Fábie.
Moderátor: Moderátoři
Marek, Velmi dlouhé převody samozřejmě mají na spotřebu příznivý vliv, hlavně ve vyšších rychlostech. Na kroutícící moment a pružnost jsem ale již asi alergický. Kroutící moment nevypovídá nic o zrychlení, max. rychlosti, jízdě naloženého auta do kopce... Podstatný je výkon motoru, nikoli jeho kroutící moment.
Podobně prožnost je taková pofidérní veličina - někdo rozhodne, že se bude měřit prostřednictvím zrychlení třeba z 80 na 120. Jenže to jednomu autu sedne a jinému ne, záleží na převodech. Pokud jsou převody různé, srovnávají se vlastně hrušky s jabkama.
Kratší převody by samozřejmě zlepšily akceleraci LADY 211x i Kaliny i Priory (na úkor hospodárnosti), ale ani takhle to není nijak zlé. Stačí podřadit. Zajímavé by bylo trochu zkrátit 2., 3. a 4. převodový stupeň a nechat 5.
Podobně prožnost je taková pofidérní veličina - někdo rozhodne, že se bude měřit prostřednictvím zrychlení třeba z 80 na 120. Jenže to jednomu autu sedne a jinému ne, záleží na převodech. Pokud jsou převody různé, srovnávají se vlastně hrušky s jabkama.
Kratší převody by samozřejmě zlepšily akceleraci LADY 211x i Kaliny i Priory (na úkor hospodárnosti), ale ani takhle to není nijak zlé. Stačí podřadit. Zajímavé by bylo trochu zkrátit 2., 3. a 4. převodový stupeň a nechat 5.
ja ted nevim, ale neni to prave o tom? proto se to srovnava v rovnych podminkach jako je zrychleni z 0 na 100. pokud to jednomu autu nesedne, tak ma proste horsi zrychleni nez jine. at je to motorem nebo prevodem nebo tvarem. A ano je dobre uvest treba zrychleni jak z 0 na 100, tak z 80 na 120.Jarda píše:m zrychlení třeba z 80 na 120. Jenže to jednomu autu sedne a jinému ne
Srovnava se proste jen zrychleni, ktere je dnes porad jeste dulezitou veci pri provozu. Az budem litat, budeme srovnavat stoupavost.
A kroutici moment je docela dulezity udaj, stejne tak jako vykon.
Porad mam dojem, ze nekterym chybi zkusenost z jizdy v necem fakt silnem. To neni nic ve zlem, to je proste konstatovani. Treba se ve tvem pripade pletu.
VAZ 2104 1.3 1989
Tak pro srovnání je jasný, že je potřeba stanovit všem stejný podmínky. Ale bylo by rozumný u těhle měření uvádět časy z těch 80-120 jak při jízdě na určitej stupeň, ale hlavně i čas s postupným řazením jednotlivejch stupňů. Pokud vím, dřív se to uvádělo a pak je srovnání úplný. Ono to je i jasný, že nikdo nemůže čekat, že relativně slabej atmosférickej motor s dlouhýma převodama nebude při zařazený určitý rychlosti, kdy je v podstatě podtočenej akcelrovat tak jako třeba turbomotor. Ale pokud se podřadí a ručičce otáčkeměru se udělá pár výletů do I. kvadrantu, tak s tím turbomotorem bude třeba držet krok - a o tom to je.
Mimochodem Lada taky už začala dávat kratší stálej převod 3,9 místo 3,7. Viz téma kalina. Je fakt, že Lada je v tomhle trochu extrém, jelikož k patnáctistovkám dávají převody stejný jako jiní mají u motorů 3,0 V6 Ale z mojí zkušenosti to není na škodu, jediná nepříjemnost je při tahání těžkých přívěsů a hlavně manévrování s nima.
Mimochodem Lada taky už začala dávat kratší stálej převod 3,9 místo 3,7. Viz téma kalina. Je fakt, že Lada je v tomhle trochu extrém, jelikož k patnáctistovkám dávají převody stejný jako jiní mají u motorů 3,0 V6 Ale z mojí zkušenosti to není na škodu, jediná nepříjemnost je při tahání těžkých přívěsů a hlavně manévrování s nima.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
A co dnešní trend,kdy 1.2 jedoucí na 4 st. 70-80km/h vypadá na přetočení?On ten pro nás zdánlivě blbej udaj 80-120 na 5 je de fakto v provozu reálnej.
Ještě jsem snad nejel s nikým vyjma ladystů,pokud neměl motor nad 2.3 nebo to nebyl pseudotuner kterýmu se ten motor zítra rozpadne,kdo by vytáčel 2st. byť na 45-50 či 3 nad 60.
Už jsem viděl twingo jedoucí v zatáčkách po městě 50 na 5,nebo strojaře,který u 1.4mpi taky drtí 50 na 5,hlavně že má podle něj malou spotřebu .
Ještě jsem snad nejel s nikým vyjma ladystů,pokud neměl motor nad 2.3 nebo to nebyl pseudotuner kterýmu se ten motor zítra rozpadne,kdo by vytáčel 2st. byť na 45-50 či 3 nad 60.
Už jsem viděl twingo jedoucí v zatáčkách po městě 50 na 5,nebo strojaře,který u 1.4mpi taky drtí 50 na 5,hlavně že má podle něj malou spotřebu .
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Tak takhle daleko jsem se ještě nedostal Já končil na 180,strach a pud sebezáchovy mi víc nedovolil.
Jinak ten první obrázek odpovídá,také zkusím nafotit.Ta dlouhá pětka a vlastně i ostatní převody mi vcelku vyhovují,jen ten skok mezi 1 a 2 je fakt až příliš velkej.
Jinak ten první obrázek odpovídá,také zkusím nafotit.Ta dlouhá pětka a vlastně i ostatní převody mi vcelku vyhovují,jen ten skok mezi 1 a 2 je fakt až příliš velkej.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Mýlíš se - na výkonu motoru nezáleží vůbec. Výkon motoru nic neříká, je to pouze vypočtená hodnota z točivého momentu a otáček.Jarda píše:Marek, Velmi dlouhé převody samozřejmě mají na spotřebu příznivý vliv, hlavně ve vyšších rychlostech. Na kroutícící moment a pružnost jsem ale již asi alergický. Kroutící moment nevypovídá nic o zrychlení, max. rychlosti, jízdě naloženého auta do kopce... Podstatný je výkon motoru, nikoli jeho kroutící moment.
Podobně prožnost je taková pofidérní veličina - někdo rozhodne, že se bude měřit prostřednictvím zrychlení třeba z 80 na 120. Jenže to jednomu autu sedne a jinému ne, záleží na převodech. Pokud jsou převody různé, srovnávají se vlastně hrušky s jabkama.
Kratší převody by samozřejmě zlepšily akceleraci LADY 211x i Kaliny i Priory (na úkor hospodárnosti), ale ani takhle to není nijak zlé. Stačí podřadit. Zajímavé by bylo trochu zkrátit 2., 3. a 4. převodový stupeň a nechat 5.
Pokud mám dlouhé kvalty, mám na kolech menší točivý moment a proto má motor menší pružnost než kdyby měl kvalty kratší. Tak to prostě je...
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Jistě - to je jediné správné řešení. Výkon je nic neříkající a dost zavádějící údaj.
Jinak se bude subjektivně projevovat výkon X kW při 4000 otáčkách a jinak stejný výkon při 6500 otáčkách. Pokaždé totiž má motor jiný točivý moment, hodnotu, kterou tvoří síla otáčení setrvačníku o daném průměru.
Jinak se bude subjektivně projevovat výkon X kW při 4000 otáčkách a jinak stejný výkon při 6500 otáčkách. Pokaždé totiž má motor jiný točivý moment, hodnotu, kterou tvoří síla otáčení setrvačníku o daném průměru.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Nechci se hádat. Nejsem ani motorář, ani vývojář, ale s tímto nesouhlasím:
Zkusím hypotetické porovnání dvou stejně velkých a těžkých aut. Označím je jako A a B.
Vozidlo A má největší točivý moment např. 290 Nm a výkon 130 HP
Vozidlo B má největší točivý moment např. jen 240 Nm, ale výkon 185 HP
Pokud se pojede s oběma vozidly na křivce točivého momentu, tak vítězí vozidlo A. Jenže jestliže se s vozidlem B pojede na křivce výkonu, může řidič vozidla A dělat co chce, třeba se i stavět na hlavu, ale nebude mu to vůbec nic platné, protože vozidlo B bude mít daleko větší pružnost, dynamické zrychlení a vozidlu A jednoduše ujede. Proč? Protože motor má větší celkový výkon, který je k jízdě potřeba.
Tak a teď směle do mě.
Ono totiž podle mě záleží na obojím. Jak na točivém momentu, tak na výkonu. Z provozu jsem vypozoroval, že se jízdní styl lidí dělí na dva tábory - většinoví řidiči jezdí na křivce točivého momentu. Mají menší otáčky, větší absolutní hodnotu točivého momentu, ale menší pružnost a pomalejší odezvu při přidání plynu. Menšinovou skupinu (kam spadám třeba já ) tvoří řidiči, kteří jezdí na křivce výkonu. Mají vyšší otáčky, ale větší pružnost a prakticky okamžitou a razantní odezvu na přidání plynu.Marek píše:na výkonu motoru nezáleží vůbec. Výkon motoru nic neříká
Zkusím hypotetické porovnání dvou stejně velkých a těžkých aut. Označím je jako A a B.
Vozidlo A má největší točivý moment např. 290 Nm a výkon 130 HP
Vozidlo B má největší točivý moment např. jen 240 Nm, ale výkon 185 HP
Pokud se pojede s oběma vozidly na křivce točivého momentu, tak vítězí vozidlo A. Jenže jestliže se s vozidlem B pojede na křivce výkonu, může řidič vozidla A dělat co chce, třeba se i stavět na hlavu, ale nebude mu to vůbec nic platné, protože vozidlo B bude mít daleko větší pružnost, dynamické zrychlení a vozidlu A jednoduše ujede. Proč? Protože motor má větší celkový výkon, který je k jízdě potřeba.
Tak a teď směle do mě.
Markova myšlenka řekl bych spočívala hlavně v tom, že výkon je funkcí momentu.
Z toho příkladu se myslím nic moc určit nedá, chtělo by to aspoň otáčky u obou hodnot, mimochodem právě vzdálenost maxima momentu a výkonu udává pružnost (čím větší je vzdálenost maxim tím větší je pružnost). A výkon se udává v kW
Z toho příkladu se myslím nic moc určit nedá, chtělo by to aspoň otáčky u obou hodnot, mimochodem právě vzdálenost maxima momentu a výkonu udává pružnost (čím větší je vzdálenost maxim tím větší je pružnost). A výkon se udává v kW
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Tomu já samozřejmě rozumím, že se výkon počítá z hodnoty točivého momentu a otáček. Jde v zásadě o vektorovou veličinu. Jestliže je ale u jednoho auta (motoru) vektorová veličina (výkon) větší, než u jiného, tak je téměř jisté, že dané auto pojede líp. a to je zase moje myšlenka.zelvotron píše:Markova myšlenka řekl bych spočívala hlavně v tom, že výkon je funkcí momentu.
Dobrá, zkusím doplnit parametry motorů (aut). Dejme tomu takto:
Vozidlo A má největší točivý moment např. 290 Nm (1.800 ot) a výkon 130 HP (4.000 ot)
Vozidlo B má největší točivý moment např. jen 240 Nm (1.800), ale výkon 185 HP (5.800)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Tak jestli chápu správně debatu, tak Hurikán dělí lidskou populaci mimo jiné na skupinu lidí, kteří z ustálené jízdy zrychlí tím stylem, že šlápnou a čekají a na ty, kteří přeřadí, šlápnou a čekají méně než ti první.
Půvabnou hříčkou osudu se možná v druhém případě bavíme o těch, kteří by se po pouhém šlápnutí třeba nikdy nedočkali. Ach, jaká to náhoda, na foru Ladaklubu.
[ Komentář přidal: zelvotron: so březen 12, 2011 08:21 ]
Pardon, omylem sem klik na upravit místo citovat.
Půvabnou hříčkou osudu se možná v druhém případě bavíme o těch, kteří by se po pouhém šlápnutí třeba nikdy nedočkali. Ach, jaká to náhoda, na foru Ladaklubu.
[ Komentář přidal: zelvotron: so březen 12, 2011 08:21 ]
Pardon, omylem sem klik na upravit místo citovat.
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne sob bře 12, 2011 08:20, celkem upraveno 2 x.
Ano, pokial obe auta pojdu na plny plyn, co je asi ten tvoj pohyb po krivke vykonu.Hurikán píše:Jestliže je ale u jednoho auta (motoru) vektorová veličina (výkon) větší, než u jiného, tak je téměř jisté, že dané auto pojede líp. a to je zase moje myšlenka.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
No, vzhledem k tomu, že 8V Kalině 1.6 není schopná ujet 74kW 16V Fabie, bych to nijak nezatracoval ... a končili jsme onehdá oba na cca 170-180 km/h lehce do kopce.Marek píše:Motory s osmi ventily, plochou křivkou točivého momentu s maximem v nízkých otáčkách a k tomu s dlouhými rychlostmi jsou zpravidla motory úsporné. Bohužel ne moc pružné. Hodnota točivého momentu u osmiventilové desítky je mizerná a k tomu dlouhé kvalty = pružnost nic moc. Ale je to na úsporu. Svým způsobem se to tak trochu chová jako SDi, to je řešené podobně.
Co jsem tak pozorval SDi (Fabii 1.9), tak je to nesrovnatelně lepší pro Kalinu.
Jediný, co mi spolehlivě z běžných fabií ujelo, byla 1.9 TDI. Těm jsem se snažil nepřekážet
Teď jezdím po okrskách a tam si víceméně kraluju, protože sice neumím driftovat jako někteří tady, ale zase vím, co si s Beruškou smím dovolit v zatáčkách.
I když ... v neděli jsem tu projel úzkou křižovatku s blbým sklonem padesátkou a poprvý se mi stalo, že mi celou dobu pískaly gumy ... ale prostě Kalina má podvozek dle mýho gusta a GY taky nejsou špatný ... prostě jsem to zalomil, páč jsem měl za zadkem subaru, které nakonec nejelo tak pomalu, jak se původně zdálo, a nechtěl jsem ho brzdit, když už jsem ho předjel
Jinak rodičové si pořídili Ford Fusion, benzín 60kW, tak jsem to skouknul - karoserie rezne všude, kde byla vařená a kam není moc vidět, motor ale zní pěkně. Interier nic moc, větrání snad pitomější než u Logana, i když ... to ještě prověřim
Zavěšení motoru to má nahoře, zvláštní, jinak uspořádání hodně podobné Kalině.
Sedačky tužší, ale příjemnější než ve Fabii.
Rozebrat mi to auto nedovolili
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).