Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu
Moderátor: Moderátoři
Mě osobně přijde lišta lepší v tom, jak ten řetěz napíná. Využívá vetší délku na kterou tlačí, než to kolečko, které je poměrně malé.
Tohle je ta firma. Odkazuje ot primo na nabidku materialu http://www.murtfeldt.cz/produkty/materi ... terialy-1/
Tohle je ta firma. Odkazuje ot primo na nabidku materialu http://www.murtfeldt.cz/produkty/materi ... terialy-1/
To mohu potvrdit a nejen 200ťkm Chce to původní CCCP napínák a dobrý olej (v mém případě 5W40 Texaco) a v motoru byl 370.000km a stále vypadá dobře jen teď jezdí v Traboladě .Dusan píše:Lenze ten kram na niektorych motorch vydržal cez 200tkm
Dle mne bude napínák s kolečkem hlučný .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Laďuša
- Příspěvky: 12132
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Já si zase nemyslim, že jedno kolečko navíc to ňák vytrhne. Spíš dumam, jestli tření řetězu po liště nepůsobí víc zbytečných ztrát než to kolečko.Saša píše:Dle mne bude napínák s kolečkem hlučný .
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás ![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Chatka 12 forever
![toothy10 :toothy10:](./images/smilies/toothy12.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Partyman :partyman:](./images/smilies/icon_pidu.gif)
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Nechapem, preco tu niekto riesi inu napinaciu listu, ked nema utesneny motor a leje tam stary olej...TomasNM píše:Kto by v dnesnej dobe daval do Lady kvalitny olej? Zasadne davam stary,ved aj tak vacsina vytecie. Ruske napinaky boli mozno dobre,len pochybujem ze sa este vyrabaju. Tieto nove su len cinsko-polske nahrady,co stoja za...
Ja osobne a vela z nas dava do auta olej novy a kvalitny...par kvapiek mi kvapne, ale nie je to tak, aby som pocas vymenneho intervalu dolieval.
Pokial ide o napinaky, vyrabaju sa ako ruske originaly, tak aj nemecke samošponovacie.
Polsko-ukrajinske nahrady stoja fakt ****
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
O úpravě jsem psal snad i s fotem poté se již neulomí (kovový) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- ger007
- Příspěvky: 4785
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
no tak toto je megasormarina s tym olejom ! kto dava stary olej je nahlavu, nehnevaj sa na mna nic v zlom, doprial by som ti par prednasok od naseho ucitela na meterialy ten by ti to vysvetlil co je to vyskozne starnutie oleja, davat do auta vyjety olej je holy nezmysel, ja davam do auta olej za 60kc liter ale je novy ! a po 8tis km ho vylejem a nedolievam furt lepsie ako tam davat neake vyjete srackyTomasNM píše:Kto by v dnesnej dobe daval do Lady kvalitny olej? Zasadne davam stary,ved aj tak vacsina vytecie. Ruske napinaky boli mozno dobre,len pochybujem ze sa este vyrabaju. Tieto nove su len cinsko-polske nahrady,co stoja za...
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
![Obrázek](http://forum-lines.ru/rez/ab253270.gif)
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
![Obrázek](http://forum-lines.ru/rez/ab253270.gif)
детские игрушки
-
- Příspěvky: 198
- Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
- Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
- Kontaktovat uživatele:
Nechcem byt hned zly,ale ten "stary olej" bola metafora.
Davam novy,ale lacny(co je skoro porovnatelne so starym,ktory je meneny po 5000km(poznam takych ludi)). Boze sak to neni Rolls-Royce a nelietam na tom 5000 mesacne. Ten motor znesie hodne,takze sa toho nebojim,naopak rad zistujem,coho je poctiva technika schopna. Navyse v krajnej nudzi mam este nahradny motor(resp.celeho Zigula).
V tomto mam pred panmi Sovietmi velky respekt. Uz som spomenul,ze s utrhnutym sponovakom,ked retaz bola taka volna ze az,som dokazal dojst domov cca 20km. A to som este rozmyslal,ze zoberem Nivku na vylet este aj ked rachotila. Nakoniec sme to zmietli zo stola a dali sme po pivach.
Ta retaz aj ked bola volna,nepreskocila. Asi ani tam nema moc miesta na to,aby sa nadvihla zo zubov,ci sa mylim?
Davam novy,ale lacny(co je skoro porovnatelne so starym,ktory je meneny po 5000km(poznam takych ludi)). Boze sak to neni Rolls-Royce a nelietam na tom 5000 mesacne. Ten motor znesie hodne,takze sa toho nebojim,naopak rad zistujem,coho je poctiva technika schopna. Navyse v krajnej nudzi mam este nahradny motor(resp.celeho Zigula).
V tomto mam pred panmi Sovietmi velky respekt. Uz som spomenul,ze s utrhnutym sponovakom,ked retaz bola taka volna ze az,som dokazal dojst domov cca 20km. A to som este rozmyslal,ze zoberem Nivku na vylet este aj ked rachotila. Nakoniec sme to zmietli zo stola a dali sme po pivach.
Ta retaz aj ked bola volna,nepreskocila. Asi ani tam nema moc miesta na to,aby sa nadvihla zo zubov,ci sa mylim?
Citroen Evasion 2.1TD
Ano, pleteš se. Místa je tam na to dost.TomasNM píše:Asi ani tam nema moc miesta na to,aby sa nadvihla zo zubov,ci sa mylim?
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010![:hrob:](./images/smilies/3217.gif)
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008![:hrob:](./images/smilies/3217.gif)
Expedice Estonia 2010
![:hrob:](./images/smilies/3217.gif)
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
![:hrob:](./images/smilies/3217.gif)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Ale dole na kolečku řetěz nepřeskočí, protože na ot někdo myslel a udělal tam pevnou kladku jako omezovač pohybu.
Olej taky nedávám za 400,- litr, ale olej za stovku, nebo za méně, nalévaný ze sudu. jsme přesvědčený, že tomu neuškodí. Motor je naprosto suchý, všechny ztráty oleje jsou sežráním, ne že by to vykapalo. mezi výměnama není třeba dolévat.
Co se týká toho mechanizmu vedení řetězu - z vývoje zmíněných součástí je jasně vidět, že snahou výrobce je nenechat řetězu prostor k volnému pohybu. Už v původním motoru byla napínací lišta poměrně dlouhá a stejně tak uklidňovací lišta. U modelů s jednořadým řetezem jsou ty lišty asi tak o polovinu delší, ne-li dvakrát tolik. Věřím tomu, že pánové ve vývoji věděli co dělají, když takové díly vymýšleli a dostali je do seriové výroby. Čili to kolečko si určitě netroufnu zavrhnout, je to super snaha udělat něco pro to, aby motor sloužil, ale určitě to neslibuje žádnou dokonalost. Bude to něco za něco.
Bylo by fajn, kdyby se vyjádřil někdo kdo ot zkoušel, jak to je s hlukem a žovotností jednotlivých dílů, pokud s tím tedy vůbec někdo najede ty kilometry...
Olej taky nedávám za 400,- litr, ale olej za stovku, nebo za méně, nalévaný ze sudu. jsme přesvědčený, že tomu neuškodí. Motor je naprosto suchý, všechny ztráty oleje jsou sežráním, ne že by to vykapalo. mezi výměnama není třeba dolévat.
Co se týká toho mechanizmu vedení řetězu - z vývoje zmíněných součástí je jasně vidět, že snahou výrobce je nenechat řetězu prostor k volnému pohybu. Už v původním motoru byla napínací lišta poměrně dlouhá a stejně tak uklidňovací lišta. U modelů s jednořadým řetezem jsou ty lišty asi tak o polovinu delší, ne-li dvakrát tolik. Věřím tomu, že pánové ve vývoji věděli co dělají, když takové díly vymýšleli a dostali je do seriové výroby. Čili to kolečko si určitě netroufnu zavrhnout, je to super snaha udělat něco pro to, aby motor sloužil, ale určitě to neslibuje žádnou dokonalost. Bude to něco za něco.
Bylo by fajn, kdyby se vyjádřil někdo kdo ot zkoušel, jak to je s hlukem a žovotností jednotlivých dílů, pokud s tím tedy vůbec někdo najede ty kilometry...
Na malém kole, co je na klikovce by to přeskočit nemělo, protože je hned vedle zašroubovaný takový dalo by se říct, vymezovací váleček, který to nedovolí. Ale už se mi stalo, že se rozpadl ten íčkový tlumič kmitů, který je plastový a zbytky napadaly na řetěz a šprjclo se to právě na klikovce, protože to tama neprošlo. Nebylo to ale za jízdy, jenom v garáži. Jinak, na vrchním kole to klidně přeskočí, pokud je řetěz dostatečně povolený. Ale už se mi taky stalo, že jsem ztratil matici z napínáku a domů jsem dojel. Sice se to občas nedalo poslouchat, ale jak je motor v záběru, tak je klid.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010![:hrob:](./images/smilies/3217.gif)
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008![:hrob:](./images/smilies/3217.gif)
Expedice Estonia 2010
![:hrob:](./images/smilies/3217.gif)
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
![:hrob:](./images/smilies/3217.gif)