Stránka 9 z 10
Napsal: sob pro 26, 2009 09:45
od Little Red Riding Hood
Koko Loko, co přesně myslíš???.. ja všechny dráty, co mi nebyly vhod dal do pryč, takže na pravem podbehu mam akorát relátko na starter, ktere už v kabeláži bylo.... takže nějak přesně nechápu co tim myslíš?..
Napsal: sob pro 26, 2009 19:55
od Křečík Barbuška
Měl jsem právě na mysli odlehčení spínačce relátkem pro startér, takže to již máš, nemusíš již tedy odlehčovat
. Jinak pozdější hranaté kusy mají ještě relátko v palubovce, to se stará o šťávu k budíkům a zapalování, to je také možnost "odlehčení" kontaktům spínačky, mě teda málem to relátko odlehčilo i předek auta neb lepilo a jednou jsem tak nechtěně zhášel motor přes kvalt proti zdi
.
Napsal: ned pro 27, 2009 09:24
od Little Red Riding Hood
Koko Loko, to relátko je na stejnem šroubu jak je přerušovač na blinkry že??.. taktéž je tam..
relátek tam mám že jejich cvakání nahradilo celej orchestr....
Napsal: stř pro 30, 2009 10:48
od Petr HC
Trochu jsem se zabýval nabíjecími charakteristikami aku pro notebook a přitom jsem našel i nabíjecí charakteristiku Pb aku vč. textu . Z toho vyplývá většina zde popsaných problémů okolo nabíjecího a zůstatkového napětí ,sulfatace atd.
Napsal: stř pro 30, 2009 20:57
od Nemo
Šedivá je teorie, zelený strom života.
citace: "Startovací akumulátory ztrácejí samovolným vybíjením 1 až 2% jmenovité kapacity za 24 hodin"
A proti tomu příklad mojí Plesnivky-2103, když jsem jí kupoval. Do garáže byla odstavena na konci září, bez hnutí tam ve vlhku stála do 15.března následujícího roku. To máme 5 a půl měsíce > tedy cca 165 dnů. To máme baterku teoreticky dva měsíce již zcela vybitou.
A realita? Sedám do auta, otáčím klíčkem v zatuhlé spínačce, a startér točí jakoby nic, motor chvíli pokašlává, (je zarezlá struna přívěry) a po ručním násilném zatažení přívěry, motor rychle otáčený silnou baterkou spolehlivě chytá. Po malé chvilce motor vypínám, a ještě jednou natáčím (kvůli přirezlé spojkové lamele).
Baterka je jakási bílá Akuma.
Napsal: stř pro 30, 2009 21:40
od Marťas
Já mam teď v autě baterku, malou 44ku, která rok stála v garáži na podlaze a když jsem jí šoupnul do auta, tak jsem s ní nastartoval. Né svižně, ale nastartoval.
Napsal: stř pro 30, 2009 23:13
od MartasBrno
Jen jestli jsem správně pobral smysl toho článku...
1) když aku stojí dlouho, klesá těžší kyselina ke dnu což škodí -> je tedy přínosem "střídat" baterky v autě aby se jízdou pravidelně "štěrchaly"?
2) Je záhodno udržovat aku plně nabitý právě kvůli sulfataci, která nejen další nabíjení ztěžuje.
3) nepřelívat hladinu přes rysku a vůbec, udržovat správnou hladinu elektrolytu.
jestli mám teda víc baterek, je lepší když je třeba jednou za měsíc nebo za dva prostřídám v provozním autě aby se s nima cvičilo a "nezplesnivěly" mi před očima...
Napsal: čtv pro 31, 2009 17:19
od Petr HC
Nemo píše: Šedivá je teorie, zelený strom života.
citace: "Startovací akumulátory ztrácejí samovolným vybíjením 1 až 2% jmenovité kapacity za 24 hodin"
Tady bych asi polemizoval pouze se slovem "jmenovité". a nahradil slovem "okamžité". Pak by i podle mých zkušeností odpovídalo úplné spotřebování kapacity(nikoli úplné vybití) cca 1 roku. A jak zde psal Saša, Avii 30 stačí k nastartování 1,5 Ah - tak proč se divit. Proti ostatnímu nemám námitky i vzhledem k tomu, že je to článek někde z 60 let minulého století a od té doby (snad) technologie Pb aku o něco pokročila - i když pro výrobce prodlužování životnosti čehokoli je nežádoucí jev.
To Marťas Brno - k promísení kyseliny stačí i občasné připojení na nabíjěčku. Ad 2 a 3 platí .
Napsal: úte led 19, 2010 17:14
od peet2101
Dostala se mi do ruk baterka s čtyřma kontaktama (v každým rohu jeden), víte o tom někdo něco?? Já akorát vím že dva kontakty jsou+ a dva - a zapojená byla po úhlopříčce. Je to jenom kvůli kabelům, nebo mají kontakty na jedné straně třeba jenom 6V?? Nemám měřák tak to nezjistím a viděl sem to poprvé.
Napsal: úte led 19, 2010 17:17
od JmJ
Mel sem takovou baterii kdyz sem Wergl II koupil. Nic vic, nez "obojetnost" umisteni kontaktu bych za tim nehledal.
Napsal: úte led 19, 2010 17:37
od Drobek81
take jsem neco podobneho vlastnil, tusim, ze to byla Banner, cervena s cernym vrskem...dva kontakty byly klasicke, dva byly upravene na obdelnikovy prurez a mely dirku pro sroub...
Byla to uplne normalni baterkama, jen s premnozenyma kontaktama
Napsal: úte led 19, 2010 18:58
od Saša
peet2101 píše:Nemám měřák tak to nezjistím a viděl sem to poprvé
Ona by stačila i obyčejná žárovka
A k těm kontaktům navíc : Jsou určeny pro vozy (mám dojem Ford) . Některé modely mají netradiční provedení svorek .
Napsal: úte led 19, 2010 19:34
od JmJ
Drobek81 píše:take jsem neco podobneho vlastnil, tusim, ze to byla Banner, cervena s cernym vrskem...dva kontakty byly klasicke, dva byly upravene na obdelnikovy prurez a mely dirku pro sroub...
Byla to uplne normalni baterkama, jen s premnozenyma kontaktama
nebyla to ta moje, kterou sis schoval, ze ji das do vykupu?
Napsal: úte led 19, 2010 20:05
od peet2101
Drobek81, To je přesně ona:-)
Saša, Přiznám se že ono je v tom i trocha lenosti vzít žárovku dojet do Chropyně na parkoviště a testovat
Napsal: úte led 19, 2010 21:57
od Drobek81
nebyla to ta moje, kterou sis schoval, ze ji das do vykupu?
nene, ta byla trochu starsi - tak 10let tomu muze byt...tu od Tebe, pokud sem vzal, tak je uz daaavno ve sberu. Ted davaji za baterky dokonce 10kc, to by byl hrich to vyhodit
P.S. a nedelej kolousky, co ta chata? Jede i sam velky Alexej s Medvedem...dokonce bere rodinu i s manzelkou!!! Mel bys toho vyuzit