Zapalování
Moderátor: Moderátoři
Re: Zapalování
Zapalovací kabely od tradičního výrobce Tesla Blatná. Měnil je i JmJ a tuším i želva. Osobě mohu jen doporučit. Objednával jsem je přímo u výrobce, někde to téma tu je , ale v jiné rubrice.
Původně jsem se rozhodoval mezi kabely Bosch a Tesla Blatná, myslím že Tesla byla dobrá volba (byly přesné a i od pohledu kvalitní), cena srovnatelná s Bosch a něco okolo 1000czk.
Původně jsem se rozhodoval mezi kabely Bosch a Tesla Blatná, myslím že Tesla byla dobrá volba (byly přesné a i od pohledu kvalitní), cena srovnatelná s Bosch a něco okolo 1000czk.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Re: Zapalování
Dobrý den kolegové, tak mě to stihlo taky, problém, na který sám nenalézám řešení. Stalo se tak, že zprvu se nechtěl točit startér, ale stačilo počkat a po chvilce ok. Později to blblo čím dál víc. Buď se netočil startér vůbec nebo to doprovázel jiskřivý zvuk. Až jednoho večera když jsem jel z plesu už nenastartovalo vůbec. Musel jsem roztlačit. Myslel jsem, že je to ve startéru, vyndal jsem ho, zkontroloval uhlíky, očistil kontakty, dal zpět ale nic. Nepomohlo. Auto jsem potřeboval funkční tak jsem si koupil startér nový a vyměnil jej. Ejhle problém vyřešen, startovalo to jako zamlada. ALE asi před týdnem to po otočení ani neotočilo, sice se to po chvilce zase rozjelo, ale dneska mě to zase nechalo ve štychu. Nevím co to je, ale nechci aby mi to odrovnalo další startér. Neví někdo? Po otočení klíčku je slyšet zabzučení a pak cvaknutí a pak to nastartuje. Někdy je po otočení klíčku ticho a nestartuje. Čím to?
Děkuji za pomoc
Děkuji za pomoc
Kdo se v tom má vyznat o_O
Re: Zapalování
Po zapnuti zapalovani zavrci palivove cerpadlo, ktere po dosazeni urciteho tlaku vypne. U toho cvakne rele. Pokud vypnes zapalovani a zase zapnes, tak se to opakuje. Ale po nekolikatem vypnuit/zapnuti to uz nedela. Takove chovani je ok. Pokud ale dojdes do auta, zapnes zapalovani a cerpadlo nezavrci, pak je neco spatne. Pojistky a rele k cerpadlu jsou ve stredovem tunelu. Leze se tam ze strany spolujezdce. Dva srouby, oddelas bocni kryt a vidis rj a pod ni sadu relatek a pojistek. Ktere je ktere to z hlavy nevim. K cerpadlu se leze nejak pod zadnim sedadlem mslim. Tolik k cerpadlu.
S novym starterem to tedy toci motorem vzdy ale nekdy startuje a nekdy ne, nebo to nekdy toci a nekdy ne?
S novym starterem to tedy toci motorem vzdy ale nekdy startuje a nekdy ne, nebo to nekdy toci a nekdy ne?
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Zapalování
Je někde přechodový odpor(špatný kontakt) . Je buď ve spínací skříňce , nebo v pomocném relé (pokud ho obvod startéru u desítkové řady má) . Samozřejmně je možné že je špatný spoj i jinde , ale obvod startéru je jednoduchý a nalezení závady je chvilka . "Desítka" má co já vím i imobilizér -blokuje také funkci startéru ? . Pokud ano může být závada i tam , tedy v jeho naštěstí (jednoduchá oprava) výkonové části . Na nalezení závady nejlépe poslouží žárovková zkoušečka (kus drátu se žárovkou) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Re: Zapalování
imobilizer starter neblokuje.
Pokud blbne jak starter tak cerpadlo, pak bych mozna sel po te spinaci skrince.
Pokud blbne jak starter tak cerpadlo, pak bych mozna sel po te spinaci skrince.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Zapalování
Hmm, to mě zajímá, neboť pár týdnů před odstavením bílé mi to začalo dělat to samé jako usirew. Startér se netočil vůbec, ani nebylo slyšet cvaknutí. S bzučením čerpadla jak píše JMJ to nemělo souvislost.
Pomohla až výměna celé LADY.
Pomohla až výměna celé LADY.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Re: Zapalování
No, zítra zkontroluji pojistky ve středovém panelu. Ok bzučení je čerpadlo, ale to se taky nespínalo po otočení klíče, následně se neroztočil ani startér. Někdy čerpadlo jelo a startér zase netočil. Dneska jsem startoval normálně, ale bojím se, že mě to zase někde nechá
Jinak jak mám hledat chybu v obvodu spínací skřínky a startéru? Stačí k tomu zkoušečka?
Jinak děkuji za reakce
Jinak jak mám hledat chybu v obvodu spínací skřínky a startéru? Stačí k tomu zkoušečka?
Jinak děkuji za reakce
Kdo se v tom má vyznat o_O
Re: Zapalování
Schema a voltmetr budou tvy kamaradi. V momente, kdy nejde startovat, jit po dratech a merit, kde napeti neni a melo by byt. Pokud je pro sepnuti starteru pojistka, tak zmeri napeti na ni, zmerit napeti na rele starteru, pokud je atd. Asi budes potrebovat asistenci, aby nekdo startoval a tys meril.
Cely problem muze byt ve volnych konektorech u pojistkove skrinky a tak podobne. Ale pokud to ted jede, tak bych nastudoval schema, co maji v zapojeni pobliz spinacky spolecneho rizeni vstrikovani a starter. Ono totiz v desitkach jsou jako by dva elektricke systemy. Jeden je klasicka elektrika jako svetla, starter, ventilace a druhy system, ktery je z velke casti bokem prvniho a ridi rizeni vstriku a zapalovani. Je to dano tim, ze byly i verze s karbece, tedy bez druheho systemu. Pvni system ma rele a pojistky v klasicke pojistkove skrince u levych dveri, druhy system ma rele a pojistky v tom stredovem tunelu. Oba systemy musi brat signal o poloze klicku ve spinaci skrince. Dost mozna uz od spinacky vedou do kazdeho systemu zvlast kabely. Toto je nutne zjistit ve schematech. Je nutne mit schemata dve. Jedno je pro klasickou elektriku, ktere je temer stejne na vsech desitkach a druhe pro vstrik, ktere se lisi podle typu motorizace a typu ridici jednotky.
Cely problem muze byt ve volnych konektorech u pojistkove skrinky a tak podobne. Ale pokud to ted jede, tak bych nastudoval schema, co maji v zapojeni pobliz spinacky spolecneho rizeni vstrikovani a starter. Ono totiz v desitkach jsou jako by dva elektricke systemy. Jeden je klasicka elektrika jako svetla, starter, ventilace a druhy system, ktery je z velke casti bokem prvniho a ridi rizeni vstriku a zapalovani. Je to dano tim, ze byly i verze s karbece, tedy bez druheho systemu. Pvni system ma rele a pojistky v klasicke pojistkove skrince u levych dveri, druhy system ma rele a pojistky v tom stredovem tunelu. Oba systemy musi brat signal o poloze klicku ve spinaci skrince. Dost mozna uz od spinacky vedou do kazdeho systemu zvlast kabely. Toto je nutne zjistit ve schematech. Je nutne mit schemata dve. Jedno je pro klasickou elektriku, ktere je temer stejne na vsech desitkach a druhe pro vstrik, ktere se lisi podle typu motorizace a typu ridici jednotky.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Zapalování
Mám 112 1.5 67kw, koukal jsem zatím na pojistky a ty jsou v pořádku....s takovým měřením nemám žádnou zkušenost. Nevím jak bych měl začít, ani nevím kde je a jak vypadá nějaké schéma. Jsem sice učenlivý ale nemám ani to měřítko.....
Kdo se v tom má vyznat o_O
Re: Zapalování
Měřídko (nejčastěji multimetr) není ve Tvém případě potřeba , ba by mohl být na "škodu" .
NEJLEPŠÍ na hledání těhle typů závad je obyčejná žárovková zkoušečka !!! Pokud jí nemáš jde za pár minut udělat z nějaké auto žárovky o výkonu 2 - 21W a dvou kusu drátu .
A teď Know How . Jeden konec drátu připojíš na kostru (kastli) na něco kovového bez barvy (né na rez ten nevodí ) nebo rovnou na nínus pól baterie .
Spínací skříňka je vlastně obyčejný vypínač , takže druhým drátem od žárovky ("první" je na kostře) se budeš dotýkat konektorů . Na některých to bude svítit a na některých ne . To je v pořádku ! Zapamatuj si ty na kterých to svítí . Poté zapni klíček (aby se rozsvítily kontrolky) a ozkoušej ty na kterých to před tím nesvítilo . Mělo by to svítit na téměř všech kromě jednoho (ten vede k startéru) .
Poté se přesvěč zda máš zařazen neutrál a zabrždíno !!! Potom přilož drát od žárovky na ten kontakt na němž to nesvítí a otoč klíčkem do polohy start - pokud se žárovka rozsvítí plnym jasem je spínací skříňka v pořádku a je potřeba hledat dál . Spůsob je přitom pořád stejný .
NEJLEPŠÍ na hledání těhle typů závad je obyčejná žárovková zkoušečka !!! Pokud jí nemáš jde za pár minut udělat z nějaké auto žárovky o výkonu 2 - 21W a dvou kusu drátu .
A teď Know How . Jeden konec drátu připojíš na kostru (kastli) na něco kovového bez barvy (né na rez ten nevodí ) nebo rovnou na nínus pól baterie .
Spínací skříňka je vlastně obyčejný vypínač , takže druhým drátem od žárovky ("první" je na kostře) se budeš dotýkat konektorů . Na některých to bude svítit a na některých ne . To je v pořádku ! Zapamatuj si ty na kterých to svítí . Poté zapni klíček (aby se rozsvítily kontrolky) a ozkoušej ty na kterých to před tím nesvítilo . Mělo by to svítit na téměř všech kromě jednoho (ten vede k startéru) .
Poté se přesvěč zda máš zařazen neutrál a zabrždíno !!! Potom přilož drát od žárovky na ten kontakt na němž to nesvítí a otoč klíčkem do polohy start - pokud se žárovka rozsvítí plnym jasem je spínací skříňka v pořádku a je potřeba hledat dál . Spůsob je přitom pořád stejný .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Re: Zapalování
Nejprve zkontroluj všechny zemnící (ukostřovací body). Potom si vygoogli třeba http://www.automan.ru/vaz/010/el102.shtmlusirew píše:...Nevím jak bych měl začít, ani nevím kde je a jak vypadá nějaké schéma. ....
a dále postupuj podle Saši.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Zapalování
Asi to byla spínačka...Udělal jsem si startovací tlačítko a zatím startuje bez problémů, zatím je to pouze provizorní, ale až dokoupím esteticky vhodnější díly tak sem přiložím i foto Nebo zkusím to tlačítko zakomponovat do záslepky prázdných míst, co je u výdechů větráku na středovém panelu a tak bude interier beze změny, nikdo si nevšimne, že by bylo něco jinak, než by mělo být A kolébkový přepínač, který tlačítko jistí proti zneužití někam schovám
Kdo se v tom má vyznat o_O
Re: Zapalování
zacinam si tu pripadat jak exot. kdyz je to spinacka, tak proc ji neopravis/nevymenis? moc prime reseni?usirew píše:Asi to byla spínačka...Udělal jsem si startovací tlačítko a zatím startuje bez problémů, zatím je to pouze provizorní, ale až dokoupím esteticky vhodnější díly tak sem přiložím i foto Nebo zkusím to tlačítko zakomponovat do záslepky prázdných míst, co je u výdechů větráku na středovém panelu a tak bude interier beze změny, nikdo si nevšimne, že by bylo něco jinak, než by mělo být A kolébkový přepínač, který tlačítko jistí proti zneužití někam schovám
VAZ 2104 1.3 1989
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapalování
No co? Taky jsem měl blahé paměti startér na tlačítko (prostě nebyly oříšky ).JmJ píše:zacinam si tu pripadat jak exot. kdyz je to spinacka, tak proc ji neopravis/nevymenis? moc prime reseni?
Jen pozor na to, aby jsi neměl startování jak v Boeingu ... startovací tlačítko, předtím jištění kolébkovým přepínačem a pak ještě jištění kolébkového přepínače ... ke všemu si přidej kontrolky, aby jsi viděl v jaké fázi startování jsi . Snad budeš mít v interiéru dost místa na tlačítka a vypínače a kontrolky ... ještě by jsi pro zmatení případného lupiče mohl udělat některá tlačítka a vypínače nefunkční .usirew píše:...Udělal jsem si startovací tlačítko ... A kolébkový přepínač, který tlačítko jistí proti zneužití ...
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Zapalování
Pripadny lupič zajde na forum a precita si cely navod
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)