Stránka 9 z 19
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: ned říj 22, 2017 12:07
od Jimmi
Nemáš někde fotku toho sání? Nerad bych prohledával celé vlákno a všechny odkazy
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: ned říj 22, 2017 13:39
od koprfilmtatra
Ale budu to předělávat, když mi nyní nepřekáží baterka, navíc budu dávat termoklapku z 2105.
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: ned říj 22, 2017 23:00
od Jimmi
Hustý! Kolik to přidá koníků......?
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: stř říj 25, 2017 18:34
od koprfilmtatra
Samo o sobě to na výkonu asi nic nepřidá, ale spolu s dalšímu úpravami na motoru se to nastřádá. Taky je lepší pro motor přivést studený vzduch a mimo to, originální airbox má otvor pro sání vzduchu o menším průměru, než je součet průměru obou difuzorů v karburátoru - tudíž motor zbytečně škrtí při plném plynu.
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: ned říj 29, 2017 10:08
od Cory
Studeny vzduch a vacsi priemer je velke plus. Ale napor nie je velmi dobry, v urcitych rezimoch zmensuje podtlak za klapkou, co nie je az tak dobre. Na druhej strane pri tej 1,2ke sa to strati
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: úte říj 31, 2017 10:42
od Jimmi
Cory píše: ...v urcitych rezimoch zmensuje podtlak za klapkou...
A nevzniká ten podtlak spíše dle Bernoulliho rovnice.....?
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: pát pro 01, 2017 21:35
od koprfilmtatra
Tak jsem se pustil do stavby nového motoru do mé Lady
Kliková hřídel 2130 84mm, písty 84mm snížené o 2mm, odlehčené ojnice, olejové čerpadlo se zvýšeným výkonem, vodní pumpa Luzar turbo, programovatelná jednotka zapalování, karburátor Ozon 24x28, výfukový systém Stinger 4-2-1, vačka 260*, hlava upravená, zvětšené kanály, upravené ventily, bronzové vodítka, duralové talířky, sání 2105 s termoklapkou ze Samary a náporovým vzduchem, elektrická sahara a další vychytávky. Motor pak bude spolupracovat s novým pětikvaltem.
Záběh proběhne na motorové brzdě včetně následného změření výkonu a doladění průběhu.
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: pát pro 01, 2017 22:39
od Cory
Vacka ma ake zdvihy?
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: pát pro 01, 2017 22:47
od koprfilmtatra
10,5mm
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: pát pro 01, 2017 23:07
od Cory
To je zdvih vacky, alebo zdvih ventilu? Sanie a vyfuk maju zhodny zdvih?
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: sob pro 02, 2017 08:00
od koprfilmtatra
Zdvih ventilu je 10,5mm, shodný u sacího i výfukového. Časování je 22* před HU a 54* po HU, překrytí ventilů 1,5mm.
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: sob pro 02, 2017 08:24
od Majo
Drzim palce, konecne sa na tomto fore deje nieco zaujimave
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: sob pro 02, 2017 08:37
od Cory
Ja som zvedavy na tu brzdu, co to ukaze. Ale ver tomu, ze budes prekvapeny z toho zatahu. Prakticky ti bude stacit tocit motor do 2500ot
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: sob pro 02, 2017 17:33
od koprfilmtatra
Já budu spokojený s výkonem okolo 120 koní, což byl výkon té rallyové 1.6, kterou jsem dával o pár stran zpět.
Všude říkám, že i ta původní 1.2 jede svižně, takže uvidíme, co bude dělat s autem ta 1.9. V kombinaci s diferenciálem 4,44 a pětikvaltem z Nivy by to mohlo být pěkné svezení. Já doufám, že to bude i točivý motor, to je věc, která se mi u 1.2 třeba hodně líbí, jak se to nechá rádo točit a táhne do bezvědomí
.
Přemýšlím nad startérem - utáhne to ten původní sovětský z 1.2? Máte někdo zkušenost? Komprese tam bude max. okolo 10:1, takže nic extrémního...
Re: VAZ 2101 - 1981
Napsal: sob pro 02, 2017 18:06
od Cory
Ja mam momentalne 1,9 na neupravenej hlave. Toci do 4000, dalej je to mrtve. Proste hlava nestiha. A ja nestiham dorobit hlavu
Ale vidim, ze hlavu mas upravenu. Ake kanaly mas? Tá vačka, ktorú máš tiež nie je velmi točiva, ale s nou bude mat motor pekny priebeh tociveho momentu. Zalezi od toho, na co to budes pouzivat. Na beznu jazdu to bude bomba, akurat by som volil dlhsie prevody. Napriklad 5q z prevodovky 2106 a dlhsi diferak. Moje skusenosti su take, ze vdaka velkemu tocivemu momentu a kratkym prevodom zacina auto slusne zrychlovat az na 3ke, pretoze na 1 a 2 padne zbytocne vela casu na preradovanie
K tej kluke 84mm z 2130 odporucam kupit este jednu sadu hlavnych lozisk a spodne polovice pouzit tie s drazkou a nie ploche.