Dnešní služba na 124 tedy stála za všechny peníze.
Byla výborná, ale začnu tím úplným začátkem...
Vyjíždím ze zastávky Na Rolích, linka tam na křižovatce zatáčí doprava. Poti mně jel autobus autoškoly, koukám, kdo tam, zdravím a světe div se, můj instruktor z autoškoly, co mě učil jezdit s náklaďákem a autobusem.
Zdravili jsme se, krátce jsem si vzpomněl na ty časy, na semaforu zelená, Liazka vzadu předla jako nejspokojenější kočka na světě, příjemné počasí, zkrátka pohoda...
Najednou vzadu šum,
"KAM JEDE? CO SE DĚJE? NEMÁ JET TUDY?"... Ano měl jsem jet doprava a místo toho jsem si to valil naprosto bezelstně přímo rovně ke Kačerovu.
A průšvih co teď?
Nakonec jsem se otočil po pár stech metrech na nejbližší křižovatce, udělal tam dva přestupky, které kdyby skončily nehodou, protože než všem ostatním došlo, co vlastně potřebuji udělat, projelo mi za zadkem tak 5 aut, byla by to jasně moje vina- otáčení se na světly řízené křižovatce+ nezajištěné couvání, protože mi to nevyšlo na první najetí (sloupek řízení Renault v devítistovkové Karose- mizerný rejd).
No byla to radost, lidem jsem to vysvětlil, nikoho jsem nenaboural, takže bylo asi zbytečné, když jsem z toho měl později docela špatnou náladu, ale je jasné, že to není i tak nic záviděníhodného.
Konečně mě to tedy potkalo taky.
Zbytek šichty, poté co jsem si pořádně vyjel trasu, byl bezvadný. Musel jsem si ještě jednou říci, kudy že to vlastně vede, protože jsem ji v životě nejel. Krátká projížďka p víkendu po lince mi nepomohla...
Část linky jezdí naprosto klidný úsekem stranou ruchu, takže v noci jsem mohl nabírat lidi jen předními dveřmi, projíždět prázdné zastávky, doslova jako u Connexu. Jen doufám, že si mě GPS systém a dispečink příliš nevšiml.
Sranda byla také, jak bylo mokro, tak v jednom vydlážděném esíčku ta Karosa chtěla pod plynem zkusit malý drift, ale už zasáhl protiprokluz a automatická uzávěra diferenciálu, cestou nahoru to syčelo, cestou dolů zase rychle cvakalo ABS, tam se musí na mokru opravdu opatrně.
Potom cestou do garáže jsem porazil jednu Octavii combi na rozjezdu v křižovatce, nechal jsem ho náhle docela za sebou, ten si to samozřejmě nenechal líbit a ujel mi. Bylo vidět, jak ho jeho krátká prohra mrzí, ale na 7346 byl zpořátku krátký, dohnat a předehnat, zvláště když je tam převodovka Voith a motor od LIAZu.
www.autobusy.org/fotkyvozu/7346.php
Mimochodem, dnešním dnem jsem se rozloučil s trvalým působením na Citybusech a od pátku přecházím na klasické autobusy. "Moje" klacková Karosa je zpět z opravy, dnes mi byla oficiálně přidělena a během pár dní se s ní začnu setkávat téměř denně na svých službách.Tak sláva, znám totiž lepší autobusy, než Citybus.