Stránka 82 z 124

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pát pro 14, 2012 00:40
od mceza
Stroj moc pěkně vyšperkovanej. Jen smysl toho úvodního textu článku mi nějak uniká...

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: sob pro 15, 2012 13:06
od radek mb
Tak po nějaké době jsem opět přihodím pár postřehů z autobusáckého prostředí. První poznatek, firma je jedna velká drbárna, jako za časů ČSAD. Co se týká mne, svůj autobus jsem v úterý ráno odvezl na dílnu na velkou údržbu. Ztrácela se ve velkém voda ( cca 10 litrů fridexu za den….), špatně dovíraly zadní dveře, sjetá přední guma, svislý čep atd atd. Dostal jsem náhradní autobus, stařičkou Karosu LC 734, samozřejmě motor LIAZ bez turba. Chvilku jsem si na ní zvykal, to víte, řazení, vůle v řízení, tuhý pedál spojky atd. Po jedné lince jsem jí takříkajíc měl v ruce. Začal jsem si přát, aby mi zůstala natrvalo, to jsem ale zdaleka netušil, jaká „překvapení“ na mne chystá. Ujel jsem s ní zhruba 50 km, vracel jsem se z Mladé Boleslavi do Benátek, když na předposlední zastávce mne potkala první závada. Vyjížděl jsem ze zastávky, chci zařadit dvojku, ozve se rána, pod podlahou cosi lupne a řadící páka se kinklá dokola, ale neřadí. Dojel jsem zhruba 1,5 km na konečnou, zůstala tam viset jednička, vysadil lidi a volal servis. Horší bylo, že za 5 minut jsem měl odjíždět na další linku, ale to bylo nemožné. Lidé si počkaly cca půl hodiny na jiný autobus. Servis přijel a vyměnil rozlomený kloubek pod řádící pákou, který drží řadičku a táhlo řazení. Nejsmutnější je, že byl měněn před zhruba třemi měsíci… V lomu byla jasně vidět pórovitost materiálu a s tím související nekvalitu náhradního dílu. Co se dá dělat, díly Made in China se dělají i na Karosy…
Dobrá tedy, řazení fungovalo, autobus byl plně připraven na další den. A opět nezklamal. Po odjetí ranních spojů mám asi 4 a půl hodiny pausu, než vyjedu na odpolední spoje. Koupím si snídaní, noviny a trávím je většinou v místnosti pro řidiče na garážích. Jaké bylo mé překvapení, když jsem si přinesl vonné pečivo, sedl do autobusu s tím, že pojedu na garáže, autobus nenastartoval, respektive pouze cvakal startér a nic víc se nedělo. Volám na servis, ať to prý zkusím nastartovat zezadu. Rád bych, ale někdo přede mnou uzmul kliku na otvírání motorového a zavazadlových prostor. Seženuji až na veřejných záchodcích na benáteckém autobusáku, kde mi ji ochotné strážkyně WC odmontují a půjčí. Výsledek nula, startér pouze cvaká, zkouším pootočit řemenicí na klice, zase nic, nakonec přijíždí servisní vozidlo a startér mění za nový. Motor naskakuje bez problémů, nový startér s ním točí jak o závod.Technik říkal, že výkon startéru u Karosy je 24 kW. Vracím kliku, středa již proběhne bez problémů.
Hlavní zákusek si na mne Karoska přichystala na pátek. Jedu první ranní linku Benátky Husovo náměstí-Tuřice. Vyjíždí se v 5:20, většinou nejede nikdo. Sjíždím do Předměřic z lehkého kopce, přišlápnu brzdový pedál, když v tom slyším syčení vzduchu, červená kontrolka s vykřičníkem se rozsvěcí, tlak vzduchu mizí kosmickým tempem a klesá k nule. Pouštím brzdu, tlak se plní. Pomalu dojedu do zastávky Předměřice- u kostela a volám dispečerovi, následně servis, tento týden již potřetí. Praskla brzdová hadice u zadního kola. Velké štěstí, že jsem nikoho nevezl a hlavně nejel z těch dvou prudkých kopců, které na této trase jsou. Čekám na dovezení náhradního autobusu, dvě další linky vypouštím, lidé mrznou na zastávkách zbytečně. Přivezli mi tedy náhradní autobus za náhradní autobus, sedám do něj, je to také vrána Karosa, ale zjišťuji, že nějak lépe jede, hodně znatelně lépe a vzápětí je jasné proč. Je o něco novější a v turbu. Opravdu pila. Odjedu s ní několik spojů a odpoledně si jdu zpátky pro tu starou Karosu, která je již opravená.
Čili i tak může vypadat pracovní týden řidiče autobusu. Díky Bohu, už je za mnou .

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon pro 17, 2012 09:28
od dvk
:D Příhody jak před třiceti lety. Jó řidič, ten tvrdej chleba má :mrgreen:

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon pro 17, 2012 10:11
od mceza
dvk: Vzhledem ke stáří C734 to odpovídá :D

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon pro 17, 2012 20:15
od radek mb
Zní to neuvěřitelně, ale moje smůla z minulého týdne přešla plynule do tohoto. Závada číslo 4 se objevila hned dnes ráno. Schválně jsem šel do práce o půl hodiny dřív, "kdyby něco". Samozřejmě jsem chtěl nažhavit a vzít za to, ale zradili mne baterie, které přes víkend nevydržely. Odchytil jsem kolegu, který ještě nevyjel z placu a že to nastartujeme přes kabely. Bohužel, přání otcem myšlenky. Nezadařilo se, motor se sotva hnul. Volal jsem servisáky, ten přijel, dvě ohromné baterie v nákladovém prostoru služebního pickupu. Nebudu popisovat vše, ale ve finále technik konstatoval vodu ve válci, což znamená buď těsnění pod hlavou anebo prorezivělá vložka válce. A já se tak divil, že mě to hulilo jak svině, i když to bylo zahřáté...nejprekérnější na tom byl fakt, že tu ranní linku, kterou jsem dnes nakonec odjel i přes dvacetiminutové spoždění, minulý týden postihla katastrofa, protože z pěti dnů byla řádně odjeta jen dvakrát. Třikrát se totiž kolegům porouchal bus.
Takže jsem dostal náhradní Karosu a čekám, až mi tu mojí miloučkou žlutou opraví a pravděpodobně přidělí nastálo.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon pro 17, 2012 20:17
od Marťas
Kolik tam jezdí lidí? Když tak tvoje trápení poslouchám, tak ti snad půjčím 1203ku :D

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon pro 17, 2012 20:22
od vodis
Jak to čtu, tak jsem moc rád, že do práce jezdím autem, nebo spolehlivou žlutou...regionovou. :lol:

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon pro 17, 2012 20:24
od radek mb
Na polovinu linek, co jezdím, by snad 1203 snad i stačila. Jinak doufám, že jsem si to takzvaně vyžral, je to taková zkouška ohněm, zda jako řidič busu obstojím. Jinak ještě k dnešnímu ránu. Takovou třešinkou na dortu bylo, když mne 4 pubertální dívky z Košátek vytočily svým nevhodným chováním natolik, že jsem musel zastavit autobus, vylézt do chodbičky a brutálně je seřvat. Ach moje nervy...

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon pro 17, 2012 20:27
od vodis

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: pon pro 17, 2012 20:28
od Hurikán
Teda Radku, tohle je vážně síla! :rolleyes: Jak to čtu, tak odpovědně říkám, že na tohle bych 100% neměl nervy. Při nejbilžší příležitosti bych takový vrak pustil i s kreténskými cestujícími někam do potoka (raději ze skály) a šel pryč. :mrgreen: Fakt Tě v tomhle obdivuju. ;)

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: úte pro 18, 2012 01:30
od Laďuša
Popiš, jak se chovaly nanynky a jak jsi na ně zapůsobil! :P

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: úte pro 18, 2012 08:25
od dvk
Jasné, závady sou nuda, chcem slyšet nějaké pikošky, co se děje ve zpětném zrcátku když se řidič jakože nedívá :mrgreen:

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: úte pro 18, 2012 08:42
od Michal Pokorný
Hm, tak takové autobusy už u nás nevidíme
http://www.kr-ustecky.cz/vismo/dokument ... &p1=194012

Možná je to i dobře. Když si tak vzpomenu na provoz ČSAD v Roudnici n.L. , kde jsem parkoval a servisoval firemní Avii...... (tedy spíše jsme se tam chodili zašívat, když se nechtělo makat :oops: )
Jednou jsme se i s kolegou opravdu podivili. Dojela Karosa s prasklým rámem, což vzbudilo mezi vedoucím a techniky rozruch, co že pošlou druhý den místo ní. A jak všichni svorně vrhli pohledy na opodál odstavenou Karosu, která měla sice propadlou TK a byla mírně očesána, ovšem pojízdná.
Vrhli se na ní jako mravenečkové, doplnili chybějící půlku dveří, světlo, zrcátka a podobné drobnosti a jakou závěrečnou tečku namontovali SPZ z té s prasklým rámem a stroj druhý den ráno směle vyrazil do ulic.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: úte pro 18, 2012 17:58
od radek mb
dvk píše:Jasné, závady sou nuda, chcem slyšet nějaké pikošky, co se děje ve zpětném zrcátku když se řidič jakože nedívá :mrgreen:
Řidič se dívá, a to velice pozorně. Pokud je autobus prázdný, nastupující školáci a školačky se ihned ženou dozadu na "pětku" a okolo. Ale mé bystré oko dohlédne i tam :shock: . V Košátkách, což jedna díra na periferii okresu Mladá Boleslav, mi nastupuje ráno v 6:45 zhruba deset dětí. Mezi nimi i již zmiňované slečny. Okamžitě úprk dozadu a už to rojíždějí. Baví se tak nahlas, že slyším všechno do posledníha písmenka a každá věta je zakončena hurónským smíchem a hláškou "ty vole" "ty krávo", v tom nejhorším případě "ty píčo". Přijíždím do Střížovic a za jízdy nahlas oslovím slečny, že by se mohly trochu ztišit, že nejsou v autobuse samy. klid zhruba 10 vteřin, potom se rozjíždějí znovu, ještě hlasitěji. Dojedu na zastávku v Krpech, tam čekají další děti. Bublá to ve mě, ba vře, otevřu přední dveře, abych se nemusel opakovat dvakrát a slyšeli to i ti, co teprve nastoupí, vylezu do chodbičky, popojdu k nim a začínám řvát:" Já vás upozorňoval, abyste se ztišili.Už toho mám dost, nejste tady sami, tak se zklidněte. Tady jste v autobuse a né ve zvěřinci." Jedna z nich chtěla něco říci, nečekal jsem, utnul ji hned v zárodku." Co se o sobě myslíte? Že ty vaše kecy tady chce někdo poslouchat? Za tu dobu, co jedete, tak jste tu nasekaly sto volů a krav, to už pomalu vezu celej kravín. Takže se buď hodíte do klidu nebo vás v Kropáčově Vrutici vyhodim z autobusu a pošlapete 3 km do školy pěšky ( je to do kopce)." No, byl jsem vytočený do běla. Od ostatních cestujících (rozuměj neškoláků) jsem byl pochválen, že konečně někdo ty smrady seřval, že cestování s nimi je hrozné. Vím, že sotva vylezly z busu, tak jsem dostal tisíc jmen, to je jasné. V pátek je povezu znovu, tak si je potupně posadím k sobě dopředu, to je pro ně to nejhorší, co může být.

Re: Autobusy a vše okolo - part two

Napsal: úte pro 18, 2012 18:12
od Laďuša
Mezi školáky jsi jistě velmi oblíbený :toothy5: