Baterka
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Měl jsem právě na mysli odlehčení spínačce relátkem pro startér, takže to již máš, nemusíš již tedy odlehčovat . Jinak pozdější hranaté kusy mají ještě relátko v palubovce, to se stará o šťávu k budíkům a zapalování, to je také možnost "odlehčení" kontaktům spínačky, mě teda málem to relátko odlehčilo i předek auta neb lepilo a jednou jsem tak nechtěně zhášel motor přes kvalt proti zdi .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Šedivá je teorie, zelený strom života.
citace: "Startovací akumulátory ztrácejí samovolným vybíjením 1 až 2% jmenovité kapacity za 24 hodin"
A proti tomu příklad mojí Plesnivky-2103, když jsem jí kupoval. Do garáže byla odstavena na konci září, bez hnutí tam ve vlhku stála do 15.března následujícího roku. To máme 5 a půl měsíce > tedy cca 165 dnů. To máme baterku teoreticky dva měsíce již zcela vybitou.
A realita? Sedám do auta, otáčím klíčkem v zatuhlé spínačce, a startér točí jakoby nic, motor chvíli pokašlává, (je zarezlá struna přívěry) a po ručním násilném zatažení přívěry, motor rychle otáčený silnou baterkou spolehlivě chytá. Po malé chvilce motor vypínám, a ještě jednou natáčím (kvůli přirezlé spojkové lamele).
Baterka je jakási bílá Akuma.
citace: "Startovací akumulátory ztrácejí samovolným vybíjením 1 až 2% jmenovité kapacity za 24 hodin"
A proti tomu příklad mojí Plesnivky-2103, když jsem jí kupoval. Do garáže byla odstavena na konci září, bez hnutí tam ve vlhku stála do 15.března následujícího roku. To máme 5 a půl měsíce > tedy cca 165 dnů. To máme baterku teoreticky dva měsíce již zcela vybitou.
A realita? Sedám do auta, otáčím klíčkem v zatuhlé spínačce, a startér točí jakoby nic, motor chvíli pokašlává, (je zarezlá struna přívěry) a po ručním násilném zatažení přívěry, motor rychle otáčený silnou baterkou spolehlivě chytá. Po malé chvilce motor vypínám, a ještě jednou natáčím (kvůli přirezlé spojkové lamele).
Baterka je jakási bílá Akuma.
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Jen jestli jsem správně pobral smysl toho článku...
1) když aku stojí dlouho, klesá těžší kyselina ke dnu což škodí -> je tedy přínosem "střídat" baterky v autě aby se jízdou pravidelně "štěrchaly"?
2) Je záhodno udržovat aku plně nabitý právě kvůli sulfataci, která nejen další nabíjení ztěžuje.
3) nepřelívat hladinu přes rysku a vůbec, udržovat správnou hladinu elektrolytu.
jestli mám teda víc baterek, je lepší když je třeba jednou za měsíc nebo za dva prostřídám v provozním autě aby se s nima cvičilo a "nezplesnivěly" mi před očima...
1) když aku stojí dlouho, klesá těžší kyselina ke dnu což škodí -> je tedy přínosem "střídat" baterky v autě aby se jízdou pravidelně "štěrchaly"?
2) Je záhodno udržovat aku plně nabitý právě kvůli sulfataci, která nejen další nabíjení ztěžuje.
3) nepřelívat hladinu přes rysku a vůbec, udržovat správnou hladinu elektrolytu.
jestli mám teda víc baterek, je lepší když je třeba jednou za měsíc nebo za dva prostřídám v provozním autě aby se s nima cvičilo a "nezplesnivěly" mi před očima...
Tady bych asi polemizoval pouze se slovem "jmenovité". a nahradil slovem "okamžité". Pak by i podle mých zkušeností odpovídalo úplné spotřebování kapacity(nikoli úplné vybití) cca 1 roku. A jak zde psal Saša, Avii 30 stačí k nastartování 1,5 Ah - tak proč se divit. Proti ostatnímu nemám námitky i vzhledem k tomu, že je to článek někde z 60 let minulého století a od té doby (snad) technologie Pb aku o něco pokročila - i když pro výrobce prodlužování životnosti čehokoli je nežádoucí jev.Nemo píše: Šedivá je teorie, zelený strom života.
citace: "Startovací akumulátory ztrácejí samovolným vybíjením 1 až 2% jmenovité kapacity za 24 hodin"
To Marťas Brno - k promísení kyseliny stačí i občasné připojení na nabíjěčku. Ad 2 a 3 platí .
Dostala se mi do ruk baterka s čtyřma kontaktama (v každým rohu jeden), víte o tom někdo něco?? Já akorát vím že dva kontakty jsou+ a dva - a zapojená byla po úhlopříčce. Je to jenom kvůli kabelům, nebo mají kontakty na jedné straně třeba jenom 6V?? Nemám měřák tak to nezjistím a viděl sem to poprvé.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
take jsem neco podobneho vlastnil, tusim, ze to byla Banner, cervena s cernym vrskem...dva kontakty byly klasicke, dva byly upravene na obdelnikovy prurez a mely dirku pro sroub...
Byla to uplne normalni baterkama, jen s premnozenyma kontaktama
Byla to uplne normalni baterkama, jen s premnozenyma kontaktama
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Ona by stačila i obyčejná žárovkapeet2101 píše:Nemám měřák tak to nezjistím a viděl sem to poprvé
A k těm kontaktům navíc : Jsou určeny pro vozy (mám dojem Ford) . Některé modely mají netradiční provedení svorek .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
nebyla to ta moje, kterou sis schoval, ze ji das do vykupu?Drobek81 píše:take jsem neco podobneho vlastnil, tusim, ze to byla Banner, cervena s cernym vrskem...dva kontakty byly klasicke, dva byly upravene na obdelnikovy prurez a mely dirku pro sroub...
Byla to uplne normalni baterkama, jen s premnozenyma kontaktama
VAZ 2104 1.3 1989
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
nene, ta byla trochu starsi - tak 10let tomu muze byt...tu od Tebe, pokud sem vzal, tak je uz daaavno ve sberu. Ted davaji za baterky dokonce 10kc, to by byl hrich to vyhoditnebyla to ta moje, kterou sis schoval, ze ji das do vykupu?
P.S. a nedelej kolousky, co ta chata? Jede i sam velky Alexej s Medvedem...dokonce bere rodinu i s manzelkou!!! Mel bys toho vyuzit
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.