Hranatá veteránská popelnice
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Hranatá veteránská popelnice
Ahoj Honzo,
díky za nabídku, nicméně já už mám motor krom honování válců po GO a dál už to u tohohle auta nehodlám řešit. Už takhle se mi tu válí jeden blok 1500, až bude nejhůř...budu ale potřebovat něco jiného.
Dneska se opět projevila geniální konstrukce hranatce. To by se u starých modelů prostě stát nemohlo. Přijedu, všechno OK, a že míjím ruční mytí, stavil jsem se auto umýt. Fajn. Přijel jsem před barák a jal jsem se sušit zápraží. Při té příležitosti jsem stáhnul okýnka, aby se lépe vyvětral interiér. Chtěl jsem využít toho, že foukalo. Zrovna jsem ještě podlepoval dveřní zrcátka proti klepání a když jsem zabouchnul dveře u spolujezdce se staženým oknem - PRÁSK! a okno na cucky. To je tak, když tam chybí ta vodící lišta trojúhelník. okénka od starých modelů a sklo se pak při zavírání kroutí a třese.
Takže: Koupím okno dveří spolujezdce, viz: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 09#p434709
Nejhorší je, že na tohle auto tu nemám náhradní sklo, jen kompletní dveře z 03 a ty nemůžu použít, protože mají zámek asi o 7 cm výš než hranatec.
díky za nabídku, nicméně já už mám motor krom honování válců po GO a dál už to u tohohle auta nehodlám řešit. Už takhle se mi tu válí jeden blok 1500, až bude nejhůř...budu ale potřebovat něco jiného.
Dneska se opět projevila geniální konstrukce hranatce. To by se u starých modelů prostě stát nemohlo. Přijedu, všechno OK, a že míjím ruční mytí, stavil jsem se auto umýt. Fajn. Přijel jsem před barák a jal jsem se sušit zápraží. Při té příležitosti jsem stáhnul okýnka, aby se lépe vyvětral interiér. Chtěl jsem využít toho, že foukalo. Zrovna jsem ještě podlepoval dveřní zrcátka proti klepání a když jsem zabouchnul dveře u spolujezdce se staženým oknem - PRÁSK! a okno na cucky. To je tak, když tam chybí ta vodící lišta trojúhelník. okénka od starých modelů a sklo se pak při zavírání kroutí a třese.
Takže: Koupím okno dveří spolujezdce, viz: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 09#p434709
Nejhorší je, že na tohle auto tu nemám náhradní sklo, jen kompletní dveře z 03 a ty nemůžu použít, protože mají zámek asi o 7 cm výš než hranatec.
-
- Příspěvky: 1109
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Hranatá veteránská popelnice
To je smůla, toto všechno jsem před týdnem zlikvidoval. H
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Hranatá veteránská popelnice
Tak jak to bylo dál.
Po výměně skla ve dveřích, která proběhla nad očekávání snadno, jsem byl dnes hostem na STK. Výsledek? Emise na polovičních hodnotách, 0 závad a pochvala technika. To by šlo vzhledem k tomu, že to bylo naprosto bez tlačenky. Už ráno cosi předesílaly vztyčené palce posádky felicie, která mě míjela. Odpoledne pak auto při rozjezdu z křižovatky přestalo jet a už jsem nenastartoval. No ale šel jsem celkem na jisto, nakonec vypomohl kus drátu a šmirglpapír a dojel jsem. Odpoledne už to lítalo jak v depu F1 - výměna cívky (bez výrazné změny), takže rozdělovač ven - výměna kontaktů přerušovače, kondenzátoru, vymezení vůle na tyčce ovládání podtlaku, různé odizolovávání a čištění kontaktů a ve finále nastavený kapku větší předstih - od oka cca 7,5°. Jede to už jakž takž, ale i s tím blbým kontaktním zapalováním si myslím, že by to mohlo mít silnější jiskru. Od VN kabelu z cívky na kostru to dá jiskru jen asi kolem centimentru délky, přitom je tam ještě extra kabel od - pólu baterky na motor, takže v kostře by problém být taky neměl. Výhledově to bude chtít vyměnit vodní pumpu (šustí), termostat (KO v otevřené poloze), bowdeny topení, kohout topení, dát tam rádio atd atd atd. Mě asi jebne.
Po výměně skla ve dveřích, která proběhla nad očekávání snadno, jsem byl dnes hostem na STK. Výsledek? Emise na polovičních hodnotách, 0 závad a pochvala technika. To by šlo vzhledem k tomu, že to bylo naprosto bez tlačenky. Už ráno cosi předesílaly vztyčené palce posádky felicie, která mě míjela. Odpoledne pak auto při rozjezdu z křižovatky přestalo jet a už jsem nenastartoval. No ale šel jsem celkem na jisto, nakonec vypomohl kus drátu a šmirglpapír a dojel jsem. Odpoledne už to lítalo jak v depu F1 - výměna cívky (bez výrazné změny), takže rozdělovač ven - výměna kontaktů přerušovače, kondenzátoru, vymezení vůle na tyčce ovládání podtlaku, různé odizolovávání a čištění kontaktů a ve finále nastavený kapku větší předstih - od oka cca 7,5°. Jede to už jakž takž, ale i s tím blbým kontaktním zapalováním si myslím, že by to mohlo mít silnější jiskru. Od VN kabelu z cívky na kostru to dá jiskru jen asi kolem centimentru délky, přitom je tam ještě extra kabel od - pólu baterky na motor, takže v kostře by problém být taky neměl. Výhledově to bude chtít vyměnit vodní pumpu (šustí), termostat (KO v otevřené poloze), bowdeny topení, kohout topení, dát tam rádio atd atd atd. Mě asi jebne.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Hranatá veteránská popelnice
Och, gratulace k triumfu na STK .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Hranatá veteránská popelnice
Dneska jsme byli na takové psaudeveteránské akci. Původně jsem chtěl vzít druhý vůz, ale ten je pro problémy s pohonnou jednotkou prakticky k nepotřebě a zatím se vyznačuje jenom tím, že mě připravil o veškeré úspory, nervy a chuť do života.
Takže jel hranatec. 250 km v horku a jedech z výfukových splodin bylo vyčerpávajících, závady žádné, z drobných nedostatků bych jmenoval:
- pískání brzd při pomalém dobržďování
- o něco menší výkon motoru
- pořád někde mizí chladicí kapalina
- evergreen v podobě smradu z výfuku, který je způsoben (pro změnu) výpary z klikové skříně – asi dám nějaký mizerný hustý olej typu M7AD, aby to trochu pomohlo utěsnit kroužky.
Jinak jelo auto dobře a hlavně spolehlivě. Dokonce i dvacetileté zimní pneumatiky vydržely včetně jízdy po dálnici, což lze považovat - s ohledem na dnešní teploty, za vcelku uspokojivé.
Takže jel hranatec. 250 km v horku a jedech z výfukových splodin bylo vyčerpávajících, závady žádné, z drobných nedostatků bych jmenoval:
- pískání brzd při pomalém dobržďování
- o něco menší výkon motoru
- pořád někde mizí chladicí kapalina
- evergreen v podobě smradu z výfuku, který je způsoben (pro změnu) výpary z klikové skříně – asi dám nějaký mizerný hustý olej typu M7AD, aby to trochu pomohlo utěsnit kroužky.
Jinak jelo auto dobře a hlavně spolehlivě. Dokonce i dvacetileté zimní pneumatiky vydržely včetně jízdy po dálnici, což lze považovat - s ohledem na dnešní teploty, za vcelku uspokojivé.
Re: Hranatá veteránská popelnice
auto vyzerá super. čo sa chladiacej týka pozri viečka na chladiči a expanznej nádržke. môže to robiť šarapatu a ten smrad z výfuku nebudú tvrdé simeringy na ventiloch?
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Hranatá veteránská popelnice
Hranaťák dostal novou vodní pumpu a termostat, došlo k výměně vzduch. filtru a byla přetěsněna soustava plastové klapky u filtrboxu, ježto tam šel falešný vzduch a syčelo to. Ještě proběhne výměna oleje za 15W-50, aby to tolik nesmrdělo a možná, tedy možná stihnu do Jedovnice ještě i ventily, i když tomu ani sám moc nevěřím. Jinak musím znovu pochválit aditivum v převodovce a rozvodovce. Nejenže jde daleko líp řadit a synchron na trojce se jaksi umravnil, ale už skoro ani není třeba polštář pod zadní sedačkou pro odhlučnění diferenciálu.
Zároveň jsem si byl nucen připustit, že ergonomie posezu za volantem se s kulaťákem nedá srovnat - je daleko lepší. Zejména je rozdíl ve velikosti a poloze volantu, který je díky lomenému hřídeli výš, ale přitom víc rovně - prostě jako v nových autech. Takže v kulatci se za volant skoro nevejdu, pořád dřu volantem o stehna, zato tady je to pohoda a ještě mám rezervu. Totéž poloha plyn. pedálu vůči sedačce - žádná křeč v pravé noze a zlomený kotník. O dlouhých opěradlech a možnosti pohodlného odložení levé ruky na tvarovou výplň dveří ani nemluvě. Když k tomu připočtu ještě nulovou aerodynamickou hlučnost předních trojúhelník. okének a zrcátka, ve kterých je i něco vidět, není to už úplně nejhorší. Ale hlavně ta tichá řemenová třináctistovka...
Zároveň jsem si byl nucen připustit, že ergonomie posezu za volantem se s kulaťákem nedá srovnat - je daleko lepší. Zejména je rozdíl ve velikosti a poloze volantu, který je díky lomenému hřídeli výš, ale přitom víc rovně - prostě jako v nových autech. Takže v kulatci se za volant skoro nevejdu, pořád dřu volantem o stehna, zato tady je to pohoda a ještě mám rezervu. Totéž poloha plyn. pedálu vůči sedačce - žádná křeč v pravé noze a zlomený kotník. O dlouhých opěradlech a možnosti pohodlného odložení levé ruky na tvarovou výplň dveří ani nemluvě. Když k tomu připočtu ještě nulovou aerodynamickou hlučnost předních trojúhelník. okének a zrcátka, ve kterých je i něco vidět, není to už úplně nejhorší. Ale hlavně ta tichá řemenová třináctistovka...
- MacGyver
- Příspěvky: 1541
- Registrován: úte lis 11, 2008 16:59
- Bydliště: Plzeň/Prášily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hranatá veteránská popelnice
Taky se mi v tom hranatci sedí tak nějak lépe, ale nikdy to nepřiznám!
Lada 2103 r.v.77 "Hranatá nádhera"
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Lada 2107 r.v.86 štrejchnutá tankem
Já chci jenom jezdit. Já CHCI!!!
My Other Car Is A Millennium Falcon
člen Ladaklub ultras
Re: Hranatá veteránská popelnice
Pokrok nezastavíš ale zajímalo by mě to aditivum. Cos tam nalil? A ten plynovej pedál je položenej jak? Myslel jsem, že to je stejné. Na druhou stranu, problémy s volantem jsem nikdy v 06 neměl, vejdu se v pohodě. Vojto, jsi čahoun, nech se zkrátit.
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Hranatá veteránská popelnice
A je to tady. Dělám to vcelku nerad, ale doba mě mele a budu muset 2105 prodat. Zatím to nedávám do bazaru, jen sem, nicméně nejdéle na jaře aby to vypadlo. Je to o to smutnější, že jsem na tom autě 6 let makal a teď, když už je prakticky perfektní a po všech stránkách funkční, se toho zbavuju. Klasická demence. Důvodem je přestup z tohoto starého auta na ještě starší (opět demence).
Vzhledem k tomu, že bych s tou nula-pětkou jezdil hlavně jednou za dva roky na technickou, případně na veterán. testace nebo zazimovat, bude lepší, když z toho bude mít radost zase někdo další.
Největší devízou auta jsou: téměř původní stav (původní lak, pouze měněné př. blatníky), rok výroby (1984), barva, naprosto perfektní interiér a celkový technický stav (motor 15 000 km po GO, je tichý a jede jak z praku, udělá 150 reál (165 tacho), spotřeba 6,8 - 8l, většinou do 7,5l/100 km, olej nebere vůbec, excelentní brzdy, výborný podvozek. Je tam pětikvaltová rychlostka.
Víceméně je tady popsaná celá historie co se s tím dělo. Pokud by měl někdo zájem, pošlete mi Private Message. I když si o prodeji tady nedělám iluze.
Cenu si představuji kolem 89 000,- Kč, nicméně v případě seriózního zájmu jsem ochoten o tom jednat. Abych předešel diskusi na téma cena, narovinu řeknu, že jsem to v roce 2009 koupil za 10 000 Kč a dal do toho minimálně 70 000. Šest let jsem se o to staral a strávil na tom stovky hodin práce.
Vzhledem k tomu, že bych s tou nula-pětkou jezdil hlavně jednou za dva roky na technickou, případně na veterán. testace nebo zazimovat, bude lepší, když z toho bude mít radost zase někdo další.
Největší devízou auta jsou: téměř původní stav (původní lak, pouze měněné př. blatníky), rok výroby (1984), barva, naprosto perfektní interiér a celkový technický stav (motor 15 000 km po GO, je tichý a jede jak z praku, udělá 150 reál (165 tacho), spotřeba 6,8 - 8l, většinou do 7,5l/100 km, olej nebere vůbec, excelentní brzdy, výborný podvozek. Je tam pětikvaltová rychlostka.
Víceméně je tady popsaná celá historie co se s tím dělo. Pokud by měl někdo zájem, pošlete mi Private Message. I když si o prodeji tady nedělám iluze.
Cenu si představuji kolem 89 000,- Kč, nicméně v případě seriózního zájmu jsem ochoten o tom jednat. Abych předešel diskusi na téma cena, narovinu řeknu, že jsem to v roce 2009 koupil za 10 000 Kč a dal do toho minimálně 70 000. Šest let jsem se o to staral a strávil na tom stovky hodin práce.
Re: Hranatá veteránská popelnice
Mobile.de tam bys mohl ty peníze dostat. Když si vzpomenu, že jsem jí mohl mít před těmi šesti lety já... ale takovou péči bych jí nedal, dobře ses o ní staral snad padne do dobrých rukou.
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Hranatá veteránská popelnice
Lada má opět vynikající hodnocení.
Dnes jsme tu měli návštěvu z řad příbuzenstva, co produktem automobilky VAZ nikdy nejeli. Ačkoli mají v rodině roční produkt koncernu FIAT, nejdřív se do žigula skoro báli sednout. Postupem času se ale obavy vytratily a nula-pětka se předvedla ve vší parádě - ve čtyřech lidech na palubě jsme v jizerskohorských stoupáních klasicky ujeli za námi jedoucí druhé polovině výpravy dvou osob ve fabii (1.4 16V 55 kW...). Bylo nanejvýš úsměvné sledovat v zrcátku holou skutečnost, jak o 20 let mladší produkt domnělého überkoncernu si proti Ladě ani neškrtne, 90km/h do kopce na trojku a čau pipi. Další sranda byla komfort na palubě, protože nic podobného nikdo z nich nečekal a vypadalo to, že ani nezažil. Absolutní pohodlí. K tomu perfektní výhled, kladně hodnocený prostorný interiér, tichý motor a dokonce i ženská část posádky vyslovila údiv nad tím, jak to auto táhne do kopce, že to snad ani není možné. A bylo. Her švec, že já nemám hangár. Pak bych se toho nemusel zbavovat.
Dnes jsme tu měli návštěvu z řad příbuzenstva, co produktem automobilky VAZ nikdy nejeli. Ačkoli mají v rodině roční produkt koncernu FIAT, nejdřív se do žigula skoro báli sednout. Postupem času se ale obavy vytratily a nula-pětka se předvedla ve vší parádě - ve čtyřech lidech na palubě jsme v jizerskohorských stoupáních klasicky ujeli za námi jedoucí druhé polovině výpravy dvou osob ve fabii (1.4 16V 55 kW...). Bylo nanejvýš úsměvné sledovat v zrcátku holou skutečnost, jak o 20 let mladší produkt domnělého überkoncernu si proti Ladě ani neškrtne, 90km/h do kopce na trojku a čau pipi. Další sranda byla komfort na palubě, protože nic podobného nikdo z nich nečekal a vypadalo to, že ani nezažil. Absolutní pohodlí. K tomu perfektní výhled, kladně hodnocený prostorný interiér, tichý motor a dokonce i ženská část posádky vyslovila údiv nad tím, jak to auto táhne do kopce, že to snad ani není možné. A bylo. Her švec, že já nemám hangár. Pak bych se toho nemusel zbavovat.
Re: Hranatá veteránská popelnice
Žigulík mopět zvítězil - gratulka
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012