Náhrada třecí lišty rozvodového řetězu

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
TomasNM
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomasNM »

Suhlas.
Naklady mizerne,len mat masiny a masinistov poruke.
Vysledok uz vopred dokazem odhadnut ako perfektny.
Len ten cas na vyrobu a vymenu...
Citroen Evasion 2.1TD
Dusan
Příspěvky: 3884
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Yellow01 píše:A jaký to má smysl? Podle mě je to kolečko mnohem lepší než nějakej plastovej krám, kterej se obrušuje do motoru.
Lenze ten kram na niektorych motorch vydržal cez 200tkm ? tak že chyba nebude v nom..... ale materialy
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

Mě osobně přijde lišta lepší v tom, jak ten řetěz napíná. Využívá vetší délku na kterou tlačí, než to kolečko, které je poměrně malé.

Tohle je ta firma. Odkazuje ot primo na nabidku materialu http://www.murtfeldt.cz/produkty/materi ... terialy-1/
TomasNM
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomasNM »

To je slaby argument. Je to ten isty rozmer,co na klukovke. Akurat to retaz prehyba na opacny smer viac ako s listou. Na tom prt zalezi.
Tie materialy su sice pekna vec,len uz vidim obchodaka,ako ti predava platnicku 7x30x140 za par korun. Najskor kupis m2 za veeeelike love.
Citroen Evasion 2.1TD
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Dusan píše:Lenze ten kram na niektorych motorch vydržal cez 200tkm
To mohu potvrdit a nejen 200ťkm Chce to původní CCCP napínák a dobrý olej (v mém případě 5W40 Texaco) a v motoru byl 370.000km a stále vypadá dobře jen teď jezdí v Traboladě .
Dle mne bude napínák s kolečkem hlučný .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
TomasNM
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomasNM »

Kto by v dnesnej dobe daval do Lady kvalitny olej? Zasadne davam stary,ved aj tak vacsina vytecie. Ruske napinaky boli mozno dobre,len pochybujem ze sa este vyrabaju. Tieto nove su len cinsko-polske nahrady,co stoja za...
Citroen Evasion 2.1TD
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Saša píše:Dle mne bude napínák s kolečkem hlučný .
Já si zase nemyslim, že jedno kolečko navíc to ňák vytrhne. Spíš dumam, jestli tření řetězu po liště nepůsobí víc zbytečných ztrát než to kolečko.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Cory
Příspěvky: 11573
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

TomasNM píše:Kto by v dnesnej dobe daval do Lady kvalitny olej? Zasadne davam stary,ved aj tak vacsina vytecie. Ruske napinaky boli mozno dobre,len pochybujem ze sa este vyrabaju. Tieto nove su len cinsko-polske nahrady,co stoja za...
Nechapem, preco tu niekto riesi inu napinaciu listu, ked nema utesneny motor a leje tam stary olej...
Ja osobne a vela z nas dava do auta olej novy a kvalitny...par kvapiek mi kvapne, ale nie je to tak, aby som pocas vymenneho intervalu dolieval.

Pokial ide o napinaky, vyrabaju sa ako ruske originaly, tak aj nemecke samošponovacie.

Polsko-ukrajinske nahrady stoja fakt ****
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Dusan
Příspěvky: 3884
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

JA som tu lištu nemenil ani nemienim meniť. večsi problem je s tlmičom kmitou retaze....
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

O úpravě jsem psal snad i s fotem poté se již neulomí (kovový) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ger007 »

TomasNM píše:Kto by v dnesnej dobe daval do Lady kvalitny olej? Zasadne davam stary,ved aj tak vacsina vytecie. Ruske napinaky boli mozno dobre,len pochybujem ze sa este vyrabaju. Tieto nove su len cinsko-polske nahrady,co stoja za...
no tak toto je megasormarina s tym olejom ! kto dava stary olej je nahlavu, nehnevaj sa na mna nic v zlom, doprial by som ti par prednasok od naseho ucitela na meterialy ten by ti to vysvetlil co je to vyskozne starnutie oleja, davat do auta vyjety olej je holy nezmysel, ja davam do auta olej za 60kc liter ale je novy ! a po 8tis km ho vylejem a nedolievam furt lepsie ako tam davat neake vyjete sracky
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
TomasNM
Příspěvky: 198
Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od TomasNM »

Nechcem byt hned zly,ale ten "stary olej" bola metafora.
Davam novy,ale lacny(co je skoro porovnatelne so starym,ktory je meneny po 5000km(poznam takych ludi)). Boze sak to neni Rolls-Royce a nelietam na tom 5000 mesacne. Ten motor znesie hodne,takze sa toho nebojim,naopak rad zistujem,coho je poctiva technika schopna. Navyse v krajnej nudzi mam este nahradny motor(resp.celeho Zigula).
V tomto mam pred panmi Sovietmi velky respekt. Uz som spomenul,ze s utrhnutym sponovakom,ked retaz bola taka volna ze az,som dokazal dojst domov cca 20km. A to som este rozmyslal,ze zoberem Nivku na vylet este aj ked rachotila. Nakoniec sme to zmietli zo stola a dali sme po pivach.
Ta retaz aj ked bola volna,nepreskocila. Asi ani tam nema moc miesta na to,aby sa nadvihla zo zubov,ci sa mylim?
Citroen Evasion 2.1TD
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

TomasNM píše:Asi ani tam nema moc miesta na to,aby sa nadvihla zo zubov,ci sa mylim?
Ano, pleteš se. Místa je tam na to dost.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Ale dole na kolečku řetěz nepřeskočí, protože na ot někdo myslel a udělal tam pevnou kladku jako omezovač pohybu.

Olej taky nedávám za 400,- litr, ale olej za stovku, nebo za méně, nalévaný ze sudu. jsme přesvědčený, že tomu neuškodí. Motor je naprosto suchý, všechny ztráty oleje jsou sežráním, ne že by to vykapalo. mezi výměnama není třeba dolévat.

Co se týká toho mechanizmu vedení řetězu - z vývoje zmíněných součástí je jasně vidět, že snahou výrobce je nenechat řetězu prostor k volnému pohybu. Už v původním motoru byla napínací lišta poměrně dlouhá a stejně tak uklidňovací lišta. U modelů s jednořadým řetezem jsou ty lišty asi tak o polovinu delší, ne-li dvakrát tolik. Věřím tomu, že pánové ve vývoji věděli co dělají, když takové díly vymýšleli a dostali je do seriové výroby. Čili to kolečko si určitě netroufnu zavrhnout, je to super snaha udělat něco pro to, aby motor sloužil, ale určitě to neslibuje žádnou dokonalost. Bude to něco za něco.

Bylo by fajn, kdyby se vyjádřil někdo kdo ot zkoušel, jak to je s hlukem a žovotností jednotlivých dílů, pokud s tím tedy vůbec někdo najede ty kilometry...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

Na malém kole, co je na klikovce by to přeskočit nemělo, protože je hned vedle zašroubovaný takový dalo by se říct, vymezovací váleček, který to nedovolí. Ale už se mi stalo, že se rozpadl ten íčkový tlumič kmitů, který je plastový a zbytky napadaly na řetěz a šprjclo se to právě na klikovce, protože to tama neprošlo. Nebylo to ale za jízdy, jenom v garáži. Jinak, na vrchním kole to klidně přeskočí, pokud je řetěz dostatečně povolený. Ale už se mi taky stalo, že jsem ztratil matici z napínáku a domů jsem dojel. Sice se to občas nedalo poslouchat, ale jak je motor v záběru, tak je klid.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“