Stránka 83 z 124

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: úte pro 18, 2012 18:15
od radek mb
Laďuša píše:Mezi školáky jsi jistě velmi oblíbený :toothy5:
Já ještě patřím k těm hodnějším řidičům. Až Vám budu někde na sraze vyprávět, to se nasmějete a pobavíte. Nejlepší je jeden kolega, ten dává první výstrahu, pak druhou výstrahu a na potřetí otevře přední i zadní dveře a zařve. "Všechno ven!" :mrgreen:

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: úte pro 18, 2012 20:42
od Hurikán
Krásně barvitě jsi to popsal. Skoro jako bych tam u toho byl. :D A kolik asi těm smradům je? To je nějaká zvěř ze základky, nebo puberťáci ze středky?

Jinak tady vidím jednoznačný mezigenerační posun. Když jsem jako kluk dojížděl linkovým busem do školy, tak jsme se naopak s jinýma děckama boxovali o to, kdo bude řidiči nejblíž. Ten, co zůstal stát jako poslední u "branky do kabiny" a měl tak krásný výhled a přehled, byl vždycky king. Dost často to vycházelo na mě. Ne že bych byl tak chytrý nebo šikovný, ale většinou jsem trochu zaspával a autobus doháněl na poslední chvíli, čili jsem nastoupil jako poslední a bylo to. :mrgreen: Měli jsme samozřejmě některé řidiče oblíbenější, než jiné, ale žádný ras na naší lince nikdy nebyl. Nejlepší byl ale pan Jančev. Ten mě ukazoval i motor, popisoval rozdíl mezi normální Karosou a tehdy funglnovým Turbem, atp. Velmi brzo jsem si s ním na férovku i tykal, což ostatní nemohli překousnout a proto jsem ve třídě upadl v těžkou nemilost. :lol: :lol: :lol:

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: úte pro 18, 2012 20:53
od Cory
To ja si pamatám ako som raz ťahal za prenosku, ktorej šnúra bola prepojená so vstrekovacim čerpadlom uličkou medzi sedačkami a podielal sa na riadení autobusu. :mrgreen: :D

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: stř pro 19, 2012 09:18
od Jan Vaníček
V tom případě se musím pochlubit, že své ranné dětství jsem strávil v autobuse, neb mí rodiče ve většině případů neměli hlídání, tak mě táta často vyzvednul odpoledne ve školce, když jel linku okolo, případně jsem byl na jinou "přiblížen" a až do večera jsem jezdil. Dokonce si pro mě udělal sedátko hned vedle řidiče. To už by dnes nešlo :D . To se ale psal konec sedmdesátých let a oním posledním autobusem byla ŠL11. Když šla v tuším 83´do šrotu, otec končil, odmítnul nový "luxusní" C736, už chtěl mít téměř po dvaceti letech a 1,5mil km bez vlastní zaviněné nehody "klid" a normální pracovní dobu. Ovšem, když vypráví o zájezdech do Polska, Rumunska, Bulharska (na západ měla naše rodinu přísný zákaz), tak to byla docela síla.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: ned pro 23, 2012 14:54
od Honza 21061
Teda Radku, nebylo na kamionu klidnější prostředí? :D Při Tvém vyprávění skoro jako bych zažíval některé dny ze svých šichet. To se podařilo třeba 2x měnit autobus.
Teď naštěstí u tohohle dopravce kde jezdím na vedlejšák, tam je údržba lepší. Když se dá očekávat nějaká závada a ví se o něčem, co je na konkrétním busu "slabší", tak se prostě nevypraví a jde na servis.
Je to taky proto, že dopravce je v Praze ve značné minoritě a tak musí majoritě dokazovat, že on je ten lepší a o svoje místo bojovat. :D

Ještě k té "atmosféře", Radku, proč jim ten krám nehodíš na hlavu? Nejsi přece povinnen pořád řešit nějaké závady. Když to nejsou schopní uvést do stavu, aby to občas jezdilo, ať to zase prásknou do kopřiv a dají ti něco jezditelného.
Jak to vůbec u vás chodí s placením výkonu na lince? Někteří dopravci neplatí směnu stejnou částkou, ale jinak platí vlastní jízdu, jinak stání. Takže kdyby to byl Tvůj případ, v případě opakovaných poruch bys přicházel o nemalé peníze.
To jsem měl u Connexu, kde jsem začínal. A tam byly kvůli poruchám a naprosto tragické údržbě autobusů prostoje na denním pořádku. Co prostoj, to automaticky 30 korun na hodinu. :evil:

K těm brzdám. Občas to u Karosy dělá i pedálový brzdič, když je v háji a pedál se sešlápne mírně, začnou padat oba brzdové okruhy k nule. :? Stačí šlápnout víc, nebo rychle brzdu povolit a zase šlápnout a pokud v obou okruzích je aspoň 6 barů, brzda by měla účinkovat plnou silou.
Já si pro tyhle případy na každém autobusu vždycky přezkušuju účinek ruční brzdy, aby se autobus nehnul, když za to pořádně vezmu. Když jsem to střídal denně, tak po každém střídání nebo po nástupu, když mám svůj vlastní autobus, stačí "občas". :)

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: ned pro 23, 2012 19:40
od zelvotron
Honza 21061 píše:
Ještě k té "atmosféře", Radku, proč jim ten krám nehodíš na hlavu? Nejsi přece povinnen pořád řešit nějaké závady. Když to nejsou schopní uvést do stavu, aby to občas jezdilo, ať to zase prásknou do kopřiv a dají ti něco jezditelného.
Žeby proto, že to není DP-Praha? :mrgreen: Řekl bych, že buď pojede s tím co mu dají, nebo nepojede vůbec, případně zítra místo něj pojede někdo jinej...

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: ned pro 23, 2012 21:37
od Honza 21061
Jiný nepojede, jiný bude stát úplně stejně jako on, tak proč přijímat jiného řidiče, když ho potom posadím na stejný krám. To už je jedno kdo si stěžuje, jestli řidič nebo cestující, že to nejezdí, protože dopravce posílá na linky plečky v rozebraném stavu.
To je stejné jako třeba taková Veolia v Hradci Králové. Nakoupí si z části za dotace a fondy EU nové autobusy, ale jak udeří mrazy, začne nasazovat staré krámy, které netopí a teče do nich.
U DP Praha právě všichni hřešili na to, že jsou dílny a odtahovka hned za komínem, proto tam nepamatuju autobus, kterému by neunikal vzduch, neměl načaté baterky, vadný startér, olej ve vodě, spadlou výšku, vadné dveře apod... A to buď v různém stupni kombinací těchto závad, nebo všechny naráz. :?
Linkový dopravce si tohle nemůže dovolit, ten musí mít autobusy které jezdí, aby se nemuselo spravovat 100 kiláků od garáže.
Jednou jsem slyšel technika z Karosy, který prohlásil, že kdyby autobusy u DPP dostávaly jen 1/3 výrobcem předepsané údržby v předepsaných intervalech, bude o 3/4 méně prostojů a závad. Docela tomu věřím.
Jak říkám, dokud je nezaviněný prostoj placený stejnou částkou jako jízda, může to být řidiči víceméně jedno, i když většinou to chcípne tam, kde není civilizace a není ani kam si skočit na jídlo. Ale kdyby měl řidič kvůli poruchám zaviněným mizernou údržbou přicházet o peníze a nebyla ze strany dopravce snaha pro to něco dělat, je velký problém u toho dopravce a je víc než zdrávo to řešit.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: ned pro 23, 2012 21:42
od MacGyver
V Plzni na Americké ulici na stání pro jedno osobní auto:
http://img3.rajce.idnes.cz/d0303/1/1688 ... .jpg?ver=2
http://img3.rajce.idnes.cz/d0303/1/1688 ... .jpg?ver=2

Jo a na jaře z ní prý bude kráska!! :D

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: ned pro 23, 2012 22:42
od zelvotron
Honza 21061 píše:Jiný nepojede, jiný bude stát úplně stejně jako on, tak proč přijímat jiného řidiče, když ho potom posadím na stejný krám. To už je jedno kdo si stěžuje, jestli řidič nebo cestující, že to nejezdí, protože dopravce posílá na linky plečky v rozebraném stavu.
To je stejné jako třeba taková Veolia v Hradci Králové. Nakoupí si z části za dotace a fondy EU nové autobusy, ale jak udeří mrazy, začne nasazovat staré krámy, které netopí a teče do nich.
U DP Praha právě všichni hřešili na to, že jsou dílny a odtahovka hned za komínem, proto tam nepamatuju autobus, kterému by neunikal vzduch, neměl načaté baterky, vadný startér, olej ve vodě, spadlou výšku, vadné dveře apod... A to buď v různém stupni kombinací těchto závad, nebo všechny naráz. :?
Linkový dopravce si tohle nemůže dovolit, ten musí mít autobusy které jezdí, aby se nemuselo spravovat 100 kiláků od garáže.
Jednou jsem slyšel technika z Karosy, který prohlásil, že kdyby autobusy u DPP dostávaly jen 1/3 výrobcem předepsané údržby v předepsaných intervalech, bude o 3/4 méně prostojů a závad. Docela tomu věřím.
Jak říkám, dokud je nezaviněný prostoj placený stejnou částkou jako jízda, může to být řidiči víceméně jedno, i když většinou to chcípne tam, kde není civilizace a není ani kam si skočit na jídlo. Ale kdyby měl řidič kvůli poruchám zaviněným mizernou údržbou přicházet o peníze a nebyla ze strany dopravce snaha pro to něco dělat, je velký problém u toho dopravce a je víc než zdrávo to řešit.
No na druhou stranu u toho malýho linkovýho dopravce si řidič obvykle musí poradit s drobností sám, u DP-P prostě požádá vysílačkou o výměnu při sebemenším problému a tím to pro něj hasne, jasně taky může dostat ještě horší plečku, ale to je věc jiná. S tou údržbou máš jistě pravdu, netroufnu si dávat takový kvalifikovaný odhady, jestli třetina nebo tři čtvrtě :D ale určitě v tom jádro pudla taky je. Druhá věc, že řidiči kašlou na psaní lístků, když nemaj "svůj" auťák, to je taky fakt. Ono je to všechno se vším, ale snaha o zlepšení je.

MacGyver: Kráska, teď je to spíš zvíře, ale taky to má něco do sebe :)

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon pro 24, 2012 03:30
od Honza 21061
To jsem tak nějak předpokládal i u DPP. Dokud bylo v mých silách spravovat, radši jsem spravoval, než volal o výměnu... Nešlo samozřejmě o ocenění snahy, to se u DP od apanáže spíš odečítalo než přičítalo, ale kdo by měl zase balit přehoz přes sedačku, všechny pajduláky, bubáky, přívěsky, lovit v elektrárně krokodýly od rádia (když nešlo připojit do konektoru vyhřívání sedačky), vypisovat, v novém busu zase všechno štelovat a navěšovat znovu a kdesi cosi. :mrgreen:
Byly doby, kdy jsem do autobusu nosil celý pytel vlaječek, měl jsem na ně udělané háčky a každou šichtu jsem to nahazoval a při střídání shazoval. Kolegové měli často "radost", když museli postávat 5 minut před autobusem a čekat, než to všechno zesundavám a dovolím mu jít do práce. :lol: ...Potom to vyřešilo trvalé dosazení stromečků, kterých tam bylo asi 5x tolik a byl klid. :finga:

P.S. Ještě jsem našel jednu už historickou složku někdy z dubna 2008, když za mnou byl Radek MB na kukačku v Praze a odjezdil se mnou celou šichtu. Dá se říct, že ten den se začínala psát jeho současná kariéra. :P Jo, dneska už žádná 121 na Spořilov nejezdí...

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: sob pro 29, 2012 19:49
od plavec
vodis píše:Jak to čtu, tak jsem moc rád, že do práce jezdím autem, nebo spolehlivou žlutou...regionovou. :lol:
Spolehlivou regionovou :D Když tehdá mrzlo, zamrzla nám i regina a dostali jsme kocoura a malej přípojňák. Na podzim , když je listí tak né vždycky do stoupání vyjede. :P Tak o spolehlivosti se moc honosně mluvit nedá .

Jinak ty starý karosy jsem myslel, že už ani moc v běžným provozu nejezdí.

Radkovi se ani nedivím, že po těch pubeťačkách vyjel. Dyk je to někdy opravdu hrozný s nima cestovat. Pořád se to handrkuje, chechtá na celej autobus a těch volů co se dycky vezou. :roll:
Když jsme jezdili my do školy, tak pamatuju jednoho stašího řidiče, ten byl hrozně přísnej, ale spavedlivej. (Říkali jsme mu brzda, protože brzdil i do kopce :lol: ) Ale nejdřív nechal nastoupit starší lidi a pak teprve haranty ze školy. Ale běda jak si někdo otevřel okýnko, to pak nadával, že to po nás musí zavírat, když to sami nezavřem a vystoupíme.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: ned pro 30, 2012 17:48
od Michal Pokorný
V ústecké MHD už také začíná jít do tuhého
http://www.rozhlas.cz/sever/informaceze ... e--1154463
Copak autobusy, ty ještě jdou. No i když.....je to již hodně dlouhá řádka let, co jsem prvně slyšel o vyřazení vozu ev.č. 373. Nakonec to bylo zmírněno, že tedy do první větší závady......... no, a že jich od té doby už bylo :lol:
http://www.vlcoun.cz/index.php/ustecka- ... -v-provozu
Ale za to u trolejbusů, ne že začíná být, ale už je, situace vážná. Ano, Laďuša a ostatní přivrženci vozů 15Tr jsou nadšeni, ovšem vozy, které mě vozily ještě co by dítko školou povinné, jsou už skutečně značně vyžilé.
Však při našem alkoholizačním výletu do Ústí, K-L lecos zachytil 8)
Obrázek
Obrázek

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: ned pro 30, 2012 19:02
od Crocodile
Jsou země v Evropě, kde je na tom MHD ještě hůř.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: ned pro 30, 2012 19:06
od Cory
Napriklad Bratislava :mrgreen:

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: ned pro 30, 2012 19:47
od zelvotron
Ste nějaký citlivky :D lepší uhnilá stojina sedačky, než shnilej a rozpraskanej rám :-P