Stránka 9 z 23
Re: alternator
Napsal: pon bře 17, 2014 22:45
od Křečík Barbuška
Nahoď foto, kombinace alternátoru G222 s uhlíky "vzor 01" (tedy i starší 06) s regulátorem na podběhu je jak jsem již psal výše odzkoušená a spolehlivá.
Re: alternator
Napsal: úte bře 18, 2014 06:42
od Luděk Musil
Jan Vaníček píše:... Ten alternátor funguje, dává správné napětí, vše se zdá OK. ...
Já bych do toho, co funguje, moc nesahal. Výsledek (nejen dle p. Murphyho) nemusí být vždy uspokojivý. L.
Re: alternator
Napsal: úte bře 18, 2014 08:26
od dvk
Nemá alternátor z 05 regulátor buzení integrovaný na těle ? Ta šedá "krabička" zezadu na něm ? Protože v mojí 05 už na podběhu nikde nic k altíku nebylo ...
Re: alternator
Napsal: úte bře 18, 2014 09:04
od Petr HC
Na 2104 r.v.1988 už byl integrovaný polovodičový regulátor.
Re: alternator
Napsal: úte bře 18, 2014 12:55
od Vašátor
Ovšem vše jde předělat tak, aby se z vestavěného regulátoru používali pouze uhlíky a regulaci zabezpečoval jiný regulátor. Chtělo by to foto, nejlépe i zapojení. Ovšem proč sahat do něčeho, co funguje.
Re: alternator
Napsal: úte bře 18, 2014 14:58
od Roman
Ak by vo vstavanom regulatore bol spravne svihnuty (skratovany), vykonovy tranzistor, ani by ho nebolo treba velmi upravovat - stacilo by pripojit externy regulator, ale to by bola "fuj" oprava....
Re: alternator
Napsal: pon bře 24, 2014 21:13
od MartasBrno
Správně mířeným impulzem? "fuj" - opravdu
Re: alternator
Napsal: čtv kvě 08, 2014 15:42
od JmJ
Tak mam take prihody s dobijenim. Na pocet km nedavno jsem nechal lehce zrepasovat altik a pri te prilezitosti jsem vymenil i regulator s uhliky. Regulator je nejaky fuj vyrobek, ale nejak funguje, tak jsem se tim moc netrapil. Ovsem chovani voltmetru na palubni desce, to je lepsi jak detektivka.
Nastartuju, jedu v konstantnich otackach se zaplymi svetly, voltmetr ukazuje neco malo pres 12 V, dam blinkr, vypnu blinkr, voltmetr pri tech samych otackach motoru ukazuje rekneme pre 13 V. Pak se po case zase nejak uvede do stavu, kdy ukazuje mene a blinkry ho zas proberou
. To je jeden vzrorec chovani.
Druhy vzorec je, ze kdyz zapnu treba vyhrivani zadniho skla, tak zacne ukazovat vic.
A dnes tomu nasadil korunu, kdyz behem jizdy zalezl az na hranici cerveneho pole. Na volnobeh ukazoval 12, stacilo trochu zvysit otacky a sel nekam asi k 15 V. Nacez sem pozapinal ventilator a vyhrivani skla, abych to trochu srazil, coz napeti opravdu srazilo a to slo tak pul voltu dolu, nezec po asi 5 minutach jsem zkusil vypnout to vyhrivani a napeti tim okamzite padlo nekam na 14 V a nevylezlo ani kdyz jsem vyhrivani zase zapnul. Zkousel sem ledacos, ale zavadu uz sem nenavodil.
Ty prvni dve veci bych prisuzoval nejakemu prechodaku nekde v kabelazi u palubovky. Kabely kolem altiku jsem asi pred rokem kontroloval a cistil. To treti chovani mi ale prijde spis jako zavada toho regulatoru.
Cvicne jsem to promeril asi 5 minut po zavade a na volnobeh bez svetel na baterce 13,98 V. Zkusit zvysene otacky me idiota nejak nenapadlo, nevim proc :-/
Re: alternator
Napsal: pát kvě 09, 2014 11:26
od Majo
Regulator je budeny palubnym napatim. Cim je palubne napatie nizsie, tym viac sa snazi zvysit dobijaci prud. Takze taky pokus o zrazenie napatia moze mat aj opacny efekt a takisto to moze byt dovod preco sa dobijanie 'preberie' po zapnuti vyhrevu ci smeroviek.
Proste by som ten regler zahodil hodne daleko
Re: alternator
Napsal: pát kvě 09, 2014 11:51
od JmJ
Rozumim. Takze je jeste moznost, ze je ubytek napeti na kabelu, ktery privadi palubni napeti k regulatoru, je tak? regulator si mysli, ze v siti je 12 V, ale realne je v ni reknem 14, tak budi vic nez je potreba. Chapu to dobre?
Re: alternator
Napsal: pát kvě 09, 2014 11:59
od Majo
Teoreticky.... taky stav ako myslis Ty, moze sposobit napr zoxidovany spoj medzi konektorom alternatora(regulatora) a koncovkou na kabli ci samotnym kablom. Po x rokoch prevadzky to byva take, ze je lepsie kabel skratit, opatrit novou koncovkou a mechanicky precistit/prekontoxovat konektor altika. Ale problem moze byt aj v samotnom regulatore, ze do neho sice tecie 14V, "ale jemu sa to stale zda malo" a v tom pripade pomoze len jeho vymena. A to je myslim este castejsi pripad.
Re: alternator
Napsal: pát kvě 09, 2014 12:28
od JmJ
Ja mam totiz ty nove ruglatory dva a to chovani s blinkry delaly myslim oba, takze ja si ty kabely radeji opravdu jeste zkontroluju. Diky za objasneni.
Re: alternator
Napsal: pát kvě 09, 2014 18:26
od JmJ
Takze jsem prosel kabely kolem altiku, zmena zadna. Ne ze bych ji cekal.
Na zvysene otacky na baterce 13,9, at s nebo bez svetel. Vliv nema ani vyhrivani zadniho skla (snad funguje
). Kdyz zapnu blinkry, zacne napeti litat od 11 k 14,4. Max sem videl 14,5.
Re: alternator
Napsal: pát kvě 09, 2014 19:17
od Dusan
No mne po precisteni tej velkej bielej 4 svorkovnice stupol nqbijaci prud o 4A. Tak ze by som to nepodcenoval, treba zmerat napetie na vyvode alternatora a potom na baterke. Aby nebol velky rozdiel.
Re: alternator
Napsal: sob kvě 10, 2014 12:05
od Vašátor
Velice podobný problém jsen nedávno řešil na 2105 ... pozor na volné kontakty pojistek. U té 2105 si voltmetr dělal co chtěl velice podobně. Jako první jsem šel na pojistku regulátoru dobíjení a ta se tam volně točila. Stačilo přiohnout packy pojistky a problém zmizel. Nicméně na tomto voze se to chovalo spíše závisle na otřesech při jízdě.