Stránka 9 z 12

Napsal: úte led 04, 2011 23:43
od Hurikán
DJW píše:neviem ako u vás, ale na Slovensku človek natankuje hocičo (raz som natankoval benzín s 2/5 obsahu vody a keď som potom nevedel naštartovať Ladu, ako by sa správal TSI.
Ale určitě na stojanu bylo napsáno: "Čerpáme palivo bez bublin", že? :lol:

WARTBURG ELEKTROMOBIL !!!

Napsal: stř led 05, 2011 00:00
od DJW
Teraz som si spomenul, že nejaký český rodák kedysi prerobil Warťasa na ekologickú káru. Niečo som o tom hľadal a veru aj našiel :)
http://www.youtube.com/watch?v=j8Dkgd0YiWQ
http://elektromobil.webpark.cz/

Napsal: stř led 05, 2011 00:40
od MartasBrno
Ano, Elcar Ejpovice, výrobce přestaveb vozů škoda favorit na vozidla ELA. Seděl jsem ve funkčním vzorku ELA 02, klasický zelený favorit, ale s naprosto tichým a čistým provozem. Podtlak obstarávala vývěva, topení bufík, soustava 120V. Bezva věc. Toužím po tom.

Napsal: stř led 05, 2011 12:57
od Saša
Ovšem použít "dnes" stejnosměrný motor je krok vpřed ke středověku .

Napsal: stř led 05, 2011 13:02
od Laďuša
Nesahejte mi na stejnosměrný stroje! Ty budou mít eště budoucnost, uvidíte ;)

Napsal: stř led 05, 2011 13:03
od MartasBrno
Tak jasně, je to kopanec, měly to jen první verze. Ale zase je to jednoduchý a výsledná cena za kolometr je i tak pádným argumentem proč říct ANO.

Každopádně hodí se rekuperace, kterou první verze taky neměla. Kurník, kdyby tak někdo dovez ze švajcu pár favoritů, to by byla lahoda.

Napsal: čtv led 06, 2011 01:30
od DJW
Saša: a kde sa dá zohnať nejaký lacný trofázový trakčný motor, aspoň 30kW? Bez elektroniky, mám na to machra z ČVUT.

Napsal: čtv led 06, 2011 09:05
od Saša
DJW píše:a kde sa dá zohnať nejaký lacný trofázový trakčný motor,
Světe div se , ale v Číně a cena je opravdu překvapivě nízká . Druhá možnost je ho vyrobit na "míru" . Ač se to může zdát na výrobu složité není tomu tak . Díky Neodymovým magnetům výjde motor překvapivě malý na daný výkon a díky rotačnímu "staroru" (točí se obal) má úžasný krouťák .
Další možnost je vyrazit na průzkum "lepších" vrakovišť a vykuchat daný motor z nějakého hybridu .

Napsal: čtv led 06, 2011 10:20
od Marek
Hoši - mně by u elektro wartburgu chyběla ta jeho charakteristická "vůně".

Napsal: čtv led 06, 2011 10:26
od zelvotron
To by se řešilo speciální edicí vonných stromečků :wink:

Napsal: čtv led 06, 2011 11:29
od Marek
Tak na tu se těším..... :wink:

Fakt je, že mnoho řidičů zavírá ventilaci a okna, když jede za wartburgem - já vše otvírám a dychtivě nasávám tu libou olejovou dvoutaktovou vůni nostalgických 60. a 70. let.

Napsal: čtv led 06, 2011 11:48
od Petr HC
Saša píše:Ovšem použít "dnes" stejnosměrný motor je krok vpřed ke středověku .
Nezlob se na mně Sašo, ale toto je veliká mýlka. V tom případě by byly všechny moderní automatické pračky krokem ke středověku. Jedinou nectností ss motorů je komutátor a kartáče (uhlíky) dnes již nahrazené elektronickými komutátory (většina pohonů v PC a ostatní výpočetní technice, kde není vyžadováno přesné polohování - to je doména krokových motorů). Jinak mají ss a univerzální motory (resp. motory vinutá kotva - stator - někdy obráceně) pouze samé přednosti (zejména variabilita momentových a otáčkových charakteristik a další).

Napsal: čtv led 06, 2011 11:48
od Laďuša
Marek píše:dychtivě nasávám tu libou olejovou dvoutaktovou vůni
Mě to taky voní, stejně jako třeba Ávie, sfouklá svíčka a nebo ředidlo. Ale musí to bejt jenom chvilku, pak už je to hnus.
Saša píše:ruhá možnost je ho vyrobit na "míru" . Ač se to může zdát na výrobu složité není tomu tak . Díky Neodymovým magnetům výjde motor překvapivě malý na daný výkon a díky rotačnímu "staroru" (točí se obal) má úžasný krouťák .
To by mě stejně zajímalo, na kolik to tak výde. A taky, jak se budou chovat ty magnety po 20, 30 letech... Měli jsme ve škole týpka ze Škodovky (vyrábí tramvaje se synchronníma strojema s permanentníma magnetama), ale tvrdil, že na to neexistuje žádná garance, neb nikdo neví, jestli to bude mít parametry stejný i po 50 letech a nebo po 20 prostě zvadne...
Petr HC píše:V tom případě by byly všechny moderní automatické pračky krokem ke středověku.
Byl jsem na tom, že automatky používají jednofázovej asynchronní? A nebo střídavej komutátorovej, i když to je v podstatě sériovej stejnosměrnej...

Stejnosměrnej stroj forever!

Napsal: čtv led 06, 2011 12:16
od ger007
Laďuša píše:nebo ředidlo
garantujem ti ze po 4 mesiacoch v lakovni keby ti dam ovonat riedilo ano ho neucitis :-D, vlastna skusenost, tiez mi riedidlo vonalo, no ked som nastupil cely den v tom smrade mal som hlavu jak melon, po tyzdni to preslo a po 4mesiacoch som ani nevedel ze tam mame otvoreny kybel s riedidlom :-D

Napsal: čtv led 06, 2011 12:24
od Petr HC
Marek píše:Tak na tu se těším..... :wink:

Fakt je, že mnoho řidičů zavírá ventilaci a okna, když jede za wartburgem - já vše otvírám a dychtivě nasávám tu libou olejovou dvoutaktovou vůni nostalgických 60. a 70. let.
Jako nostalgie snad, ale když si představím v té době rušnou křižovatku v Drážďanech nebo v Berlíně, mezi xpatrovými paneláky v letních 30 st.C a za bezvětří - :puke:
Laďuša píše: ... Byl jsem na tom, že automatky používají jednofázovej asynchronní? A nebo střídavej komutátorovej, i když to je v podstatě sériovej stejnosměrnej...

Starší používají 1f st asynchronní motory - značně složité,dvou ev. tříběhové (z toho vyplývá velká váha, spotřeba mědi a mizerná účinnost). Moderní pračky řízené mikroprocesorem používají ss motory - ty nejmodernější s elektronickou komutací. Hlavním důvodem je velice snadná možnost elektronického vyvážení prádla před odstřeďováním a jednoduchý přechod z výstupu mikroprocesoru na silovou část motoru - pulzně šířkovou modulací (tedy pouze spínací tranzistor). St motor by vyžadoval navíc drahý frekvenční měnič. A u trakčních motorů je to analogické - navíc s jednoduchou možností rekuperace energie při brzdění. A synchronní st motor je už jakýmsi hybridem mezi ss a krokovými motory. Mám za to, že zde ještě neřekl vývoj své poslední slovo. Ovšem na vítězný návrat asynchronních motorů nevěřím.