Stránka 98 z 124
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: stř led 29, 2014 18:22
od Raduz
No to je drzost,
pockej az pojedu do ÚDu, vypustím ti kolo!
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: stř led 29, 2014 19:24
od Laďuša
Tady to je celkem dobrý, ten trolejbus vjel do ňákýho izolovanýho úseku nebo prostě do ňákýho místečka, kde se ocit bez šťávy, takže stačilo popotlačit kousíček a jelo se. Ale viděl jsem i video, kde se tlačilo fakt kvůli sněhu a to ve variantach ze zastávky a dokonce i přes přejezd, to měli cestující větší rozcvičku
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: stř led 29, 2014 19:37
od Crocodile
Tlačit autobus je občas potřeba v zimě i v okolí Chocně. Není to nějak často, ale občas se s tím kamarádi setkávají.
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: stř led 29, 2014 19:38
od Raduz
Vzhledem ke klimatickým podmínkám bych i měl moznost namrzlé troleje.
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: pát led 31, 2014 19:48
od Crocodile
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: pát led 31, 2014 21:48
od zelvotron
Raduz píše:Vzhledem ke klimatickým podmínkám bych i měl moznost namrzlé troleje.
Hlavní problém je, že vozítko je made in italia
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: sob úno 01, 2014 07:33
od Raduz
Psali teď v týdnu v novinách, že ve Vídni jim to jezdí v pohodě, ale po "rovině" , Praha jsou hory. Jo a taky baterie vybíjí topeni ...
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: sob úno 01, 2014 08:48
od zelvotron
Zamrzala tomu vzduch. soust. U italských výrobků v tomto oboru je to takový kolorit. To že to moc nejelo a nedobíjelo se byl jen bonus.
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: sob úno 01, 2014 08:53
od Křečík Barbuška
To chce místo akumulace energie ve vozidle přejít na výrobu energie ve vozidle, nejlépe atomovým reaktorkem
.
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: sob úno 01, 2014 09:46
od Raduz
Vzduch je průserová záležitost,
ale neříkej mi, že ve Vidni nemrzne, zase o tolik jižněji to není.
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: sob úno 01, 2014 10:57
od mceza
Co jsem četl já, tak to bylo spíš tím, že s tím pražští řidiči neumějí jezdit a údržba se o to neumí starat. Měli jsme to nějakou dobu v Brně. Svezl jsem se s tím. Vozítko je to hezké, roztomilé, ale minimálně do Brněnských podmínek naprosto nevhodné. Kombinace maličké kapacity a mizerného dojezdu z toho dělá jen další krám k ničemu.
A že v tom byla cestujícím zima? No jistě. Proto dává Solaris do svých elektrobusů naftové topení. Ale ekologům to neříkejte...
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: sob úno 01, 2014 11:03
od Laďuša
Baterie sice vybíjí topení, ale tuto je typ průběžně dobíjenýho elektrobusu, má to malý baterky dimenzovaný na malej dojezd, dejme tomu 30 km, a na další kolo se to dobíjí přes ten smeták na konečnej. Naftový topení se přidává hlavně u těch celodenních elektrobusů, ale může to něco ušetřit z baterie i u průběžných, i když tam je to spíš zbytečnost. Zamrzání pak neni problém techniky elektrobusů. Momentálně se tuten (průběžně dobíjenej) systém jeví jako nejživotaschopnější, páč elektrobusy na celodenní provoz jsou těžký, míň obsaditelný a víc žerou. Vývoj v tutej oblasti eště neni kdovíjak daleko, ale i tak si myslim, že nadchází poslední dekáda dvě trolejbusů. Škodovka už má Peruna, ten je celodenní, ale vyvíjí i průběžně dobíjenej.
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: sob úno 01, 2014 14:28
od radek mb
Čili z toho mi vyplývá, ze klasický autobus vítězí na celé čáře.
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: sob úno 01, 2014 15:58
od mceza
Přesně tak. Elektromotor jako takový je zcela jistě lepší jak diesel. Ale jak pro něj vyrobit a hlavně dodat energii? Dokud se to bude řešit podobmými zoufalými řešeními, které přínášejí víc problémů než výhod, tak diesel je diesel...
Re: Autobusy a vše okolo - part two
Napsal: sob úno 01, 2014 18:42
od zelvotron
Jaká údržba, dyk to tu bylo 4 dny
S tou Vídní je mi to taky divný, že by to mělo být na mráz stavěný, nevím jaký to má systém, ale italové obvykle nemontují vysoušeč vzduchu, ale vstřikování lihu, což není tak spolehlivý.
Tenhle systém elbusu mi právě přijde nejvíc naprd, zbytečně těžký, složitý a drahý, mimochodem, řidič nesmí být po dobu nabíjení z troleje ve voze, což je dosti naprd.
Klasický naftový autobus je pořád pro dopravce nejlepší a hlavně nejjistější, průšvih je akorát Euro 6, splnění vyžeduje kombinaci všech dosud známých ekovyfikundací, tedy močovina + filtr pevných částic + egr, takže to nebude levný a hlavně ze začátku asi ani moc spolehlivý a hlavně drahý na provoz.
mceza píše:Elektromotor jako takový je zcela jistě lepší jak diesel. Ale jak pro něj vyrobit a hlavně dodat energii?
Dízlem?
Ale ono by to skoro bylo nejlepší a do města asi i lepší jak kombinace dízl + automat. Jakou účinnost má elektrický přenos výkonu? Ale asi víc jak automat s hydrodynamickým měničem, i když dnešní převodky ten měnič používají prakticky jen v rozjezdu, jinak je zamčený.