Stránka 8 z 124

Napsal: čtv dub 17, 2008 18:41
od Michal Pokorný
zdenda píše:no, jestli ten ikarus je z 95, tak se nediv
To asi nebude , má ještě zlamovací dveře :idea:
I když zase pravda , těžko říci jak je to staré dílko. Ale ten záběr v druhém dílu v čase cca 05:40 nemá chybu :wink:

Napsal: pát dub 18, 2008 00:05
od Honza 21061
:hello1: TAK! Dnes jsem si zařádil! Po nekonečných dnech na Citybusu jsem do té služby šel už lehce znuděně a lhostejně, ale když se na rohu konečné Želivského objevil "klacík" B732, málem jsem vyskočil metr vysoko radostí, tušil jsem, že dnešní šichta bude něco jako prázdninový výlet- a také byla!! :wink:
Konečně po půl roce jsem si zase mohl pohrát s převodovkou, slyšet chrochtání Liazky a užívat si pohledu na přístrojovou desku. :)
Hlavně zase ty typicky klackové scény, kdy odbočuji před Strašnickou na křižovatce doprava, levou rukou točím volant a zdravím kolegu, pravou podřazuji a ještě asi něco jiného jsem u toho dělal, 3 věci najednou jsou málo. (práci s pedály při meziplynu nepočítám). Kdyby mne v tu chvíli někdo fotil, musel bych za tím volantem vypadat, jako šoféři starých náklaďáků před 20 lety- udřený výraz ve tváři, zápasení s volantem, řazení, zdravení... :lol: Ale to se mi na tom líbí, je to takové profesionálnější, než tam přihučet s automatem, kde jde řízení jedním prstem, to není ono...
Celé odpoledne jsem vyhrával Country, zajímavé, že i ten tranzistorák má v té Karose lepší příjem a když to srovnám se včrejškem, kdy jsem málem padl s bolestí hlavy a měl o kolo méně než dnes, tak když jsem přijížděl do garáže, uvědomil jsem si, jak dnes vůbec nejsem unavený a sjel bych si to klidně ještě jednou!!! 8)
Kdepak, tohle byla bezvadná služba a doufám, že už brzy bude hotový ten "můj" klacek a já přejdu na diagram, kde nejsou Citybusy...

Co mne docela udivilo, jakým způsobem jezdí autoškoly... Nejen, že se neobtěžuje nechat mě vyjet ze zastávky, ale potom ještě jede 45 a zřejmě je mu jedno (instruktorovi) že kdyby mne pustil vyjet, tak budeme spokojení oba. Třetí věc- nestihl jsem kvůli nim zelenou, protože jeli prostředkem- snaha něco udělat, nulová. Korunu tomu nasadilo, že po naskočení zelené koukám v zrcadle, že autoškola mi jede do boku autobusu. :shock: Nakonec to jaksi strhli do svého pruhu a jeli doleva, já doprava... Neuvěřitelné, ten učitel snad musel být větší začátečník, než ten žák...
Naopak jiná autoškola se zase zachovala profesionálně a nechali mě objet překážku v protisměru, to mi hodně pomohlo... Je to těžké, bohužel kvalita instruktorů je velice rozdílná. :roll:
To se jezdilo... A zítra zase Citybus... :roll:
Nemůžu si pomoct, ale postupem času mi ta Praha zejména při ježdění autobusem, když na stejná místa jezdím za den vícekrát, připomíná Los Angeles ve filmu Rychle a zběsile. Hlavně na Kavčích horách u televize, je tam vidět do dáli na Barrandovské sídliště, estakádu, na druhé straně je park a "mrakodrapy" no a při posledním kole za tmy, koukám v zrcátku, že kousek dál na rohu září červeně velké "china bistro".. Ještě název T&K Food a bylo by to stoprocentní. :D
Na Želivského jsem zase při pauze objevil jakási druhá Stínadla "Light", takže jsem si také užil...
Konečně zase budu poznávat Prahu, to se mi líbí... 8) Prošel jsem se i kolem nové budovy České spořitelny, tam byla cítit "kancelářina" i na ten chodník. Kdepak, ani omylem. Když člověk vidí ty škrobené lidi... :roll:

Napsal: pát dub 18, 2008 01:03
od Honza 21061
Ještě drobnost, k tomu driftování... Pravděpodobně to nebyl "řidič" jako takový, ale manipulační řidič, kteří v Brně přebírají od řidičů vozy po směně (to není jako u nás, kde si musíme tankovat, projíždět areálem, myčkou, dříve i na denní ošetření a parkovat sami... :roll: ) a jak známo manipuláci si rádi zablbnou.
To se dělalo, dělá a bude dělat na všech podnicích a garážích ČR i SR a nic na tom nezmění anketa mezi řidiči amatéry, kteří když vidí práci profíka, tak nevěří svým očím, že by někdo mohl tak dobře umět jezdit a ani to, že bych také nebyl rád, kdybych viděl někoho takhle bláznit s "mým" autem.
Je fakt, že když se třeba blbne s kloubákem, jak mi vyprávěl kdysi jeden dílenský- třeba přeháněl, tak je to dost o strach, aby se nerozlomila točna...
Vůbec na tak malém plácku musel hodně dobře vědět, co zvládne, aby se neproboural do té haly.
Ale jestli třeba předtím jezdil u hasičů, tak tam se takovéto kousky provádějí běžně i "na trati" a potom když takový řidič od hasičů dostane sedmistovkovou Karosu s klackem, tak pravidelně bere zatáčky lehkým driftem i s cestujícími. Naprosto s přehledem a bezpečně. 8)
Když byl v prváku zájezd na hory, (já nejel) tak po příjezdu to bylo samé "kam se hrabou ty tvoji busáci v Praze, tos měl vidět, kdo nás vezl z hor, jedinej ze 3 autobusů vyjel až k chatě a pak ty zatáčky jsme jeli pravidelně lehkým smykem.." -bývalý řidič od hasičů. :)

Napsal: pát dub 18, 2008 13:27
od Michal Pokorný
Koukám, že v Szegedu moc domácích trolejbusů nejezdí http://www.youtube.com/watch?v=Cc-Nxx55 ... re=related

Napsal: sob dub 19, 2008 12:09
od Michal Pokorný
Honza 21061 píše: v těch 30 letech je už osobnost ustálená a dá se říct, bezpečně vyzrálá do konečné podoby
:scratch: hm, tak to mám ještě čas :P

Napsal: pon dub 21, 2008 07:51
od Teepee
Michal Pokorný píše: :scratch: hm, tak to mám ještě čas :P
Já můžu přiznat, že můj vztah k řízení je ustálen od léta roku 1999, kdy mi bylo 22 let. Neb v té době se z neohroženého mistra silnice stal účastník dopravního provozu, jehož hlavním cílem není být nejrychlejší, ale nejbezkonfliktnější. :idea:
Myslím Michale, že z toho co jsi tu psal, máš tento velký třesk také už za sebou.

Napsal: pon dub 21, 2008 09:08
od Honza 21061
No právě, to jsou ty výjimky. :)
Mimochodem, dnes mám opět klacek B 732, teď šel na dobu mezi šejdrem na dílnu, protože tak mizerně táhl, že to nešlo dál... Kopec k Pankráci supěl v polovičním obsazení na dvojku a zpomaloval... Jestli zase někdo přidusil čerpadlo. :axe: Sand už to bude odpoledne v pořádku a užiju si. 8)

Napsal: pon dub 21, 2008 13:07
od zdenda
No, tak pravda, doby, kdy jsem jezdil se Š 100 trvale 100 už taky pomalu končí, už spíš si tu jízdu užít. Pokud teda není nějaký nutný spěch.

Asi brzo vytáhnu 1202, to bude zas požitek z jázdy:-) 8)

Napsal: úte dub 22, 2008 11:08
od Honza 21061
To, že je moje původnbí působiště- Kačerovská garáž, plná dvojníků, jsem už možná psal. :)
Svého dvojníka tady má Petr Čepek, Cyril Svoboda, Miroslav Donutil, Ivan Mládek i já jsem tam měl člověka, který mi byl velice podobný.
I Ladaklub by si na Kačerově přišel na své. Už dlouhou dobu se na linkách vyskytuje Ziko a teď, když jsem jel z garáže a čekal na přestupu na autobus, vyjel z obratiště kloubák, nabral lidi a velmi energicky se rozjel směrem ke Krči. Už automaticky jsem koukal, kdo je za volantem a málem jsem tentokrát upadl- ČMELÁK!! :shock: Ale taková podoba se málokdy vidí!
Nicméně dlouho jsem jeho podobnost zkoumat nemohl, protože kloubák nabral letovou rychlost, zhoupl se v točně a už to sypal v levém pruhu, Renault hučel jako kdyby chtěl vyskočit ven! :D Na Krči jsme ho předjeli na zastávce, ale Čmelův dvojník se nedal. Už byl zase kloubák v levém a už to metelil na světlech doleva na Libuš.
Naprostá podoba i co se týče sportovního stylu jízdy. :D
To my ostatní šoférské brambory jezdíme vláčně, zvolna... :)

Dneska jsem měl 213, jen část jako záskok, naprosto klidná linka, jen škoda, že jsou na trase ve špičce samé kolony... A když nejsou kolony, tak cyklista, který jede do kopce 5 km/h a nelze předjíždět a přitom přidat mohl, nakonec trochu přidal, když viděl, že má v zádech Citybus. :twisted:
Takové nervy jako jeden kolega, ovšem nemám. Je to už hezkých pár pátků co jsem tu situaci viděl, ale stále je živá. Kloubák dojel cyklistu, ten se zase hrabal a nešlo předjíždět, tak se kolega naštval a nekompromisně po výjezdu z křižovatky do kopce začal cyklistu psychologicky tlačit před sebou. Najel snad 1 cm za něj, víc, než 5 cm to určitě nebylo a dal plný plyn... Co mohl dělat cyklista?? Byla jenom jedna možnost... Prostě musel do šlapek vložit všechno a jet co to dá, zpomalit nemohl. Vztekle se po řidiči otáčel, šrouby a blatníky lítaly na všechny strany, kolo řinčelo víc, než autobus, ale šlapal jak divý, zvětšoval rozestup od autobusu o to přeci šlo. Také mu nic jiného nezbývalo. :lol:

Napsal: úte dub 22, 2008 11:30
od Teepee
Jak pravil bratr (Scania 124C 420): Cyklista, veš silnic.
Honzo, dobře mu tak, kolegovi vyřiď :thumbleft:
Stačilla mi cesta uplynulou sobotu. Celé dopoledne jsem si liboval, jak krásně prší, že nebudou nikde ty cyklisti. V poledne jsme vyjeli a ono prd, oni ty potvory vylejzají i v dešti. Stejně tak jako turisté v pláštěnkách.
Já nevím, neměla by být cyklistika a turistika o té relaxaci a pohodě? Tak proč z toho čiší tolik egoismu? :dontknow:

Napsal: úte dub 22, 2008 12:01
od Honza 21061
No, ono i s tím osobákem máš kolikrát nervy ho bezpečně předjet, ale co teprve ten autobus. :? Navíc se v zrcátku nepozná úplně přesně, jestli už jsi úplně za ním, to se ještě zhoršuje se snižující se viditelností a kvalitou jeho světla (má- li vůbec nějaké). Takže pro naprostou jistotu nechávám o dost větší kus, než se vrátím úplně do pruhu.
Copak ve městě, navíc, když jede těch 5 km/h to ještě jde, ale když jedeš s busem, nebo kamionem takových 90, tak už musíš uhnout hodně, jinak by ho smetl nárazový proud vzduchu.
Egocentrismu se člověk nemůže divit, když tito "takyciklisté" se chovají podobně i v běžném životě, případně ani nemají řidičák, neznají pravidla, značky, nebo je jim to srdečně jedno...
To mě taky trochu štvalo dneska. Předjel jsem ho jednou- díky za to, že trochu uhnul na křižovatce, ale těch pár vteřin, než odstanicuju, za mnou už počkat nemohl, takže jsem ho brzy dojel zase a nastal při předjíždění boj, protože proti mně jela auta a kdo zná silnici mezi zastávkami Lešanská a Na Pahorku, tak ví, že to tam není nijak extra široké...
:roll:

Napsal: úte dub 22, 2008 12:33
od Teepee
Honza 21061 píše:No, ono i s tím osobákem máš kolikrát nervy ho bezpečně předjet, ale co teprve ten autobus. :?
Přemýšlel jsem o tom, a prakticky to nechápu. Když ho předjíždím s osobákem, tak většinou kdyby se objevilo něco proti zůstávají rezervy (délkové a šířkové), ale autobus, nebo náklaďák? Navíc, když už bych to přehnal a škrtnul ho, v osobáku si myslím to bude slyšet, cítit ťuknutí zrcátkem atp., ale s velkou kraksnou je to jen a jen na oči.
Tím ale nepopírám to, že já osobně objížděného nebo předjížděného prostě musím vidět v zrcátkách, že je vše OK.
A mám pocit, že většina těch dobrých řidičů, kteří jezdí přece bez nehod, tohle zrovna neřeší.

Napsal: úte dub 22, 2008 13:24
od Honza 21061
U osobáku při objíždění cyklisty zrcátko nepotřebuješ, jedeš po paměti. 8) Kdybych měl lovit v zrcátku u Žigula každého cyklistu, tak "budu delší" při objíždění, než ten autobus, protože než se v zrcátku vůbec objeví, je to doba... Ale to u všech osobáků, proto ve vyšších rychlostech po paměti a v nižších si můžeš vypomoci přes rameno, jestli náhodou není stále vedle dveří, což se stává ve městech. :?

Samozřejmě s autobusem a náklaďákem je to nesrovnatelně horší. Po paměti sice můžeš objíždět taky, staří mazáci naprosto přesně vědí na milimetry, kde jim končí růžek zadního nárazníku, ale zrcátko při tom používá asi úplně každý. Tam máš zase výhodu, že v něm vidíš lépe, než u osobáku.
Když jede něco proti, což byl třeba teď můj případ, tak si dáš pozor, abys měl šířkovou rezervu od cyklisty, pedál plynu do podlahy a prosíš v duchu stroj, aby jel. Měla by tam být rezerva i vůči tomu osobáku, většinou ti zpomalí- právo silnějšího- chtě nechtě teď musí působit, ale je to v dobrém zájmu a protijedoucího neohrožuješ náhlými akcemi, takže když se náhle nevynoříš proti němu v zatáčce, ale počítá s tebou, není to pirátství... :oops: Když vidíš, že nechce zpomalit, neuhne a že do tebe klidně nabourá, brzdíš, ale nesmíš se vrátit ke kraji. Nic jiného se dělat nedá. :roll:

Napsal: úte dub 22, 2008 15:27
od Teepee
Myslel jsem zrcátko po dokončení předjížděcích manévrů pro skouknutí, že to celé pro všechny kolem mě dopadlo OK. Ne pro hledání momentu možného zařazení, to jezdím taky po paměti a odhadu rychlostí. Ale přece jen, že jsem se nespletl zjistím v zrcátku.
Ta situace kterou popisuješ - tři vozidla vedle sebe - pro mě zcela nepřijatelné. Nikdy nevím jestli ten proti vnímá situaci a neskončí to tím, že se lekne, vypadne mu mobil, poleje se kafem a položí auto do příkopu. Koneckonců, už se mi stalo, že protijedoucí vozidlo z ničeho nic šup na opačnou stranu, do protisměru. Výsledek je tu notoricky znám: http://www.mujweb.cz/www/teepee/lada/la ... t21011.htm
Příkop je o to horší, že bez zrcátek se o tom nemusím dozvědět :dontknow: a přesto můžu být viník :crybaby: :koko: .

Napsal: úte dub 22, 2008 16:15
od Honza 21061
To sice jo, ale v opačném případě bys vůbec nikam nedojel. :) Neřeknu někam jednou týdně na chatu a zpátky, tak přijedeš o 2 hodiny později, ale když jezdíš náklady, nebo jezdíš s cestujícími, kteří chtějí být na svém místě pokud možno s rozumnými odchylkami od jízdního řádu, nemůžeš si dovolit jet nějakým cyklistou 10, nebo snášet, že na 80 km/h Strakonické jedou osobáky 60. Pokud je to možné, je potřeba to sypat, pokud jede takto celá kolona, jsi v pr... Rozdíl v jízdním řádu, když se jede na 243 60 nebo 80, je skutečně znát.
Když osobáky jedou 60, míval jsem už u mostu inteligence 50 vteřin sekyru, když se dalo jet 70- pro tuto rychlost byly psány jízdní doby, bylo to ideální. S klackem, který mohl jet 80 jsem tam měl nějakých 40 vteřin navíc, což mi potom pěkně vycházelo až na konečnou i s čekačkami na kontrolních bodech.

Třem vozidlům vedle sebe se nevyhneš, na víceproudovce je to pořád, nebo když cyklista jede po krajnici široké silnice, tak jistě také nečekáš... No a pokud už musíš kolama za čáru, tak se určitě nesnažit nacpat auta proti sobě do příkopu, ale tak nějak rozumně, aby věděli, že se vrátíš hned, jak to bude možné a že by bylo dobré, kdyby trochu přibrzdili... Případů, kdy riskuješ, že ten proti to strhne do příkopu jsou tisíce a nevyhneš se tomu, může to udělat každý a třeba jen proto, že se lekne a Ty můžeš být ve své půlce třeba 100x. Proto jde o to, že dělat můžeš všechno, ale ten druhý na to musí být včas připravený a ty musíš být připravený dělat něco, kdybyste se o tu silnici nedohodli.

Jeden z tisíce příkladů: objíždění překážky, proti Tobě se náhle objeví auto. Jakmile jsem najetý v protisměru, má smůlu, já vzlétnout nemůžu, ale on může (musí) přibrzdit. Jediné, co pro to můžeš udělat, aby se ten druhý nelekl, že tam najedeš, až bude hodně daleko, případně až tam nebude vůbec...
Mimochodem, linka 148 se v 80% trasy jede 1/5 autobusu přes čáru- není vyhnutí pro parkující auta. Pokud vidím auto proti sobě, co mi od té čáry nepoodjede, zbývá jen zpomalit a když se stále blíží a neuhne, zastavit, on si možná bouchne, ale ty stojíš. Kdybys jel, byl bys viník.
Je těžké to takhle všechno popisovat zpoza stolu, chce to vyrazit do provozu. :)