Stránka 9 z 14

Re: GO motora 1700

Napsal: pon pro 07, 2020 21:21
od Marek
Já jsem tam měl tu originální a jednu k tomu navíc.

Re: GO motora 1700

Napsal: pon pro 07, 2020 21:23
od M150
Takže 2x originál 0,5 mm, to znamená spolu 1 mm. Uf, to už som teraz s 2,5 mm ďaleko ta tým...

Re: GO motora 1700

Napsal: úte pro 08, 2020 05:01
od Marek
Ne. Originál plus tu přidanou.

Re: GO motora 1700

Napsal: stř pro 09, 2020 17:10
od M150
...no ja neviem - už tam mám 4 mm podložiek a stále je to naprd (foto)

Pri studenom motore išli hodnoty ešte vyššie ako predtým - ručička skákala okolo 8. Keď sa to zohrialo, zas to vyzerá takto.

- perspektívne kúpim nové čerpadlo
- perspektívne vymením hlavu
- keď nič nepomôže, musí byť problém s klukou / ojnicami

Re: GO motora 1700

Napsal: stř pro 09, 2020 17:13
od Cory
Ja by som zacal asi vackou a potom spodkom motora. Samotna hlava za nic nemoze. Cez nu ide iba kanal.

Re: GO motora 1700

Napsal: stř pro 09, 2020 17:39
od M150
Myslel som hlavu a všetko nad ňou. Domček už vymenený bol a nepomohlo. Jedine, že by fakt bola zlá vačka. Je pravda, že keď dám najprv vačku a domček z druhého motora, buď to pomôže, alebo aspoň vylúčim jednu možnosť.

Re: GO motora 1700

Napsal: stř pro 09, 2020 18:06
od Marek
Tohle je hodně zvláštní. Zastudena tlak je, dokonce bych řekl až moc (8 bar je fakt už hodně), a zatepla není.....

To opravdu vypadá na vůli na některém uložení hřídele. Vsadil bych si na kliku.

Re: GO motora 1700

Napsal: stř pro 09, 2020 20:58
od Mikeš
K tomu nízkému tlaku oleje, postupoval bych v tomto pořadí:

1. kontrola kolečka náhonu olejového čerpadla, jestli nemá opotřebené zuby ve spodní části tisícihranu(pokud tedy nebylo dávané nové)
2. výměna olejového filtru, věc za 80Kč....
3. výměna oleje za jakýkoliv 15W40 (ta etiketa na kanystru toho Mogulu se mi nějak nezdá)

A ten Solex 24/26? :rolleyes: Zvětši trysky o 15-20 jak na první , tak na druhé komoře a pak napiš :idea:

Re: GO motora 1700

Napsal: stř pro 09, 2020 21:06
od Vašátor
Na fotkách olejového čerpadla vidím, že jsi jej vůbec nezabrousil - nesrovnal dosedací plochy. Deska po které běhají ozubená kola je vydřená, je potřeba ji srovnat. Tělo čerpadla v místě styku s deskou není rovnoměrně lesklé, místy je vidět do zlato-hněda zbarvené, což značí usazený (připečený) olej v místech, kde nemá co dělat. Jak jsou na tom ozubená kola, ani vnitřek čerpadla, vidět není. Takže, jak již tady psali kluci, čerpadlo je potřeba přeměřit, srovnat všechny dosedací plochy, zaleštit, zpětný ventil zabrousit na jemné brusné pastě. Dokud nebude čerpadlo TOP, budeme se stále motat v kruhu.

Z fotek tlakoměru je jasně vidět, že je již zpětný ventil olejového čerpadla nastaven dostatečně. Koncový tlak je už dostatečně vysoký. Ovšem někde se ztrácí.

Apropo, určitě už jsi to tady psal, ale pro mě, na jakém oleji motor běhá? Norma API, výrobce.

Re: GO motora 1700

Napsal: stř pro 09, 2020 22:15
od M150
- olejové čerpadlá už tam boli 2, obidve použité. Keď je tam problém, bude asi v protikuse v bloku.
- čerpadlo premerať, zrovnať, zaleštiť... kúpim nové, snaď bude kvalita ok
- filter aj olej bol medzičasom menený - Mogul Super 15W-50, API SE/CC (odporúčanie na tento olej som vyčítal tu na fóre, v rýchlosti to neviem nájsť)
- Solex tam teraz nie je, je tam Ozon 2107 s väčšou tryskou a vzdušníkom na prvej komore. Zaujímal by ma dôvod na väčšie trysky na Solex...

Re: GO motora 1700

Napsal: čtv pro 10, 2020 18:52
od Mikeš
- Solex tam teraz nie je, je tam Ozon 2107 s väčšou tryskou a vzdušníkom na prvej komore. Zaujímal by ma dôvod na väčšie trysky na Solex...

Solex 24/26 (typ Solex 21041) je původně verze na Moskvič Aleko 1800, má strašně chudé otryskování 102,5 na první a 122 na druhé komoře.
Originál Solex 21073 na Nivu má difuzory 24/24, trysky 107,5 na první a 117 na druhé komoře.
To že i tohle osazení je nebezpečně chudé jsem vyčetl i na DRIVE2.RU, auta s tím prostě mají problémy, karburátor má díry v přechodech až hrůza, většinou to lidi dohání dvojitou tryskou akcelerační pumpičky 40/40.
Takže to že někdo pod číslem 21073 prodává karburátor Solex 21041 s difuzory 24/26 a osazením na Moskala a ještě to říká Sport je pěknej podraz.
Motory Lada nejsou schopny s tímhle chudým osazením pracovat, proto je potřeba do trysek sáhnout, jinak to dobře nepojede nikdy.

Re: GO motora 1700

Napsal: čtv pro 10, 2020 19:09
od Cory
No, lenze Solex ma este obohacovac 1. komory. To znamena, ze v nizkej zatazi funguje sice na chudobnejsej zmesi, ale pri pridani, resp zvyseni zataze poklesne podtlak v sacom potrubi a membrana zatlaci na gulicku, ktora cez dalsiu trysku prepusti benzin do emulznej trubice. Ak strajkuje prechodovy rezim, treba narabat s touto pridavnou tryskou, pripadne s tryskou na ventile volnobehu.

Re: GO motora 1700

Napsal: čtv pro 10, 2020 19:18
od Marek
Jak mi teda vysvětlíte, že mně jela Lada 1500 na Ozonu 2107 na základní osazení a na 2. stupni dokonce místo trysky 150 byla 130, přitom motor byl upravený na kompresi, vačce, sání, výfuku a zapalování a na brzde měl 77 kW?


Nene, není to špatným natryskováním. Je to něčím úplně jiným :-)

Re: GO motora 1700

Napsal: čtv pro 10, 2020 19:33
od Cory
Vsetko je v predstihu. To som sa presvedcil aj nedavno, ked som vyrobil dvojokruhove zapalovanie v kombinacii s upravenym bezkontaktnym rozdelovacom a dvomi detonacnymi cidlami.
Solex 21073, teda 24x24 dokaze nakrmit 1,9ku s prehladom a tie trysky su dostatocne. Vzdusniky musia ist vacsie, na prvu komoru az 190. Preto vravim, ze najlepsie je odladit to lambdasondou.

Re: GO motora 1700

Napsal: čtv pro 10, 2020 19:39
od Marek
Přesně tak, nejdůležitější pro akceleraci a okamžitou spotřebu je vždy okamžik zapálení směsi ve válci. Vše ostatní je podružné.

Od toho se odvíjí další věc. Zásadně nesouhlasím s názorem některých lidí, že Lada s OZONem nejede tak dobře jako Lada s WEBERem. Úplný nesmysl. Řekl bych, že je to přesně naopak. Lada osazena OZONem má zrychlení lepší.

Každý typ karburátoru má svůj k sobě určený typ rozdělovače, kde jednotlivé rozdělovače mají zcela jiný průběh odstředivé regulace předstihu. No a pokud si někdo místo WEBERu plácne na motor OZON a ponechá původní rozdělovač, nemůže se divit, že to nejede. To prostě jet nemůže.