Áno tá lakťová opierka má také vratké uchytenie,ale zaaretovať ide určite aj vo vodorovnej polohe.Neskúmal som síce ako,ale jazdil som vo Veste,ktorá ju mala vodorovne.To sťahovanie okien je super,dokonca vodičove funguje aj v automatike.Okná idú otvárať a zatvárať aj dialkovým ovládačom.Ak odomkneš auto a neotvoríš dvere,tak sa po pár sekundách zamkne,takéto všelijaké fintičky to má,rovnako ako už Kalina2.El.magnetické otváranie kufru ostalo,avšak na otvorenie treba spraviť dvojklik-zrejme poistka proti náhodnému otvoreniu.Ťažné bude tiež,pri Kalinách to trvalo niečo cez pol roka.Auto treba dať na zameranie a potom na typové schválenie.Takže na to treba čas.
No a vo vyjadreniach o riadení či stabilite by som bol opatrný.Porovnať to síce s Fokusom neviem,ale tých zopár kilometrov čo som z Vestou najazdil,my dáva oprávnenie povedať,že z jazdných vlastností bude moc ľudí prekvapených
.Ja viem že keď to sem napíšem,tak tomu uverí málokto,ale tý čo vlastnia Kalinu 2,tak to potvrdia.Už Kalina 2 má ostrý prevod riadenia s novou generáciou el.posilňovača riadenia,inú charakteristiku pruženia,uchytenie motora,iné priečne stabizátory a taktiež výkonnejší motor s prevodovkou so stálym prevodom 3,9-to všetko prispelo k podstatne a neporovnateľne lepším jazdným vlastnostiam oproti desiatkovej rade.A Vesta je po mojej skúsenosti s prevezením sa na nej,ešte o level vyššie.Samozrejme že po tých pár kilometroch sa jazdné vlastnosti nedajú objektívne hodnotiť,ale napríklad môj kolega ktorý mal Ford C-Max a teraz vlastní Opel Astra sa po prevezení s mojou crosskou po ceste z práce vyjadril,že on ako laik nevydí žiadny rozdiel v prejazde zákrut a stabilite.Proste crosska sa mu ovládala podľa jeho slov veľmy dobre.Ja som pri kúpe tiež liezol do jamy levovej
,lebo som sa z crosskou pre kúpou nepreviezol ani meter,proste SlovLada vtedy takúto možnosť neponúkala.Voľba teda bola ber,alebo neber.Ja to dnes neľutujem,že som zobral
.FOMA škoda že si nenapísal že sa chystáš do Blavy,mohli sme sa stretnúť a bol by si sa určite previezol na mojej crosske aspoň zo 50km.Potom by si myslím určite ocenil a uveril tomu,čo tu píšem.Proste nové Lady sú už či už dielenským spracovaním,hlučnosťou,jazdnými vlastnosťami úplne niekde inde,oproti starším modelom značky.Netvrdím týmto,že sú to najlepšie autá v danom segmente,sám by som privítal nejaký porovnávací test.Osobne si však myslím,že v priamej konfrontáci by si Granta,Kalina či Vesta zo svojou konkurenciou počínala na slušnej úrovni.Určite sa treba pozerať na túto novú generáciu inými očami,proste čo výrobca dlhé roky len sľuboval,tak konečne pristúpil aj k činom.Samozrejme dohnať konkurenciu je ťažké,ale na tých autách je vydieť obrovský progres.
Nakoniec spomeniem jeden príklad.Zo Sanderom už mám toho dosť najazdené,ale verte že ten hydro posilňovač čo má,tak dáva autu neisté jazdné vlastnosti.Najmä predbiehací manéver pri 110 si už vyžaduje značne skúseného vodiča.Jazda po dialnici rýchlosťou 120-130 je oproti Kaline vyslovene unavujúca.A Sandero si myslím že je priamy konkurent Kaliny.
Môj rezultát je,že sa nové modely značky Lada značne zlepšili,priblížili sa konkurentom nadohľad.Samozrejme je na nich stále čo zlepšovať.Podstatné je,aby sa tieto autá dostali do povedomia ľudí,lebo za cenu čo sa predávajú na SK,určite stoja
.