Stránka 9 z 9
Napsal: úte srp 11, 2009 09:09
od Vašátor
Tak jasně, teď tu ze mě udělejte úplnýho blbce
Každopádně bych připomenul, že celý chladící systém byl prvně zasraný jak jetel, takže prvotní problémy s chlazením rozhodně pouze o víčku nebyli. Zeptejte se třeba Tommela nebo Maysnera, co všechno z motoru teklo...
Dále bych připomenul, že vodu jsem naléval do systému i když stálo auto čumákem nahoru, přičemž jsem měl vyšroubované čidlo teploty, aby vyšel vzduch ven. Navíc i já jezdil s předchozím autem s ne zrovna funkčním víčkem, přičemž jsem vždy vodu naléval čumákem dolů a vždycky to chladilo naprosto perfektně
.
Napsal: úte srp 11, 2009 09:13
od Patrac
Vašátor píše:Tak jasně, teď tu ze mě udělejte úplnýho blbce
Každopádně bych připomenul, že celý chladící systém byl prvně zasraný jak jetel, takže prvotní problémy s chlazením rozhodně pouze o víčku nebyli. Zeptejte se třeba Tommela nebo Maysnera, co všechno z motoru teklo...
Dále bych připomenul, že vodu jsem naléval do systému i když stálo auto čumákem nahoru, přičemž jsem měl vyšroubované čidlo teploty, aby vyšel vzduch ven. Navíc i já jezdil s předchozím autem s ne zrovna funkčním víčkem, přičemž jsem vždy vodu naléval čumákem dolů a vždycky to chladilo naprosto perfektně
.
Já normálně vodu nalévám taky s čumákem dolů ale teda silnice nemá taový sklon. naplni jsem vždy i expanzku až po vrch nastartoval nechal běžet tak 5min aby se to probublalo a i když teplota nevylezla ani do zelenýho tak si to vždycky z expanzky dotáhlo a když nad tím tak uvažuju tak mi to dělalo podobný problém auto se přehřívalo ale závadu ( víčko) jsem diagnostikoval poměrně snadno protože mi do expanzky voda stoupala ale už se nevracela...vnitřní ventil prostě neotevíral..
Napsal: úte srp 11, 2009 09:24
od Vašátor
Mě právě voda do expanzky po zahřátí vystoupala a pak se zase vrátila. Navíc když jsem do expanzky dolil vodu, aby si poloprázdná soustava nasála, stačilo, přesně jak říkáš, nastartovat a nechat chvilku motor bručet.
Napsal: úte srp 11, 2009 09:24
od Drobek81
U Vaska problem opacny, ten maly ventil otevreny furt - nevytvarel se zadny tlak...
Napsal: úte srp 11, 2009 09:46
od MartasBrno
Tak jak na to koukám, je opravdu dobrý všímat si i detailů. Ale klobouk dolů před tou kupou práce co jsi nad tím strávil a sám su moc rád že je problém vyřešenej. Číst tady několik dní v kuse ty neúspěšný pokusy bylo docela dost trpký, tak je fajn že jsi nakonec uspěl.
Ahoj.
Napsal: úte srp 11, 2009 10:03
od Vašátor
Díky díky
. Už jsem z toho byl docela zoufalý ... no, není nad osobní konzultaci
Napsal: úte srp 11, 2009 10:19
od Teepee
To jako já vím, jak funguje víčko chladiče a celá chladící soustava, ale pak logicky, každý kdo si povolí víčko, bude mít problémy jako Vašátor. A o tom jsem nikdy neslyšel, že Povolené víčko chladiče = Bude to každou chvíli vařit.
Honza21061 měl kdysi v úmyslu následovat postup který použil u Wartburga, což bylo dlouhodobé vyřazení přetlakového ventilu.
Bráchovi z Hnědého zmizel skoro litr chladící směsi a na horní komoře chladiče a kolem víčka mapy. Když jsem vzal za víčko, bylo povolené (bylo nové a tak ho nešlo hned dotáhnout do zarážek a ono se potvora pootočilo po šikmé kulise hrdla) a taky nemuvil o tom, že by něco uvařil. Myslím, že na víčko nešáhl od prosince, kdy s tím začal jezdit.
Ale tady jen Vašátor ví, kdy přesně to vařilo a jestli je to teď lepší, já jsem jen zvědav, jestli se potvrdí, že to všechno mělo na svědomí pouhopouhé víčko.
Protože i já, stejně tak jako Vašátor, bych význam víčka podcenil.
Napsal: úte srp 11, 2009 10:44
od Drobek81
Teepee píše:každý kdo si povolí víčko, bude mít problémy jako Vašátor
No v kombinaci se vzduchem v soustave po naliti (ono totiz "odvzdusneni" pres cidlo teploty neni zrovna idealni, lepsi je horni hadice topeni) se nedostane ze soustavy vzduch a voda nebude cirkulovat jak ma...pokud se vicko poskodi za provozu, pak se teplota zpravidla zvysi jen trochu ale auto se uchladi (to bylo u meho otce - stalo se mu to po x letech provozu a auto zaclo vice hrat a v zime se hure ohralo...
Napsal: úte srp 11, 2009 20:42
od Vašátor
Tak jsem dnes provedl malou projížďku a výsledek je takový, že auto chladí podstatně lépe. Rafička se pohybuje mezi polovinou budíku a půlkou písmene "D" v nápisu "voda". Uvidíme jak se bude teplota chovat, až se auto naloží a bude šplhat k 2000m.n.m.
. Nejradši bych byl, kdyby se rafička zasekla v půlce budíku a už se dále nepohybovala, ale co nadělám. Hlavně aby to nehřálo až k červenému políčku
Napsal: úte srp 11, 2009 21:54
od MartasBrno
No já mám jen jednu zkušenost se specificky přehřátým žigulem...
Před cca dvěma týdny jsem vezl materiál, jídlo invalidu a navigátora na tábor. auto (2101) bylo naložené po střechu + plný kufr potravinama, krosnama a podobně, dvě krosny na střeše a vozík 200x110cm byl zarovnaný do 80cm banánovkama plnýma věcí. Z Brna do Olomouce to šlo, ale v kopci mezi Véskou a Jívovou (Okres Olomouc) jsme museli zastavit. Jeli jsme to na dvojku, rafička lezla do červenýho, ale voda OK, akorát to přestalo táhnout - sálo to přehřátej vzduch zpod kapoty, nešlo to použít. Po schlazení a opožděném obědě jelo opět dál...
Myslím si teda, že když bude mít auto standardní chlazení v pořádku, tak dojede asi spíš na tohle astma než na vaření. Asi je dost důležitý aby dobře dýchalo, jen ne vzduch od chladiče.
Napsal: stř srp 12, 2009 10:06
od radek mb
MartasBrno píše:Myslím si teda, že když bude mít auto standardní chlazení v pořádku, tak dojede asi spíš na tohle astma než na vaření. Asi je dost důležitý aby dobře dýchalo, jen ne vzduch od chladiče.
Souhlasím s tebou.Vzpomínám si na spanilku v Jedovnici ,myslim rok 2007,kdy bylo velké teplo a kolona se táhla mezi 40 a 50,takže se řadilo 2-3.Do kopců mi teplota lezla jak zběsilá a auto ztratilo úplně tah,kamrád Standa musel dokonce zastavit.(já jel 07,on 04.)Přitom jinak ani jeden z nás problémy s chlazením neměl.
Napsal: čtv srp 20, 2009 11:42
od Petr HC
radek mb píše: Do kopců mi teplota lezla jak zběsilá a auto ztratilo úplně tah,kamrád Standa musel dokonce zastavit.(já jel 07,on 04.)
Pustit naplno topení a jedeš dál. (Příjemné to v létě ovšem není) .