Stránka 90 z 109
Napsal: sob kvě 19, 2007 20:57
od rudo.
Aj ja o tých remeňoch niečo pridám. S tými remeňami na Samarách je to asi tak ako píšete. Poznám dva prípady zo života keď sa poškodil motor, ale tu na klube som niekde čítal, že to nie je pravda. 110 -kova rada, čo som čítal, tak 1,5 8V pri roztrhnutí remeňa je v poriadku, takže je to asi tak ako píše Jiŕí. 1,5 16 V je na tom ale zle- rozbitie motora. Práve 1,6 16 V a túto informáciu mám z RU knihy (opravy a servis- Za ruľom) je konštruovaný tak, že už nedôjde ku stretu ventilov s piestami, pretože hlava je zdvihnutá a v každom pieste sú štyri jamky.
Napsal: stř kvě 30, 2007 10:39
od Čahoun
Tak po roce ježdění první vážnější závada-nalomila se páka vypínání spojky,ta jak je k ní přichycený lanko spojky přez takovej plastovej půlkruh.Stalo se to už někomu,nebo slyšel o tom někdo něco?Snad to půjde zavařit,je to zlomený skoro vevnitř převodovky.
Napsal: stř kvě 30, 2007 10:46
od Luděk Musil
O několik (mnoho) stránek před Tvým příspěvkem se na tohle téma (páka spojky) zmiňovali Skalouš a Tavri. L.
Napsal: stř kvě 30, 2007 10:51
od Skalouš
Zavařit to jde, ale myslím, že to musí ven a rovnou se vyplatí udělat spojku.
Stalo se mi to v cca 50tkm a lamela vypadala dost bídně. Teď mám 105tkm a spojka je zatím OK.
Napsal: stř kvě 30, 2007 12:17
od tavri
Napsal: stř kvě 30, 2007 18:08
od Čahoun
Aha,to si pamatuju,to jsem četl,akorát mi nenapadlo,že to je ta samá věc.Jak je vidět,chyba technologie výroby přetrvala do roku 2003.Nejvíc mě deptá,že 15.6. vyrážim do Chorvatska,tak se mi to nechce moc rozebírat.
Napsal: čtv kvě 31, 2007 06:33
od Skalouš
Čahoun: Od doby, když jsem zjistil, že spojka zabírá jinde, než to upadlo jsem najel cca 50km, takže před Chorvatskem doporučuju řešit do úplného vyřešení.
Představa, že tuhle opravu pořizuju i s odtahem za rakouský peníze by mě dost děsila....
Kolik máš najeto?
Napsal: čtv kvě 31, 2007 07:12
od zelvotron
Nepsal tu někdo náhodou, že od roku 2003 je ta spojka vyřešená a nemělo by se to stávat, nebo se mám taky začít bát
? Jo a kde se tedy láme ta páčka - jde mi o to jestli je to zvenku vidět?
Napsal: čtv kvě 31, 2007 07:50
od Skalouš
Láme se to ve svaru u hřídelky - na druhém konci, než je chycené lanko. Vidět to myslím není. Já to zjistil tak, že spojka začala zabírat jinde.
Napsal: čtv kvě 31, 2007 07:51
od Jiri
no nakonec svarecku maj v kazdym servisu
a co se tyce odtazeni... nevim jak je to s predpisamam v rakousku jestli se smi tahnout na lane a nebo je povinna tyc pripadne jestli odtahovka neni jedina moznost
skalousi,, ja myslel ze když se urve ta paka tak se pouze spojka neda vypnout a mas tam natvrdo zarazeno....
vim ze treba u filcky slo radit pri pretrhnutym spojkovym lanku oprnou manipulaci s plynem a radici pakou bez problemu ubrat plyn tak aby sel vyndat kval a pak srovnat otacky motoru a prevodovky a natlacit tam hodny kvalt..potichu a bez pocitani zubu:-)
u lady jsem nemel potrebu to zkouset.......
Napsal: čtv kvě 31, 2007 08:04
od Skalouš
Jiří: Řadit lze jak popisuješ. jen je problém s rozjezdem.
A ta páka než se úplně urve, tak se v tom svaru nejdřív ohne, takže cca 50km to jen "přenastaví" polohu záběru spojky.
Napsal: čtv kvě 31, 2007 08:33
od tavri
Kdepak, mně to prdlo ve sváru na té vidličce, co působí na spojkové ložisko. Nevím jak to vyndali. Auto jelo normálně a po 70-80 km prd.
Napsal: čtv kvě 31, 2007 09:01
od Skalouš
tavri: To je na druhém konci té hřídelky, než je na ní navařená ta páčka, co je na ní lanko?
Napsal: čtv kvě 31, 2007 09:20
od tavri
Skalouš: Je to zhruba uprostřed té hřídelky. Jsou tam takové dvě packy, co strkají do ložiska. Na druhém konci hřídelky nic není. (je uložená tak, aby se celá hřídelka mohla pohybovat ve své radiální ose)
Napsal: čtv kvě 31, 2007 09:24
od Skalouš
Aha, tak to tebe čeká ještě ta páčka a mě vidlička......