Stránka 10 z 29

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: úte zář 11, 2012 14:08
od dmatej
Tož oleje je vzadu habakuk, asi 2mm pod nalévací otvor. Přijde mi, že se to trochu mírní, ale možná si jen zvykám.
Uvidím, budu s ní teď hodně jezdit, tak pokud se to má podělat, snad se to podělá teď a ne na Velkém Výletě ;)

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: úte říj 09, 2012 15:16
od dmatej
Tak má za sebou nějakých 200km s károu, svištělo se 70-100, výsledek celkem pozitivní, spotřebu ještě nevím, ale malá nebude :D
Vezl jsem velký fíkus a simsona :-)
Akorát to musím nějak odhlučnit, při vyvařování jsem vyrval většinu té vaty a po těch 200km hlava docela bzučela :D

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: stř říj 10, 2012 22:22
od Hurikán
Co tohle téma dělá v Poklábosme??? :shock: Přesunuji do správného chlívu.

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: ned úno 03, 2013 18:48
od dmatej
V poklábosme to bylo, protože jsem nestál o tehdejší striktní pravidla OT.

Jinak Laďka slouží, postupně se objevují následky dlouhého stání - už při stání odpadlo závaží z brzdového bubnu, který kopal tak dlouho, až nakopal prase, takže mě čeká výměna zadních vepřů. Objevila se vůle LP ložiska. Nové nárazníky jsou rezavé až hrůza, nevím, kdo to chromoval a z jakého materiálu to je, ale je to hrůza. Na jaře je sundám, obrousím, natřu základovkou a pak to zkusím přestříkat "chromovým sprejem" - jednu podkovu jsem vzal nějakým zinkohliníkovým, a kupodivu to drží líp než ten chrom ... zkrátka, nárazníky mě zklamaly ...
Tak dlouho mě prudily šrouby u akcelerační pumpičky, kolem které cákal benzín, až jsem je napřed nahrazoval natvrdo vruty, a nakonec koupil nové, téměř stejné jako původní - kupodivu je po problémech a ještě víc kupodivu, drží to tam i po těch vrutech. Jinak kdyby to někoho zajímalo a podceňoval to, znamená to pokles spotřeby o víc jak litr ;)

Praskla taky ta mohutná konzole, co nahoře drží alternátor - auto dobíjelo a jezdilo, prostě nezmar. Akorát na volnoběh blikaly pomalu blinkry. Konzoli jsem zavařil a konečně, po letech co to auto mám, jsem dořešil spodní osu, na které drží alternátor, a kolem které má být ještě jakýsi válec, který tam nikdy nebyl. Udělal jsem nový ze starých seřizovacích trubek řízení, sedí to skoro přesně. Konzoli jsem zavařil, od té doby je klid.

Jo a taky mi prorezl první díl výfuku, též vyměněn, dělá trochu problémy, protože při zatáčení o něj dře matka na čepu řízení ... musel jsem jí trochu ubrousit - nebýt samojistná, vešlo by se to ...

Jinak už ani nevím, kolik jsem zatím najel, možná tak 4-5000km, musel bych se kouknout, ale su líné :-)

Taky jsem píchnul LZ kolo, opraveno za 150kč zalepením duše (v garáži jsem přejel vrut a najel s ním pak asi 150km :D ).

Ohledně odhlučnění jsem zatím nepostoupil, ale nějak jsem si zvykl :D

Stroj byl též vybaven moderními stěrači - mimochodem, neví někdo, jak se dají seřídit? Pořád mi sjíždí dole pod sklo a zároveň chcou otřít i souseda na semaforech :D

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: úte úno 05, 2013 12:03
od Kewint
Stěrače jsem vždy seřizoval na motorku , zespodu je 6tka matka ,a po jejím povolení se celý mechanismus hýbe . Chce si s tím pohrát a nastavit to tak akorát . Hlavně to nezkoušej když budeš mít pod motorkem ruku , mohlo by to slušně bolet :D

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: úte úno 05, 2013 12:59
od dmatej
Kewint píše:Stěrače jsem vždy seřizoval na motorku , zespodu je 6tka matka ,a po jejím povolení se celý mechanismus hýbe . Chce si s tím pohrát a nastavit to tak akorát . Hlavně to nezkoušej když budeš mít pod motorkem ruku , mohlo by to slušně bolet :D
A jseš si jistej, že se tím dá nějak ovlivnit rozsah mezí, kam až to bude lítat?

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: úte úno 05, 2013 13:10
od Luděk Musil
Vlastní kyv (nebo chceš-li úhel či kruhovou výseč) stěrače nenastavíš. Ta je prostě daná 105 stupňů (asi ... zhruba ...) .
Jestliže stěrač sjíždí pod okno, musíš jej přestavit na tom kuželovém tisícihranu.
Pokud stěrač při rozběhu zajíždí pod okno, musíš přestavit táhlo resp. kliku na motorku. Aby při rozjezdu šel stěrač nahoru.
L.
PS: ale proč Ti to vlastně radím ... Ty starý a protřelý él mecanico :lol:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: úte úno 05, 2013 13:23
od Teepee
Já to pochopil tak, že stěrač chodí nejen pod okno, ale i na dveře. A to teda nechápu. :oops:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: úte úno 05, 2013 13:25
od Luděk Musil
Teepee píše:Já to pochopil tak, že stěrač chodí nejen pod okno, ale i na dveře. A to teda nechápu. :oops:
Ano - to jsem (z textu) také pochopil a nechápu to. Ledaže by dal na motorek nějakou delší kliku. A tomu se mi zase nechce věřit.
Ale třeba si David jen dělá legraci. L.

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: úte úno 05, 2013 13:33
od Yellow01
Mě taky stěrače chodí přes gumu okna. Správná poloha tý asi 5 cm dlouhý pásovinky, která se nasazuje na tisícihran motorku je asi na 4-5 hodinách z pohledu zepředu. Já si to před demontáží stěračů zapomněl označit a pak jsem to zjišťoval podle jinýho auta.

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: úte úno 05, 2013 13:42
od dmatej
Nedělám si srandu, chodí přes gumu horizontální aj vertikální.
Přesadit stěrače na kuželu umím, ale to je mi na nic, potřeboval bych právě nějak omezit tu výseč.
Teď to mám tak, že někdy to ven nepřejede ... někdy ...

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: úte úno 05, 2013 13:55
od Teepee
dmatej píše:Teď to mám tak, že někdy to ven nepřejede ... někdy ...
Někdy? To je klíčový údaj. Zkontroluj jestli v některém spojení pásovinka+čep to není "vyčvachtané".
Pak buď vyměníš mechanismus stěračů, no a nebo dáš větčí sklo no. :lol:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: úte úno 05, 2013 14:49
od JmJ
Teepee píše:
dmatej píše:Teď to mám tak, že někdy to ven nepřejede ... někdy ...
Někdy? To je klíčový údaj. Zkontroluj jestli v některém spojení pásovinka+čep to není "vyčvachtané".
Pak buď vyměníš mechanismus stěračů, no a nebo dáš větčí sklo no. :lol:
a nemas vuli v samotnych raminkach? na drobkove zelenem vazu je vule v tech nytech, ktere drzi vlastni raminko v te casti raminka s dirou na tisicihran a sterace maji ve vysledku vuli tak 2 cm :-). Takze jezdi dole pod sklo a nahore tesne ke kraji. Obecne se male vule v mechanismu steracu hodne naskladaji ve velkou vyslednou vuli sterace. Na 2111 to delalo tak 4 cm, nez jsem vymenil cely system tahel.

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: úte úno 05, 2013 15:08
od dmatej
Vůle je malinká, asi nejmenší, co jsem kdy na VAZu měl. Každá krabice ale dělala to, že někdy jí nevyzbyla energie, tak vypla trochu dřív. Tak jako tak stěrač vždycky dojede aspoň na hranu - a nahoře vždycky vyletí přes, moooožná se někdy zarazí o gumu, ale tam není vidět.
Dotaz je jasný - jak vymezit výseč. Jak ten motor funguje? Jak pozná, že je třeba vypnout a otočit směr?

Re: Dmatejova Laďka - krize

Napsal: úte úno 05, 2013 15:16
od JmJ
Ja myslim, ze on smer neotaci, to by dlouho nevydrzel, on se toci furt jednim smerem, jen ty paky zajisti zmenu smeru, nebo se pletu?