Stránka 98 z 109

Napsal: pon říj 01, 2007 06:34
od Erik
Zdravím Vás, musím Vám napsat své víkendové zážitky. Namontoval jsem zánovní rádio. Jenže jsem nechal připojený ten odendávací panel se svítícím displayem. To, že se nechá nastavit to, aby panel po vypnutí nesvítil jsem zjistil až včera). No a právě včera jsem po obědě zjistil, že akumulátor je docela zeslávlý. Tak jsem ho odpojil a dal na nabíječku. Večer jsem ho vrátil a zkoušel jsem měřit proud. Při tom jsem několikrát akumulátor dost krátce za sebou připojil a odpojil. No a výsledek? Patrně jsem tím odpálil palubní počítač GAMA GF 212, protože jen modře svítí display a vůbec nic se na něm nezobrazuje a nejde nikterak ovládat. :( A druhá věc - motor opět po nastartování chcípá a i po zahřátí špatně drží volnoběh a jde tak jakože trochu traktor :evil: . Myslíte, že je možné, aby to všechno způsobilo odpojení akumulátoru?? Erik :cry:

Napsal: pon říj 01, 2007 09:33
od tonda
Neboj Eriku, nic jsi neodpálil, zřejmě se to jenom resetovalo. Podržíš pár sekund některé tlačítko a displej naskočí zpět. Horší je to s kalibrací nádrže, tu zřejmě budeš muset udělat znovu.
U mně když jsem si koupil tu Ladu co mám tak byl taky problém s rádiem, při každém startu rádio zdechlo, rozsvítil jsem světla - rádio zdechlo. Tak jsem to potom přepojil tak, aby rádio dostávalo spolehlivé napájení - stálé +12V přímo od pojistkové skříňky a +12V ACC přímo od spínací skříňky. Potom už nedocházelo k resetům.

Napsal: pon říj 01, 2007 10:34
od Erik
tondo, rád bych, aby jsi měl pravdu. Kalibraci dělat nemusím, protože nemám přivedený drát o úrovni paliva do konektoru k PC, resp. v konektoru je, ale končí ve středovém tunelu ze strany spolujezdce. Jak dlouho by se mělo podržet to tlačítko? Já jsem to zkoušel mačkat a nic se neudálo. Erik
Jo a k tomu rádiu, já to nemám brané od spínací skříňky, takže mi to hraje pořád :)

Napsal: úte říj 02, 2007 06:22
od Erik
Tak jsem včera zkoušel u palubního počítače mačkat nějaké tlačítko, ale nic nepomohlo. Nemáte tušení, zda má svůj vnitřní zdroj? Jestli by nepomohlo ho na chvíli odpojit?
No a co se týče motoru, tak je to naprd. Vyzkoušel jsem vše, ale pořád jde špatně v nízkých otáčkách. Ale když odpojím vzduchovou váhu, tak se to zlepší. Paradoxem je, že už jsem tyto problémy měl a přestaly, když jsem dal zpět odvětrávací hadici od nádrže (byla upadlá). Asi to byla jen náhoda, ale od té doby auto jezdilo super. Až teď do toho odpojení akumulátoru :cry:

Napsal: úte říj 02, 2007 07:41
od zelvotron
Sice máme jiný comp, ale pamatuje si i po odpojení všechno včetně např. času, spotřeby atd. minimálně jeden den (odzkoušeno, kolik má vydržet nevím), tak to tipuju na nějakej záložní akumulátorek. Ta Gamma to asi bude mít podobný. Už si asi vše vyzkoušel, ale neni tam někde nějaký resetovací tlačíko nebo pojistka?
A ten motor, nemohlo by to bejt třeba tím, že se po odpojení aku vymažou z řj "přizpůsobovací data"?(měli by se za čas zase obnovit)

Napsal: úte říj 02, 2007 07:59
od Erik
Resetovací tlačítko jsem nenašel, asi se budu muset kouknout dovnitř na kolečka :-))).
K motoru - víš, kdyby to jelo jinak, třeba hůř se to vytáčelo nebo něco takového, tak bych to bral. Ale když se to po nastartování neudrží ve volnoběžných otáčkách a chcípe to (studený motor) a když je motor teplý, tak to skoro zhasne a pak to osciluje okolo 500 otáček/min, tak to asi nebude těmi přizpůsobovacími daty.
Když jsem ten problém měl před časem, než to přestalo, tak mi palubní počítač ukazoval na jednak vzduchovou váhu a jednak lambdu. Ale pak se to srovnalo a jezdilo to bez chyb. Až do toho odpojení baterie...

Napsal: čtv říj 04, 2007 15:14
od Jiri
no k tomu pocitaci jsem skeptik... asi bych to rozmontoval a hledal baterku. co se da odpojit. pokud nic, tak by to chtelo zkusit jestli ten jednocipak ze kteryho to je poskaldany alespon zije..ale to pomoci dratu a zarovky nepujde.
vzhledem k tomu že tyhle pocitadla jsou delany ruznyma garazovyma firmama tak bych se nedivil kdby se uplne vykaslali na prepetove ochrany. pocitac stoji v rusku par babek a chybejici ochrana zvetsi zisk :-) kdo jednou pocitac mel koupi si ho zase
...
jinak reset ridici jednotky muze znamenat ze se zmeni ovladani serva volnobehu a tim padem bude chvili volnobeh nepravidelny ..pokud to neprejde do 50km tak bych videl problem ve vaze vduchu nebo v tom servu samotnem.

Napsal: pon říj 22, 2007 19:39
od rudo.
Erik, ešte skús párkrát vytiahnuť a zastrčiť konektor aj na váhe vzduchu aj na regulátori voľnobežných otáčok, ale zapaľovanie musí byť vypnuté, baterku odpájať nemusíš. S tým počítačom, neviem.

Napsal: úte říj 23, 2007 05:27
od Erik
Rudo, konektor na váze jsem měl odpojený několikrát, na regulátoru volnoběžných otáček jen jednou. Ještě to zkusím, ale nevím. Oba konektory jsem i prostříkával kontoxem.

Napsal: čtv říj 25, 2007 21:18
od rudo.
Jasné, kontakt by teda mal byť v poriadku. Zasa som sa ryl v tom manuáli ku Gamme. Erik, ak ti ešte neide počítač, tak ešte skús toto: Mám to z manuálu ku svojej Gamme 212T- pri zapojenej baterke odpoj konektor od počítača a znovuho zapoj a zároveň stlač krátkodobo tlačidlo "TIME" a mal by ti počítač naskočiť. Ak nie pre istotu to zopakuj ešte dva, tri razy. Toto by som ja na tvojom mieste urobil, lebo toto je postup pri zapojení nového počítača v aute. Potom by som ešte skúsil od svojho známeho Ladistu vložiť jeho váhu vzduchu, a prípadne aj regulátor voľnobežných otáčok, lambdu už by som neskúšal a ak by stále motor dochol, tak by som to vzdal. Toto všetko za predpokladu, že ti ten počítač vyhodil chyby-váha vzduchu, regulátor voľnobehu a lambda sondu.

Napsal: ned říj 28, 2007 07:38
od Čahoun
Tak už je to tady!Palubní počítač pořád hlásil vynechávání zapalování v 1.válci,měnil jsem svíčky,kabely,prohazoval jsem mezi sebou cívky a pořád to samý.Tak jsem si nechal změřit kompresi a komprese nula.Sundal jsem hlavu(docela nářez,kor když je v autě ještě LPG),no a výsledek-brutálně upálený výfukový ventil.Novej stojí asi 220Kč,tak jsem ho koupil,zabrousil ho i sedlo,a teď to jdu dávat dohromady.Tak midržte palce.
ERIKU,to kolísání a nedržení volnoběhu dělá asi Lambda-sonda,mě to dělalo několikrát,pak se ukázala chyba myslím 0134-porucha okruhu L-sondy 1,tu jsem vymazal a přestalo to.

Napsal: ned říj 28, 2007 08:16
od zelvotron
:shock: To sou teda věci a měl si předtím seřízenou ventilovou vůli?

Napsal: ned říj 28, 2007 09:17
od Čahoun
zelvotron píše::shock: To sou teda věci a měl si předtím seřízenou ventilovou vůli?
No neměl,ani nevím,po kolika km se šteluje.Mám najeto 85tisíc,možná už je čas :oops:

Napsal: ned říj 28, 2007 12:10
od zelvotron
Čahoun píše:...možná už je čas :oops:
:D
Jinak podle servisky se vůle se kontroluje (a případně seřizuje) po 30t. km, i když co sem slyšel, tak většinou po těch 30t.km bývá dobrá, ale nevím, moc sem tomu nevěnoval pozornost, protože se mě to netýká :) .

Napsal: ned říj 28, 2007 18:57
od Jiri
LPG a ventily - já nechával seřizovat ventily po 20000km a v pohodě. tedy vždy na jednom a to tom samém valci byla po 20000km ta vule vemi mala cca 0,1mm. myslím že dalších 20 000km by to nesneslo. Svou vinu na tom bude mít LPG určitě. Jinak doporučuju používat Flashlube, je to odzkoušený, na LPG s tim jezdej i Subaru :-)