Teda Radku, nebylo na kamionu klidnější prostředí?
Při Tvém vyprávění skoro jako bych zažíval některé dny ze svých šichet. To se podařilo třeba 2x měnit autobus.
Teď naštěstí u tohohle dopravce kde jezdím na vedlejšák, tam je údržba lepší. Když se dá očekávat nějaká závada a ví se o něčem, co je na konkrétním busu "slabší", tak se prostě nevypraví a jde na servis.
Je to taky proto, že dopravce je v Praze ve značné minoritě a tak musí majoritě dokazovat, že on je ten lepší a o svoje místo bojovat.
Ještě k té "atmosféře", Radku, proč jim ten krám nehodíš na hlavu? Nejsi přece povinnen pořád řešit nějaké závady. Když to nejsou schopní uvést do stavu, aby to občas jezdilo, ať to zase prásknou do kopřiv a dají ti něco jezditelného.
Jak to vůbec u vás chodí s placením výkonu na lince? Někteří dopravci neplatí směnu stejnou částkou, ale jinak platí vlastní jízdu, jinak stání. Takže kdyby to byl Tvůj případ, v případě opakovaných poruch bys přicházel o nemalé peníze.
To jsem měl u Connexu, kde jsem začínal. A tam byly kvůli poruchám a naprosto tragické údržbě autobusů prostoje na denním pořádku. Co prostoj, to automaticky 30 korun na hodinu.
K těm brzdám. Občas to u Karosy dělá i pedálový brzdič, když je v háji a pedál se sešlápne mírně, začnou padat oba brzdové okruhy k nule.
Stačí šlápnout víc, nebo rychle brzdu povolit a zase šlápnout a pokud v obou okruzích je aspoň 6 barů, brzda by měla účinkovat plnou silou.
Já si pro tyhle případy na každém autobusu vždycky přezkušuju účinek ruční brzdy, aby se autobus nehnul, když za to pořádně vezmu. Když jsem to střídal denně, tak po každém střídání nebo po nástupu, když mám svůj vlastní autobus, stačí "občas".