Stránka 10 z 15
Napsal: pon zář 03, 2007 21:38
od Cory
mas na mysli nastelovat vsetko znovu (bohatost...) alebo iba volnobeh?
Napsal: pon zář 03, 2007 22:28
od Little Red Riding Hood
Cory píše:(bohatost...)
toto hlavně..
Napsal: stř lis 26, 2008 12:27
od peet2101
Mam 2101 a napadlo mě jestli by nestačilo odpojit hadici od svodu a připojit ji na nějaky přivod chladneho vzduchu
Napsal: stř lis 26, 2008 12:41
od Pája
Pro dobrej pocit ti to stačit bude. Jestli to něco přidá, tak o tom se dá polemizovat.
Napsal: čtv lis 27, 2008 08:05
od Maniac
Lepší je vždy teplý vzduch který pomáhá aby nekondezoval benzín na stěnách sání a tím napomáhá lepší rozprášení směsi , a protože čím lepší promísení se vzduchem tím lepší spalování , naopak když bude kondenzovat benzín a bude so tzv. dostávat v kapkách do válce neprohoří celé palivo, kdež jeho zbytky se odpaří ve výfukovém potrubí. ( Tím nemyslím že tam bude nasávat zase horký přehřáty vzduch, to taky není nejlepší). Optimální je teply vzduch jemně nasycený vodní párou. (například v létě po dešti)
Napsal: čtv lis 27, 2008 14:09
od Mirek999
Tohle se ale zase nebere treba u turboveho auta.Tam cim studenejsi vzduch,tim lepsi.Kdyz jsem delal jeste v subaru,tak jsem se tam s tim mnohokrat setkaval.Auto rano jelo daleko lepe,nez odpoledne na slunicku.Nebo pres zimu to byla parada.A tohle je overeno od vice lidi.Proto se na turbove auta dava mezichladic stlaceneho vzduchu(intercooler),ktery pomaha chladit stlaceny vzdych mezi turbem a skrtici klapkou.Jelikoz teply vzduch ma velky objem a tolik se ho do valce nedostane,jakoz to,kdyz je ochlazeny,tak ma mensi objem a dokazeme ho tam natlacit daleko vice.Imprezy mely chlazeni i vodou na cooler.Na sprintech se treba chladi suchym ledem,ale bylo by nejlepsi ho mit zachlazeny po celou dobu co jede tu zatez.Pokud to ochladi jenom na startu,tak to tolik nepomaha,chtelo by to stale chlazeni.Jinak tyhle otevrene filtry nemaji moc vyznam.Ten motor to zabije ve spodnich otackach.Sice zmeni zvuk a mozna lehce neco ve vyssich otackach.Ale nejlepsi je sportovni vlozka filtru napr. od K&N.Take je potreba vlozku prat,aby byla dobre cista a pruchodna.A na slabych motorech toho clovek moc nepozna s otevrenyma filtrama.A nejake keci,ze to prida az 5koni,tak to je lez.Toto tak prida na motoru,ktery uz ma cca300koni.Na nejakych 50kw to znat moc neni.
Napsal: čtv lis 27, 2008 14:37
od JmJ
Pokud se chce mit dobrou spotrebu a komfortni jizdu s pravidelnym chodem motoru, pak je potreba u normalniho atmosferickeho benzinoveho motoru mit dobrou teplotu smesy, ktera jde do motoru. Ta je ovlivnovana teplotou nasaveneho vzduchu. Proto je idealni uzit bimetalovy regulator teploty. Pokud se chce nejak to vylepsovat, pak se myslim da motoru pomoct, ale na ukor toho, ze motor nebude uplne idealne pracovat treba za studena, za velkeho vlhka pri nizkych teplotach atd. Zalezi na tom, kdo co chce
Napsal: čtv lis 27, 2008 14:50
od Saša
Vždy je lepší studený vzduch ! Palivo kondenzuje na studených stěnách sacího potrubí po ohřátí potrubí toto nenastane . Ohřáté potrubí nemá vliv na teplotu a množství nasátého vzduchu . Vzduch se nestačí od potrubí ohřát ! Při stlačování vzduchu turbem už je vjec jiná - vzniká vlivem stlačení velké teplo , proto mezichladič . Ten má za úkol schladit vzduch co možná nejvíc ale bez "podpory" vody - odpařování odebírá teplo nebo CO-2 (suchého ledu) pouze teplotu přiblíží okolní .
Napsal: čtv lis 27, 2008 19:14
od Jimmi
Myslím, že kondenzace paliva hrozí jen při krátkých jízdách třeba po městě. Jinak studený vzduch = vyšší účinnost spalovacího cyklu.
Napsal: čtv lis 27, 2008 21:54
od JmJ
Jimmi píše:Myslím, že kondenzace paliva hrozí jen při krátkých jízdách třeba po městě. Jinak studený vzduch = vyšší účinnost spalovacího cyklu.
jop a namrazu v karburatoru
Napsal: čtv lis 27, 2008 22:23
od Nemo
JmJ píše:namrazu v karburatoru
Pravda
Napsal: pát lis 28, 2008 10:51
od Jimmi
JmJ píše: ...a namrazu v karburatoru...
To myslíte vážně, pánové.....?
Polského Fiata i žigulíka jsem mnoho let provozoval v zimě s přepnutým sáním zásadně na studený vzduch a nikdy se mi nic podobného nestalo. A to jsem jezdil hodně na hory i za hodně divokých podmínek. Karburátor má přeci předehřívání, jestli se nepletu.
Napsal: pát lis 28, 2008 11:22
od JmJ
ano myslime to vazne. a nejde ani tak o zamrzani, jako o usazovani vlhkosti ve filtru a to tak ze v mnostvi neslucitelnem s jizdou.
Napsal: pát lis 28, 2008 14:23
od Jimmi
Teda na Sibiři jsem s žigulem ještě nebyl, to se mi fakt nikdy nestalo
Napsal: pát lis 28, 2008 15:08
od Křečík Barbuška
On je to spíše problém strojů s karburátorem Ozon a vůbec to nesouvisí se sibiřskou zimou, stává se to, když je tak kolem nuly při vysoké vlhokosti (mlhavé hnusné počasí), ne že by to byl jev častý, jestli se mi to stalo dvakrát, tak moc, ale stalo. Podotýkám, že při provozu na benzín, u LPG to nekumentuji, tam je to jasné, proč se to tu a tam zadaří, ale to už odbíháme.