Stránka 9 z 10

Napsal: sob pro 26, 2009 09:45
od Little Red Riding Hood
Koko Loko, co přesně myslíš???.. ja všechny dráty, co mi nebyly vhod dal do pryč, takže na pravem podbehu mam akorát relátko na starter, ktere už v kabeláži bylo.... takže nějak přesně nechápu co tim myslíš?..

Napsal: sob pro 26, 2009 19:55
od Křečík Barbuška
Měl jsem právě na mysli odlehčení spínačce relátkem pro startér, takže to již máš, nemusíš již tedy odlehčovat :) . Jinak pozdější hranaté kusy mají ještě relátko v palubovce, to se stará o šťávu k budíkům a zapalování, to je také možnost "odlehčení" kontaktům spínačky, mě teda málem to relátko odlehčilo i předek auta neb lepilo a jednou jsem tak nechtěně zhášel motor přes kvalt proti zdi :mrgreen: .

Napsal: ned pro 27, 2009 09:24
od Little Red Riding Hood
Koko Loko, to relátko je na stejnem šroubu jak je přerušovač na blinkry že??.. taktéž je tam.. :P relátek tam mám že jejich cvakání nahradilo celej orchestr.... :)

Napsal: stř pro 30, 2009 10:48
od Petr HC
Trochu jsem se zabýval nabíjecími charakteristikami aku pro notebook a přitom jsem našel i nabíjecí charakteristiku Pb aku vč. textu . Z toho vyplývá většina zde popsaných problémů okolo nabíjecího a zůstatkového napětí ,sulfatace atd.

Napsal: stř pro 30, 2009 20:57
od Nemo
Šedivá je teorie, zelený strom života.

citace: "Startovací akumulátory ztrácejí samovolným vybíjením 1 až 2% jmenovité kapacity za 24 hodin"

A proti tomu příklad mojí Plesnivky-2103, když jsem jí kupoval. Do garáže byla odstavena na konci září, bez hnutí tam ve vlhku stála do 15.března následujícího roku. To máme 5 a půl měsíce > tedy cca 165 dnů. To máme baterku teoreticky dva měsíce již zcela vybitou.

A realita? Sedám do auta, otáčím klíčkem v zatuhlé spínačce, a startér točí jakoby nic, motor chvíli pokašlává, (je zarezlá struna přívěry) a po ručním násilném zatažení přívěry, motor rychle otáčený silnou baterkou spolehlivě chytá. Po malé chvilce motor vypínám, a ještě jednou natáčím (kvůli přirezlé spojkové lamele).

Baterka je jakási bílá Akuma. 8)

Napsal: stř pro 30, 2009 21:40
od Marťas
Já mam teď v autě baterku, malou 44ku, která rok stála v garáži na podlaze a když jsem jí šoupnul do auta, tak jsem s ní nastartoval. Né svižně, ale nastartoval.

Napsal: stř pro 30, 2009 23:13
od MartasBrno
Jen jestli jsem správně pobral smysl toho článku...
1) když aku stojí dlouho, klesá těžší kyselina ke dnu což škodí -> je tedy přínosem "střídat" baterky v autě aby se jízdou pravidelně "štěrchaly"?
2) Je záhodno udržovat aku plně nabitý právě kvůli sulfataci, která nejen další nabíjení ztěžuje.
3) nepřelívat hladinu přes rysku a vůbec, udržovat správnou hladinu elektrolytu.

jestli mám teda víc baterek, je lepší když je třeba jednou za měsíc nebo za dva prostřídám v provozním autě aby se s nima cvičilo a "nezplesnivěly" mi před očima...

Napsal: čtv pro 31, 2009 17:19
od Petr HC
Nemo píše: Šedivá je teorie, zelený strom života.
citace: "Startovací akumulátory ztrácejí samovolným vybíjením 1 až 2% jmenovité kapacity za 24 hodin"
Tady bych asi polemizoval pouze se slovem "jmenovité". a nahradil slovem "okamžité". Pak by i podle mých zkušeností odpovídalo úplné spotřebování kapacity(nikoli úplné vybití) cca 1 roku. A jak zde psal Saša, Avii 30 stačí k nastartování 1,5 Ah - tak proč se divit. Proti ostatnímu nemám námitky i vzhledem k tomu, že je to článek někde z 60 let minulého století a od té doby (snad) technologie Pb aku o něco pokročila - i když pro výrobce prodlužování životnosti čehokoli je nežádoucí jev.
To Marťas Brno - k promísení kyseliny stačí i občasné připojení na nabíjěčku. Ad 2 a 3 platí .

Napsal: úte led 19, 2010 17:14
od peet2101
Dostala se mi do ruk baterka s čtyřma kontaktama (v každým rohu jeden), víte o tom někdo něco?? Já akorát vím že dva kontakty jsou+ a dva - a zapojená byla po úhlopříčce. Je to jenom kvůli kabelům, nebo mají kontakty na jedné straně třeba jenom 6V?? Nemám měřák tak to nezjistím a viděl sem to poprvé.

Napsal: úte led 19, 2010 17:17
od JmJ
Mel sem takovou baterii kdyz sem Wergl II koupil. Nic vic, nez "obojetnost" umisteni kontaktu bych za tim nehledal.

Napsal: úte led 19, 2010 17:37
od Drobek81
take jsem neco podobneho vlastnil, tusim, ze to byla Banner, cervena s cernym vrskem...dva kontakty byly klasicke, dva byly upravene na obdelnikovy prurez a mely dirku pro sroub...
Byla to uplne normalni baterkama, jen s premnozenyma kontaktama :wink:

Napsal: úte led 19, 2010 18:58
od Saša
peet2101 píše:Nemám měřák tak to nezjistím a viděl sem to poprvé
Ona by stačila i obyčejná žárovka :idea:
A k těm kontaktům navíc : Jsou určeny pro vozy (mám dojem Ford) . Některé modely mají netradiční provedení svorek .

Napsal: úte led 19, 2010 19:34
od JmJ
Drobek81 píše:take jsem neco podobneho vlastnil, tusim, ze to byla Banner, cervena s cernym vrskem...dva kontakty byly klasicke, dva byly upravene na obdelnikovy prurez a mely dirku pro sroub...
Byla to uplne normalni baterkama, jen s premnozenyma kontaktama :wink:
nebyla to ta moje, kterou sis schoval, ze ji das do vykupu? :-)

Napsal: úte led 19, 2010 20:05
od peet2101
Drobek81, To je přesně ona:-)

Saša, Přiznám se že ono je v tom i trocha lenosti vzít žárovku dojet do Chropyně na parkoviště a testovat :roll:

Napsal: úte led 19, 2010 21:57
od Drobek81
nebyla to ta moje, kterou sis schoval, ze ji das do vykupu? :-)
nene, ta byla trochu starsi - tak 10let tomu muze byt...tu od Tebe, pokud sem vzal, tak je uz daaavno ve sberu. Ted davaji za baterky dokonce 10kc, to by byl hrich to vyhodit :prayer:

P.S. a nedelej kolousky, co ta chata? Jede i sam velky Alexej s Medvedem...dokonce bere rodinu i s manzelkou!!! Mel bys toho vyuzit :snakeman: