Rozvody

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Majo »

Preto mam doma rekordne rozvody. Jeden ma 420tkm, dalsich zopar iba cez 200... :-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Cory
Příspěvky: 11572
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Rozvody

Příspěvek od Cory »

Iba co sa tyka tych rozvodov - stare vydrzia vela, len by to chcelo 2 vylepsenia:
1) predlzit napinak
2) spravit za pomoci nejakeho nahradneho kolesa nastavovacie koleso na vacku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5271
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Rozvody

Příspěvek od Marek »

Místo napínací třecí lišty dát ozubené kolo.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: Rozvody

Příspěvek od Jimmi »

Také jsem vždycky přemýšlel, proč to takhle italští soudruzi inženýři nenavrhli. Ale asi to bude mít nějaký důvod, možná tlumení kmitů.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9339
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody

Příspěvek od Vašátor »

Ozubené kolo místo napínací lišty má ložisko = další kurvítko. Já jsem tedy za třecí lištu rád :)
Na tlumení kmitů řetězu je tam lišta druhá, ta šroubovaná do hlavy motoru, co ráda upadává :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
koprfilmtatra
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: Rozvody

Příspěvek od koprfilmtatra »

Poradí někdo čímpak a o kolik je vhodné prodloužit napínák řetězu při použití napínací lišty z 2106 na blok 1,7?
Marek
Příspěvky: 5271
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Rozvody

Příspěvek od Marek »

A to se musí?

Pokud vím, tak rozměry bloku i hlavy u obou motorů jsou naprosto shodné. Motory 1.6 a 1.7 se liší jen průměrem pístů.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
koprfilmtatra
Příspěvky: 190
Registrován: ned dub 13, 2014 18:15
Bydliště: Novojičínsko

Re: Rozvody

Příspěvek od koprfilmtatra »

Cory v jiném, starším tématu psal:
,,To je preto, lebo blok 21213 je od 2103 nižší o 1,32mm a k tomu aj hlava 21213 je oproti unifikovanej o 1,8mm nizsia. Cize celkovo je u 21213 vzdialenost kluka-vacka o 3,12mm mensia ako u 2103 a o 5,68mm vyssia ako u 2101. Vacsina ludi o tom nevie, kupi listu 2103 a potom nadava na nepresnost novych ND, pretoze retaze nejde poriadne nasponovat.,,
Dusan
Příspěvky: 3880
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Rozvody

Příspěvek od Dusan »

koprfilmtatra píše:Poradí někdo čímpak a o kolik je vhodné prodloužit napínák řetězu při použití napínací lišty z 2106 na blok 1,7?
Zeby zelezom. Tak vazne zozen nejaky matros. Navrtaj dieru a naklepni na napinak. A pametaj pri demontazi. pinaku ze ti to moze padnut do motora ;D

Mozno by sla pouzit dlha matica M6, troska zvecsit dieru(uz neviem aky ma rozmer tycka z napinaku, ale v Tumovi alebo niekde je to popisane lebo v prvych ladach odpadavali plechy z napinacich list do ktorych sa oprieral napinak. A jednoducha oprava bola nadstavit napinak) a troska maticu skratit. Potom naklepnut na napinak.
lupl
Příspěvky: 39
Registrován: pon čer 12, 2017 22:50

Re: Rozvody

Příspěvek od lupl »

Mám možnosť kúpiť sadu original rozvodov, ale nevieme či reťaz je na 1200, alebo na 1500. Viete mi prosim poradiť ako zistiť či je to na 1200? Starý reťaz na porovnanie nemám.
lupl
Příspěvky: 39
Registrován: pon čer 12, 2017 22:50

Re: Rozvody

Příspěvek od lupl »

lupl píše:Mám možnosť kúpiť sadu original rozvodov, ale nevieme či reťaz je na 1200, alebo na 1500. Viete mi prosim poradiť ako zistiť či je to na 1200? Starý reťaz na porovnanie nemám.
Tak už to viem na 1200 má reťaz 114 článkov a na 1500 má 116 článkov.
Marek
Příspěvky: 5271
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Rozvody

Příspěvek od Marek »

Přesně tak - jedině počítat :-).

Blbé je, když se někde sekneš a dojdeš k číslo 115. To pak nevíš, a musíš znovu :-).

Taky se mi to párkrát stalo.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
lupl
Příspěvky: 39
Registrován: pon čer 12, 2017 22:50

Re: Rozvody

Příspěvek od lupl »

Veď som to počítal na fotke aj 7x. Ale kúpa aj tak nevyšla. Tak zháňam ďalej.
lupl
Příspěvky: 39
Registrován: pon čer 12, 2017 22:50

Re: Rozvody

Příspěvek od lupl »

Tak sa mi konečne podarilo zohnať originál CCCP uloženkovú sadu rozvodov. Všetko pekne zabalené v mastnom papieri. Na jar vyhodím von mastersport a dám origo.
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: Rozvody

Příspěvek od Nulašestka »

Na novějších obalech vačky (mají drsný povrch místo dřívějšího hladkého, tuším, že jsou to díly na Nivy s hydroštely) je kromě jiného ještě jeden rozdíl, a sice ten, že výstupek (značka) u hnaného kola vačky není v poloze 12:05 (jako velká ručička hodin) jako u starých obalů, ale přímo kolmo v poloze 12:00. Zajímalo by mě, jestli se k tomu dělala i rozvodová kola s posunutou značkou (dopředu - Majo o pár stránek zpátky zmiňoval kolo s jiným značením), nebo jaký to má smysl. Budu dávat tenhle obal a původní vačkou, takže značky nahoře už nebudou sedět, budu muset udělat nové. Pochybuju, že by ty motory na Nivy měly o tolik posunuté časování dopředu, na druhou stranu se mi teď hodila možnost přesadit na rozdělovači vršek na menší rozsah odstředivé regulace, jako to má Niva 1.7.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“