Problémy s chlazením - HELP! Už fakt nevim
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
kurna dej druhou pumpu i s tim "kosem" a tesneni (aby tam melo jen tu prepousteci dirku jak ma byt) a budes o kus dal. Pokud mas jen pondeli a utery, kdyz to nepomuze, stavim se trebas a dame hlavy dohromady...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Přesně tak, ta slitina, kterou myslím nechtějí ani ve sběrných surovinách (teď mi fakt vypadlo, jak to jmenovali), by mě ani nenapadla pájet. Kdysi jsem cínem zapájel plechovou nádrž na fichtlu a stejně to pod cínem pořád rosilo, takže cín a benzín - neřeším, nechci. A to mám doma krásnou originální nádrž na J350/361 a teče v zadním úchytu, zatímco na motorce mám olezlej šmejd. A ani klempíř (okapář) to nechtěl zapájet, i když je nádrž asi 15 let bez benzínu.Koko Loko píše:Letování nátrubku na karbu či pumpě je absolutní hovadina ... možná tak s kyselinou ti to na té slitině jakžtakž chytí. Jedinou rozumnou cestou je epoxid a pojistka "špagátkem" jak psal Teepee. Jsem zvědav čím nakonec bude to tvé přehřívání, začíná z toho být docela dobré trauma.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Nádrž "zakápni" mosazí , nebo zevnitř vylít specielním epoxidem na nádrže letadel . Slitina se jmenuje zinkal .
K tomu chlazení "Tůma" mi uplaval při povodni 2002 ale mezera mezi lopatkou a tělem pumpy až 1.3mm se mi zdá už moc velká . Jak se říká "tonoucí se stébla chytá" Neměnil někdo třeba těsnění pod sacím potrubím a nezaslepil vodní kanálky ? Tudy teče také hodně vody . Pak už jedině těsnost celé soustavy kde musí být tlak aby voda nezačala vřít třeba při 90°C před čerpadlem (snížení tlaku) a tím se zavzdušňovala a nečerpala . Přicpaný chladič by se dal také poznat při zahřátém motoru , otevřeném termostatu a oddělaném víčku chladiče že voda "nekolotá" dokola , ale tlačí se víčkem ven . Prostě odtéká (je vysávána) pomaleji než přitéká .
K tomu chlazení "Tůma" mi uplaval při povodni 2002 ale mezera mezi lopatkou a tělem pumpy až 1.3mm se mi zdá už moc velká . Jak se říká "tonoucí se stébla chytá" Neměnil někdo třeba těsnění pod sacím potrubím a nezaslepil vodní kanálky ? Tudy teče také hodně vody . Pak už jedině těsnost celé soustavy kde musí být tlak aby voda nezačala vřít třeba při 90°C před čerpadlem (snížení tlaku) a tím se zavzdušňovala a nečerpala . Přicpaný chladič by se dal také poznat při zahřátém motoru , otevřeném termostatu a oddělaném víčku chladiče že voda "nekolotá" dokola , ale tlačí se víčkem ven . Prostě odtéká (je vysávána) pomaleji než přitéká .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Berou, kdysi dávali i více, z ceníku Barko "Zn kus, karburátory bez Fe 8" .Teepee píše: ... ta slitina, kterou myslím nechtějí ani ve sběrných surovinách ...
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
i pro obyc sani s karburatorem se to da zaslepit. musis pak odpojit i tu hadici od vodni pumpy. ten vyhrev sani je dobrej na zimu, at ti to nezamrzaDusan píše:to nieje pravda..... okruch webera a sacieh opotrubia su dva rozne veci.
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Tak to vypadá, že je problém vyřešen ..... díky ti všemocný Drobku zachránče
Dnes jsem opět vymontoval vodní pumpu a nachystal si novou. Cinkl Drobkovi, jestli by nebyl tak ochotný a zkušeným okem mi nezkouknul obě pumpy, proč jedna nechladí a jestli je druhá správně složená. Už jsem byl z těch všech možností a všeho co jsem dělal dost rozmrzelý a pravdou jest "víc hlav víc ví". Drobek svým zkušeným okem prohlídnul starou pumpu a prohlásil, že je v pořádku (což byl i můj názor, jak jsem tu psal). Tudíž jsem starou pumpu nahodil zpět, odměřili jsme kolik vody se do systému vleze, auto postavili čumákem nahoru a celý systém odvzdušnili odděláním hadice topení. Po té Drobek zjistil, že mám vadné víčko chladiče. Neudrží tlak v systému. Náhradní opět vadné, další dobré ale se steřelou gumičkou. Tak jsme to skompletovali a hurá na test chlazení. Při krátké jízdě rafička nepřekročila 1/3 písmena "D" v nápisu "voda". Po zastavení a nechání motor brblat na volnoběh, se rafička ustálila přesně v půlce. Tudíž doufám, že problém je vyřešen. Tuto vidím, že i přes všechny problémy je důležité hledat i v maličkostech. Problém u mě asi nastal díky tomu, že prvotně byl motor příšerně zanešen. Spousta prvotní rzi a usazenin v chladícím systému způsobili moji nevědomost v tom, že po všech proplachovacích pokusech je již motor vyčištěn a nyní už přehřívání není díky usazenínám jako zprvu, ale díky prkotině "víčko a vzduch".
Každopádně jsem nakonec i rád, že jsem hlavu sundal. Alespoň mám jistotu, že v bloku motoru a hlavě již žádné velké usazeniny nejsou, že je těsnění pod hlavou OK a že mě tak někde na cestě nečeká problém s těsněním.
Takže, Drobku, ještě jednou díky !
Dnes jsem opět vymontoval vodní pumpu a nachystal si novou. Cinkl Drobkovi, jestli by nebyl tak ochotný a zkušeným okem mi nezkouknul obě pumpy, proč jedna nechladí a jestli je druhá správně složená. Už jsem byl z těch všech možností a všeho co jsem dělal dost rozmrzelý a pravdou jest "víc hlav víc ví". Drobek svým zkušeným okem prohlídnul starou pumpu a prohlásil, že je v pořádku (což byl i můj názor, jak jsem tu psal). Tudíž jsem starou pumpu nahodil zpět, odměřili jsme kolik vody se do systému vleze, auto postavili čumákem nahoru a celý systém odvzdušnili odděláním hadice topení. Po té Drobek zjistil, že mám vadné víčko chladiče. Neudrží tlak v systému. Náhradní opět vadné, další dobré ale se steřelou gumičkou. Tak jsme to skompletovali a hurá na test chlazení. Při krátké jízdě rafička nepřekročila 1/3 písmena "D" v nápisu "voda". Po zastavení a nechání motor brblat na volnoběh, se rafička ustálila přesně v půlce. Tudíž doufám, že problém je vyřešen. Tuto vidím, že i přes všechny problémy je důležité hledat i v maličkostech. Problém u mě asi nastal díky tomu, že prvotně byl motor příšerně zanešen. Spousta prvotní rzi a usazenin v chladícím systému způsobili moji nevědomost v tom, že po všech proplachovacích pokusech je již motor vyčištěn a nyní už přehřívání není díky usazenínám jako zprvu, ale díky prkotině "víčko a vzduch".
Každopádně jsem nakonec i rád, že jsem hlavu sundal. Alespoň mám jistotu, že v bloku motoru a hlavě již žádné velké usazeniny nejsou, že je těsnění pod hlavou OK a že mě tak někde na cestě nečeká problém s těsněním.
Takže, Drobku, ještě jednou díky !
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
No rado se stalo,
jen si kup druhe vicko pro sichr a kup si i tesneni mezi blok a pumpu, tomu staremu bych neveril ani za mak a mozna by neuskodilo zakoupit nejake to tesneni v tube...pokud by ses zitra stavil, mohu zapujcit. Zkontroluj tesnost tech spoju co jsi vcera montoval a dolej vodu do expanzky, bylo ji tam malo...
Jo a priste nalevat vodu na rovine, pripadne cenichem dokopce - ne dolu pod 30stupnovym kopcem
jen si kup druhe vicko pro sichr a kup si i tesneni mezi blok a pumpu, tomu staremu bych neveril ani za mak a mozna by neuskodilo zakoupit nejake to tesneni v tube...pokud by ses zitra stavil, mohu zapujcit. Zkontroluj tesnost tech spoju co jsi vcera montoval a dolej vodu do expanzky, bylo ji tam malo...
Jo a priste nalevat vodu na rovine, pripadne cenichem dokopce - ne dolu pod 30stupnovym kopcem
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
No tak to je snad jasné ale mmj i když naleješ vodu s čenichem dolů tak by se to mělo (za předpokladu dobrého víčka v chladiči) odvzdušnit samoDrobek81 píše:No rado se stalo,
jen si kup druhe vicko pro sichr a kup si i tesneni mezi blok a pumpu, tomu staremu bych neveril ani za mak a mozna by neuskodilo zakoupit nejake to tesneni v tube...pokud by ses zitra stavil, mohu zapujcit. Zkontroluj tesnost tech spoju co jsi vcera montoval a dolej vodu do expanzky, bylo ji tam malo...
Jo a priste nalevat vodu na rovine, pripadne cenichem dokopce - ne dolu pod 30stupnovym kopcem
I když teda 30°to už je fakticky extrém
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Ano, za predpokladu ktery bohuzel splnen nebyl...tudiz to byla blba situace noPatrac píše: No tak to je snad jasné ale mmj i když naleješ vodu s čenichem dolů tak by se to mělo (za předpokladu dobrého víčka v chladiči) odvzdušnit samo
I když teda 30°to už je fakticky extrém
A 30stupnu - byl jsi u Vasatora nekdy? Ten najezd do garaze co maji? jestli to nebude vic jak 30stupnu
Proste se zadari, pritom takova blbost. Vasek mel doma dalsi dve vicka, z toho jedno spatne funkcne, druhe zas horsi tesneni...tak se zkompletovalo jedno vicko aspon...Jen sem se branil smichu kdyz mi popisoval jak kvuli tomu shodil tesneni, menil 3x termostat, proplachoval vsechno
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
A to všechno, jen díky ne uplně perfektnímu víčku? Co takový Honza 21061, který razil, že je jistější jezdit s povoleným? To jsem teda zvědav, jestli se potvrdí, že opravdu jen to víčko.Drobek81 píše:Jen sem se branil smichu kdyz mi popisoval jak kvuli tomu shodil tesneni, menil 3x termostat, proplachoval vsechno
Bílý LADA a okřídlená spol.
O potřebě přetlaku v chladiči byla už řeč nejednou , a zvlášť když se jede někam výš do hor , kde snížení atmosférického tlaku vlivem velké nadmořské výšky může spůsobit vyvaření vody nebo zavzdušnění čerpadla při teplotě i "hluboko" pod 100°C
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
System je navrzen jako pretlakovy, vicko udrzuje urcity tlak v systemu a pri vyssim zahrati a rozpinani vody se cast prepusti do expanzky a pri chladnuti se vytvori podtlak a prisaje si to cast vody zpet. Navic se odstrani vzduch ze systemu po napusteni...Teepee píše:A to všechno, jen díky ne uplně perfektnímu víčku? Co takový Honza 21061, který razil, že je jistější jezdit s povoleným? To jsem teda zvědav, jestli se potvrdí, že opravdu jen to víčko.
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.