no dyt, tam sme s Aterixem radili asi hodinu s jeho 21044 ). Sak dej nekdy vedet, kdyz se tam vypravis, prijdu omrknout tve veletocepeet2101 píše:JJ zamrzl, ale nelezl bych na něho a stejně po ledu radši jezdím hanácký námko by mohlo povídat
Jak změřit dobíjení
Moderátor: Moderátoři
Relátko bude spínať až keď to bude dávať poriadne šťavu, neboj.
Postup nastavenia: Nakopneš to, zapneš stretávacie svetlá, na baterku pripojíš voltmeter.
Na tom relátku máš zozadu pružinu, ktorej napínaním upravíš jej silu. A to tak, že ten držiak ohýbaš smerom dole, alebo hore. Na voľnobehu nič nenastavuješ, malo by tam byť cca 12,5V
Pridáš si plyn na cca 2000-2500 ot. a pozrieš napatie. V správnosti by malo byť 14- 14,2 , max 14,5 V.
Ak je málo, ohneš smerom dole a opať vyskúšaš, ak je veľa, ohneš smerom dole. Keď nastavíš, vypneš motor a nasadíš na relátko vrchnák. Pri nastavovaní dávaj bacha, aby si nebrnkol napr šróbovákom medzi vnútrom relátka a kostrou. Potom ti to zaiskrí a poistka v prdeli. Rovnaký prípad keď budeš vrchnák zhadzovať alebo nasadzovať pri bežiacom motore alebo pod neho nedáš to gumené tesnenie.
Ak nevieš, ktorý držiak to máš ohýbať, pošli foto relátka a vyznačím ti to.
Postup nastavenia: Nakopneš to, zapneš stretávacie svetlá, na baterku pripojíš voltmeter.
Na tom relátku máš zozadu pružinu, ktorej napínaním upravíš jej silu. A to tak, že ten držiak ohýbaš smerom dole, alebo hore. Na voľnobehu nič nenastavuješ, malo by tam byť cca 12,5V
Pridáš si plyn na cca 2000-2500 ot. a pozrieš napatie. V správnosti by malo byť 14- 14,2 , max 14,5 V.
Ak je málo, ohneš smerom dole a opať vyskúšaš, ak je veľa, ohneš smerom dole. Keď nastavíš, vypneš motor a nasadíš na relátko vrchnák. Pri nastavovaní dávaj bacha, aby si nebrnkol napr šróbovákom medzi vnútrom relátka a kostrou. Potom ti to zaiskrí a poistka v prdeli. Rovnaký prípad keď budeš vrchnák zhadzovať alebo nasadzovať pri bežiacom motore alebo pod neho nedáš to gumené tesnenie.
Ak nevieš, ktorý držiak to máš ohýbať, pošli foto relátka a vyznačím ti to.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10589
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Tohle mi hlava moc nebere! Zkus si to zrevidovat ... jednou DOLE podruhé HORE ! L.Sid píše:Ak je málo, ohneš smerom dole a opať vyskúšaš, ak je veľa, ohneš smerom dole.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
přijedu, posedím, poslechnu hudbu v cafe separe, naberu slečnu a jedu na barbořinuJmJ píše:slady, boze, nestras ) tam dycky vodim Drobka jen kolem, aby poznal tmava zakouti kromerizepeet2101 píše:až spravím dobíjení tak dám vědět. Možná někdy v sobotu jak pojedem na slady
Děkuji za rady, ale jelikož je to tak 20čísel sněhu a garáž se bude stavět až na jaře tak sem se rozhodl zajet s autem do servisu kde mi servisák řekl že to bude nejspíš uhlík nebo dioda tak sem se s ním domluvil na víměně která by měla proběhnout zítra.
Udělal bych to sám ale v takové kose se mi zrovna nechce vytahovat altík se kterým nikdo 30let ani nehnul.
SID díky za popis myslím že to užiju protože pochybuju že to v tom servise nastaví pořádně....
A ještě mě napadlo jestli můžu před nastavením zapnout i rádio protože bez něho prakticky nejezdím
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Pozor také na pojistku buzení alternátoru (hlavně tu starou porcelánovou) . Na oko je dobrá ale nedokáže přenést budící proud (drátek mívá špatný kontakt) . Skus změřit budící napětí před i za reggulačním relé (ty dva větší fastony) . Motor nemusíš startovat , jen zapni zapalování .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Asi bych ho nezapínal, co kdyby se ti podařilo to "naladit" na více voltíků než by bylo zdrávo .peet2101 píše: A ještě mě napadlo jestli můžu před nastavením zapnout i rádio protože bez něho prakticky nejezdím
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Ano ano. Za jedno: načo ho budeš mať zapnuté pri stojacom aute.Koko Loko píše:Asi bych ho nezapínal, co kdyby se ti podařilo to "naladit" na více voltíků než by bylo zdrávo .peet2101 píše: A ještě mě napadlo jestli můžu před nastavením zapnout i rádio protože bez něho prakticky nejezdím
Za druhé: Ako píše koko, proste je to mierna piplačka to nastaviť a poprvý krát to prihneš dole veľa, prídáš a bác zrazu na meráku18 voltov a rádio neviem neviem aké tam máš. My máme v autách na kazety jedno Ferari a jedno TESLA a tie už pri 15 voltoch môže trafiť šľak.(zhorí Integrovaný obvod koncového stupňa zosilovača(
Takže auto mi přijelo z servisu po víměně uhlíků dobíjí na volnoběh něco kolem 12V při zvýšených otáčkách jde napětí nahoru nemám digitální voltmetr takže sem to nezjistil přesně, ale večer snad splaším souseda který mi to snad změří přesně. Možná bude ještě potřeba seřídit dobíjení protože s tím podle mě nic nedělali.
Děkuji všem za rady
Děkuji všem za rady
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Ono také kvůli výměně uhlíků nemusí altík ven . Za tuto cenu bych uvažoval i já nechat si to vyměnit (samotné uhlíky 30kč) Jen bych se bál "kvality" opravy .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!