Stránka 2 z 4
Napsal: stř led 07, 2009 15:36
od Stanley__001x
Hydraulika spojky je hrob
sem už v jednu chvíly vymejšlel předělání na lanka, ale kladek by bylo tolika že by spolehlivost byla taky na kulovo... Jinak se mne osvědčilo celý povrh válce (vyšroubovat zadní zátku) vylapovat 1200 šmirglem, mam na to i takový přípravek z dřevěné tyčky a hadru. U kombíka byl problém strašně tvrdá spojka- vysoký tlak v okruhu- proto vysoké nároky na těsnost.
Napsal: stř led 07, 2009 16:27
od Saša
Stanley__001x píše:Hydraulika spojky je hrob sem už v jednu chvíly vymejšlel předělání na lanka, ale kladek by bylo tolika že by spolehlivost byla taky na kulovo...
Je zajímavé kolik lidí má problémy s hydraulilou spojky . Ladu mám již 25 let a nikdy nebyl u hydrauliky spojky jediný problém . Až do doby kdy jsem koupil 06ku na což mně pán upozornil . Když se šláplo na pedál až na podlahu tak po chvilce okruh stratil tlak , spojka sama zabrala a pedál zůstal dole . To není nic divného - prostě závada . Jenže nebyl čas to hned řešit páč deně jezdím a "světe" div se po mněsíci se závada odstranila sama , vše chodí jak má .
Zřejmně za většinu závad na Ladě může jen to že nejezdí deně .
V předělání ovládání spojky na lanko nevidím problém a kladka tam dle mne nemusí bejt žádná . Je ale otázkou jestli lankové ovládání není méně spolehlivé .
Stanley__001x píše:Jinak se mne osvědčilo celý povrh válce (vyšroubovat zadní zátku) vylapovat 1200 šmirglem, mam na to i takový přípravek z dřevěné tyčky a hadru.
Také jsem tenhle spůsob úspěšně použil u válečků (prasátek) zadníh brzd , jen místo dřevěné tyčky jsem hadr namotal rovnou na vrták . 100% výsledek
Napsal: stř led 07, 2009 16:29
od Marek89
Kvôli čomu sa šmigroval povrch ?
Napsal: stř led 07, 2009 16:33
od Cory
aby bol hladky
Napsal: stř led 07, 2009 16:41
od Jimmi
Ten šmirgl se doporučovalo namočit do oleje. Daly se tím slušně přeleštit zadřená prasátka a výsledek byl poměrně trvanlivý.
Napsal: stř led 07, 2009 17:03
od JmJ
Saša píše:Stanley__001x píše:Hydraulika spojky je hrob sem už v jednu chvíly vymejšlel předělání na lanka, ale kladek by bylo tolika že by spolehlivost byla taky na kulovo...
Je zajímavé kolik lidí má problémy s hydraulilou spojky . Ladu mám již 25 let a nikdy nebyl u hydrauliky spojky jediný problém . Až do doby kdy jsem koupil 06ku na což mně pán upozornil . Když se šláplo na pedál až na podlahu tak po chvilce okruh stratil tlak , spojka sama zabrala a pedál zůstal dole . To není nic divného - prostě závada . Jenže nebyl čas to hned řešit páč deně jezdím a "světe" div se po mněsíci se závada odstranila sama , vše chodí jak má .
Zřejmně za většinu závad na Ladě může jen to že nejezdí deně .
V předělání ovládání spojky na lanko nevidím problém a kladka tam dle mne nemusí bejt žádná . Je ale otázkou jestli lankové ovládání není méně spolehlivé .
Stanley__001x píše:Jinak se mne osvědčilo celý povrh válce (vyšroubovat zadní zátku) vylapovat 1200 šmirglem, mam na to i takový přípravek z dřevěné tyčky a hadru.
Také jsem tenhle spůsob úspěšně použil u válečků (prasátek) zadníh brzd , jen místo dřevěné tyčky jsem hadr namotal rovnou na vrták . 100% výsledek
u spojkovych valecku ma zkusenost, ze hraje docela velkou roli teplota. treba na podzim mi parkat pedal zustal viset, celou zimu (3 - 4 mesice) bez problemu, pri prvnim otepleni se problem zase ukazal.
Napsal: stř led 07, 2009 17:10
od Saša
Nestraš
i když ND je dost .
Napsal: stř led 07, 2009 17:18
od Štěpán
Jak jezdím teďka rok citroušem, tak mě napadlo místo obyčejné brzdovky použít zelenou LHM od Totalu. Co si o tom myslíte? V citroenech s hydrou se používá LHM jak na pérování + tlumení, tak i na brždění a na posilovač řízení. LHM má navíc antikorozní vlastnosti a mění se každých 5 let. Je lehce mastná.
Napsal: stř led 07, 2009 17:22
od Saša
Nením jak je to s bodem varu u LHM . Navíc některé gumové díly nesnášejí olej .
Napsal: stř led 07, 2009 17:25
od Štěpán
Používají jí i při brždění, takže bych řekl, že celkem vysoký. Možná, že na jaře sám zkusím zaexperimentovat a vyměním brzdovku za LHM, ale nejdřív to vyzkouším na spojce.
Napsal: stř led 07, 2009 18:49
od Hurikán
Štěpáne, řekl bych, že pokud se v Citrónovi používá LHM i pro brzdy, tak u ovládání spojky nemůže být žádný problém.
Napsal: stř led 07, 2009 18:55
od Jelen
Je otázka, jaký gumičky citrón používá. Třeba letadla používaj takovou červenou hydrauliku a gumičky asi nebudou žádný bláto, párkrát jsem se v ní prošel a přišel jsem o podrážky. Ne, že by upadly, ale rozleptaly se a pak zmizely. Takže asi bude rozdíl v kvalitě gumiček. Asi bude mít citrón kvalitnější, než lada. Navíc, proč vymejšlet takovýhle pitominy, vždyť brzdová kapalina splní stejnou funkci dobře a kdo je fajnšmekr a chce být šetrný ke gumičkám, tak použije červenou brzdovku. I když jsem se setkal s názorem, že červená brzdovka způsobuje korozi. Někdo mi tvrdil, že mu prorezly trubičky zevnitř.
Napsal: stř led 07, 2009 19:01
od Saša
Brzdovka i žlutá je hydroskopiská a tudíš pohlcuje a váže vzdušnou vlhkost . Pokud se tam nechá 10 let tak vyrezmout může cokoli .
Napsal: stř led 07, 2009 19:43
od Puhi
Stanley__001x píše:Hydraulika spojky je hrob
sem už v jednu chvíly vymejšlel předělání na lanka, ale kladek by bylo tolika že by spolehlivost byla taky na kulovo... Jinak se mne osvědčilo celý povrh válce (vyšroubovat zadní zátku) vylapovat 1200 šmirglem, mam na to i takový přípravek z dřevěné tyčky a hadru
Čo tu vlastne riešite?
Veď zbehnem do predajne a kúpim nový
Keď dobre pamätám, nový válček 350,- trubka a hadička do nejakých 200 sk (to už presne nepamätám) a môžem sa smiať, spojka bez problémov
Napsal: stř led 07, 2009 19:45
od Křečík Barbuška
Hlavní spojkový u nás podražil, na Táborské mi říkala něco pod pětikilem, pracovní je na nějakých 260, brzdový válec také lehce pod 500 Kč.