Nazdar ľudia, mám problém... Môj otec má Ladu 2112 (2006, motor 21124 - 1,6 16V, ECU - BOSCH 21124-1411020-10, t.j. asi 7.9.7), všetko fungovalo, zaparkoval ju do garáže, 3 dni na nej nejazdil a na 4. deň sa mu nepodarilo naštartovať. Správa sa to asi takto:
- zapnete zapaľovanie (počuť čerpadlo, ak sa predtým viackrát rýchlo za sebou nezapínalo zapaľovanie),
- kontrolka imobilizéra bliká 2x/sekundu => imobilizér je v režime čítania,
- priložíte čierny kódový kľúč, 2x pípne, kontrolka imoblizéra zhasne (po pár sekundách sa mi zdá, že aj cvakne relé),
- následne pri pokuse naštartovať štartér len točí motorom a točí, točí a nič, ani náznak odpálenia.
Napadlo mi viacero možností:
1. vyrazená poistka alebo chybné relé -> skontroloval som všetky 3 poistky aj relé nad RJ, všetko funkčné,
2. nedáva palivo - chcel som pozrieť, či sú sviečky mokré, ale kľúč som požičal kamošovi a keďže sú hlboko nedokážem povoliť (skúsim zajtra),
3. nehádže iskru - sú tam 4 samostatné zapaľovacie cievky, priamo na sviečkach, vytiahol som jednu cievky, dal do nej sviečku, spojil o kostru a pri štartovaní žiadna iskra (viem, že tento test dokáže cievku odpáliť, ale spojenie o kostru som spravil pomocou štartovacieho kábla, klieštiny kábla sú fakt silné, takže šanca prerušenia kontaktu minimálna).
Skúšal som aj diagnostikovať chyby, ale v pamäti nie je uložená žiadna.
To že nedáva iskru ma priviedlo na myšlienku, že môže byť niečo s imobilizérom:
- no červená kontrolka stavu na snímači kľúčov sa správa štandardne, žiadne nezvyčajné blikanie ani nič (pozri opis vyššie),
- skúšal som aj druhý čierny kódový kľúč, správanie rovnaké,
- skúšal som znovu "zaškoliť" čierne kľúče pomocou červeného, všetko prebehlo v poriadku, zdá sa, ale nepomohlo,
- skúšal som vyradiť imobilizér prepnutím do "servisného režimu" podľa návodu vo vlákne "Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach/strana 3", ale nepodarilo sa, konkrétne 4. bod hovorí "Přibližně po uplynutí 3-5 sekund po vypnutí zapalování musí LED dioda začít kmitat s frekvencí 10 krát za sekundu a přerušovat toto kmitání po uplynutí každé sekundy.", žiadne prerušovanie po každej sekunde som nezaznamenal, proste iba stále rýchlo bliká, dočítal som sa na ruských fórach, že novšie imoblizéry už žiadny servisný mód ani nemali, takže to bude asi dôvod neúspechu,
- skúšal som dokonca aj šialený postup alternatívneho spúšťania motora pomocou kódu vyťukaného plynovým pedálom, keďže tento kód nemáme a asi ani nebol aktivovaný, tak som sa pokúsil ho naprogramovať, ale znova neúspešne, správa sa to inak ako v príručke
http://chiptuner.ru/download/docs/m797_1,6_e3.rar
Prečítal som toto fórum skrz na skrz, či je tu nejaký postup na vyradenie imoblizéra, spomína sa tu len nejaké preskratovanie kontaktov 9 a 18 v konektore RJ imoblizéra, ale nefunguje to a podľa toho, čo som čítal, je to len prepoj K-line, ktorú RJ imoblizéra rozpája pri komunikácii s ECU. Takže po odpojení RJ imobilizéra je potrebné preskratovať, aby fungovala diagnostika. Samotné vyradenie imoblizéra to teda nerieši, na to podľa všetkého treba naletovať do ECU novú čistú EEPROM a až potom odpojiť RJ imoblizéra. Výsledkom bude, že sa auto bude správať ako keď vyšlo z fabriky a imoblizér nebude aktívny až do prvého spárovania s kódovými kľúčmi... Ale tento postup mi príde ako hard-core, neskúšal som...
Vo výsledku už fakt neviem, čo ďalej... Nejaké nápady? Resp. podarilo sa niekomu nejako vyradiť imoblizér?