Stránka 2 z 3

Napsal: sob led 17, 2009 15:03
od Dusan
cmelo ten motor je nejaky divny..... :) nova kluka ?

Napsal: sob led 17, 2009 19:54
od dmatej
Co to je za zombie? Ještě řekni, že to natočíš!

Napsal: pon led 19, 2009 14:06
od Sid
Takže včera sme mali dole hlavu z iného motora a to tesnenie je naozaj v poriadku.

Napsal: pon led 19, 2009 15:00
od Marek
Věř zkušeným........... :wink:.

Napsal: pon led 19, 2009 18:12
od čmelák
motor na fotke pradie ako macicka ;) dal som tam druhu hlavu tesnenie poskladal a len si pradie, este pojde na komplet nastavenie lebo to ja robit neviem, ale volnobeh drzi, startuje a ide brekeke :roll: preco by nemal :mrgreen:

Napsal: úte bře 17, 2009 23:04
od kuchi
zdravím mám dotaz vyměnil jsem těsnení pod hlavou (hlava snížena o 1mm tusíš rovná) dal jsem tesnění dotáhl momentovým klíčem vše ok ale jakmile se zahřeje a zase schládne tak najdu na bloku stopy po nemrzce , myslíte že by mohl být blok pokroucený to snad ne jinak toto byla pro motor zřejmě první výměna těsnení po 124000km(29 letech) popř co by tam mohlo být dík
PS: nemíní poslouchat rady typu přetáni to jelikož nezmám výrobce kde by se hliníková hlava přetahovala ( není to 120)

Napsal: úte bře 17, 2009 23:28
od Hurikán
Jak je to dlouho, co jsi hlavu měnil? Resp. kolik na ní máš teď najeto. Také jsem montoval na auto sníženou hlavu (blok jsem nerovnal) a na dvou místech to u těsnění po vypnutí motoru lehce slzelo. Časem slzení sice ustupovalo, ale nemizelo úplně. Asi po 700 km jsme hlavu přetáhli (divil by ses, ale některé šrouby se pootočily o ještě značný kus a to byl nastavený stejný moment), a během pár dní slzení zmizelo úplně. Tím Tě nenutím k přetahování. Pouze píšu vlastní zkušenost. :wink:

Musí si to prostě sednout. 8)

Napsal: stř bře 18, 2009 07:53
od 2108
tak ja mam sice 20108 ale v original opravarenske prirucke pisu dotiahni momentakom a potom este dva razy po stvrt otacky kazdy srob a blok pokruceny to som snad este nevidel skor hlava ked nedodrzis postup povolovani

Napsal: stř bře 18, 2009 08:11
od Marek
Fakt je, že na Ladě se hlava po správné montáži přetahovat nemá, to je potřeba mít na paměti. Pokud máš pochybnost o těsnosti, přetáhnout ji však můžeš. Nicméně je nezbytné dodržet následující:

- Motor musí být studený, tzn. teplota motoru menší než 30°C.
- Postup povolování / utahování šroubů musí být dodržen od středu motoru ke krajům
- Jeden ze středových šroubů hlavy se úplně povolí (až se bude volně otáčet rukou) a potom dotáhne na moment 90-100 Nm (nejnižší dovolený utahovací moment). Potom se povolí a stejně utáhne druhý středový šroub hlavy.
- Dále se postupuje stejným způsobem i u ostatních šroubů s dodržením postupu pořadí
- Po přetažení posledního šroubu se všechny šrouby ještě zkontrolují a dotáhnou konečným momentem 120 Nm (nejvyšší dovolený utahovací moment).

Měl jsem na motoru hlavy snížené i o víc jak 2 mm a nikdy nebyl důvod k přetahování (a ani by mě to nenapadlo). Někdy je však potřeba přistoupit k individuálnímu přístupu.

Přetažením hlavy nic nezkazíš, pokud dodržíš přesně postup, který jsem Ti nastínil. Každý šroub prostě musíš před jeho dotahováním nejprve POVOLIT !!!!!

Napsal: stř bře 18, 2009 08:28
od Lada Rider
Marek píše:Přetažením hlavy nic nezkazíš, pokud dodržíš přesně postup, který jsem Ti nastínil. Každý šroub prostě musíš před jeho dotahováním nejprve POVOLIT !!!!!
Marek, teda rozhodne zaujimava informacia, ozaj by nenapadlo to prv povolit a az nasledne znova zatahovat

Napsal: stř bře 18, 2009 09:58
od kuchi
nu dobrá tak jste mě přesvědčily a zkusím přetáhnout jinak dík markovi ,protože by mě teky nenapadlo to napřed povolit, tak zkusím a budu informovat

Napsal: stř bře 18, 2009 10:15
od Marek
To povolení šroubu je velmi důležité. Je třeba si uvědomit, že šrouby hlavy jsou utažené velkým momentem a často bývají vlivem tepelných změn tzv. zakousnuté v materiálu hlavy. Stane se proto, že když šroub nepovolíte a budete jej chtít pouze dotahovat, že při nastavení momentového klíče na správný moment šroubem vůbec nepohnete, neb klíč cvakne (šroub je jakoby třeba odtrhnout z jeho zakousnutí). A to lze pouze tím, že jej před utahováním nejdřív povolíte. :wink:

Napsal: stř bře 18, 2009 11:49
od Little Red Riding Hood
mě zase občas teče olej z podhlavy, ne mooc ale byvava blok potečenej trochu.. čim to u mě??.. hlava je utažena na 120 Nm... mam zvětšenej tlak mazaní, mohlo by to být třeba tim??... teče to spíše na straně rozdělovače a nebo i na čele motoru...

Napsal: stř bře 18, 2009 12:01
od Marek
Little Red Riding Hood píše:mě zase občas teče olej z podhlavy, ne mooc ale byvava blok potečenej trochu.. čim to u mě??.. hlava je utažena na 120 Nm... mam zvětšenej tlak mazaní, mohlo by to být třeba tim??... teče to spíše na straně rozdělovače a nebo i na čele motoru...
V těch místech nejsou tlakové kanály oleje, takže tím to nebude.

Napsal: stř bře 18, 2009 12:07
od Little Red Riding Hood
Marek, no jasne ten hlavní kanal je uprostřed bloku na straně vejfuku ne??.. jestli si dobře pamatuju??... ale tak čim to muže byt že si to tak uchcava?,..