Stránka 10 z 19
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: sob pro 02, 2017 18:23
od koprfilmtatra
Kanály v hlavě mají rozměr sací 32mm a výfukové 30mm, ventily jsou upravené na Tčkové. Přemýšlím, jaké sání k tomu zvolit. Zda s kratšími kanály z 2101 nebo delší z 2103. Osobně se mi více líbí varianta z 2101.
Mám obavy použít nějakou ostřejší vačku, protože mě odrazuje především neklidný a vysoký volnoběh. A zase to auto používám na denní ježdění, takže z toho nechci mít žádný extrémní stroj. Jenže pětikvalt z Nivy oproti 06 jde koupit nový a je to teoreticky bezproblému. No pokud to nebude ideální, tak holt vyměním diferák
.
Z jakého důvodu je rozumnější použít obě ložiska s drážkou? Když už jsme u toho mazání - mám v plánu ,,vyrobit,, v ojnicích mazací díry na spodní ostřik pístu jako mají 01.
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: sob pro 02, 2017 18:58
od Majo
Pretoze tato kluka je vrtana nasikmo a kazde ulozenie ma iba jednu mazaciu dierku. Takze sa potom maze iba 180°. Robia to kvoli tomu aby stihalo standardne cerpadlo krmit navyse hydrostely a napinak retaze. Kluka potom vydrzi ovela menej
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: sob pro 02, 2017 19:14
od Cory
Sanie 2101 je kratsie ako z 2103? Pouzi sanie z 1,7Spi, urez prirubu a navar karburatorovu. SPičkove sanie ma rovnako dlhe kanaly. Tie vyfukove kanaly maju priemer 30mm aj v sedle? Potom by snad malo byt vymenene aj sedlo za väčšie. Vyfukove ventily su z jedneho materialu alebo z dvoch? Tam by som sa T-čkovej verzie bál, aby sa to nahodou v mieste spoja neulomilo. Ale neboj sa, niekto to vyskusat musi
Na ten ostrek piestu bacha, nemusi to robit dobrotu v tom zmysle, ze to v nizkych otackach znizuje tlak, ale hlavne sa moze zbierat olej cez odvadzacie kanaliky pod stieracie kruzky. Inymi slovami, znizi schopnost odvadzania oleja spod stieracich kruzkov a potom sa v kruzkoch usadza karbon a postupne zacne motor zrat olej. Spravne by bolo pouzit ostrekovacie trysky s ventilkami, ktore otvoria az pri urcitom tlaku, resp. urcitych otackach.
Co sa tyka vacky, snad tu o par mesiacov ukazem aky krasny volnobeh ma vacka 298/290 (11,7/11,7) prekrytim 1,6
Co sa tyka lozisk, je to tak ako pise Majo. Casom sa pridieraju loziska na ojniciach, vacsinou je to uz po 40-50tis. km viditelne.
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: sob pro 02, 2017 19:38
od koprfilmtatra
Ohledně hlavních ložisek díky za tip. Že je klika vrtaní šikmo a tím maže jen 180* jsem věděl, že se tomu dá pomoct těmi ložisky mě nenapadlo
V sání 01 se kanály rozdvojují blíže k motoru než u 03(tj.01 má kratší samostatné kanály sání než 03).Jak vypadá sání z 1,7Spi? Nemůžu ho nikde najít, máš nějakou fotku nebo číslo dílu?
V sedle má sací 33mm a výfukový 28mm. Více na origo sedlech už nejde, byla by moc malá dosedací plocha pro ventil....Ventily jsou koupené v Rusku už upravené, nezbývá než doufat, že vědí, co dělají
.
Co se týká ostřiku pístu, tak 01 to má a fungují ty motory bezproblému. Mám olejové čerpadlo s výkonem +25%, takže s mazáním by problém být neměl.
Tak to jsem zvědavý...já mám z těch ostrých vaček respekt..zatím
.
Sání už jsem našel, myslíš něco takového? Jaký tam je průměr kanálů?
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: sob pro 02, 2017 19:41
od Majo
Znovu kukam na fotky a napada mi - vyfukove zvody original?? Neni to skoda?
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: sob pro 02, 2017 19:44
od koprfilmtatra
Výfukové svody určitě né originál...mám koupený komplet od Stingeru od svodů až po tlumič
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: sob pro 02, 2017 19:46
od Cory
Ja mam sacie sedlo 34mm a nasledne aj cely kanal 34mm
a vyfukove 28mm. Ale da sa spravit aj na 29. Kanal sa mi postupne rozsiruje na 36, kde nadväzuje na 36mm zvody. Skusim najst obrazok sania z SPi. Inak vyfuk Stinger mam aj ja..Dokonca som to tu aj porovnaval, uz neviem v ktorej teme.
Sanie z SPi
https://a.d-cd.net/3c53e64s-960.jpg
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: sob pro 02, 2017 20:05
od koprfilmtatra
Na té rallyové 1,6 jsem měl sedlo sací 34,5mm
. Nechci to zase všechno hrotit u toho svého motoru na hranu, chci, aby to taky něco vydrželo. Jak říkám, i sériová 1.2 jede podle mě slušně, akorát občas jí dochází dech a proto jsem se pustil rovnou do 1.9
.
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: sob pro 02, 2017 20:11
od Cory
Tak to budes nad mieru spokojny
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: ned pro 03, 2017 21:18
od Michal2101
Drobný dotaz, z jakého motoru jsou písty?
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: ned pro 03, 2017 21:53
od koprfilmtatra
Jsou to ruské tuningové písty přímo pro Ladu, vrtání 84mm, snížené o 2mm pro montáž s 84mm klikou. Pístní kroužky jsou pak Kolbenschmidt z nějakého Fiatu.
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: ned pro 10, 2017 20:01
od koprfilmtatra
Bezkontaktní zapalování pro nový motor - jako základ jsem koupil origo bezkontakt ruského výrobce СОАТЭ, který je poměrně slušně zpracovaný. V rozdělovači jsem vyměnil palec a víčko za sovětské, mezi bronzové ložiska jsem vložil filc po vzoru rozdělovačů BOSH, dovrtal jsem namazací díru do horního ložiska. Úplně jsem pak odstranil odstředivou regulaci předstihu - tj.odstranit pružinky a zavařit část s palcem k hřídeli. Podtlakovou regulaci jsem zachoval. K rozdělovači pak bude místo originální jednotky připojena programovatelná jednotka českého výrobce IGNITECH. Umožnuje přes USB nastavit celou křivku předstihu, čas buzení cívky, nastavitelný omezovač otáček, indikátor řazení, nižší předstih při startu, atd. Po připojení např.na čidlo sahary po jejím sepnutí sníží celou mapu o x-stupňů. Jednotka i s kabeláží stojí asi 3 500,-. Vyzkoušel jsem tuto kombinaci už při předešlém projektu a velmi se osvědčila, takže doporučuji
.
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: ned pro 10, 2017 20:25
od Cory
Vie ten Ignitech pracovat aj s detonacnym cidlom? Nebolo by to od veci.
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: ned pro 10, 2017 20:30
od koprfilmtatra
Ne, to bohužel neumí. To bych se musel poohlídnout po jiných, dražších jednotkách.
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: ned pro 10, 2017 20:38
od Nulašestka
Držím palce s tím zapalováním. Při mojí smůle asi budu muset přejít zpátky na kontaktní zapalování, protože se bezkontakt nedaří odladit, zejména volnoběh a nijak výrazně lépe to s tím nejede. Naopak je spíš nepříjemný ostrý náběh v přechodových režimech.