lietadlá a všeličo okolo
Moderátor: Moderátoři
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: lietadlá a všeličo okolo
http://www.irucz.ru/cz/zpravy/1-/102000 ... eho-an-30/
http://czech.ruvr.ru/2012_05_23/75748469/
Možná se pojedu podívat poblíž, jestli něco uvidím.
http://czech.ruvr.ru/2012_05_23/75748469/
Možná se pojedu podívat poblíž, jestli něco uvidím.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Re: lietadlá a všeličo okolo
Byli jsme tam v pátek ráno, ale k vraku nás nepustili, jednak leží ještě kus za koncem plochy a druhak se tam poflakovali Rusové a celé se to vyšetřovalo. Nicméně odpoledne už byl provoz obnoven. Jinak k tomu podvozku ... prý se nestává, aby se letadlo takhle rozlomilo napůl jen proto, že se mu nevytáhl podvozek, víc jsme se bohužel nedozvěděli.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: lietadlá a všeličo okolo
Já viděl pouze to co bylo v TV ale hned na první pohled je zřejmé že letadlo mnělo nějaký problém již ve vzduchu . Jsou totiž "vypraporované" obě vrtule a to jasně dává najevo že letadlo přistávalo bez běžících motorů . To samozřejmně nevede k haváriji pokud to posádka zvládne a i se to běžně nacvičuje . Pro poruchu také světčí dlouhý "výběh" po dosednutí protože nemohli brzdit motory .
Toť můj náhled .
Toť můj náhled .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Re: lietadlá a všeličo okolo
A letadlo se nezlomilo, je přehlé kvůli přehoření. Každopádně už ve vzduchu něco muselo být, po přelomení příďáku letadlo normálně nechytne. I když odlétající jiskry od chybějícího příďáku mohli cosi zapálit, ale to by určitě nehořelo odzhora.
Re: lietadlá a všeličo okolo
Ano, taktéž se coby mírně poučený laik ze záběrů domnívám, že chybějící horní část trupu za centroplánem prostě odhořela. Což je sice z požárního hlediska při intenzívním ohni nepřekvapující, ale zajímavé, neboť se vnucuje otázka proč?
Sašův postřeh je nejspíš správný - potíže letounu musely začít už před přistáním. An-30 má robustní podvozek, dimenzovaný na běžný provoz na nezpevněných plochách, takže i nějaký ten bouchanec při tvrdším dosedu mu za normálních okolností určitě nevadí. Uvážíme-li, že ve vyhořelých vnitřních trupových prostorách se nacházelo srdce elektronického průzkumného vybavení, pak lze asi předpokládat, že požár začal tam. Následně mohlo dojít ke vznícení kabeláže a izolačních materiálů vnitřku trupu, navíc v centroplánu (střední část křídla nad trupem) je umístěna část palivových nádrží. Mohlo dojít i k jejich částečnému poškození plameny, čemuž by možná nasvědčoval výbuch ohně po dotyku letounu se zemí. No...dotyku, pilot s tím prostě v té hrůze a hořící výhni už jen tak praštil, což ani podvozek An-30 nevydrží. Že požár zasáhl i pilotní kabinu (těžko teď říci, jestli už před a v jaké míře, nebo až po přistání), je vidno ze snímků oken kabiny, navíc je zajímavé, že na čelním skle je "pavučina" od nárazu - zřejmě hlavy. To by napovídalo, že pilot(i) v kritické situaci asi byl(i) nucen(i) se odpoutat.
Informace části tisku a tv je proto zcela jistě mylná v tom, že tvrdé přistání zavinilo požár. Kdyby požár vznikl až v důsledku zlomení příďového podvozku následným třením kovu o beton, oheň by vypukl zřejmě zcela jinde a jinak, nehledě na to, že by nestačila odhořet horní část potahu trupu za křídly. Takže požár na palubě zapříčinil tvrdé přistání vč. zlomení příďové podvozkové nohy, a zhroucení potahu hormí části trupu (->přístup vzduchu k místu požáru) se podepsalo na výbuchu ohně poté. To je moje úvaha.
No, necháme to větším odborníkům, jenže ti se asi nebudou chtít moc o pravdivé informace dělit, určitě ne s námi. Ještě, že to dopadlo relativně dobře, mohli tam zůstat i všichni. J.
Sašův postřeh je nejspíš správný - potíže letounu musely začít už před přistáním. An-30 má robustní podvozek, dimenzovaný na běžný provoz na nezpevněných plochách, takže i nějaký ten bouchanec při tvrdším dosedu mu za normálních okolností určitě nevadí. Uvážíme-li, že ve vyhořelých vnitřních trupových prostorách se nacházelo srdce elektronického průzkumného vybavení, pak lze asi předpokládat, že požár začal tam. Následně mohlo dojít ke vznícení kabeláže a izolačních materiálů vnitřku trupu, navíc v centroplánu (střední část křídla nad trupem) je umístěna část palivových nádrží. Mohlo dojít i k jejich částečnému poškození plameny, čemuž by možná nasvědčoval výbuch ohně po dotyku letounu se zemí. No...dotyku, pilot s tím prostě v té hrůze a hořící výhni už jen tak praštil, což ani podvozek An-30 nevydrží. Že požár zasáhl i pilotní kabinu (těžko teď říci, jestli už před a v jaké míře, nebo až po přistání), je vidno ze snímků oken kabiny, navíc je zajímavé, že na čelním skle je "pavučina" od nárazu - zřejmě hlavy. To by napovídalo, že pilot(i) v kritické situaci asi byl(i) nucen(i) se odpoutat.
Informace části tisku a tv je proto zcela jistě mylná v tom, že tvrdé přistání zavinilo požár. Kdyby požár vznikl až v důsledku zlomení příďového podvozku následným třením kovu o beton, oheň by vypukl zřejmě zcela jinde a jinak, nehledě na to, že by nestačila odhořet horní část potahu trupu za křídly. Takže požár na palubě zapříčinil tvrdé přistání vč. zlomení příďové podvozkové nohy, a zhroucení potahu hormí části trupu (->přístup vzduchu k místu požáru) se podepsalo na výbuchu ohně poté. To je moje úvaha.
No, necháme to větším odborníkům, jenže ti se asi nebudou chtít moc o pravdivé informace dělit, určitě ne s námi. Ještě, že to dopadlo relativně dobře, mohli tam zůstat i všichni. J.
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: lietadlá a všeličo okolo
Možná ve vzduchu začlo hořet někde v pilotním prostoru, i podle fotek, jak je to tam ohořený, každopádně navigátor kterej bývá vepředu, byl mezi nejvíc popálenými a radista (nevím jeho přesnou pozici v letadle) byl tak popálen, že nemohl sám ven z letadla.
Počkáme si, co vymyslí/vyšetří komise Západního voj. okruhu VS RF.
Počkáme si, co vymyslí/vyšetří komise Západního voj. okruhu VS RF.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: lietadlá a všeličo okolo
Další požár letadla, teď ale bez obětí a v hangáru
http://zpravy.idnes.cz/pozar-na-ruzynsk ... _krimi_brd
http://www.pozary.cz/clanek/55777-na-pr ... hangaru-f/
Nějaké tipy na příčinu?
http://zpravy.idnes.cz/pozar-na-ruzynsk ... _krimi_brd
http://www.pozary.cz/clanek/55777-na-pr ... hangaru-f/
Nějaké tipy na příčinu?
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: lietadlá a všeličo okolo
Jen pro zajímavost, bylo mi v neděli 5.8.2012 odpoledne divný co mi to letí "nad hlavou a ještě divnější mi bylo, že by letěl IL62 ???
Nejpravděpodobnější řešení:
http://www.planes.cz/cs/photo/1145464/v ... -prg-lkpr/
Nejpravděpodobnější řešení:
http://www.planes.cz/cs/photo/1145464/v ... -prg-lkpr/
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: lietadlá a všeličo okolo
Jasně, britské tankovací VC-10. Ty nad náma létají relativně často.
Re: lietadlá a všeličo okolo
IL-62 je kopie VC-10. Každopádně i s trochou štěstí se dá vidět IL-62, občas se ještě používají. Vloni jsem viděl na Ruzyni Tu 134. Každopádně daleko pravděpodobnější je ten Vickers.
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: lietadlá a všeličo okolo
LadaKlubCzechoSlovakia
ICAO kód letiště České Budějovice: LKCS
http://www.airport-cb.cz/cz/page/12/technicke-info.html
ICAO kód letiště České Budějovice: LKCS
http://www.airport-cb.cz/cz/page/12/technicke-info.html
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: lietadlá a všeličo okolo
Když už jsme u kódů, tak proč mají naše letadla OK?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: lietadlá a všeličo okolo
Il-62 potkat ve vzduchu už je velká vzácnost. Minimálně nad Evropou. Ale je to rozhodně zajímavý stroj, mam doma starou plechovou hračku/model, který jsem před časem začal renovovat do moderního zbarvení vládního letadla RF. Někdy sem hodim fotky.
V Čechách je ještě někde nějaký vyřazený Il-62?
V Kyjevě by měl být jeden v leteckém muzeu, už se na něj v září těším.
V Čechách je ještě někde nějaký vyřazený Il-62?
V Kyjevě by měl být jeden v leteckém muzeu, už se na něj v září těším.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Re: lietadlá a všeličo okolo
IL-62 lita minimalne u Air Cubana.
To OK,to nase delegace prisla na rozdelovani kodu pozde a vzala iniciale vedouciho ne?CS uz nekdo mel.
To OK,to nase delegace prisla na rozdelovani kodu pozde a vzala iniciale vedouciho ne?CS uz nekdo mel.
Re: lietadlá a všeličo okolo
Zítra (18.8.2012) se koná na Panenském Týnci Air Stars Meeting - pocta hrdinům (pozvánka zde http://www.aecr.cz/upload/www.aecr.cz/_ ... -tynec.jpg ) bude tam spousta zajímavých věcí - malá ochutnávka, která přiletěla dneska, když jsem to tam malinko pomáhal připravovat:
http://www.planes.cz/cs/photo/1146654/s ... ynec-lkpc/
a spoustu dalších věcí.
http://www.planes.cz/cs/photo/1146654/s ... ynec-lkpc/
a spoustu dalších věcí.