Stránka 10 z 15

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: ned bře 14, 2021 16:54
od Panthymaeus (Honza)
Gabani píše:Jedna víkendová oprava víka kufru :D :D
1,3 m svár na tupo :Hangman: :Hangman: :Hangman:
Úžasný pocit, když se pracně natvarovaný plech začne kroutit pod rukama... :D Z jaké síly opravuješ dveře? 0.8 mm? 1 mm?

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: ned bře 14, 2021 18:04
od Gabani
Panthymaeus (Honza) píše:
Gabani píše:Jedna víkendová oprava víka kufru :D :D
1,3 m svár na tupo :Hangman: :Hangman: :Hangman:
Úžasný pocit, když se pracně natvarovaný plech začne kroutit pod rukama... :D Z jaké síly opravuješ dveře? 0.8 mm? 1 mm?
Z 95 % jsem používal 1mm a 1,5mm na jednodušší ohyby. Je to trošku pakárna udělat pertl bez ohybacky jen kladivama :lol: :lol: za použití vinglů a pasoviny ve Svěráku :roll:
Jo a s tím kroucenim je to fakt... nějaký tmel bude určitě potřeba :lol: :lol:

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: ned bře 14, 2021 21:23
od tajga
tusim nejake auta sa robili aj antikorove. co by vysla niva pozvarat z antikoru asi dost...keby sa este nakonzervovala, potom uz len kasna by prezivala a menit v tom motor, prevodovku, tlmice a auto na cely zivot

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: ned bře 14, 2021 21:27
od Cory
Nema antikor ine vlastnosti? Pružnosť, pevnosť?

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: ned bře 14, 2021 22:06
od Panthymaeus (Honza)
Cory píše:Nema antikor ine vlastnosti? Pružnosť, pevnosť?
Myslím, že má. Otázka je o kolik. To už by mě spíš lákalo část předělat do hliníku (díly by se museli jinak tvarovat, nejspíš i doplnit nějaké prolisy).

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: ned bře 14, 2021 22:46
od Saša
Nerezů je mnoho druhů . Největší nínus je váha , velmi dobře se svařuje (i s obyčejnými kovy) . Sváry se musí pasivovat . Bohužel nerez nesmí přijít do styku s obyčejným železem , pokud tak nastane začne z místa styku také rezivět .
Co se týče hliníkových dílů dělá je někdo z Čech na 05ku . Kapotu , panely dveří , a víko kufru . Má to ale jeden hák . Zima a
stím spojené solení . Hliník ve styku s jiným kovem tvoří elektrický článek a začíná velmi rychle oxidovat zvláště za přispění soli .

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: ned bře 14, 2021 22:51
od tajga
ta vaha nerezoveho podvozku by bol problem, to by vazilo mozno 2x tolko. ale zase ma zmysel uvazovat zakial nie je zakaz tychto aut nejak ich nakonzervovat aby vydrzali, lebo tie co budu behat uz nechaju dozit. Hlinik sa tiez casom rosype nie ? mozno nejake zliatiny su lepsie.

Tieto DMC auta sa robili z nerezu, ale velmi tenkeho a zvnutra bol laminat aby neboli tazke. Bez nateru len plechove auto.

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: stř bře 17, 2021 16:30
od Gabani
Tak zase o kousek dál...

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: stř bře 24, 2021 15:10
od Gabani
Tak první vrstva PUR na spodek a dveře a kapota epoxid základ (venku když už máme hezky...) :D :D 8)

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: stř bře 24, 2021 16:45
od valda1971
Ty dveře už tak zůstanou ? Nemyslím barvu.

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: stř bře 24, 2021 19:15
od Georgius
valda1971 píše:Ty dveře už tak zůstanou ? Nemyslím barvu.
Tipuju, že je z toho sušáku sundá :mrgreen:

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: stř bře 24, 2021 19:28
od Mara
Ty dvere me zajimaly hned, jak se da zarovnat dlouhy svar:) Taky to mam rozpracovane na zadnich vratech a nechce se mi tam cpat nejak moc kitu. Ale uplne bez nej to taky asi jen tak nepujde. Nejake stopy po svarech co mam na aute, uplne neresim. Jsem radsi, ze to je zas pevne, ale zas je snaha at to nevypada uplne zalatane. Delat veterena atd, jsou zas jine kriteria, ale pro denni provoz se mi s tim nejak drbat nechce :)

/////

Georgius: :D

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: stř bře 24, 2021 23:29
od Panthymaeus (Honza)
Mara píše:Ty dvere me zajimaly hned, jak se da zarovnat dlouhy svar:) Taky to mam rozpracovane na zadnich vratech a nechce se mi tam cpat nejak moc kitu. Ale uplne bez nej to taky asi jen tak nepujde. Nejake stopy po svarech co mam na aute, uplne neresim. Jsem radsi, ze to je zas pevne, ale zas je snaha at to nevypada uplne zalatane. Delat veterena atd, jsou zas jine kriteria, ale pro denni provoz se mi s tim nejak drbat nechce :)
To se řeší takhle:
Klepat, klepat, klepat a klepat. :D A aby jsi to srovnal, musíš mít možnost dovnitř strčit ruku s babkou. :D
Já na přední hraně kapoty strávil den, jenom rovnáním jednoho dlouhého sváru.

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: čtv bře 25, 2021 12:07
od Gabani
valda1971 píše:Ty dveře už tak zůstanou ? Nemyslím barvu.
Samozřejmě, že nezůstanou. Bohužel se nevyhnu tmelení ale s tím jsem počítal. Nebude to zase tak hrozný a při dnešních technologiích jsou i tmely výborný. Mám od F1 s vláknem i filler.

Re: Moje první Láďa NIVA 1,6.r.v.1989

Napsal: čtv bře 25, 2021 12:24
od Jan Vaníček
Tak existují i věci na vytahování těchto propadlých míst - spotery/spotovačky. Sám jsem si to teď pořídil, ale je to raketa. Ale super věc na rovnání nepřístupných míst. Spíš se divím, proč tyto věci, které jsou nenosné vařit dlouhými svary? Já to vždy boduji postupně po 2-3mm a ještě se mi nestalo, že by mi někde praskal kyt. Rozhodně pak neřeším takové nedostatky … .