Fábie.

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Líbí se vám nová Fabka?

Anketa končí za pon pro 29, 2014 17:48

Ano
6
55%
Ne
5
45%
 
Celkem hlasů: 11

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 173
Registrován: stř čer 09, 2004 08:11
Bydliště: Dobříš

Příspěvek od Jarda »

Marek, Velmi dlouhé převody samozřejmě mají na spotřebu příznivý vliv, hlavně ve vyšších rychlostech. Na kroutícící moment a pružnost jsem ale již asi alergický. Kroutící moment nevypovídá nic o zrychlení, max. rychlosti, jízdě naloženého auta do kopce... Podstatný je výkon motoru, nikoli jeho kroutící moment.
Podobně prožnost je taková pofidérní veličina - někdo rozhodne, že se bude měřit prostřednictvím zrychlení třeba z 80 na 120. Jenže to jednomu autu sedne a jinému ne, záleží na převodech. Pokud jsou převody různé, srovnávají se vlastně hrušky s jabkama.
Kratší převody by samozřejmě zlepšily akceleraci LADY 211x i Kaliny i Priory (na úkor hospodárnosti), ale ani takhle to není nijak zlé. Stačí podřadit. Zajímavé by bylo trochu zkrátit 2., 3. a 4. převodový stupeň a nechat 5.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6527
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Jarda píše:m zrychlení třeba z 80 na 120. Jenže to jednomu autu sedne a jinému ne
ja ted nevim, ale neni to prave o tom? proto se to srovnava v rovnych podminkach jako je zrychleni z 0 na 100. pokud to jednomu autu nesedne, tak ma proste horsi zrychleni nez jine. at je to motorem nebo prevodem nebo tvarem. A ano je dobre uvest treba zrychleni jak z 0 na 100, tak z 80 na 120.

Srovnava se proste jen zrychleni, ktere je dnes porad jeste dulezitou veci pri provozu. Az budem litat, budeme srovnavat stoupavost.

A kroutici moment je docela dulezity udaj, stejne tak jako vykon.

Porad mam dojem, ze nekterym chybi zkusenost z jizdy v necem fakt silnem. To neni nic ve zlem, to je proste konstatovani. Treba se ve tvem pripade pletu.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Tak pro srovnání je jasný, že je potřeba stanovit všem stejný podmínky. Ale bylo by rozumný u těhle měření uvádět časy z těch 80-120 jak při jízdě na určitej stupeň, ale hlavně i čas s postupným řazením jednotlivejch stupňů. Pokud vím, dřív se to uvádělo a pak je srovnání úplný. Ono to je i jasný, že nikdo nemůže čekat, že relativně slabej atmosférickej motor s dlouhýma převodama nebude při zařazený určitý rychlosti, kdy je v podstatě podtočenej akcelrovat tak jako třeba turbomotor. Ale pokud se podřadí a ručičce otáčkeměru se udělá pár výletů do I. kvadrantu, tak s tím turbomotorem bude třeba držet krok - a o tom to je.

Mimochodem Lada taky už začala dávat kratší stálej převod 3,9 místo 3,7. Viz téma kalina. Je fakt, že Lada je v tomhle trochu extrém, jelikož k patnáctistovkám dávají převody stejný jako jiní mají u motorů 3,0 V6 :P Ale z mojí zkušenosti to není na škodu, jediná nepříjemnost je při tahání těžkých přívěsů a hlavně manévrování s nima.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Veverka

Příspěvek od Veverka »

A co dnešní trend,kdy 1.2 jedoucí na 4 st. 70-80km/h vypadá na přetočení?On ten pro nás zdánlivě blbej udaj 80-120 na 5 je de fakto v provozu reálnej.
Ještě jsem snad nejel s nikým vyjma ladystů,pokud neměl motor nad 2.3 nebo to nebyl pseudotuner kterýmu se ten motor zítra rozpadne,kdo by vytáčel 2st. byť na 45-50 či 3 nad 60.
Už jsem viděl twingo jedoucí v zatáčkách po městě 50 na 5,nebo strojaře,který u 1.4mpi taky drtí 50 na 5,hlavně že má podle něj malou spotřebu :twisted: .
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Většina aut točí i na šestku víc :mrgreen:
Obrázek

Obrázek
(samozřejmě v Německu :P )
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5187
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

Tak takhle daleko jsem se ještě nedostal :shock: Já končil na 180,strach a pud sebezáchovy mi víc nedovolil.
Jinak ten první obrázek odpovídá,také zkusím nafotit.Ta dlouhá pětka a vlastně i ostatní převody mi vcelku vyhovují,jen ten skok mezi 1 a 2 je fakt až příliš velkej.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Jarda píše:Marek, Velmi dlouhé převody samozřejmě mají na spotřebu příznivý vliv, hlavně ve vyšších rychlostech. Na kroutícící moment a pružnost jsem ale již asi alergický. Kroutící moment nevypovídá nic o zrychlení, max. rychlosti, jízdě naloženého auta do kopce... Podstatný je výkon motoru, nikoli jeho kroutící moment.
Podobně prožnost je taková pofidérní veličina - někdo rozhodne, že se bude měřit prostřednictvím zrychlení třeba z 80 na 120. Jenže to jednomu autu sedne a jinému ne, záleží na převodech. Pokud jsou převody různé, srovnávají se vlastně hrušky s jabkama.
Kratší převody by samozřejmě zlepšily akceleraci LADY 211x i Kaliny i Priory (na úkor hospodárnosti), ale ani takhle to není nijak zlé. Stačí podřadit. Zajímavé by bylo trochu zkrátit 2., 3. a 4. převodový stupeň a nechat 5.
Mýlíš se - na výkonu motoru nezáleží vůbec. Výkon motoru nic neříká, je to pouze vypočtená hodnota z točivého momentu a otáček.

Pokud mám dlouhé kvalty, mám na kolech menší točivý moment a proto má motor menší pružnost než kdyby měl kvalty kratší. Tak to prostě je...
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

No tak dobře, ale když neznám výkon, tak chci znát aspoň otáčkovou charakteristiku momentu - aby měl člověk kam podřadit, když je třeba. :)
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Marek
Příspěvky: 5274
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Jistě - to je jediné správné řešení. Výkon je nic neříkající a dost zavádějící údaj.

Jinak se bude subjektivně projevovat výkon X kW při 4000 otáčkách a jinak stejný výkon při 6500 otáčkách. Pokaždé totiž má motor jiný točivý moment, hodnotu, kterou tvoří síla otáčení setrvačníku o daném průměru.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Nechci se hádat. Nejsem ani motorář, ani vývojář, ale s tímto nesouhlasím:
Marek píše:na výkonu motoru nezáleží vůbec. Výkon motoru nic neříká
Ono totiž podle mě záleží na obojím. Jak na točivém momentu, tak na výkonu. Z provozu jsem vypozoroval, že se jízdní styl lidí dělí na dva tábory - většinoví řidiči jezdí na křivce točivého momentu. Mají menší otáčky, větší absolutní hodnotu točivého momentu, ale menší pružnost a pomalejší odezvu při přidání plynu. Menšinovou skupinu (kam spadám třeba já :D ) tvoří řidiči, kteří jezdí na křivce výkonu. Mají vyšší otáčky, ale větší pružnost a prakticky okamžitou a razantní odezvu na přidání plynu.

Zkusím hypotetické porovnání dvou stejně velkých a těžkých aut. Označím je jako A a B.
Vozidlo A má největší točivý moment např. 290 Nm a výkon 130 HP
Vozidlo B má největší točivý moment např. jen 240 Nm, ale výkon 185 HP

Pokud se pojede s oběma vozidly na křivce točivého momentu, tak vítězí vozidlo A. Jenže jestliže se s vozidlem B pojede na křivce výkonu, může řidič vozidla A dělat co chce, třeba se i stavět na hlavu, ale nebude mu to vůbec nic platné, protože vozidlo B bude mít daleko větší pružnost, dynamické zrychlení a vozidlu A jednoduše ujede. Proč? Protože motor má větší celkový výkon, který je k jízdě potřeba.

Tak a teď směle do mě. :lol:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Markova myšlenka řekl bych spočívala hlavně v tom, že výkon je funkcí momentu.

Z toho příkladu se myslím nic moc určit nedá, chtělo by to aspoň otáčky u obou hodnot, mimochodem právě vzdálenost maxima momentu a výkonu udává pružnost (čím větší je vzdálenost maxim tím větší je pružnost). A výkon se udává v kW :-P
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

zelvotron píše:Markova myšlenka řekl bych spočívala hlavně v tom, že výkon je funkcí momentu.
Tomu já samozřejmě rozumím, že se výkon počítá z hodnoty točivého momentu a otáček. Jde v zásadě o vektorovou veličinu. Jestliže je ale u jednoho auta (motoru) vektorová veličina (výkon) větší, než u jiného, tak je téměř jisté, že dané auto pojede líp. a to je zase moje myšlenka. ;)

Dobrá, zkusím doplnit parametry motorů (aut). Dejme tomu takto:

Vozidlo A má největší točivý moment např. 290 Nm (1.800 ot) a výkon 130 HP (4.000 ot)
Vozidlo B má největší točivý moment např. jen 240 Nm (1.800), ale výkon 185 HP (5.800)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Tak jestli chápu správně debatu, tak Hurikán dělí lidskou populaci mimo jiné na skupinu lidí, kteří z ustálené jízdy zrychlí tím stylem, že šlápnou a čekají a na ty, kteří přeřadí, šlápnou a čekají méně než ti první. :lol:

Půvabnou hříčkou osudu se možná v druhém případě bavíme o těch, kteří by se po pouhém šlápnutí třeba nikdy nedočkali. :P Ach, jaká to náhoda, na foru Ladaklubu.

[ Komentář přidal: zelvotron: so březen 12, 2011 08:21 ]
Pardon, omylem sem klik na upravit místo citovat.
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne sob bře 12, 2011 08:20, celkem upraveno 2 x.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Hurikán píše:Jestliže je ale u jednoho auta (motoru) vektorová veličina (výkon) větší, než u jiného, tak je téměř jisté, že dané auto pojede líp. a to je zase moje myšlenka.
Ano, pokial obe auta pojdu na plny plyn, co je asi ten tvoj pohyb po krivke vykonu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Marek píše:Motory s osmi ventily, plochou křivkou točivého momentu s maximem v nízkých otáčkách a k tomu s dlouhými rychlostmi jsou zpravidla motory úsporné. Bohužel ne moc pružné. Hodnota točivého momentu u osmiventilové desítky je mizerná a k tomu dlouhé kvalty = pružnost nic moc. Ale je to na úsporu. Svým způsobem se to tak trochu chová jako SDi, to je řešené podobně.
No, vzhledem k tomu, že 8V Kalině 1.6 není schopná ujet 74kW 16V Fabie, bych to nijak nezatracoval ... a končili jsme onehdá oba na cca 170-180 km/h lehce do kopce.
Co jsem tak pozorval SDi (Fabii 1.9), tak je to nesrovnatelně lepší pro Kalinu.

Jediný, co mi spolehlivě z běžných fabií ujelo, byla 1.9 TDI. Těm jsem se snažil nepřekážet :)

Teď jezdím po okrskách a tam si víceméně kraluju, protože sice neumím driftovat jako někteří tady, ale zase vím, co si s Beruškou smím dovolit v zatáčkách.
I když ... v neděli jsem tu projel úzkou křižovatku s blbým sklonem padesátkou a poprvý se mi stalo, že mi celou dobu pískaly gumy ... ale prostě Kalina má podvozek dle mýho gusta a GY taky nejsou špatný ... prostě jsem to zalomil, páč jsem měl za zadkem subaru, které nakonec nejelo tak pomalu, jak se původně zdálo, a nechtěl jsem ho brzdit, když už jsem ho předjel :-)

Jinak rodičové si pořídili Ford Fusion, benzín 60kW, tak jsem to skouknul - karoserie rezne všude, kde byla vařená a kam není moc vidět, motor ale zní pěkně. Interier nic moc, větrání snad pitomější než u Logana, i když ... to ještě prověřim :)
Zavěšení motoru to má nahoře, zvláštní, jinak uspořádání hodně podobné Kalině.
Sedačky tužší, ale příjemnější než ve Fabii.
Rozebrat mi to auto nedovolili :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“