi to snad změří přesně. Možná bude ještě potřeba seřídit dobíjení protože s tím podle mě nic nedělali.

Děkuji všem za rady
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Tys to dal do sevisu na výměnu uhlíků? Hustý.. A kolik si za to řekli, když ti ani neseřídili dobíjení?
VAZ 1800kk na prvočinitele
peet2101
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvek od peet2101 »

řekli si za to 200kč a dal sem to tam protože venku je 20cm sněhu a ten altik nikdo nevitahl asi 30let v letě by to byla záležitost jednoho dopoledne
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Ono také kvůli výměně uhlíků nemusí altík ven . Za tuto cenu bych uvažoval i já nechat si to vyměnit (samotné uhlíky 30kč) Jen bych se bál "kvality" opravy .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“