Oltcit - odvézt/neodvézt

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od 3enit »

Tak se zdá že problém vyřešen - povolený šroub na uchycení alternátoru...
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 281
Registrován: stř srp 22, 2012 13:35

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od BeerRudolf »

Tak to bych netipoval. Hlavně ať slouží. Ten novej je R nebo RL. Ještě jeden dotázek. Je velký rozdíl v jízdě mezi 5q a 4q :?:
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od 3enit »

Je to R, ale má dodaný nějaký plasty z RL. Jak se to vezme velký rozdíl, ta 5q je o něco delší a prostě je to 5q. Čím slabší motor, tím více je potřeba kvaltů ;)
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od 3enit »

:mrgreen:
Přílohy
olda1.jpg
olda2.jpg
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7274
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od valda1971 »

Tak zde sleduji trochu se zájmem konání o Oltcitech (a fandím záchraně) - můj táta jej "v nouzi" přeze mne koupil v roce 1990(1), to bylo poslední levné auto, a já mu z Ústí/nL volal, že mají jen "RL" v stříbrné metle - bylo myslím o 6t dražší, táta jej vzal. Nevypadalo to nejhůř,, a když to auto mělo najeto cca 17.000km po GO přední nápravy !!!! tak tátovi se stala nemilá mozková příhoda - po zjištění, že už jezdit nebude, nejdřív inzeráty (táta chtěl za něj 17.000,-) nic, po odvezení ne autobazar (nádherné ?! auto) jej za dva dny koupili dva mladí - majitelé bazaru při mé poznámce, že mám od táty Žigula 2101/1971 - proč se radši nezbavím jej a nenechám si nového Olcita, nuž co dodat - Žigulík dodnes (už jako veteránek) bez potíží slouží a jak by dopadnul Oltcit? (PS: když jsem jel pro peníze za Oltcita, tak jsem "nadrzo" zajel ke kanceláři ukázat toho Žigulíka" a už se potom nedivili :)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 281
Registrován: stř srp 22, 2012 13:35

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od BeerRudolf »

Hezký, pár úprav do původního stavu a je to ončo. Můj je také R s předělávkou na RL. Důvod předělávky byl že se RL nedělali červený. A já chtěl červenýho :!: :lol:
Co se týká tý přední nápravy. Mně v 1500km na první garančce měnili oka na pravé straně. V 7000km výměna ok na levé. V 8000km opět vymlácená oka na pravo. Celý problém je v tom že horní uchycení nápravy v okách je vlastně ložisko. Pak stačí malá vůle a už to mlátí. Pomoc je jednoduchá odstranit z oka ložisko a nahradit gumovým silenblokem z Favorita. Dnes mám najeto 77 tis km a je pokoj. Čepy na pravé straně jsem měnil ve třiceti a to vinou výmolu na silnici. Původní francouzké za rumunské. Teď mě čeká výměna kuláků na obou stranách. Takže ty rumunské vydrží polovinu toho co francouzké. :|
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od 3enit »

Celý problém je v tom že horní uchycení nápravy v okách je vlastně ložisko. Pak stačí malá vůle a už to mlátí. Pomoc je jednoduchá odstranit z oka ložisko a nahradit gumovým silenblokem z Favorita.
Nechceš se o tom trošku více rozepsat? Na béžovém Oltcitu mi něco mlátí fest, ale když sundám kola, přijde mi že to kulové čepy nejsou :?
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 281
Registrován: stř srp 22, 2012 13:35

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od BeerRudolf »

Když sundáš kolo tak se podívej na horní uchycení tlumiče pérování. Přední tlumič u Oltcita slouží rovněž jako dorazy pérování. Před demontáží je nutno si podepřít spodní rameno jinak Ti torzka to rameno odporuží dolu a je problém ho vrátit do původní polohy. Když se podíváš na uchycení toho tlumiče tak uvidíš oko. Z každé strany je ještě jedno oko (držák čepu horního ramene č.5) která slouží jako uchycení horní nápravy ke karosérii a to jsou ta problematická.. Na čepu je ještě rameno a ocelová vzpěra. Nejprve vyndej tlumič a to tak že vyšroubuješ spodní šroub který ho drží. Musí jít relativně volně vytáhnout. Nejde-li volně drží ho předpružení torzky. Je potřeba přizvednout spodní rameno nebo spustit auto níž. Potom vyšroubuj tlumič s toho oka nahoře (oko zůstává na čepu). Vyšroubuj obě krajní matice na koncích čepu a sundej tu ocelovou vzpěru. Potom z motorového prostoru vyšroubuj matice které drží ta oka. Celý to vytáhni z uložení (POZOR jsou tam podložky které dělají odklon NEZTRATIT NEZAMĚNIT POTOM VRÁTIT ZPĚT!) a sundej ta oka. Změř si délku a průměr vnitřní trubičky v okách a sežeň příslušný slinblok. Měl by to být nějaký z favorita který se po nalisování zkrátí. Přesněji Ti to neřeknu protože já ta oka kupoval už upravená od servizáků v Motole (kdysi tam byl servis na Oltcity, chtěli tenkrát 250kč za kus plus stará oka). Potom je nutno sehnat nějakýho frézaře aby vyfrézoval vnitřek těch ok na rozměr silenbloku. Silenblok nalisovat a zkrátit na požadovanou délku. A opačným postupem smontovat. Krajní matice na čepu a spodek tlumiče dotahovat v provozní poloze zavěšení! V těch okách nečekej žádnou velkou vůli, stačí opravdu nepatrná a už to mlátí a někdy se sjížděj gumy. Snad jsem to napsal pochopitelně kdyžtak se ptej na cokoliv :wink: :wave:
Přílohy
predninaprava01.jpg
Popis.jpg
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od 3enit »

Napsal jsi to perfektně, díky moc :wink:
Teď jen přijít na to, kterej ten silentblok z Fakáča to je :mrgreen:
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od 3enit »

:mrgreen:
Přílohy
:D
:D
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od Marťas »

Ježiš :mrgreen:
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od 3enit »

Pánové, myslíte že s tím autem můžu na evidenčku, aniž by mě tam urvali hlavu? :D
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 281
Registrován: stř srp 22, 2012 13:35

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od BeerRudolf »

Pěkný zákoutí :!:
:!: Nebál bych se toho, hrr na ně :wink:
Tak můj nákup nevyšel, pán je nějaký divný. Nejdříve mi nebral v dohodnutou dobu telefon, pak to vzal a něco jako že je to kamaráda a že to nejde nastartovat. Na můj dotaz co s tím chce dělat, že prej to dá do šrotu. Já na to že bych vzal alespň nějaké díly co nejsou šrotově zajímavý. Tak že prý dá kontakt tomu kamarádovi a on se mi možná ozve. :!: Proč si někdo dává inzerát a pak nemá zájem se nabízeného zboží zbavit :!: Celý nějaký divný.
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od 3enit »

Čoveče, mě přijde že pána kterého si popsal znám, znám jich dokonce víc :mrgreen:
Nevíš tak náhodou, nebo nejsi schopen zjistit, jakej silent do toho oka patří? :?
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 281
Registrován: stř srp 22, 2012 13:35

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od BeerRudolf »

Pakliže by to byla soukromá osoba, tak by mě to moc nepřekvapilo (také jich pár takových znám), ale ono to je vrakoviště :|
Skusím se pozeptat v okolí, ale moc velkou šanci tomu nedávám. Spíš až budu dělat ty čepy tak to dorozeberu a změřím je. Tak mě napadá, že by ty rozměry mohli být v denníku oprav co si k autu vedu. Vím, že jsem si ty rozměry někam určitě tenkrát psal, jen to najít. :mrgreen:
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“