Stránka 8 z 9
Napsal: stř srp 05, 2009 20:56
od Drobek81
kurna dej druhou pumpu i s tim "kosem" a tesneni (aby tam melo jen tu prepousteci dirku jak ma byt) a budes o kus dal. Pokud mas jen pondeli a utery, kdyz to nepomuze, stavim se trebas a dame hlavy dohromady...
Napsal: čtv srp 06, 2009 08:14
od Teepee
Koko Loko píše:Letování nátrubku na karbu či pumpě je absolutní hovadina ... možná tak s kyselinou ti to na té slitině jakžtakž chytí. Jedinou rozumnou cestou je epoxid a pojistka "špagátkem" jak psal Teepee. Jsem zvědav čím nakonec bude to tvé přehřívání, začíná z toho být docela dobré trauma.
Přesně tak, ta slitina, kterou myslím nechtějí ani ve sběrných surovinách (teď mi fakt vypadlo, jak to jmenovali), by mě ani nenapadla pájet. Kdysi jsem cínem zapájel plechovou nádrž na fichtlu a stejně to pod cínem pořád rosilo, takže cín a benzín - neřeším, nechci. A to mám doma krásnou originální nádrž na J350/361 a teče v zadním úchytu, zatímco na motorce mám olezlej šmejd. A ani klempíř (okapář) to nechtěl zapájet, i když je nádrž asi 15 let bez benzínu.
Napsal: čtv srp 06, 2009 09:40
od Saša
Nádrž "zakápni" mosazí , nebo zevnitř vylít specielním epoxidem na nádrže letadel . Slitina se jmenuje zinkal .
K tomu chlazení "Tůma" mi uplaval při povodni 2002 ale mezera mezi lopatkou a tělem pumpy až 1.3mm se mi zdá už moc velká . Jak se říká "tonoucí se stébla chytá" Neměnil někdo třeba těsnění pod sacím potrubím a nezaslepil vodní kanálky ? Tudy teče také hodně vody . Pak už jedině těsnost celé soustavy kde musí být tlak aby voda nezačala vřít třeba při 90°C před čerpadlem (snížení tlaku) a tím se zavzdušňovala a nečerpala . Přicpaný chladič by se dal také poznat při zahřátém motoru , otevřeném termostatu a oddělaném víčku chladiče že voda "nekolotá" dokola , ale tlačí se víčkem ven . Prostě odtéká (je vysávána) pomaleji než přitéká .
Napsal: čtv srp 06, 2009 11:07
od Křečík Barbuška
Teepee píše: ... ta slitina, kterou myslím nechtějí ani ve sběrných surovinách ...
Berou, kdysi dávali i více, z ceníku Barko "Zn kus, karburátory bez Fe 8" .
Napsal: čtv srp 06, 2009 19:19
od Pája
Saša píše: Neměnil někdo třeba těsnění pod sacím potrubím a nezaslepil vodní kanálky ? Tudy teče také hodně vody .
To si nedělej legraci, protože při použití weberů se ty díry standartně zaslepujou.
Napsal: čtv srp 06, 2009 21:22
od Dusan
to nieje pravda..... okruch webera a sacieh opotrubia su dva rozne veci.
Napsal: čtv srp 06, 2009 21:29
od Maysner
Dusan píše:to nieje pravda..... okruch webera a sacieh opotrubia su dva rozne veci.
i pro obyc sani s karburatorem se to da zaslepit. musis pak odpojit i tu hadici od vodni pumpy. ten vyhrev sani je dobrej na zimu, at ti to nezamrza
Napsal: sob srp 08, 2009 11:20
od Pája
Nemyslel sem při použití weberu, ale weberů. A to je rozdíl. Mluvil sem o dvojici horizontálních sportovních karburátorů.
Napsal: pon srp 10, 2009 20:50
od Vašátor
Tak to vypadá, že je problém vyřešen .....
díky ti všemocný Drobku zachránče
Dnes jsem opět vymontoval vodní pumpu a nachystal si novou. Cinkl Drobkovi, jestli by nebyl tak ochotný a zkušeným okem mi nezkouknul obě pumpy, proč jedna nechladí a jestli je druhá správně složená. Už jsem byl z těch všech možností a všeho co jsem dělal dost rozmrzelý a pravdou jest "víc hlav víc ví". Drobek svým zkušeným okem prohlídnul starou pumpu a prohlásil, že je v pořádku (což byl i můj názor, jak jsem tu psal). Tudíž jsem starou pumpu nahodil zpět, odměřili jsme kolik vody se do systému vleze, auto postavili čumákem nahoru a celý systém odvzdušnili odděláním hadice topení. Po té Drobek zjistil, že mám vadné víčko chladiče. Neudrží tlak v systému. Náhradní opět vadné, další dobré ale se steřelou gumičkou. Tak jsme to skompletovali a hurá na test chlazení. Při krátké jízdě rafička nepřekročila 1/3 písmena "D" v nápisu "voda". Po zastavení a nechání motor brblat na volnoběh, se rafička ustálila přesně v půlce. Tudíž doufám, že problém je vyřešen.
Tuto vidím, že i přes všechny problémy je důležité hledat i v maličkostech. Problém u mě asi nastal díky tomu, že prvotně byl motor příšerně zanešen. Spousta prvotní rzi a usazenin v chladícím systému způsobili moji nevědomost v tom, že po všech proplachovacích pokusech je již motor vyčištěn a nyní už přehřívání není díky usazenínám jako zprvu, ale díky prkotině "víčko a vzduch".
Každopádně jsem nakonec i rád, že jsem hlavu sundal. Alespoň mám jistotu, že v bloku motoru a hlavě již žádné velké usazeniny nejsou, že je těsnění pod hlavou OK a že mě tak někde na cestě nečeká problém s těsněním.
Takže, Drobku, ještě jednou díky !
Napsal: úte srp 11, 2009 06:50
od Drobek81
No rado se stalo,
jen si kup druhe vicko pro sichr a kup si i tesneni mezi blok a pumpu, tomu staremu bych neveril ani za mak
a mozna by neuskodilo zakoupit nejake to tesneni v tube...pokud by ses zitra stavil, mohu zapujcit. Zkontroluj tesnost tech spoju co jsi vcera montoval a dolej vodu do expanzky, bylo ji tam malo...
Jo a priste nalevat vodu na rovine, pripadne cenichem dokopce - ne dolu pod 30stupnovym kopcem
Napsal: úte srp 11, 2009 07:03
od Patrac
Drobek81 píše:No rado se stalo,
jen si kup druhe vicko pro sichr a kup si i tesneni mezi blok a pumpu, tomu staremu bych neveril ani za mak
a mozna by neuskodilo zakoupit nejake to tesneni v tube...pokud by ses zitra stavil, mohu zapujcit. Zkontroluj tesnost tech spoju co jsi vcera montoval a dolej vodu do expanzky, bylo ji tam malo...
Jo a priste nalevat vodu na rovine, pripadne cenichem dokopce - ne dolu pod 30stupnovym kopcem
No tak to je snad jasné ale mmj i když naleješ vodu s čenichem dolů tak by se to mělo (za předpokladu dobrého víčka v chladiči) odvzdušnit samo
I když teda 30°to už je fakticky extrém
Napsal: úte srp 11, 2009 07:08
od Drobek81
Patrac píše:
No tak to je snad jasné ale mmj i když naleješ vodu s čenichem dolů tak by se to mělo (za předpokladu dobrého víčka v chladiči) odvzdušnit samo
I když teda 30°to už je fakticky extrém
Ano, za predpokladu ktery bohuzel splnen nebyl...tudiz to byla blba situace no
A 30stupnu - byl jsi u Vasatora nekdy? Ten najezd do garaze co maji? jestli to nebude vic jak 30stupnu
Proste se zadari, pritom takova blbost. Vasek mel doma dalsi dve vicka, z toho jedno spatne funkcne, druhe zas horsi tesneni...tak se zkompletovalo jedno vicko aspon...Jen sem se branil smichu kdyz mi popisoval jak kvuli tomu shodil tesneni, menil 3x termostat, proplachoval vsechno
Napsal: úte srp 11, 2009 08:35
od Teepee
Drobek81 píše:Jen sem se branil smichu kdyz mi popisoval jak kvuli tomu shodil tesneni, menil 3x termostat, proplachoval vsechno
A to všechno, jen díky ne uplně perfektnímu víčku? Co takový Honza 21061, který razil, že je jistější jezdit s povoleným? To jsem teda zvědav, jestli se potvrdí, že opravdu jen to víčko.
Napsal: úte srp 11, 2009 08:35
od Saša
O potřebě přetlaku v chladiči byla už řeč nejednou , a zvlášť když se jede někam výš do hor , kde snížení atmosférického tlaku vlivem velké nadmořské výšky může spůsobit vyvaření vody nebo zavzdušnění čerpadla při teplotě i "hluboko" pod 100°C
Napsal: úte srp 11, 2009 08:57
od Drobek81
Teepee píše:A to všechno, jen díky ne uplně perfektnímu víčku? Co takový Honza 21061, který razil, že je jistější jezdit s povoleným? To jsem teda zvědav, jestli se potvrdí, že opravdu jen to víčko.
System je navrzen jako pretlakovy, vicko udrzuje urcity tlak v systemu a pri vyssim zahrati a rozpinani vody se cast prepusti do expanzky a pri chladnuti se vytvori podtlak a prisaje si to cast vody zpet. Navic se odstrani vzduch ze systemu po napusteni...