lietadlá a všeličo okolo

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3536
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Crocodile »

2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od dvk »

Byli jsme tam v pátek ráno, ale k vraku nás nepustili, jednak leží ještě kus za koncem plochy a druhak se tam poflakovali Rusové a celé se to vyšetřovalo. Nicméně odpoledne už byl provoz obnoven. Jinak k tomu podvozku ... prý se nestává, aby se letadlo takhle rozlomilo napůl jen proto, že se mu nevytáhl podvozek, víc jsme se bohužel nedozvěděli.
Přílohy
DSC03298_res.jpg
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Saša »

Já viděl pouze to co bylo v TV ale hned na první pohled je zřejmé že letadlo mnělo nějaký problém již ve vzduchu . Jsou totiž "vypraporované" obě vrtule a to jasně dává najevo že letadlo přistávalo bez běžících motorů . To samozřejmně nevede k haváriji pokud to posádka zvládne a i se to běžně nacvičuje . Pro poruchu také světčí dlouhý "výběh" po dosednutí protože nemohli brzdit motory .
Toť můj náhled .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Jelen »

A letadlo se nezlomilo, je přehlé kvůli přehoření. Každopádně už ve vzduchu něco muselo být, po přelomení příďáku letadlo normálně nechytne. I když odlétající jiskry od chybějícího příďáku mohli cosi zapálit, ale to by určitě nehořelo odzhora.
Uživatelský avatar
jacek
Příspěvky: 799
Registrován: ned říj 03, 2010 13:21
Bydliště: Brno

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od jacek »

Ano, taktéž se coby mírně poučený laik :wink: ze záběrů domnívám, že chybějící horní část trupu za centroplánem prostě odhořela. Což je sice z požárního hlediska při intenzívním ohni nepřekvapující, ale zajímavé, neboť se vnucuje otázka proč?
Sašův postřeh je nejspíš správný - potíže letounu musely začít už před přistáním. An-30 má robustní podvozek, dimenzovaný na běžný provoz na nezpevněných plochách, takže i nějaký ten bouchanec při tvrdším dosedu mu za normálních okolností určitě nevadí. Uvážíme-li, že ve vyhořelých vnitřních trupových prostorách se nacházelo srdce elektronického průzkumného vybavení, pak lze asi předpokládat, že požár začal tam. Následně mohlo dojít ke vznícení kabeláže a izolačních materiálů vnitřku trupu, navíc v centroplánu (střední část křídla nad trupem) je umístěna část palivových nádrží. Mohlo dojít i k jejich částečnému poškození plameny, čemuž by možná nasvědčoval výbuch ohně po dotyku letounu se zemí. No...dotyku, pilot s tím prostě v té hrůze a hořící výhni už jen tak praštil, což ani podvozek An-30 nevydrží. Že požár zasáhl i pilotní kabinu (těžko teď říci, jestli už před a v jaké míře, nebo až po přistání), je vidno ze snímků oken kabiny, navíc je zajímavé, že na čelním skle je "pavučina" od nárazu - zřejmě hlavy. To by napovídalo, že pilot(i) v kritické situaci asi byl(i) nucen(i) se odpoutat.

Informace části tisku a tv je proto zcela jistě mylná v tom, že tvrdé přistání zavinilo požár. Kdyby požár vznikl až v důsledku zlomení příďového podvozku následným třením kovu o beton, oheň by vypukl zřejmě zcela jinde a jinak, nehledě na to, že by nestačila odhořet horní část potahu trupu za křídly. Takže požár na palubě zapříčinil tvrdé přistání vč. zlomení příďové podvozkové nohy, a zhroucení potahu hormí části trupu (->přístup vzduchu k místu požáru) se podepsalo na výbuchu ohně poté. To je moje úvaha.

No, necháme to větším odborníkům, jenže ti se asi nebudou chtít moc o pravdivé informace dělit, určitě ne s námi. Ještě, že to dopadlo relativně dobře, mohli tam zůstat i všichni. J.
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3536
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Crocodile »

Možná ve vzduchu začlo hořet někde v pilotním prostoru, i podle fotek, jak je to tam ohořený, každopádně navigátor kterej bývá vepředu, byl mezi nejvíc popálenými a radista (nevím jeho přesnou pozici v letadle) byl tak popálen, že nemohl sám ven z letadla.
Počkáme si, co vymyslí/vyšetří komise Západního voj. okruhu VS RF.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4270
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Teepee »

Další požár letadla, teď ale bez obětí a v hangáru :shock:
http://zpravy.idnes.cz/pozar-na-ruzynsk ... _krimi_brd
http://www.pozary.cz/clanek/55777-na-pr ... hangaru-f/

Nějaké tipy na příčinu?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4270
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Teepee »

Jen pro zajímavost, bylo mi v neděli 5.8.2012 odpoledne divný co mi to letí "nad hlavou a ještě divnější mi bylo, že by letěl IL62 ???
Nejpravděpodobnější řešení:
http://www.planes.cz/cs/photo/1145464/v ... -prg-lkpr/
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Hurikán »

Jasně, britské tankovací VC-10. Ty nad náma létají relativně často.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Jelen »

IL-62 je kopie VC-10. Každopádně i s trochou štěstí se dá vidět IL-62, občas se ještě používají. Vloni jsem viděl na Ruzyni Tu 134. Každopádně daleko pravděpodobnější je ten Vickers.
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4270
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Teepee »

LadaKlubCzechoSlovakia

ICAO kód letiště České Budějovice: LKCS :shock:
http://www.airport-cb.cz/cz/page/12/technicke-info.html
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Laďuša »

Když už jsme u kódů, tak proč mají naše letadla OK?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3536
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Crocodile »

Il-62 potkat ve vzduchu už je velká vzácnost. Minimálně nad Evropou. Ale je to rozhodně zajímavý stroj, mam doma starou plechovou hračku/model, který jsem před časem začal renovovat do moderního zbarvení vládního letadla RF. Někdy sem hodim fotky.

V Čechách je ještě někde nějaký vyřazený Il-62?

V Kyjevě by měl být jeden v leteckém muzeu, už se na něj v září těším.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Veverka

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Veverka »

IL-62 lita minimalne u Air Cubana.

To OK,to nase delegace prisla na rozdelovani kodu pozde a vzala iniciale vedouciho ne?CS uz nekdo mel.
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: lietadlá a všeličo okolo

Příspěvek od Jelen »

Zítra (18.8.2012) se koná na Panenském Týnci Air Stars Meeting - pocta hrdinům (pozvánka zde http://www.aecr.cz/upload/www.aecr.cz/_ ... -tynec.jpg ) bude tam spousta zajímavých věcí - malá ochutnávka, která přiletěla dneska, když jsem to tam malinko pomáhal připravovat:
http://www.planes.cz/cs/photo/1146654/s ... ynec-lkpc/
a spoustu dalších věcí.
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“