Stránka 89 z 106

Re: 211x

Napsal: pát pro 07, 2012 19:07
od vodis
Tak to označení vzadu na kufru zřejmě nemá většího smyslu vzhledem k výbavě.

Re: 211x

Napsal: pát pro 07, 2012 19:14
od mirozv
Alebo to bola 111-ka už presne neviem. Čo som videl Li, tak nemali vzadu to krídlo.

Re: 211x

Napsal: pát pro 07, 2012 22:42
od Cory
No to "e" som videl len na karbci, takze som mudrejsi :)

(Ne)plánované servisné úkony - podeľte sa so skúsenosťami

Napsal: pát led 04, 2013 13:22
od lucifero89
Zdravím všetkých majiteľov rady 211x,

určite všetci viete, že pravidelná údržba sa rozhodne vyplatí a výrazne zníži pravdepodobnosť neočakávanej poruchy. Každá súčiastka má nejakú životnosť a predpísaný interval výmeny, niektoré tieto intervaly je možné zistiť zo servisnej knižky, no nie všetky, príkladom môže byť spojkové lanko, máme doma dve Lady - 2112 a 2110 - na oboch ruplo lanko cca po 80 tisíc km, plus nejaké drobné, je to veľmi nepríjemne, lebo auto je v momente nepojazdné, navyše sa to stane väčšinou v križovatke...
A tak mi napadlo, že by ste sa mohli podeliť so svojimi skúsenosťami, kedy vám čo odišlo. Je mi jasné, že to závisí aj od štýlu jazdy a aj od toho, či auto stojí vonku alebo v garáži, ale nejaké tie podobnosti určite bude možné vysledovať...

Pripájam zoznam predpísaných úkonov spolu intervalmi zo servisnej knižky:

každých 15 tisíc km:
- výmena motorového oleja a olejového filtra
- kontrola tesnosti motora a prevodovky
- kontrola tesnosti chladiaceho systému
- kontrola stavu náprav, kĺbov a prachoviek
- kontrola brzdovej sústavy
- kontrola hladiny oleja v prevodovke
- kontrola napnutia klinového a rozvodového remeňa
- kontrola zapaľovacích sviečok
- kontrola riadenia
- kontrola elektrickej sústavy
- kontrola a dotiahnutie častí podvozku vozidla
- kontrola akumulátora
- kontrola zámkov dverí a kapoty
- kontrola nastavenia mechanickeho ovládania spojky
- kontrola diagnostickým prístrojom

každých 30 tisíc km:
- výmena zapaľovacích sviečok
- výmena palivového filtra
- výmena vzduchového filtra
- kontrola tesnosti vodítok sviečok

každých 45 tisíc km:
- kontrola hydrokorektorov svetiel
- výmena rozvodového remeňa !!! (predošlý majiteľ ho na našej 2110 nevymenil a pri 83 tisíc km, praskol...)
- kontrola napínacích kladiek
- kontrola geometrie a vyváženia kolies

každých 60 tisíc km:
- výmena chladiacej kvapaliny
- výmena brzdovej kvapaliny

každých 75 tisíc km:
- kontrola palivovej sústavy - tesnosť a stav gumených hadíc a pod.
- výmena oleja v prevodovkovej skrini
- výmena spojkového lanka (vlastná skúsenosť)

Re: (Ne)plánované servisné úkony - podeľte sa so skúsenosťam

Napsal: pát led 04, 2013 13:33
od lucifero89
Na našej 2110, vyrobenej v decembri 2003, kúpenej v lete 2011 s 82 tisíc km, momentálne s 120 tisíc km sa vyskytli tieto poruchy:
- krátko po kúpe: odtrhnutý výfuk pri tlmiči, zadretý/vytečený brzdový valček, popraskané predné brzdové hadice, roztrhnutý rozvodový remeň, pokazené hydrokorektory svetiel, pokazený ukazovateľ množstva paliva
- pri cca 90 tisíc: skrat v oblasti radiacej páky - predraté vodiče
- pri cca 105 tisíc: unikajúce palivo z filtra s aktívnym uhlím, príčinou bola chýbajúca separačná nádobka pod pravým zadným blatníkom

Re: (Ne)plánované servisné úkony - podeľte sa so skúsenosťam

Napsal: pát led 04, 2013 17:14
od Dřevák
lucifero89: hezký, mám sice srvisví knížku, ale do 150 000 je vytrhaná tak vím prd :-(
Takže, olej v motoru po 15 000, ale jakej doporučujete dle zkušeností?
Každejch 45 000 rozvoďák, (tak to abych v modrý měnil, má najeto 50 000) ale v jakým intervalu seřídit ventily? Jo a když prdne u osmiventilu řemen, potká se to?

Re: (Ne)plánované servisné úkony - podeľte sa so skúsenosťam

Napsal: pát led 04, 2013 17:16
od Tommel
Hm to se mně nezda, řemen by se měl měnit po 60tkm :? když praskne u 8V nic se nestane, když u 16V tak se potka 8)

Re: (Ne)plánované servisné úkony - podeľte sa so skúsenosťam

Napsal: pát led 04, 2013 18:40
od vodis
Ventily tuším podle servisky po 30tkm, ale pan N. mi doporučil delší interval.

Re: (Ne)plánované servisné úkony - podeľte sa so skúsenosťam

Napsal: pát led 04, 2013 18:46
od Cory
16V maju hydrostely nie?

Re: (Ne)plánované servisné úkony - podeľte sa so skúsenosťam

Napsal: pát led 04, 2013 18:56
od vodis
Já mám 8V.

Re: (Ne)plánované servisné úkony - podeľte sa so skúsenosťam

Napsal: pát led 04, 2013 20:29
od lucifero89
Ten interval 45 tisic na rozvody som odpisal zo servisnej knizky, v praxi to vydrzalo skoro 2-nasobok, neviem ako je to pri 8V, ale pri 16V by som to rozhodne neriskoval. Ruplo to pri rozbiehani pri pomerne nizkych otackach okolo 1500 a aj tak nam ohlo 10 ventilov, oprava stala vyse 600 eur. Pricom samotna vymena rozvodov vyjde na nejakych 120 eur.

Dřevák <- Idealne je tam dat taky olej, aky tam aj je, ja pouzivam 15W-40, na znacke velmi nezalezi. A nedoporucuje sa miesat mineralne oleje so syntetickymi, resp. niekto tvrdi, ze sa to moze, ale iba jednym smerom, asi prechod od mineralneho na synteticky, ale nie som odbornik, radsej si to overte. Prikladam z knizky doporucene maziva:

Obrázek

Re: (Ne)plánované servisné úkony - podeľte sa so skúsenosťam

Napsal: sob led 05, 2013 19:40
od zelvotron
Motorový olej a filtr 15 tkm nebo jeden rok.
Vzduchový filtr 30 tkm.
Seřízení ventilů 30 tkm (jen 8v).
Rozvoďák 60 tkm nebo 5 let.
Olej v převodovce 75 tkm.
Filtr paliva 100 tkm.

Pak některý auta mají pylovej filtr, ten chce taky jednou za pár let.

EDIT: Jo a ještě svíčky :oops:

Re: 211x

Napsal: ned led 06, 2013 09:13
od JmJ
S ventily u 16 ventilu je to prosim jak? Ma smysl je nejak resit treba po 12 letech a 60 000 km?

Re: 211x

Napsal: ned led 06, 2013 10:33
od Dřevák
ještě mě zajímá, jak je řešený vymezování ventilový vůle u 8V, šroubky, nebo podložky???

Re: 211x

Napsal: ned led 06, 2013 11:41
od zelvotron
U 16v jsou hydroštely, takže není důvod je nějak řešit pokud necvakají, jenom je pro ně dobré pravidelně měnit olej v motoru. U 8v jsou podložky. Více tu: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=81&t=14625