Stránka 10 z 80
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: stř lis 07, 2012 16:05
od Hurikán
Tohle jsem tady psal už na jaře, hned jak se to schválilo. Viz:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... f0#p355272
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: stř lis 07, 2012 17:56
od Vašátor
Těma třema tisícema jsem se neobtěžoval
, bo za normální testaci se také něco platí (podle klubu). No jo no, tři litry ... pořád ale lepší než 10
.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: sob lis 10, 2012 16:45
od radek mb
Tady jsou ty šrouby s kamínky. Jsou zašlé, ale vyčistit se dají. Červené jsou stejné, bílé odlišné, ale nemělo by to vadit. Co ty na to?
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: sob lis 10, 2012 18:13
od mceza
Myslim, ze nevadi
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: pon pro 24, 2012 23:44
od mceza
Kromě knihy, kterou tu jistě nikdo nezná a šroubů SPZ, které jsem nadělil žigulovi já, přinesl Ježíšek i nové pneumatiky - Matador Stella 2 165/70 R-13. Tento rozměr byl zvolen na základě doporučení nejmenovaného člena tohoto fóra s tím, že se na nich auto chová lépe, jak na rozměru originálním.
Představte si, že měl Ježíšek problém se sháněním, protože se v zimě nedají sehnat letní gumy (alespoň ne v Mladé Boleslavi).
Když však půjdou kola dolů, bylo by asi vhodné nechat povrchově orezlé disky opískovat. Nevíte někdo o někom v okolí Mladé Boleslavi, kdo by mi je opískoval a nabarvil? Předpokládám (i z dikuzí v sousedních vláknech), že nejlepší bude použít komaxit.
Už aby bylo jaro!
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: úte pro 25, 2012 02:22
od MartasBrno
Sem tam se objevují také hlasy, že komaxit není právě nejvhodnější technologie, ale lidi to asi dělají, protože jistou dobu to vydrží hezké za relativně rozumné peníze a po letech je to beztak jedno, protože např. auto jako celek putuje vstříc dalším formám existence. Co je na origo discích? Syntetický lak?
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: úte pro 25, 2012 09:23
od Křečík Barbuška
Nevím jak to na 165/70 jezdí, ale každopádně to na nich vypadá hnusně
.
Jinak komaxit je fajn na letních kolech co nepotkají zimu. Na zimních to začne pokud ne první zimu tak určitě druhou báječně podhnívat od kolových šroubů
.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: úte pro 25, 2012 10:42
od mceza
V noci jsem téměř nespal a procházel tohle fórum a četl do čeho hodit disky.
Nejvíc lidí to dává asi do komaxitu. Zimu tohle auto už neplánuje vidět. Ale samozřejmě pokud za rozumný peníz lze disky ošetřit lépe, rád si nechám poradit.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: úte pro 25, 2012 10:46
od Yellow01
Komaxit je naho..o, hned první zimu to začne kompletně reznout a nejen kolem šroubů, ale po celým obvodu spoje límce s vnitřkem. Nech to opískovat a nastříkej to epoxidovou barvou. Bílá základovka stojí s tužidlem asi 250 Kč a vrchní stříbrná bude taky tak nějak. A máš svatej klid.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: úte pro 25, 2012 12:23
od Křečík Barbuška
Spoj mezi límcem a "diskem" vylévám syntetickou barvou což korozi značně omezuje, chudák ten, který to bude od tama chtít dostat ven
.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: úte pro 25, 2012 12:27
od Vašátor
Komaxit .... na použití komaxitu na disky kol jsou dosti rozporuplné názory. Spousta lidí říká, že komaxit nevydrží odlétávající kamínky a oprýská se. Další spousta lidí má zkušenosti přesně opačné, komaxit drží už několik let bez jediného problému. Největší problém je podle mě v tom, že ne všude dokáží komaxit nanést v dostatečné vrstvě - disky pak začnou velice brzo rezavět, samozřejmě že nejvíce začnou rezavět v zimě (sůl). Každopádně to není chyba komaxitu, ale ŠLENDRIÁNSTVÍ firmy komaxit nanášející. Disk musí být PERFEKTNĚ opískovaný, bez jakýchkoliv pórů koroze. V těchto pórech totiž komax nechytne, obzvláště když firma šetří a nedává řádnou vrstvu barvy. Stejně tak to jde vidět ve spojích (svárech) disku, kde je komax vybublaný a po čase se zde začíná tvořit koroze - opět způsobeno špatným vypískováním, ve spojích zůstala stará barva a koroze.
Sám jsem naletěl, kdy mi nakomaxitované disky začali po 14ti dnech rezavět. Na první pohled byla vidět slabá vrstva komaxu ... jenže jsem si blbec nevzal doklad (abych ušetřil) a tak jsem jim to nemohl ani omlátit o hlavu ... navíc jsme odjížděli do Bulharska.
Nyní vozím disky pískovat do firmy, kde pískují horkým křemíkem - vysoká teplota spálí barvu a písek dočistí zbytek. Po bublání komaxu ve spojích nebylo takřka ani památky.
Osobně bych šel cestou:
řádně opískovat disky - nechat pozinkovat či lépe pohliníkovat - komaxit. Přijde mi to jako nejjednodušší cesta. Ještě lepší by bylo narazit na firmu, která stříká elektrostaticky epoxid. Vím, že některé druhy epoxidu jsou pro tento způsob nástřiku dělané, ovšem ještě jsem nenarazil na firmu, která by ho takto stříkala. Škoda.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: úte pro 25, 2012 12:31
od MartasBrno
A pak - jsou to jenom kola na žigula.
Nelynčovat
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: úte pro 25, 2012 12:56
od Křečík Barbuška
V Kromě jsem si kdysi dávno nechal dělat dvě kola. Písek, zinek, základ, vrchní barva a na to bezbarvý lak. Kola vypadají výtečně, stejně jako cena, tuším 1200Kč za obě, dal jsem je na kombála
. Teď by to tam vyšlo tuším podstatně dráž
.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: úte pro 25, 2012 14:35
od Hurikán
V zásadě souhlasím s Vašátorem. Jen ještě upřesním pár věcí.
1. použitý komaxit MUSÍ BÝT určen na VENKOVNÍ použití. Většina komaxitů jsou vnitřní a ty nic nevydrží. Čili před objednávkou si tohle v dané lakovně upřesněte!
2. kola musí být nejen dokonale opískovaná (považuju za samozřejmost), ale musí být i ošetřena proti korozi. Úplně nejlepší je našopování žárovým zinkem. Pozor! HLINÍK NEBRAT!!! Komaxit se se šopovaným hliníkem nemá rád a prakticky vždy bublá.
Já jsem si tímto způsobem dělal dvě sady disků a ani u jednoho nemám problémy. Přitom jedna sada slouží výhradně jen jako zimní a ani tam není po cca 4 letech vidět jediný flíček koroze. Dokonce ani na místě, kde mě v pneuservisu při nazouvání odrazili na ploše cca 2x2 mm lak, není po korozi ani stopa. Ani u šroubů nic nekoroduje. Problematickou spáru mezi diskem a ráfkem jsem preventivně pomocí kapiláry vylil barvou stejného RAL odstínu.
Pro jistotu jsem si každý úkon nechával dělat jinde, abych měl jistotu, že je každý krok udělaný sparávně. Viděl jsem tak disky po opískování, poté po nazinkování a následně samozřejmě po laku. Komaxit jsem si nechal udělat dvou, resp. u zimních kol třívrstvý. Sice to stálo neskutečný ranec, ale mám absolutní klid.
Komaxit má navíc tu výhodu, že je velmi snadný na údržbu. Nic se do něj nezažírá. Stačí opláchnout jarovou vodou a je jak nový. Po přejetí voskem ještě lepší.
Ani mu nevadí oleje, brzdovka a jiné chemikálie. Proti běžným odlétajícím kamínkům má odolnost solidní. Samozřejmě, že když na disk hodím kladivo, nebo dlažební kostku, tak barva odletí.
Ale tohle není běžný provozní stav.
Na druhou stranu má i nevýhody. Tou hlavní je choulostivost na podklad a celou technologii zpracování. Dál se velmi špatně u komaxitu maskují vady lakovaného výrobku (třeba vyrezlé mapy). Tmely pod komaxit sice existují, ale nikde je normálně nemají. Tmel má otevření velmi krátkou dobu zpracovatelnosti a špatně se s ním pracuje. O jeho vysoké ceně nemluvě. Silně orezlé disky tedy do komaxitu určitě nedávejte, nebo budete s vizuelním výsledkem nespokojení.
V případě následného poškození celistvosti laku je daleko horší toto opravit. Možnosti jsou potom dvě. Buďto prasácky postižené místo zapatlat barvou, anebo vyzout pneumatiku a nechat disk opravit v lakovně, kde do místa poškození nanesou ručně prášek a poté jde celý disk do pece. Při vypalování se nový prášek spojí s původním již vypáleným. Čili řešitelné to je, ale značná časová i finanční náročnost je jistě zřejmá.
Resumé jest takové, že disky v komaxitu mají své jasné opodstatnění. Je ale nutné znát věci v souvislostech a tomu přizpůsobit jak proceduru přípravy, tak i způsob a druh používání. Odsouzení komaxitu jako takového není proto na místě. Tím rozhodně nezavrhuju stříkané barvy (např. epoxidové). Naopak. I s nimi lze docílit výborných a dlouhodobých výsledků. Poškození lze opravovat daleko jednodušeji. Po vytmelení běžným tmelem lze použít i hloubkově vyrezlé disky či jiné díly. Navíc je u barev daleko větší svoboda ve volbě odstínu. U komaxitů je výběr výrazně menší.
Snad to někomu pomůže. Tož tak.
Re: Zahraniční vůz po dědovi - VAZ 2101
Napsal: úte pro 25, 2012 14:51
od MartasBrno
Byl bys schopen stojně zhodnotit lakování třeba epoxidovými barvami? Kdyby se za to nakonec napsala cenovka, pro rovnocenný výsledek, byla by to ideální kuchařka. Nechci psát o kladívkové barvě a štětci