Dilema 2103 bo 2101??

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Zpracování koroze se mi moc líbí 8) , ale s těma poruchama neblbněte, potřebujete snad kuchařku na všechno? Co se týče dutin tak ten Tectyl je moc fajn, aplikoval jsem jej letos u obou svých výkovků :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Příspěvek od dvk »

Pokud by člověk chtěl něco víc ekonomického a míň ekologického, tak někde na fórech jsem vyčetl pozitivní zkušenost s vystříkáním dutin směsí oleje+petroleje v poměru 3:1 :wink:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Příspěvek od Teepee »

dvk píše:Pokud by člověk chtěl něco víc ekonomického a míň ekologického, tak někde na fórech jsem vyčetl pozitivní zkušenost s vystříkáním dutin směsí oleje+petroleje v poměru 3:1 :wink:
O petroleji jsem také slyšel, ale přeci jen by to asi chtělo tu voskovou složku, aspoň trochu, na zpevnění. Dal bych ještě tak 1-2 díly Resistinu. Olej s petrolejem, to bude asi dost řídký a časem to steče natolik, že tím vlhkost pronikne. Prostě by to chtělo něčím ztužit.
Nevyzkoušeno, názor od stolu.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Příspěvek od Vašátor »

Resistin sám o sobě je snad to nejhorší co jsem viděl. Když už, tak Resistin ML. Olej je k ničemu. Kdysi dávno jsem olejem natřel na suché půdě! liškou orezlé blatníky a po dvou letech jsem se nestačil divit .... blatník mastný a pod tím vším to v klidu korodovalo. Opakuji, že to bylo na suché půdě. Petrolej, no, ten snad možná. Každopádně nevidím důvod, proč si do auta lít takovéto srač... Litr Resistin ML stojí cca 140kč, Novol Gravit s lanolinovým olejem cca 190kč, Valvoline Tectyl cca 250kč. Když si vezmu, že na celé auto bohatě přebohatě stačí 2l, nevidím důvod tam cpát kdovíco. 400kč jednou za dva roky přeci není nic hrozného. V benzínu projezdíme mnohem víc....
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Příspěvek od dvk »

No vidíš, já zas mám stejnou zkušenost s voskem. Minulý rok jsem některé místa cvičně vystříkal Bodyčkem na dutiny a letos když jsem to řezal, tak na mnoha místech byla vrstva, která se krásně loupala a pod tím byla suchá bující rez. Netuším číms blatník na půdě natřel, ale ještě jsem neviděl olej, pod kterým by něco rezlo :shock: Tedy pokud se bavíme o čistém novém oleji, ne vyjeťáku, směsích s brzdovkou a dalších svinstvech.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Příspěvek od Jelen »

balu
Příspěvky: 440
Registrován: úte říj 16, 2012 19:29
Bydliště: Mlada Boleslav

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Příspěvek od balu »

jo ten je na pikaču
Mitschubischi l 200 1998, ford focus 2008,porsche 924. 1979 http://balu200.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Příspěvek od Teepee »

Jelene, tys to rozlousk :finga:

Zajímavé, že se tu začíná rozjiždět debata, o tom, že každý přípravek (i vychvalované BODYčko) může stát za prd. :shock:
Mně to přijde jak s tím pánembohem, nikdy nikdo neviděl, jak přesně se to chová, jak moc to konzervuje, ale všichni vědí, že něco to do těch dutin chce dát. Ale pokud je účinnost a efekt nějak prokázán, rád si to poslechnu.

S tím Resistinem nevím no, když už se prasí, tak bych druh neřešil. Nikdy jsem netestoval vzlínavost MLka a CARu, ale samozřejmě je správné použít ten správný.

A klíčem bude jednoznačně aplikace, jedna věc jsou čůrky z nějaké trysy s dírkami (mám doma k tlakové lahvi) a aplikátor jako má Vašátor, nebo na jaký tu byl kdysi návod.

Každopádně všechny tyhle voskové a olejové přípravky mají jednu věc společnou. Jsou lehčí než voda. Tudíž, když se dostanou pod vodu, tak se mohou odlepit a vyplavat.
Osobně vyzkoušeno, kdysi hodně dávno jsem doma natřel otevřenou expanzku na topení Resistinem CAR. :rolleyes: Masakr. (byla asi 4metry nad zpátečkou, že by se to tam tak ohřálo, to asi ne)
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
mayo456
Příspěvky: 2665
Registrován: úte říj 25, 2005 20:28
Bydliště: Košice

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Příspěvek od mayo456 »

ja som to zle napísal resp. nedopísal. je to samozrejme resistin ML.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Jan Vaníček
Příspěvky: 1109
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Příspěvek od Jan Vaníček »

Já jsem těch přípravků vyzkoušel několik, zatím jsem byl nejspokojenější s Dynitrolem. Body je pouze průměrná značka. Nicméně výše uvedené přípravky asi v další sezóně vyzkouším.
Resistin ML je již bohužel překonaný, po čase vyschne a vytváří póry.
S olejem jsem to kdysi zkoušel, ale to se např. ve dveřích postupně "smývalo".
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Příspěvek od Jelen »

Dinitrol je asi nejlepší, používá se i na dopravních letadlech. :-D Taky to budu muset vyzkoušet. Aplikuje se rozprašovačem a ztvrdne, ale ne jak kámen, přirovnal bych jeho tvrdost ke dřevu i po několika letech. A neloupe se.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Příspěvek od Vašátor »

Jelikož děláme i klempířskou, vždy se majitele ptám, jak o auto pečoval. Naprosto nejhorší mi vyšel Resistin Car do dutin. Byl suchý, rozpraskaný, pórovitý a na mnoha místech úplně zbělal na prášek. Resistin ML je o něco málo lepší, přecejen v teple stále trošku pracuje, tolik nevysichá a drží. Nicméně jeho antikorozní vlastnosti jsou rovny nule, takže pokud je pod ním plech jič načnutý, velký vliv nemá - nedostane se do pórů rzi. A to je podle mě problém většiny přípravků - jejich vlastností je plech zakonzervovat, nikoli zpomalit/"zastavit" již započatou rez. Dokonce i auta stříkaná kvalitními přípravky trpí vnitřní korozí - pokud se nástřik v rozumné době neopakuje. Nastříkat dutiny drahým přípravkem a myslet, že mám na 10let pokoj ... vždyť i tovární nástřiky či pozinkovaná karoserie trpí korozí.
Osobně bych vybíral přípravky s příměsí nějakého vzlínavého materiálu (či to doma domíchal 2:1). Dynitrol jsme také stříkali a rovněž se s ním dobře pracuje. Dlouhodobě ale nemohu sloužit. Našeho Opela Corsu jsem stříkal Resistinem ML a po korozi ani zmínka ... ovšem začal jsem po 5ti letech provozu, nyní má 14 let. Každopádně nástřik dutin je pouze prevence, započatou korozi to nevyřeší (tím nemyslím lehkou povrchovou korozi).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Příspěvek od Laďuša »

Jelen píše:Dinitrol je asi nejlepší, používá se i na dopravních letadlech. :-D ...
Musim s tebou hodit řeč, aby jsi mi potvrdil či vyvrátil něco, co jsem se dozvěděl od výpočtáře.... Je to zajímavej obor to letectví :lol:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Rezistin CAR a do dutin? Ten přeci patří na spodek, tam funguje dobře, i po letech je přijatelně pružný. Do dutin patří jeho kamarád s označením ML, na ten jsem též nikdy neměl potřebu nadávat, jen je potřeba jej co dva roky obnovovat neb třeba ze dveří rychle mizí, ale v hokejkách zase zůstává :-) , též s ním úspěšně patlu ramena. Co se týče Tectylu, tak na něm slibují, že i korozi zastaví, tedy asi ne tu ve fázi bobtnání a šupin :-) .

Největší humusy na spodek jsem zatím registroval od Body, neznám již kód. Ve kšeftě doporučený výrobek na spodek jest tvrdý, praská, vlhkost jej podlézá.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Dilema 2103 bo 2101??

Příspěvek od dvk »

K-L: tak ten popis přípravku od Body přesně odpovídá tomu co jsem měl. Tak aspoň vím, že příště zvolit něco jiného. Jináč jak tady padlo, je velký rozdíl "konzervovat" nové auto nebo "zpomalovat" nahnilou ojetinu.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“