Stránka 95 z 109

Napsal: čtv srp 09, 2007 13:10
od honzat
Jak se dají tlačítka bez poškození vyndat? Pazvuky se žádné neozívají.

Napsal: čtv srp 09, 2007 17:21
od tavri
vydloubnout šroubovákem

Napsal: čtv srp 09, 2007 17:53
od zelvotron
Jak píše tavri jde celej ten panýlek se 4 tlačítkama vydloubnout šroubovákem a když to okno nepude tak bych zkusil přepojit jeho konektor (jdou hrozně blbě vyndat) na jiný spínač a jestli to okno půjde tak je to tim spínačem, tak pak ho vyndat z toho panýlku (což jde opět blbě a musí se dávat pozor aby ho člověk moc nepoškodil :) ), čimž se ten spínač zároveň i rozebere. Já sem měl taky jeden rozbitej, byl v něm vypadlej takovej kousek plíšku kterym se převádí pohyb tlačítka na kontakt, takže okýnko šlo dolu, ale nahoru do něj nešel proud. Co sem koukal na ty kontaktky tak moc přesně na sebe nedosedaly, takže by to mohlo bejt tím.

Napsal: čtv srp 09, 2007 19:12
od tavri
Aby to nebylo málo, kebely ke konektorům jsou zatraceně krátké. Pozor na ty plíšky, aby nevyletěly do neznáma. Já to kdysi kuchal, protože tam byla jedna vyšuměná žárovička.
Každého, koho vezu a chce si stáhnout okénko si stežuje, že ho pálí prsty. :) Žárovky umí docela topit.

Napsal: pát srp 10, 2007 05:30
od Erik
Tavri, to máš pravdu. Kdyby tam byly LEDky, tak by to bylo lepší. Ale stejně jsem přemýšlel, jestli by tam nešly dát nějaké mikrospínače...

Napsal: pát srp 10, 2007 05:37
od honzat
spínače jsou asi v pořádku, když ho sepnu tak okno stojí , ale je znát úbytek napětí, takže bude seklej motůrek. Auto jsem kupoval nové před 1,5 rokem, ale už je to druhý motůrek, který je nějak poškozen. Každá závada znamená 2 dny dovolené, už mě to nebaví.

Napsal: pát srp 10, 2007 05:54
od Skalouš
To znám. :-) Už mi cca 1/2 roku nechodí zadní okno a odkládám to až dojde k nějaké kumulaci závad. :-)

Napsal: pát srp 10, 2007 07:27
od tavri
honzat: Nezoufej, když jsem to kupoval, auto bylo staré 2 a půl roku. PP okno nešlo vůbec, později se seklo i LP, PZ jsem promazal preventivně a LZ skuhrá dodnes. Poslední zásah do stahování oken jsem dělal v létě 2004 a od té doby už se to nepodělalo.
Mně se sekla ta osička motoru do zoxidovaného měděného pouzdra. Ten hliník (pouzdro motorku) tam nějak nakvašil. Chce to vyndat, rozebrat, vyčistit, osičku (hřídel rotoru) vyleštit a promazat. Celé to hezky sestavit a zamontovat zpátky. Je to hračka, bohužel na několik hodin.
Seklý motorek, pokud to není jeho převodovka jako u Zelvotrona je ještě dobrá závada. Jsou lepší věci, jako sežmolené lanko a ožvejkaná kolečka v tom navíjecím trojůhelníku. Jedno kolečko mi musel soustružník udělat nové. Nový díl by stál totiž 940 Kč.

Napsal: pát srp 10, 2007 07:32
od zelvotron
No já bych ani neřek že by nějak moc ty spínače topily, tavri nedal si tam náhodou třeba nějaký silnější žárovičky :) :) ?. Zato nám topí celej ten panel okolo řadící páky, i když je topení vypnutý, což nechápu, dyť pod nim nic neni, ledaže by od výfuku? K tomu okýnku, v tom případě bych zkusil pořádně promazat tu lištu po který to jezdí, kladky a ty bovdeny v kterých jezdí to lanko, no ale jelikož je to v záruce, tak bych to spíš reklamoval. Pokud by to začlo vydávat pazvuky tak by to mohlo bejt sežvejkaným převodem v tom motorku.

Napsal: pát srp 10, 2007 10:49
od honzat
Chtěl bych se zeptat vás zkušenějších jak sundat tapicírung ze dveří , tak abych něco nezlomil, dále pak jak je to zobjednáním dílů na Ladu, když by mi auto opravovol nějaký jiný servis než značkový-mám to daleko a po záruce mi to přijde zbytečný.

sundání výpně dveří

Napsal: pát srp 10, 2007 11:13
od zelvotron
Předpokládám že jde o přední dveře, vzadu je postup podobný.
1) Sundat plastovou kapsu (3x křížovej šrobek) a vyndat směrem dolu,
2) možná bude třeba sundat reproduktor, já ho mám přidělanej přes tapicírung,
3) vydloubnout plastový "víčko" z madla, pod ním 2x křížovej šroub vyndat,
4) vyndat madlo dveří, různým pootáčením a taháním za kličku otvírání (je to jednodušší než ježek v kleci :) ), kličku netřeba sundavat (ono to asi ani zvenku nejde),
5) vyšroubovat zamykací ťuflík,
6) tapecírunk je na takovejch naklikávacích stromečcích, takže se sundavá normálně "oderváním" od dveří, možná u toho přijde na zmar některej ten stromeček, ale když se kácí les tak holt lítaj třísky :) , zrovna včera jsem 2 kupoval, ale spíš do zásoby, ještě sem nezničil ani jeden (a to sem to sundaval několikrát), jen sou pěkně orvaný, ale držej, spíš dycky urvu ten držák stromečku co je nalepenej zevnitř tapecírunku, ale to spraví lepidlo :wink:
7) trochu se člověk musí porvat taky s tim těsněním nahoře, ale na to přídeš, no a ještě "podle kompletace" můžeš mít ve dveřích nějaký igelity.
Montáž se provádí v opačném pořadí :D

Napsal: pát srp 10, 2007 11:52
od tavri
Jo, když prdne ten stromeček, tak tam žádný nedávej, jinak já si jich dokoupil v Praze na Koněvovce rovnou 10 ks po cca 7 Kč.
Ty igelity budou opruz. Já je všechny strhal, neb při údržbě stahovacích a zamykacích mechanismů mě tam děsně iritovaly :-)
Největší šou začně při sundávání toho motorku s trojůhelníkem ven :-)
Pak to bude: Sundat okno (myslím 2x M6), vysunout nahoru, zajistit drátem proti spadnutí na ruce... Povolit všechny ty M6 naplechu dvěří a celou sestavu různým kroucením (Ježek v kleci Level 2) ven :-) atd...

Napsal: sob srp 11, 2007 07:49
od rudo.
Zdravím všetkých, jazdiť s už končiacou vodnou pumpou, na ktorej sa zadiera ložisko, to nerobte! Tu vo vodnej pumpe je jednorázové ložisko v puzdre namazané vazelínou. Väčšinou tým, že tesniaci semering začne prepúšťať vodu do ložiska, vyplaví vazelínu a to je koniec ložiska. Toto sa prejaví hlukom od vodnej pumpy. Aby sa zabránilo úplnému zadretiu ložiska vodnej pumpy je nutné ju ihneď vymeniť a to zvlášť ak hrozí pri pretrhnutí rozvodového remeňa rozbitie motora. Tiež prílišným napnutím rozvodového remeňa trpia všetky ložiská a aj to môže pomôcť vodnej pumpe do večných lovíšť. Ak je pumpa ako na Samare, tak potom sa dá celá porozoberať a opraviť potrebnými novými dielmi a to je hlavne tesniaci semering a ložisko. Ale, kto by to robil dnes vo vyspelej Európe? Iba ak tak rúzní hračičkové co ne nemají co dělat. :D A navyše možno sa ani nedajú kúpiť spomínané náhradné diely a pod.

vodní pumpa

Napsal: sob srp 11, 2007 08:10
od zelvotron
Někde jsem čet, že vodní pumpa je se samarou záměnná, ale zase když nám jí měnili, tak na krabičce od tý nový (zn. Luzar) bylo myslim napsáno, že je jen pro 1,5 16V (motor 2112...), tak nevím. Díly na opravu pumpy se sehnat dají. Horší to asi bude se samotnou opravou, řek bych že bude třeba aspoň stahovák a lis.

Napsal: sob srp 11, 2007 20:36
od rudo.
Sťahovák, to áno, ale ten lis by sa mal dať nahradiť kladivom a zverákom. Tak som to robil na Tavrii kde ložisko bolo so Samary, tesniaci semering z Lady 2101 a ešte som si sám dorobil aj mazničku do ložiska. Len pre zaujímavosť vodná pumpa na UA bola lacnejšia ako len samotné ložisko u nás. Kto by sa s tým dnes babral? No, ja som sa babral. A ak budem okolnosťami nútený tak sa aj babrať budem a je to vždy čestnejšie ako odrbávať iných. Pre mňa je vždy podstatné, že neodrbú oni mňa, aj keď maličkosti neustrážim. Trocha filozofie-na rozdiel od človeka, stroj má logiku a to je asi jedno či je Ruský, alebo Americký. Nič z toho som nevymyslel ja, len sa tým riadim. Samozrejme, že najideálnejšie riešenie, :) je si kúpiť novú pumpu a zbytočne neriskovať poškodenie inak ešte nepoškodených dielov pumpy, čo sa môže stať z rôznych príčin. :roll: :)