Stránka 10 z 17
Re: Jaké auto koupit?
Napsal: sob led 11, 2014 15:36
od mceza
Dnes jsem se byl podívat v několika autosalonech. Viděl jsem ošklivé Peugeoty, ještě hnusnější Hnijundaje a pak kromě jiného jsem si prohlédl pořádně Mazdu 3 a Rapida.
Mazda 3 působí jako hrozně velké auto. Velké opravdu je. Na to, že v něm budu jezdit prakticky sám je to až zbytečně velké. Ale exteriér je krásný, interiér ještě hezčí. Už od základní výbavy takové věci jako loketní opěrka, okna v elektrice, ovládání multimédií na volantu, šestistupňová převodovka a klimatizace (ale v základu jen manuální). Auto se mi opravdu líbí. Navíc v té červené nebo hnědé nemá chybu. Jen na těch ocelových kolech, které jsou k tomu v základu to vypadá naprosto strašně
Na Mazdě se mi začala hrozně líbit ta maska. Když jsem ji viděl na podzim poprvé, přišlo mi to nechutné. Jak jsem si to ale dneska obcházel, tak je nádherná. To auto se tváří hrozně naštvaně. Jako kdyby se chtělo urvat ze silnice a pozabíjet všechny kolem.
Také jsme se byli podívat na Rapida. Auto se mi moc líbí, exteriér pěkný, interiér pěkný. Bude o něco praktičtější jak Mazda. Vzhled uhlazenější, decentnější, ale stále velmi pěkný. Ale ten motor 1.2... Prodejce mě sice ujišťoval, že to má díky turbu obrovský výkon, ale... V základní výbavě člověka zaujme ten nechutně hnusný volant a řadící páka. Oboje je z jednoho odporného kusu gumy. Od vyšších výbav to ale vypadá už moc pěkně. Rapid má mizerný multimediální systém. Brát jeho, ta zásadně bez rádia a něco si dokoupit. Já sice vyžaduji jen aby to mělo tlačítko na hlasitost a možnost bluetooth připojení, to je ale většinou jen v těch vyšších výbavách a to už zas je cenově moc vysoko. Docela rozdíl od Mazdy, která k tomu už od druhé výbavy dává velký dotykový displej...
No tak uvidíme. Do jara času dost. Kdyby přišly ty velké slevy ma Mazdy 3, co nám u dealera v Boleslavi slibují, tak by to bylo asi jasné.
Re: Jaké auto koupit?
Napsal: sob led 11, 2014 15:55
od Crocodile
mceza píše:. Ale ten motor 1.2... Prodejce mě sice ujišťoval, že to má díky turbu obrovský výkon, ale...
Odejde třeba turbo a auto pak pojede hůř než základní motor u žigulíka
Re: Jaké auto koupit?
Napsal: sob led 11, 2014 16:10
od mceza
Přesně tak. Nehledě na to, že čím slabší motor to je, tak sice papírově méně žere, ale o to více na to musíš dupat, aby to jelo. Mám svou cestovní rychlost a zatímco v Superbu jen tak lehce na tu šestku lehtám plyn, u slabších aut na to musím více dupat a více řadit. Je sice pěkné, že když potřebuji někoho předjet, tak podřadím, dupnu na to, sepne turbo a auto vystřelí, ale pro běžné ježdění a životnost motoru je určitě lepší větší obsah a bez foukání.
V motorech se zas až tak nevyznám, ale už jen to, že čtyřdobý motor má tři válce mi přijde ujeté. Kolik tam musí být navíc synchronizace, vyvažování, časování? Stojí to za tu decku ušetřeného benzínu?
Konečně už začínají lidi otevírat oči nad zmetky jako je Prius a podobně - při běžné jízdě to auto úspornější není, při sportovní žere dokonce víc. A když jedu tak, aby to žralo málo, tak nikdy nikam nedojedu...
Re: Jaké auto koupit?
Napsal: sob led 11, 2014 16:14
od zigul01
jojo taky slyšel u fabie 1.2 htp prý velký výkon
a ono to jelo hůř jak 1200ka lada.Tak to moc nebude mít velkou životnost ten motor u rapida a že to málo žere je volovina ,taky mám u seata malej obsah a musím to točit aby to trochu jelo a pak mi v nádrži udělá takovej vír že koukám. To radši bych šel do mazdy a to 100%
Re: Jaké auto koupit?
Napsal: sob led 11, 2014 16:17
od mceza
Tak Fabie HTP, pokud vím, nemá turbo. Takže tam to opravdu nejede a už mi ani nečiní radost takovou kraksnu se žigulem předjíždět...
Re: Jaké auto koupit?
Napsal: sob led 11, 2014 16:21
od Křečík Barbuška
Jako ta 1.2 TSI jede dobře, ale jak to bude s životností? Osobně jsem přišel do styku se dvěma auty s tímto motorem. V mém bývalém služebáku byl ten motor tichý, kultivovaný. Nějak kolem 20 tis. tam odešel asi nějaký kabel od svíčky či co a jelo to pod výkonem na tři válce. Okometricky jsem tam nic špatného neviděl a v servisu jsem se neptal neb to dávali dohromady nadvakrát (jízda ze servisu zkončila po kilomeru chodem na dva hrnky) neb jim to tam napadla služební kuna
. V druhém autě ten motor po nějakých 6.tis začal na volnoběhu klepat a dle vyjádření servisu tomu nic není. Teď to má 50 tis. (nebo 80?), jezdí to dobře, ale na volnoběhu stále klepe
.
Re: Jaké auto koupit?
Napsal: sob led 11, 2014 16:27
od zigul01
no já vim že nemá ,ale v autosalonu jsem se byl podívat a řekli mi že to opravdu jede výborně a rychle, jsem se musel v duchu zasmát.Na motor tsi slyšel různé ohlasy ,že to je na houby a kámoš zase že to je nejlepší motor.Já bych do toho nešel. Strejc mi řikal nesmíš koukat na obsah motoru a taky měl pravdu ,jsem spoléhal že když koupím auto s malým obsahem ,že to bude žrát málo ,ale ba naopak to chlastá snad 9 litrů .A u tsi s životností to bude bída ,má to turbo tak to bude odcházet. A koko loko
při 100 000 auto doklepe.
Re: Jaké auto koupit?
Napsal: sob led 11, 2014 16:27
od Cory
mceza píše:
V motorech se zas až tak nevyznám, ale už jen to, že čtyřdobý motor má tři válce mi přijde ujeté. Kolik tam musí být navíc synchronizace, vyvažování, časování? Stojí to za tu decku ušetřeného benzínu?
1,2TSi je 4-valec
ak som nieco neprehliadol
Re: Jaké auto koupit?
Napsal: sob led 11, 2014 16:48
od mceza
Koukám, co je pro Rapida k dispozici za motory - 1,2 MPI/55kW - to je tříválec a předpokládám, že bez turba. A pak 1,2 TSI/63 a 77 kW je čtyřválec s turbem?
EDIT: Ano
Re: Jaké auto koupit?
Napsal: sob led 11, 2014 17:21
od zelvotron
to první je přebrandovaný HTP :lol:do toho bych fakt nešel, pokud nejezdíš výhradně po městě nebo okreskách s malým provozem do 100 km/h max, má to dost krátký převody aby to nebylo tak líný, takže na pětku to točí zhruba tolik co žigul na trojku
Re: Jaké auto koupit?
Napsal: sob led 11, 2014 17:45
od Luky
Tak ony VAZidla jsou neporovnatelná, když mi 16ka přebere 4ku ve 40 a jede to na ni 160 a při trošce brutality by to jelo i víc. Teď už si nevzpomínám kdo přesně, ale bylo mi tlumočeno, že dle příručky by měla být 4ka zařaditelná bez pocukávání ve 24 km/h.
Teď jsem si prohlížel tu Mazdu 3, a docela se mi líbí
Re: Jaké auto koupit?
Napsal: sob led 11, 2014 17:51
od Marťas
Luky píše: a jede to na ni 160 a při trošce brutality by to jelo i víc.
Při volbě mezi Mazdou 3 a Rapidemn bych bez přemejšlení šel do Mazdy.
Re: Jaké auto koupit?
Napsal: sob led 11, 2014 19:29
od Crocodile
Tahle barva nevypadá špatně
http://preview.netcarshow.com/Mazda-3_Sedan-2014-hd.jpg
A jak je na autě SPZ, hned ta maska nevypadá tak šíleně, už je to přijatelnější. Asi bude opravdu lepší volbou než Rapid. Na něm se mi prostě některý detaily nelíbily...úplně zbytečně to auto degradovaly. Jinak sám vzhled Rapida jako celku není nejhorší, to určitě ne.
Re: Jaké auto koupit?
Napsal: sob led 11, 2014 19:53
od Jelen
Já jsem rapida na vlastní oči už taky viděl, sice v nejlepší výbavě (známý je šéfem v jedné pobočce Škoda) a auto jako takový se mi moc líbilo. Je to věc vkusu a asi i výběru. Čert ví, co to vydrží. Škoda těch motorů, že je v tom jen 1,2ka, ale i tak bych se toho asi vyloženě nebál. Mazda 3 je oproti tomu rapidu vzhledově dravec, rapid je uhlazenější, ale taky neni k zahození. No je otázka, co preferuješ.
Re: Jaké auto koupit?
Napsal: sob led 11, 2014 20:43
od mceza
Ze vzhledu mám stejné pocity což jsem koneckonců psal výše). Obě auta se mi líbí, přestože je každé jiné. Moje sympatie se však naklánějí spíše atmosférickému motoru, lepšímu podvozku a lepší výbavě u Mazdy.
Zatímco u Rapida by prodejce při vyslovení "dálkový centrál" nebo "elekticky ovládaná okna" zajásal a začal do kalkulačky vyťukávat příplatkovou výbavu, Japonec mi to dá všechno už v základu. O věcech jako loketní opěrka nebo palubní počítač si základní verze Rapida může nechat jen zdát. Výhodou u Škodovky je větší variabilita konfigurace. U Mazdy je veškerá výbava pevně daná (kromě motoru a příplatkové navigace). U Rapida je větší možnost vlastní volby. Takže zatímco už druhá nejnižší výbava Mazdy obsahuje pěkné věci jako kožený volant nebo 7" dotykový displej, člověk k tomu bohužel musí vzít i blbosti jako bezklíčkové startování nebo automatické vypínání motoru (doufám, že tahle chujovina lze trvale vypnout. O tom, kdy je úspornější nechat motor běžet a kdy ho radši vypnu, bych si s dovolením rád rozhodl sám...). U posledních dvou věcí (jeden příklad za všechny) je "lakomost" Škodovky výhodou, protože tam stačí blbosti nezaškrtávat a nemusím je tam trpět.