Stránka 9 z 10

Napsal: pon dub 06, 2009 15:36
od Marek89
Vie mi niekto povedať na ktorej strane predného brdziča majú byť tie, neviem ako to nazvať, asi pružinky.

Napsal: pon dub 06, 2009 15:44
od peet2101
nwm který myslíš ale třeba ti to pomuže

Napsal: pon dub 06, 2009 15:46
od Ivo
Záleží na tom které. Ty co jsou na tyčkách, co drží destičky, tak ty mají být na vnitřní straně. Jestli takové ty vlaštovky, co drží destičky, aby nedělaly kravál, tak ty dávám nad kotouč, takže ze strany destičky, kde je obložení.

Oprava, měl jsem tam chybu. místo není, mělo být je. Takže to dávám tak, jak na obrázku. Ale v Tůmovi to mají naopak.

Napsal: pon dub 06, 2009 15:53
od peet2101
takže pokud to chapu dobře tak ty vlaštovky dáváš opačně než na obrázku

Napsal: pon dub 06, 2009 16:00
od Marek89
Myslím tie čo sú označené.

Napsal: pon dub 06, 2009 16:53
od Yellow01
peet2101 píše:takže pokud to chapu dobře tak ty vlaštovky dáváš opačně než na obrázku
Ne, patří tam tak, jak jsou na tomhle obrázku.

Napsal: pát dub 17, 2009 08:20
od ger007
tez mi brzdy tahaju do prava, uz som skusal vsetko mozne, a treaz nakonec este zacal aj tuhnut ten brzdovy valec, luskal som sa forom a fakt som nezistil cim to moze byt.. mna z tych brzd raz JEBNE

Napsal: pát dub 17, 2009 10:40
od Saša
ger007 píše:mna z tych brzd raz JEBNE
Vím že brzdy na Ladě mají své mouchy , není tomu jinak ani u jiných aut . Jedinej problém vidím paradoxně v malém počtu najetých km . S Ladou mám najeto pravděpodobně nejvíc km s tohoto fóra (přes 800 000) a brzdy patří k bezproblémovým .
Chce to udělat o nějakou desetinu větší díry pro zajišťovací tyčky . Nechat je nachromovat , nebo je udělat z nerezu . Pak při výměně stačí vytáhnout "pojistku" a tyčky "samy" vyskočí . Při dávání nových destiček vždy vyčistit a namazat pístky pod manžetama a ty manžety sem tam vyměnit . Boky destiček "opilníkovat" aby mněli vůli . Doporučuji dát na zimu nové destičky aby válečky byly co nejvíce "zalezlé" .
Je doporučeno měnit brzdovku po dvou letech , ale zapátrejte v paměti kdo todělá ? Já tak jednou za 5 let .
Z kopce se BRZDÍ MOTOREM ! Přehřátí brzd jim velmi škodí nehledě na možnost selhání . Pokud jsou brzdy velmi horké a Vy zatlačíte silněji při zastavení na pedál hrozí reálné zničení zadních bubnů ! Uděláte je šišaté . A pak to brzdí jako když prc..te.
Zadní brzdy nevyžadují prakticky žádnou údržbu krom nastavení excentrů (pokud nemají samostavy) a tak jednou za 5 let sundat buben vyfoukat prach a "skosit" náběžnou hranu paken . Při běžném provozu vydrží pakny klidně přes 200 000 km .
Lanovod ručky tak jednou ročně namáznout stříkačkoou s olejem a HLAVNĚ zaizolovat místo křížení bovdenu s výfukem ! (mám tam hliníko-čedičovou tepelnou izolaci)
Možná je to vyjímka , ale za dobu 25 let co mám Ladu jsem nemněnil žádný brzdový válec , jen jednou hlavní čistil . Dokonce se sám ježděním opravil tečící a špatně fungující hlavní spojkový válec na mé 06 . Proto tvrdím jezdit a jezdit a ono se to nepokazí .

Napsal: pát čer 05, 2009 06:43
od Luděk Musil
Trošku oživím toto téma.
Už cestou z Mnichova Hradiště jsem cítil, že s předními brzdami není něco v pořádku. Když jsem otevřel za jízdy okno, tak jsem od LP kola slyšel šššš ... šššš ... šššš .... .
Tak jsem v pondělí zvedl LP kolo a zjistil vůli v ložisku. Vyměnil jsem tedy středovou matici, dotáhl na správný moment a říkám si: OK!
Dva dny byl klid a včera zase, ale silněji ... ŠŠŠŠ .... ŠŠŠŠ ... ŠŠŠŠ .... . Že by se ta matice povolila? :shock: Vždyť jsem ji dobře zaklepl! Tak jsem to znovu zvedl na hever, hýbu kolem ... nic ... k***a! To néni možný :evil: ! Vytočím kolo do plnýho rejdu, kouknu na destičky a hle ... jedna deska sjetá "na železo". Co fčíl? Nový jsem doma neměl. Zato ale slušnou sbírku starých jetých desek. Z nich jsem vybral dvě 3-mm a šupnul je tam. No co? V případě nouze každá pomoc dobrá :idea: .
Proč to ale píšu? Před 2 lety jsem to auto kupoval. Mělo najeto 44 kkm a destičky jsem měnil ještě ten večer kdy jsem je přivezl. Včera jsem měnil za "nouzové řešení" Takže sada nových brzdových destiček mi vydržela 2 leta a 42 kkm.
Brzdové pístky jsou stále originál a stále jdou velmi lehce zatlačit. Přičítám to rovněž tomu, že přední brzdy cca 1x měsíčně kontroluji, několikrát zatlačím pístky zcela dovnitř. A pokud je brzdová destička sjetá na polovinu tak ji podkládám druhou "upravenou" destičkou. Upravená destička = odbroušená třecí vrstva vybroušený zářez na "vlaštovku". Potom jsou pístky neustále schovány a podmazaná, občas vyměněná prachovka je dostatečně chrání před vlivy počasí.
L.

Napsal: pát čer 05, 2009 09:44
od Jimmi
Čím mažeš tu prachovku?

Napsal: pát čer 05, 2009 10:04
od Luděk Musil
No ... mazání :D ... před prvním nasazením a když si vzpomenu při cvičení s pístkama - tak ji zevnitř zlehka "objedu" brzdovou kapalinou. Je to spíše proto, aby ty brzdový válečky byly "mastný" a nešla na ně koroze.
Zjistil jsem, že vazelína a olej mají pro tu prachovku fatální následky :evil: . L.

Napsal: pát čer 05, 2009 10:45
od Jimmi
No právě. Na to by mělo být speciální mazání. Vazelína s tou prachovkou dělá divy :)

Napsal: pát čer 05, 2009 14:56
od Michal Pokorný
Tak to já mám ty nejlepší zkušenosti s tímto http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... 890728c798 smíchané v kašičku s tímto http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... a44914ef4c

Napsal: pát čer 05, 2009 19:44
od Maysner
Luděk Musil píše:sada nových brzdových destiček mi vydržela 2 leta a 42 kkm
mam na mych ferodech najeto cca 12tkm a kdyz vydrzi jeste 2 tak budu rad :lol:

Napsal: sob čer 06, 2009 11:41
od Luděk Musil
Maysner píše:
Luděk Musil píše:sada nových brzdových destiček mi vydržela 2 leta a 42 kkm
mam na mych ferodech najeto cca 12tkm a kdyz vydrzi jeste 2 tak budu rad :lol:
Ehm ... Jardo - rozdíl ve způsobu jízdy každého z nás je evidentní, viz např. podvečerní slalom v MH :D . L.